Gå til innhold

Empire: Total War - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar folkens!

 

Tror jeg skulle skjønt det om det var årstall, (nesten litt usikker på det også i forvirringen om alt å sette seg inn i :) )

 

Skjønner det med turn og siffret som f.eks står på ett ikon med en bygning som sier hvor mange turn det tar å bygge huset.

 

Jeg har startet med TRT Independence campaign, og ser at turn siffret endrer seg under klokka underveis. Gikk inn i spillet isted, sto da tallet 1, gjorde så noen valg, trykket på turn, står nå tallet 2 under klokka.

Finner ikke årstall for hver gang jeg trykker på turn i denne campaign?

Lenke til kommentar

Har sikret meg allianse med en mektig indianerstamme så jeg er ca 10x i overtall kontra franskmennene. Skulle tatt screenshot av når jeg tok første fortet til dem. Jeg sendte 2000 mot 800 units. Omringet hele borgen og regelrett henretta dem på minutter :D Regner med det blir vanskeligere etterhvert, men prøver å skaffe meg mektige allianser hele tiden.

Lenke til kommentar
Er det så at Steam blir installert sammen med spillet om man ikke kjøper det via Steam?

 

Kjøpte spillet akkurat, og det første som popper opp er steam install. :) Pluss et ark bak manualen som sier at: EMPIRE: TOTAL WAR DRIVES AV STEAM(på norsk). Og at man, om en ikke allerede har en brukerkonto, må opprette en for å kunne spille og aktivere spillet.

Lenke til kommentar

Genialt spill. Men har støtt på noen bugs.

 

Ene tradeskipet mitt ble plassert på en av tradepostene, men ingen trade forbindelse ble opprettet. Jeg prøvde å sende det til en annen tradepost, men får bare beskjed om at det ikke kan gjøre det fordi båten tror plutselig at havet er land. Så jeg er stuck med en trader som ikke gjør en dritt.

 

 

Veit ikke om det er en bug, men synes det er litt rart. Når jeg besieger en by og hæren som er plassert inne i byen angriper meg så utspiller slaget seg på en helt vanlig slagmark, i stedet for å foregå i eller i umiddelbar nærhet av byen. Noen som vet om det skal være slik? Har ikke vært sånn i noen av de andre spillene.

 

 

En annen ting jeg har merket meg er at alliansene ikke har så mye å si, stort sett i hvert fall. Svært sjelden at noen av de allierte som blir dratt inn i en krig faktisk gidder å gjøre noe.

 

 

 

Ellers må jeg si at jeg virkelig digger sjøslagene, men de kan fort bli kaotiske med mange skip. Liker meg best når jeg bare trenger å kontrollere ett eller to skip.

 

 

Edit: Glemte den mest irriterende bugen.

Har spilt en stund og plutselig spør Frankrike om vi ikke skal bytte et par provinser mellom oss i Amerika. Jeg svarer nei. Neste runde spør de om det samme, så neste runde der igjen, neste der igjen, neste, neste, nest. Og sånn går det hele tiden. HVER eneste jævla turn spør de. Og nå har også Spania og Russland hengt seg på, riktignok forskjellige provinser, but still.

 

Håper dette er noe de fikser i en patch snart, for det er sinnsykt irriterende.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Hehe. Nå sitter vel alle å spiller tenker jeg. :lol:

Men bare ett spørsmål: Er det slik at du til vanelig ser styrkene på bakken i noe alla Civilization 4 style, men at du kan zome inn når det er kamper slik at du ser alle folka?

 

 

Er som Civ 4 ja, ser et ikon som representerer hæren. Men når hærer møtes så loades et kart og man styrer selv det taktiske slaget hvor flere tusen soldater kan ses på skjermen samtidig (ikke ofte slagene blir så store, men det hender).

Lenke til kommentar

Spiller som Sverige og har tatt over Norge, Danmark og snart hele Russland. Rundt 12 000 000 innnbyggere i mitt imperie ca 1/70 av verdens befolkning på den tiden eller 1/15 av Europas :) . Sliter dog med at befolkningen er veldig misfornøyd :( . Noen tips?

Lenke til kommentar
Spiller som Sverige og har tatt over Norge, Danmark og snart hele Russland. Rundt 12 000 000 innnbyggere i mitt imperie ca 1/70 av verdens befolkning på den tiden eller 1/15 av Europas :) . Sliter dog med at befolkningen er veldig misfornøyd :( . Noen tips?

 

Sett ned skattene eller bygg flere teater hus.

70 % av befolkningen min er fornøyde med meg:)

 

Sliter også av og til med Screen-tearing på kampanje kartet. Men det har blitt skjeldnere i det siste.

Lenke til kommentar
Edit: Glemte den mest irriterende bugen.

Har spilt en stund og plutselig spør Frankrike om vi ikke skal bytte et par provinser mellom oss i Amerika. Jeg svarer nei. Neste runde spør de om det samme, så neste runde der igjen, neste der igjen, neste, neste, nest. Og sånn går det hele tiden. HVER eneste jævla turn spør de. Og nå har også Spania og Russland hengt seg på, riktignok forskjellige provinser, but still.

 

Dette har skjedd meg også, Spania og Frankrike vil ha Rhineland frå meg. Hah! Dei må nok først knuse hæren min.

 

Eg speler som Prussia, og det er veldig artig å ha så mykje makt i Europa. På 23 år har eg erobra Nord-Europa(- Noreg og Sverige) og deler av Aust-Europa. Eg starta min første krig mot Austerrike i 1702, og etter det har eg alltid vore i krig med nokon, og alltid hatt ein plan over kva slags provinsar eg skal ta etterpå.

 

Eg bruker nesten alle inntektane mine på hæren, for folket mitt er veldig opprørske, og eg treng ein hær for å halde dei i ro(og likevel er det berre så vidt ikkje Polen og Nederland klarer det). Når eg har fullført Campaignet med Prussia trur eg eg skal spele som Muratha.

Endret av Flosshatt
Lenke til kommentar

spiller som sverige i en kampanje nå har tatt over et lite ubrukelig land i europa som ikke har noen stor betydning.

Etter dette klarte jeg det store å erklære krig mot prussia. Det skal ikke by på store problemene og ta over det dem har i europa.

Gikk også akkurat inn i allianse med russland så har i hvertfall noen i ryggen da. Er stortsett venner med det som kan krype å gå i europa forutenom danmark og prussia da. Jeg kan ikke? angripe dannmark fordi dem er i allianse men russland dem og? stemmer dette?.

Jeg lurer på hva er det mest taktiske å gjøre videre nå da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...