Gå til innhold

Empire: Total War - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk spillt en del videre i helgen. Jeg er vel en av de få som ikke får bugs i hytt å pine så jeg er fornøyd!

 

Jeg spillte videre på min Svenske save. Hvor jeg fikk tatt resten av Polen-Litauen. Ottomanerene er farlig nærme nå. Og de er en relativt sterk motstand som styrker seg i sør. Heldigvis er jeg alliert med Østerrike så det kan bli en god venn å ha i fremtiden. Jeg tenkte jeg skulle ekspandere utenfor mitt eget kontinent og så tilAmerika i vest. Jeg satte isammen en relativt stor hær og tenkte at jeg skulle ha lite problemer med de lokale indianerene. De har jo tross alt buer og økser. Jeg satte i land rundt lake Michigan, og støtte på problemer fra første stund. En enorm hær med indianere dukket opp og mer eller mindre knuste min hær. Det endte opp med en tidlig retrett for så å vende skuta hjemover for å mønstre en ny hær.

 

Andre forsøk gikk bedre. Denne gang klarte jeg å ta Georgia. Et par turer senere tok jeg piratenes hovedstad. Endelig hadde jeg klart å få fotfeste på det Amerikanske kontinent. Noen år senere tok jeg Florida, men grunnet en lesefeil i diplomat viduet med frankriket byttet jeg det bort for penger og teknologi. *doh* Ja ja jeg får la de utvikle plassen før jeg tar over plassen med makt.

 

 

Et problem jeg har støtt på er at når jeg setter mine tropper bak stein murer så vil de ikke skyte. Andre som har dette problemet? Jeg lurer litt på om det han være pga. størrelsen på Unitsene.

 

Eller har jeg en fin kampanje med våre Svenske naboer.

Lenke til kommentar

Spillt lenge på Grand Campain med England nu. Tatt over hele India og store deler av Amerika:D Utrolig morro.

 

Ellers så er det verdt å nevne at fire by rank som du kan forske på er et MUST for alle landbattles. Ditt igjennomsnittlige Line infanteri går fra decent til uber mot tropper som ikke har det, fks indianere, indere, rebels osv:)

Lenke til kommentar

Startet med Sverige, men dette gikk litt på ræva så jeg prøvde med England istedenfor, og dette gikk betydelig bedre!

 

Jeg begynte med å etablere meg litt bedre i Europa, hvor jeg tok over Island, Norge og Danmark.

Etter det begynte jeg i Amerika, og etterhvert ble jeg slått sammen med The 13 Colonies!

Nå holder jeg på å ta ut siste rest av Spania og Frankrike i Amerika. Etter det tenker jeg at jeg skal til India en tur!

 

Sinnsykt artig spill :)

Lenke til kommentar
Spillt lenge på Grand Campain med England nu. Tatt over hele India og store deler av Amerika:D Utrolig morro.

 

Ellers så er det verdt å nevne at fire by rank som du kan forske på er et MUST for alle landbattles. Ditt igjennomsnittlige Line infanteri går fra decent til uber mot tropper som ikke har det, fks indianere, indere, rebels osv:)

Yes, fire by rank er nødvendig så lønner seg å få den kjapt.

 

Flere som synes kanoner ikke duger til stort annet enn å rive murer, byggninger osv?

Treffer så sjeldent:)

 

Men en ting jeg lurer på. hvordan funker den handelsflåte tingen?

altså å plassere de handelsskipa på de gule markeringene, får nemmelig ikke no trade av å gjøre det:/

Lenke til kommentar
Spillt lenge på Grand Campain med England nu. Tatt over hele India og store deler av Amerika:D Utrolig morro.

 

Ellers så er det verdt å nevne at fire by rank som du kan forske på er et MUST for alle landbattles. Ditt igjennomsnittlige Line infanteri går fra decent til uber mot tropper som ikke har det, fks indianere, indere, rebels osv:)

Yes, fire by rank er nødvendig så lønner seg å få den kjapt.

 

Flere som synes kanoner ikke duger til stort annet enn å rive murer, byggninger osv?

Treffer så sjeldent:)

 

Men en ting jeg lurer på. hvordan funker den handelsflåte tingen?

altså å plassere de handelsskipa på de gule markeringene, får nemmelig ikke no trade av å gjøre det:/

Kanoner er konge de. Spessielt når du får Canister Shot. Det er vanvittigt effektivt mot Grupper med infanteri. Vanlige kanon skudd er effektive mot kavalri. Når du kommer lenger er ranged canister shot bra også. (husker ikke navnet på det...)

