Gå til innhold

Darkfall - Generell diskusjon og informasjon


Anbefalte innlegg

Skal sies at det virker litt interesant at man mister stuffet sitt om man blir drept. Eller stemmer ikke dette?

 

Birger :)

 

Når du dør "spawner" en gravstøtte der du døde, denne kan Players OG Mobs loote. Her dropper du alt du har (penger, mat, gear osv), untatt "Starter Våpen". Når du da spawner ved nermeste spawnplass er du naken og har kun startervåpen. Du kan da løpe tilbake til der du døde for å se om det fortsatt ligger igjen no der. Er du heldig har ingen lootet noe.

 

For eksempel hvis en ulv dreper deg, da vil han bare "loote" maten din. Penger, våpen og andre saker vil være igjen for deg til å plukke opp (så langt ikke en player kommer over gravstenen din og tar tingene).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som er hovedgrunnen til at jeg virkelig vurderer å prøve Darkfall! Begynner å bli en smule lei av null-konsekvens PvP og Darkfall ser ut til å levere varene. Har fått med meg at det vil bli en beta siden release ble forskøvet, men er dette en beta for de trofaste tilhengerene eller har vi som rider på bølgen også mulighet å være med? :)

Lenke til kommentar
Når du dør "spawner" en gravstøtte der du døde, denne kan Players OG Mobs loote. Her dropper du alt du har (penger, mat, gear osv), untatt "Starter Våpen". Når du da spawner ved nermeste spawnplass er du naken og har kun startervåpen. Du kan da løpe tilbake til der du døde for å se om det fortsatt ligger igjen no der. Er du heldig har ingen lootet noe.

 

For eksempel hvis en ulv dreper deg, da vil han bare "loote" maten din. Penger, våpen og andre saker vil være igjen for deg til å plukke opp (så langt ikke en player kommer over gravstenen din og tar tingene).

Hmm, høres veldig spennende ut egentlig. Kanskje det er akkurat dette Darkfall kan vinne noe på. Er vel ikke så mange andre spill som har noe lignende?

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Når du dør "spawner" en gravstøtte der du døde, denne kan Players OG Mobs loote. Her dropper du alt du har (penger, mat, gear osv), untatt "Starter Våpen". Når du da spawner ved nermeste spawnplass er du naken og har kun startervåpen. Du kan da løpe tilbake til der du døde for å se om det fortsatt ligger igjen no der. Er du heldig har ingen lootet noe.

 

For eksempel hvis en ulv dreper deg, da vil han bare "loote" maten din. Penger, våpen og andre saker vil være igjen for deg til å plukke opp (så langt ikke en player kommer over gravstenen din og tar tingene).

 

Er en ide å spatte exsess cash og utsyr i en safe deposit box/hus/bank da? Hvis det er implementert? Siden det skal være "realistisk" sånn sett så er det jo teit å løpe rundt med en million mynter osv..

Lenke til kommentar
Er en ide å spatte exsess cash og utsyr i en safe deposit box/hus/bank da? Hvis det er implementert? Siden det skal være "realistisk" sånn sett så er det jo teit å løpe rundt med en million mynter osv..

 

Det er banker, der er alt du eier sikkert.

 

Dette systemet gjør at du må løpe i banken en del, og de gangene du venter ekstra lenge blir det ekstra spennede og skummelt siden du har så mye å tape.

 

Det er et veldig fint "risk" system. Du kan ikke bare dø og dø uten konsekvenser. Her blir det om å gjøre å holde seg i live, selv om det skulle bety at du må løpe.

 

Det er dette jeg gleder meg mest til. Et herlig følelse når du klare å robbe noen for store summer, men samtidig et sviende tap slik at du blir sikkelig forbanna hvis det samme skjer med deg.

 

Det finnes andre spill med samme / lignede systemer. Det som ligner mest er nok Ultima Online, men dette er for lengst utdatert. Eve og AC lignere også litt, men ikke like mye som UO.

 

Det er absolutt marked for et nytt spill i Sandbox sjangeren ihvertfall. Kan knapt sammenlignes med "vanlige" MMO som WoW og Lotro.

Lenke til kommentar

Se her ja, dette var en vellkjent tråd.. :p

 

 

 

Bare for å legge litt til "risk & consequence" systemet.

