Gå til innhold

Empire: Total War - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Hei jeg spiller fortsatt som sverige i grand campagin. Følgende har skjedd:

- Tatt over et land litt sør øst for sverige helt sør nede ved riga tror jeg det var. I hvertfall den nasjonen har sluttet å eksistere så utgjør ingen trussel mer!

- Gått til krig mot Prussia og tatt over en provins.

- Laget en allianse med Russland

- Bygd opp en passelig hær for å knuse Prussia

- Når jeg bygget meg en stor fin hær fant danmark ut at det var en god ide å gå til krig mot meg og min nasjon! Russland avr i allianse med både meg og Danmark men valgte å fortsette i allianse med meg!

- Eliminert Danmark som trussel og tatt over Norge og Dannmark.

- Gikk inn i allianse med Litauen-Polen (som bestemte seg for å gå til krig mot spania 2 runder etterpå!

- Eliminert Prussia som nasjon og tatt over alle provinsene dems!

- Er god venn med stortsett resten av europa er to tre til provinser jeg kan ta uten å lage verdenskrig. Muligens ta over spania og noe som ikke skal by på store problemene da dem er tynnet ut etter polen-Litauen krigen som jeg forøvrig ikke har deltatt i da jeg var opptatt med Prussia.

- Nå er hæren bygd opp til dobbel størrelse av hva den var. 2 stk generaler med et søtt tilbehør av tropper begge på maksimum kapasitet!

- har bygd opp økonomien så jeg har ca 10k i overskuddd hver runde. Har 100k i statskassa og folket er storfornøyd med meg! Jeg har oppgradert alle bygninger som går å oppgradere iforhold til hva jeg har forsket fram av teknologier! Jeg har 5-6 universiteter som jobber med forskjellige teknologier til enhver tid. Alle med hver sin tilhørende gentleman!

 

Hva skal jeg gjøre videre?

Vurderer å la europa ligge og kanskje kaste meg på en flåte over dammen til amerika og danke ut noen kolonier der?

Eller utslette resten av europa før jeg beveger meg ut i verden?

Vil nødig gå til krig mot storbritania fordi dem har bygd seg opp en ganske så bra flåte for øyeblikket!

Ellers så er dette første gangen jeg spiller et total war spill:-)

Året er 1937 og jeg har 30 provinser jeg må erobre før jeg vinner spillet!

Noen som har en god plan jeg kan følge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fekk i gong ein revolusjon, og sida med opprørerne. Det var ingen soldater i Berlin før opprøret, men adelen samla saman tre units med Line Infantry. Eg fekk to units med Dragoons, ein Generals Bodyguard og litt artilleri. Eg er i undertal, så eg lar AIen ta det kvar gong(eg treng meir infanteri enn to units Dragoons for å klare å innta ein by), men eg taper kvar gong. Nokon som veit om det er mogeleg å få fleire soldatar til opprørerne?

Hørtes vanskelig ut, selv fikk jeg heller ikke noe særlig styrker og det var en unit med Line infantry i rang 2 i byen fra før av så ble en veldig vanskelig kamp. Jeg var dog så heldig å bli angrepet av alle styrkene i hæren slik at jeg fikk en defensiv rolle i slaget, og det var da lett å innta byen hvor det kun var en unit igjen.

Lenke til kommentar

Så siden alle har status rapport om hvordan ting går susende bra i europa om dagen. Så skal jeg komme med min versjon, ikke helt den gullkanta historien dere forteller :p

 

Jeg valgt litt ukonvensionelt å begynne mitt første spill som Marathas (for de som ikke henger med er det den indiske nasjonen du kan starte (oransje flag) kampanje med) Starter med 2 provinser i India og ingen. Mine motstander er hovedasklig magthal (eller noe, har så å si hele nordre india) og mysore (har en sterk provins). Problemet her er ikke store sterke armeer, men i det hele tatt å bygge opp EN kvalifisert armè. Man har rett og slett lite funds her borte, jeg får inn noe sånn som 1500 spenn per turn, og blokkeres regelmessig av de to nasjonene som jeg er i krig med. Sakte men sikkert får jeg tatt de ned men det går svært sakte. Har kun 1 bygning som kan forske, og 1 naval yard.

 

Har nesten tatt over hele "de grønne" og mysore gjennstår det bare hovedstaden igjen, burde være innen rekkevidde. Er svært redd for når Portugal og UN provinces (nederland / dutch, tror jeg) bestemmer seg får å utvide sine provincer (de har 1 hver) innvadere med støtte fra Europa (grøss). Eller den dagen et imperalistisk skip fra frankrike eller england kommer.