 

Kanoner har redda me flere ganger med å peppere grupper med infanteri. Shotgun-Cannon ftw!

 

Jeg bruker vanligvis rundt 4 kort med kanoner. Da har du muligheten til å få en effektiv bombardering av selv spesifikke targets.

Lenke til kommentar
Spillt lenge på Grand Campain med England nu. Tatt over hele India og store deler av Amerika:D Utrolig morro.

 

Ellers så er det verdt å nevne at fire by rank som du kan forske på er et MUST for alle landbattles. Ditt igjennomsnittlige Line infanteri går fra decent til uber mot tropper som ikke har det, fks indianere, indere, rebels osv:)

Yes, fire by rank er nødvendig så lønner seg å få den kjapt.

 

Flere som synes kanoner ikke duger til stort annet enn å rive murer, byggninger osv?

Treffer så sjeldent:)

 

Men en ting jeg lurer på. hvordan funker den handelsflåte tingen?

altså å plassere de handelsskipa på de gule markeringene, får nemmelig ikke no trade av å gjøre det:/

Kanoner er konge de. Spessielt når du får Canister Shot. Det er vanvittigt effektivt mot Grupper med infanteri. Vanlige kanon skudd er effektive mot kavalri. Når du kommer lenger er ranged canister shot bra også. (husker ikke navnet på det...)

 

Kanoner har redda me flere ganger med å peppere grupper med infanteri. Shotgun-Cannon ftw!

 

Jeg bruker vanligvis rundt 4 kort med kanoner. Da har du muligheten til å få en effektiv bombardering av selv spesifikke targets.

Har canister shots ja, synes de bommer noe enormt:)

Lenke til kommentar

For såvidt sant det. de har en tendens til å sikte på endene av battle linjene. Men når de treffer er det jo fantastisk.

 

Angående handels flåtene tror jeg det er noe bugs ute og går. Jeg har helt glemt av å lage en handels flåte så jeg er ikke noen ekspert. Jeg hadde for en tid tilbake og det funka da. Jeg så ikke noe trade linje ut fra min plass i sør-Amerika, men der kom en grønn linje fra der kartet startet i Europa.

 

Det ryktes at CA skal gi ut en patch i denne eller neste uk som skal fikse en del.

Lenke til kommentar
Spillt lenge på Grand Campain med England nu. Tatt over hele India og store deler av Amerika:D Utrolig morro.

 

Ellers så er det verdt å nevne at fire by rank som du kan forske på er et MUST for alle landbattles. Ditt igjennomsnittlige Line infanteri går fra decent til uber mot tropper som ikke har det, fks indianere, indere, rebels osv:)

Fire by rank er uber ja :D . Fikk det heldigvis tidlig og regelrett knuste russerne, vant battles med 5 line infanteri mot 10 russiske infanteri + 2 heste tropper.

Lenke til kommentar
Flere som synes kanoner ikke duger til stort annet enn å rive murer, byggninger osv?

Treffer så sjeldent:)

Canister shot eier på kloss hold. Treffsikkerheten på kanonene øker også betydelig når de går opp i rank, så er lurt å ta vare på kanonene.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg vurderer å kjøpe dette spillet, men prøver å unngå at Valve skal få mine kjære kroner (eller, egentlig er jeg så egoistisk at jeg vil bruke minst mulig), og lurer på om det er mulig å bruke Direct2Drive sin klient på Steam, og dermed ha det på Steam?

 

En annen ting, er det ikke slik at en egentlig får med flere typer tropper om en hadde forhåndsbestilt? Isåfall lurer jeg på hvilket tap dette har ført med seg for min del. Sett at jeg kjøper versjonen med fler tropper enn hva som er standard (for det er vel to? Ihvertfall på Steam)?

Etter hva jeg har skjønt så får en med 6 nye tropper for 10 dollar, noe som er greit i mine øyne

 

Red: This product is only available for purchase in the United States, Canada, and Mexico.