 

Spillet har et flagging system hvor man har "blå/snill" på den ene snille siden, "grå/nøytral" i midten samt "rød/rogue/slem"

 

Når man starter spillet så starter man med +10 i rang på dette "stige/flagging" systemet.

Dreper man

 

 

Blå:

Dette flagget får man om man spiller med spillets lore, altså dreper fiendtlige spillere. Det vil si at alle spillere som er flagget for deg som "rød/rogue" skal man angripe om man har kjangsen til dette. Dette vil gi deg mer positiv "alignment". Med et positivt "alignment" i dette systemet så har man tilgang til alle de største NPC byene i spillet. Man vil også få tilgang til alle questene i spillet.

 

Grå:

Dette flagget får man som et midlertidig flagg. Altså dette flagget forsvinner etter en stund. Måten man får dette flagget på er å angripe/drepe en spiller med "Blå" status. Når man er flagget som "Grå", så vil alle spillere kunne angripe og drepe deg uten noen form for "ansvar" eller "penalty". Så husk, er man litt uheldig og angriper noen så vær litt obs og vær forsiktig, hold deg borte i noen minutter til man blir "Blå" igjen. Nærmer man seg NPC byene, eller større "camps" så vil man bli angrepet av "guard-towers" som en "Grå" spiller.

 

Rød:

Dette flagget får man når man har drept mange "Blå" spillere. Dette flagget vil resultere i at du vil bli utestengt fra NPC byene hvor du ellers ville ha fått tilgang til markedsplass, bank, quests o.l.

Andre "Blå" spillere vil heller ikke ønske å ha noe med deg å gjøre, gjør dem det som f.eks å buffe deg opp, eller trade med deg så vil de midlertidig bli "Grå", eller "Rød". Er ikke 100% sikker så jeg får sjekke det opp (hvis ikke andre her husker detaljen rundt dette?).

På den måten så vil man som en "Rød" spiller bli utestengt fra de store samlingsplassene for de "vanlige" spillerne er. Når man dør så har man ikke tilgang til ress-steinen som ligger i nærheten av disse byene, og man må da heller enten bruke sin spiller-by, eller "Chaos stones" som er plassert langt ute i ødemarken. Dette vil bety at hvis man dør som en "Rød" spiller så vil man bli "kastet" vekk fra de store "tettstedene" hvor han så må starte på en lang reise relativt naken før han kommer til en plass med en bank for å få nytt gear.

 

 

Når man starter spillet så starter man med +10 i rang på dette "stige/flagging" systemet.

Dreper man en "Rød" spiller så får man +2 "poeng".

Dreper man en "Blå" spiller så mister man -8 "poeng".

 

På den måten så vil det ta litt tid før "Røde" spillere å gjøre seg fortjent for de vanlige tjenestene igjen hvis de har vært på en ganske "rabiat" ferd i det siste.

 

 

EDIT:

 

Her ser man altså en flokk med "newbs" som klarer å drepe en karakter som tydeligvis er litt lengre opp "skill-treet" som har tatt turen for å få "gratis" loot gjennom å dra til en av "noob" stedene.

Vell, de får han ned til slutt hvor de får en hel masse med loot de fordeler. Før noen av de blir for grådige og dreper hverandre igjen.. hehe

 

BTW: UI "blinkinga" er ikke noe man har i selve spillet. Det er programmet han bruker til å ta opp som gjør det slik.

Lenke til kommentar

Uff, dumt å si det.

 

Men uten å ha lest for mye om spillet så er jeg nå i ett stadie hvor jeg nesten gleder meg til release. Og det har jeg ikke lyst til! Har lyst til å være negativt innstilt til spillet, og heller bli positivt overrasket istedet for å ende opp med en smell. Orker ikke en til "AoC" incident. :(

Lenke til kommentar

Nå er det engang en grunn til at Eve online og UO ikke er de best populære MMO-spillene, og det kan være fordi mainstreamgameren ikke synes det er SÅ kult å måtte risikere å miste alt hver gang man dør til en trashmob eller ei ivrig gruppe medspillere. Konsekvens er et greit konsept, men jeg spiller PVP for å vise overlegenhet over andre spillere, ikke for å ødelegge de. Når det er så mye risiko i pvp, så ser jeg for meg at det blir mindre av det, og jeg vil heller ha MER "trygg" pvp enn mindre risiko-pvp.

 

Det er som sex uten kondom; det er mye mer morro, men den kondomen sparer deg for jævlig mye potensiell bry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...