Lenke til kommentar
Hei jeg spiller fortsatt som sverige i grand campagin. Følgende har skjedd:

- Tatt over et land litt sør øst for sverige helt sør nede ved riga tror jeg det var. I hvertfall den nasjonen har sluttet å eksistere så utgjør ingen trussel mer!

- Gått til krig mot Prussia og tatt over en provins.

- Laget en allianse med Russland

- Bygd opp en passelig hær for å knuse Prussia

- Når jeg bygget meg en stor fin hær fant danmark ut at det var en god ide å gå til krig mot meg og min nasjon! Russland avr i allianse med både meg og Danmark men valgte å fortsette i allianse med meg!

- Eliminert Danmark som trussel og tatt over Norge og Dannmark.

- Gikk inn i allianse med Litauen-Polen (som bestemte seg for å gå til krig mot spania 2 runder etterpå!

- Eliminert Prussia som nasjon og tatt over alle provinsene dems!

- Er god venn med stortsett resten av europa er to tre til provinser jeg kan ta uten å lage verdenskrig. Muligens ta over spania og noe som ikke skal by på store problemene da dem er tynnet ut etter polen-Litauen krigen som jeg forøvrig ikke har deltatt i da jeg var opptatt med Prussia.

- Nå er hæren bygd opp til dobbel størrelse av hva den var. 2 stk generaler med et søtt tilbehør av tropper begge på maksimum kapasitet!

- har bygd opp økonomien så jeg har ca 10k i overskuddd hver runde. Har 100k i statskassa og folket er storfornøyd med meg! Jeg har oppgradert alle bygninger som går å oppgradere iforhold til hva jeg har forsket fram av teknologier! Jeg har 5-6 universiteter som jobber med forskjellige teknologier til enhver tid. Alle med hver sin tilhørende gentleman!

 

Hva skal jeg gjøre videre?

Vurderer å la europa ligge og kanskje kaste meg på en flåte over dammen til amerika og danke ut noen kolonier der?

Eller utslette resten av europa før jeg beveger meg ut i verden?

Vil nødig gå til krig mot storbritania fordi dem har bygd seg opp en ganske så bra flåte for øyeblikket!

Ellers så er dette første gangen jeg spiller et total war spill:-)

Året er 1937 og jeg har 30 provinser jeg må erobre før jeg vinner spillet!

Noen som har en god plan jeg kan følge?

Spiller også som Sverige, året er nå 1938.

 

Har hittil tatt over Norge, Danmark (nasjonen Danmark er dog ikke tatt over da de fortsatt har kontroll over Island), hele Russland og en liten nasjon som heter Deghani eller noe sånt. Har også netopp hatt en vellyket revolusjon så folket mitt er i veldig godt humør, dette igjen fører til at jeg ikke trenger å ha så mange units i hver by. Har nå 1 unit i alle byene som ikke er kyst byer eller store/viktige byer, driver nå og flytter restrerende styrker til vestfronten av Russland klar til en krig jeg skal starte mot Polen-Litauen og eventuelt Courland. Flåten er noe jeg ikke har brydd meg så mye om før nå.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar
Så siden alle har status rapport om hvordan ting går susende bra i europa om dagen. Så skal jeg komme med min versjon, ikke helt den gullkanta historien dere forteller :p

 

Jeg valgt litt ukonvensionelt å begynne mitt første spill som Marathas (for de som ikke henger med er det den indiske nasjonen du kan starte (oransje flag) kampanje med) Starter med 2 provinser i India og ingen. Mine motstander er hovedasklig magthal (eller noe, har så å si hele nordre india) og mysore (har en sterk provins). Problemet her er ikke store sterke armeer, men i det hele tatt å bygge opp EN kvalifisert armè. Man har rett og slett lite funds her borte, jeg får inn noe sånn som 1500 spenn per turn, og blokkeres regelmessig av de to nasjonene som jeg er i krig med. Sakte men sikkert får jeg tatt de ned men det går svært sakte. Har kun 1 bygning som kan forske, og 1 naval yard.

 

Har nesten tatt over hele "de grønne" og mysore gjennstår det bare hovedstaden igjen, burde være innen rekkevidde. Er svært redd for når Portugal og UN provinces (nederland / dutch, tror jeg) bestemmer seg får å utvide sine provincer (de har 1 hver) innvadere med støtte fra Europa (grøss). Eller den dagen et imperalistisk skip fra frankrike eller england kommer.