 

Så hvordan skaffer en det da? Og er det virkelig verdt ca 500,-?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Om du likte tidligere Total War spill, så vil jeg absoludt si, ja, det er verdt 10 øl på byen:)

 

Ang kanoner så har jeg alltid ihvertfall 2 enhenter med omtrent alle hærene mine. De fungerer utmerket for å breake moralen hos fiender lenge før de kommer fram, samt et must om du angriper byer osv, hvor folk gjemmer seg i byggninger. Istedenfor å få store tap ved å skyte ut alle fiender, er det enklere å bare senke bygget med jorden:) Fixed kanoner er fort litt farlige, så jeg går stort sett for de med hest som har muligheten til å forflytte seg om det skulle kreves [når ting er out of range, eller fienden flanker deg fks]

Lenke til kommentar
Hmm, jeg vurderer å kjøpe dette spillet, men prøver å unngå at Valve skal få mine kjære kroner (eller, egentlig er jeg så egoistisk at jeg vil bruke minst mulig), og lurer på om det er mulig å bruke Direct2Drive sin klient på Steam, og dermed ha det på Steam?

 

En annen ting, er det ikke slik at en egentlig får med flere typer tropper om en hadde forhåndsbestilt? Isåfall lurer jeg på hvilket tap dette har ført med seg for min del. Sett at jeg kjøper versjonen med fler tropper enn hva som er standard (for det er vel to? Ihvertfall på Steam)?

Etter hva jeg har skjønt så får en med 6 nye tropper for 10 dollar, noe som er greit i mine øyne

 

Red: This product is only available for purchase in the United States, Canada, and Mexico.

 

Så hvordan skaffer en det da? Og er det virkelig verdt ca 500,-?

Jeg kjøpte det for 399 på Platekompaniet. Kjøpte hardcopy, men man må ha Steam installert for å kunne godkjenne spillet. Så selv om du har det på CD så kommer det opp i Steam sin My Games.

 

Alle kan kjøpe Extra Troops greien. Det koster litt ekstra så får du noen units ekstra. Smak og behag...

Lenke til kommentar
Hmm, jeg vurderer å kjøpe dette spillet, men prøver å unngå at Valve skal få mine kjære kroner (eller, egentlig er jeg så egoistisk at jeg vil bruke minst mulig), og lurer på om det er mulig å bruke Direct2Drive sin klient på Steam, og dermed ha det på Steam?

 

En annen ting, er det ikke slik at en egentlig får med flere typer tropper om en hadde forhåndsbestilt? Isåfall lurer jeg på hvilket tap dette har ført med seg for min del. Sett at jeg kjøper versjonen med fler tropper enn hva som er standard (for det er vel to? Ihvertfall på Steam)?

Etter hva jeg har skjønt så får en med 6 nye tropper for 10 dollar, noe som er greit i mine øyne

 

Red: This product is only available for purchase in the United States, Canada, and Mexico.

 

Så hvordan skaffer en det da? Og er det virkelig verdt ca 500,-?

Absolutt verd pengene! Akkurat nå sitter jeg bare å gleder meg til å komme hjem å spille :D .

Lenke til kommentar
Hmm, jeg vurderer å kjøpe dette spillet, men prøver å unngå at Valve skal få mine kjære kroner (eller, egentlig er jeg så egoistisk at jeg vil bruke minst mulig), og lurer på om det er mulig å bruke Direct2Drive sin klient på Steam, og dermed ha det på Steam?

 

En annen ting, er det ikke slik at en egentlig får med flere typer tropper om en hadde forhåndsbestilt? Isåfall lurer jeg på hvilket tap dette har ført med seg for min del. Sett at jeg kjøper versjonen med fler tropper enn hva som er standard (for det er vel to? Ihvertfall på Steam)?

Etter hva jeg har skjønt så får en med 6 nye tropper for 10 dollar, noe som er greit i mine øyne

 

Red: This product is only available for purchase in the United States, Canada, and Mexico.

 

Så hvordan skaffer en det da? Og er det virkelig verdt ca 500,-?

Absolutt verd pengene! Akkurat nå sitter jeg bare å gleder meg til å komme hjem å spille :D .

 

Da er vi 2!

2 Timer igjen på jobb :p

Lenke til kommentar
Om du likte tidligere Total War spill, så vil jeg absoludt si, ja, det er verdt 10 øl på byen:)

Nå ble jeg aldri bitt av Total War-spillene før.

Men da blir nok dette mitt Mars-spill :) .

 

Red: BAAAW.. Forbanna landegrensninger. Ville spille det idag :( .

Noen måte se se hvilke spill nordmenn kan kjøpe på D2D?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...