Gå til innhold

Import av spill fra utelandske butikker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke det nyeste, men det er helt klart blandt de beste. Lords of Shadow er helt klart blandt de dårligste. ;) Dracula X Chronicles / Rondo of Blood er old-school Castlevania der man går gjennom brettene i rekkefølge (Stage 0, Stage 1, Stage 2 etc). Det er ganske lineært, men det er svært mange hemmeligheter og sånt å finne, og gameplayet er perfekt. På mange måter er det dritvanskelig helt til man finner ut en bra taktikk. Akkurat sånn det skal være. :;) Lords of Shadow ble for kjedelig for meg og manglet helt Castlevania-følelsen. Order of Ecclesia har en dame som hovedperson (og hun er ikke engang en Belmont eller Morris), har en stor del utenfor slottet og mangler totalt våpen, men det er likevel mye mer Castlevania enn Lords of Shadow. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Jeg lurer på om tollen alltid vil være på 103 kr, eller hva det nå var, eller om hvis jeg fks bestiller en konsoll, så blir tollen høyere?

Håper på svar:)

Det er ikke toll på spill. Du tenker kanskje på Postens «Forenklet tollbehandling»? Dette er avgift du betaler til posten hvis du vil de skal ta seg av fortollingen for deg.

 

 

Hvordab fungerer egentlig det med 17,5 % avslag fra England? Jeg betalte mer enn det jeg egentlig skulle ha betalt med 17,5 % avslag. (Zavvi)

Hvis du fortsatt lurer på dette så er det fordi Zavvi ikke sender fra England, men fra Jersey området. Der er det 0% moms (mulig det er et par prosent men det spiller ingen rolle da zavvi selger til markedet utenfor jersey og dermed ikke betaler moms uansett), mens amazon f.eks sender fra Storbritannia, hvor det er 20% moms.

Endret av formkake
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvordan fungerer det kjøpe spill fra play.com? jeg kjøpte nettopp 2 spill derifra, det ene kjøpte jeg fra play.com og det andre fra en bruker, er dette helt nytt og hvorfor har de gjort det sånn? jeg trykte på den store purchase knappen så jeg lette ikke etter bruktvarer, thanks!

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hei, noen som har erfaring med Amazon.com og "import fees deposit"?

 

Verdien av varene jeg kjøper er under 200 NOK med god margin (men med frakt blir det ca 325). Jeg skjønner derfor ikke hvorfor jeg i tillegg skal betale import-avgift på ca 80 kr! :S

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Spør her jeg.

 

Lurt på å selge noen Snes spill o.l på Ebay.com.

 

Spørsmålene er angående frakt.

 

Ser på Posten.no at grunnprisen er 270kr og det stiger per kilo, men hvilken embalasje er det folk pleier å bruke til spill og hvor mye koster den ?

 

Og er det noen andre utgifter utenom grunnprisen og embalasje ?

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Pleide å kjøpe brukte spill før til f.eks PS2/3, og fikk dem alltid i en konvolutt med bobleplast. Disse koster ikke stort, og er mer enn store nok til ett eller to spill. Tror nok du får større konvolutter også. Da betaler du bare vanlig porto.

 

Er ikke ofte jeg sender noe til utlandet, men en vanlig pakke til f.eks USA koster to, tre hundre spenn, avhengig av hvor tung den er. De gangene jeg har sendt noe til USA har jeg brukt en vanlig eske, og dyttet inn litt forskjellig lett, mykt materiale for å sikre lasten. Det er alt fra bobleplast til papp revet i strimler. Bobleplast er nok det beste (mykt og veldig lett), men vær kreativ om du mangler det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Merk også at hvis det står USK på spillene istedenfor pegi så har lavere bruksverdi i Norge. Nå kjøper jeg nesten bare nedlastningskoder på pc og steam har mye billig når de har kampanjer, men denne siden har fra fler leverandører.

Endret av CharlieSS
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har ikke bestilt spill fra utlandet siden jeg hadde PS3 og det begynner å bli en stund siden. Hvor bestiller folk sine fysiske konsoll spill og ekstra kontrollere etc? Før bestilte jeg fra play.com som sendte portofritt, men ser ut som den sjappa er lagt ned. Er det noen utenlandske som sender portofritt for tida eller har billige fraktpriser som det er verdt å sjekke ut for tilbud? Det er jo ikke alle spill som er tilgjengelige som digital download.

Lenke til kommentar
  • Gjest avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...