Spiller selv som marathas, er i ca år 1730. har tatt hele india utenom en av persias norde region. får rundt 10000credits hver turn:)

Lønner seg å bygge opp en sterk navy så du får penger på sjøhandel, mughal angriper havnene dine med en gang:)

Ta å angrip portugal så fort som mulig for så å utslett mysor med en gang de går til krig med deg. så står mughal eller hva de heter for tur, behøvde kun 2 middels store hærer til å fjerne de fra kartet:)

Endret av Termi.-
Lenke til kommentar
Fekk i gong ein revolusjon, og sida med opprørerne. Det var ingen soldater i Berlin før opprøret, men adelen samla saman tre units med Line Infantry. Eg fekk to units med Dragoons, ein Generals Bodyguard og litt artilleri. Eg er i undertal, så eg lar AIen ta det kvar gong(eg treng meir infanteri enn to units Dragoons for å klare å innta ein by), men eg taper kvar gong. Nokon som veit om det er mogeleg å få fleire soldatar til opprørerne?

Hørtes vanskelig ut, selv fikk jeg heller ikke noe særlig styrker og det var en unit med Line infantry i rang 2 i byen fra før av så ble en veldig vanskelig kamp. Jeg var dog så heldig å bli angrepet av alle styrkene i hæren slik at jeg fikk en defensiv rolle i slaget, og det var da lett å innta byen hvor det kun var en unit igjen.

 

Det er det, hadde eg hatt ein Line Infantery istadenfor alt artileriet hadde eg nok klart det, men det går ikkje med berre Dragoons som infanteri. Er det ikkje mogeleg å få fleire soldatar? Eg vil nemleg bli ferdig med det raskt, sånn at eg kan styre landet mitt igjen. Liker nemleg ikkje at eg ikkje har kontroll over landet mitt.

Lenke til kommentar

Har spilt i ca 50 timer nå. Ja litt for mye men ble hekktet. Spiller som Sverige er nå i runde 143 eller noe. Har kontroll over hele India, Europa (untatt UK, Portogal, Spania og ett par provinser som Ottoman Empite har.) og har 6 kolonier i Nord Amerika. grunnen til att jeg har hele europa er att alle pluttselig gikk til krig med meg. Det var absolutt umulig og få fred med noen.(tjener 50-70k hver runde. Bare på tax og trade etter som trade ports ikke virker til meg.) Det som er så kjedelig nå er att hver gang jeg trykker end turn så lukker spillet seg. Virker for meg som att de har hatt det litt for travelt med og gi ut spillet. Hadde vært mye bedre om de hadde ventet 3-6 måneder og fått finpolert det litt. Det er jo ett haugetall med bugs som jeg har funnet allerede. Det morsomte med denne runden var da Norge poppet opp som rebels og tok kontroll over Kristiania :D

 

Så da var det bare en ting og gjøre da og starte på nytt. Spiller nå som Frankrike og erobret 3 regioner i Europa. Håper det kommer en patch snart så jeg får spilt ferdig med Sverige.

Endret av Iron Knuckle
Lenke til kommentar

Vet det antageligvis er en del av dere som sliter med ytelsen, men empire er ikke SÅ tungt å kjøre som man kan få inntrykk av ved å teste det, så her er en oppsummering av tre ting som faktisk hjalp på ytelsen min, og det er ikke nødvendigvis opplagte forbedringer, unntatt #1:

 

#1: Opplagt nok, finn optimale driver for din maskin, dette har potensielt mye å si her!

 

#2: Det er mange som ikke leker nok rundt i panelet til nvidia, for der kan man nemlig aktivere physx-fysikkakselerasjon via grafikkkortet. Dette hjalp stort på empire.

 

#3: Som jeg nevnte over, empire fragmenterer seg selv noe voldsomt da det installerer seg, og å defragmentere (går an å defragge empire-mappa individuelt også) hjalp stort. "Defragment cache files" har ingenting med dette å gjøre, du blir nødt til å bruke eksternt program, som det i windows eller powerdefragmenter.

Det blir ofte påstått at fragmentering ikke har noe å si i ntfs, og det er rett og slett tøv og tullball og skrøneri.

 

 

Etter å ha lagt litt energi i punkt #1 (jeg sitter på laptop, og der kan det være vrient), og å gjennomføre #2 og #3 fikk jeg en voldsom boost i fps i empire.

 

For referanse sitter jeg på denne maskinen:

Zepto nexus a15

intel c2d p8600 @ 2x2.4ghz

4g ram

7200rpm harddisk

geforce 9600m gt

 

Jeg kjører spillet på "high", med gress og skygger på "medium" men jeg har aktivert hdr, distortion effects og volumetric effekts, og spillet kjører glattere enn medieval 2 gjorde, selv med 1500 mann på hver side i et slag.

Lenke til kommentar

Fine tips der Richard. Hadde selv helt glemt at nvidia la til det valget i driverne sine. Får sette defragen i windows 7 på prøve også ;)

 

Men tviler på at ytelsen blir noe særlig bedre da eg får til å kjøre alt på ultra allerede. Men kanskje det gjør at duel-videoene ikke lagger.

Endret av tine_yoghurt
Lenke til kommentar
Vet det antageligvis er en del av dere som sliter med ytelsen, men empire er ikke SÅ tungt å kjøre som man kan få inntrykk av ved å teste det, så her er en oppsummering av tre ting som faktisk hjalp på ytelsen min, og det er ikke nødvendigvis opplagte forbedringer, unntatt #1:

 

#1: Opplagt nok, finn optimale driver for din maskin, dette har potensielt mye å si her!

 

#2: Det er mange som ikke leker nok rundt i panelet til nvidia, for der kan man nemlig aktivere physx-fysikkakselerasjon via grafikkkortet. Dette hjalp stort på empire.

#3: Som jeg nevnte over, empire fragmenterer seg selv noe voldsomt da det installerer seg, og å defragmentere (går an å defragge empire-mappa individuelt også) hjalp stort. "Defragment cache files" har ingenting med dette å gjøre, du blir nødt til å bruke eksternt program, som det i windows eller powerdefragmenter.

Det blir ofte påstått at fragmentering ikke har noe å si i ntfs, og det er rett og slett tøv og tullball og skrøneri.

 

 

Etter å ha lagt litt energi i punkt #1 (jeg sitter på laptop, og der kan det være vrient), og å gjennomføre #2 og #3 fikk jeg en voldsom boost i fps i empire.

 

For referanse sitter jeg på denne maskinen:

Zepto nexus a15

intel c2d p8600 @ 2x2.4ghz

4g ram

7200rpm harddisk

geforce 9600m gt

 

Jeg kjører spillet på "high", med gress og skygger på "medium" men jeg har aktivert hdr, distortion effects og volumetric effekts, og spillet kjører glattere enn medieval 2 gjorde, selv med 1500 mann på hver side i et slag.

 

Hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

 

#2: Det er mange som ikke leker nok rundt i panelet til nvidia, for der kan man nemlig aktivere physx-fysikkakselerasjon via grafikkkortet. Dette hjalp stort på empire.

 

Hvordan gjør jeg det?

 

Du trenger et kort som støtter physx-akselerasjon og en driver som støtter det.

 

Så går du inn i nvidia-kontrollpanelet og inn på "set physx-configuration" under "3d-settings", og trykker på "enable".

Lenke til kommentar
Jeg har en en pc med følgende innmat:

 

Intel Dual Core 2 E5500 2,33 GzH

2 GB ram

nVidia GeForce 8500 GT 512 MB

Vista 32 bit

 

Kan noen komme med en kvalifisert gjetting angående hvor høye grafikkinnstillinger jeg kan spille på?

Er vel bare å prøve seg fram?

Lenke til kommentar
Jeg har en en pc med følgende innmat:

 

Intel Dual Core 2 E5500 2,33 GzH

2 GB ram

nVidia GeForce 8500 GT 512 MB

Vista 32 bit

 

Kan noen komme med en kvalifisert gjetting angående hvor høye grafikkinnstillinger jeg kan spille på?

 

Medium sånn ca, men for guds skyld, bruk 500kr på mer ram!

 

Krever spillet så sinnsykt med ram da? Har jo 32 bit, så 2 GB til blir jo bortkastet.

Lenke til kommentar
Jeg har en en pc med følgende innmat:

 

Intel Dual Core 2 E5500 2,33 GzH

2 GB ram

nVidia GeForce 8500 GT 512 MB

Vista 32 bit

 

Kan noen komme med en kvalifisert gjetting angående hvor høye grafikkinnstillinger jeg kan spille på?

 

Medium sånn ca, men for guds skyld, bruk 500kr på mer ram!

 

Krever spillet så sinnsykt med ram da? Har jo 32 bit, så 2 GB til blir jo bortkastet.

Aner faktisk ikke hvor mye RAM spillet bruker, skal sjekkes neste gang jeg spiller ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...