Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et par korte her som en venn av meg liker å nynne på fra tid til annen:

 

NSFW:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1)

Tretten og sprett,

møtes i retten

 

2)

Alt under tolv

tar vi med vold

 

3)

Jo nærmere null,

dess trangerre hull

Den siste er veldig drøy:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Seriøst, veldig drøySkjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Ok, det er på eget ansvarSkjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

4)Bedre med en på ni som blør

enn to på fjorten som har gjort det før

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Groviser:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

  • Hva er det som er så bra med tjuetre-åringer? Det er tjue av dem
  • Hvorfor er det lov med lastebil utenfor butikken og ikke varebil utenfor barnehagen?
  • Hva er det som er så bra med å bli sugd av ei geit? Den kan slikke deg på balene samtidig

 

Mitt favorittdikt gjennom tidene kommer (selvfølgelig) fra Radioresepsjonen. Mer spesifikt, Tore.

 

Det sitter en jente med Down syndrom nede på stranda.

Hun drømmer om å sitte der og holde en annen i handa.

 

Det er en som heter Tom.

Han er vanlig,

ikke sånn som hun.

Han har sett henne i kiosken.

Han er så vakker, pen og brun

 

Hun kjøper to kjempe-YES og to halvlitere med cola.

Borte ved stupetårnet står Tom; kroppen skinner i sola

Hun prikker han på skuldra og han snur seg og på henne ser.

Hun rekker han en kjempe-YES; han smiler og ler.

Han tar henne i armer og svinger henne rundt.

Han sier; han ville aldri drømt at dette skulle være han forunt.

 

De gifter seg i blomstereng og danser bryllupsvals.

Med myke ord og hender henger han et kjede rundt hennes hals.

 

Bølgene bryter mens solen drukner der borte i vest

Vil hun noengang tilgi seg selv for at hun ble ved sin lest?

Hvis man ikke prøver får man ikke vite om ting kunne vært forandra.

 

Det sitter fortsatt en jente med Down syndrom nede på stranda.

Lenke til kommentar

Veldig vakkert Craxdm! Jeg tror jeg skal dele ett dikt til jeg har skrevet til en veldig spesiell person. ^_^

 

You are...

 

You are my rock,

the wind beneath my wings

You make me fly

my heart soaring above the clouds

You lift me up

up there where the sun always shines

The sun that is your smile

 

You are my Angel

the light to my darkness

You are my clown

the happiness to my sorrow

You are my princess

the hope to my despair

 

You are the essence of my soul

the completion of my heart

You are my everything

forever and for always

You are...

Lenke til kommentar

Svært så diktete man var i dag da.

 

Synes forøvrig det er litt vanskelig å forholde seg til dikt. Litt (mye) som abstrakt kunst. Det er det du gjør det til.

Man kan enten analysere, prøve å forstå, og gruble over en rekke meninger, men for alt du vet kan artisten være et barn som har lekt seg og kommet opp med noe finurlig uten at det ligger noe mer bak det.

Endret av Error
Lenke til kommentar

Bare følte for å dele mine i kveld når alle andre snakket om dikt. Skrev dem for en stund tilbake. Spesielt den siste der er veldig spesiell og betydningsfull for meg.

 

Du er en logisk, konkret person altså Error. Jeg synes slett ikke det er som abstrakt kunst, ikke i det hele tatt, men det er sant at de fleste dikt ikke har en rett betydning eller tolkning.

Lenke til kommentar

Stiller meg på Error og AltF4 sin side. Det kan være vakkert eller trist, men jeg irriterte meg alltid i norsktimene da vi skulle analysere dikt. Snakk om å gjøre mye ut av lite.

 

Det var mitt lille innspill før jeg forsvinner igjen. :)

 

Skal legge meg og se nyeste The Walking Dead og Dexter. Awesome times. :D

 

God natt mine forumitter.

Lenke til kommentar

Der er jeg fullstendig uenig med deg Lakus, men det er helt greit.

 

Dikt er en måte å uttrykke følelser på, og jeg synes aldri følelser er piss. Det gir deg bedre forståelse for personer og følelser. Det er akkurat som med sangtekster.

 

De diktene jeg la ut er i alle fall langt fra pompøse, og betydningen er veldig innlysende.

 

Edit: Heh, helt forskjellig fra meg altså Villanden, jeg elsket å analysere dikt og noveller på skolen, det var de mest interessante stiloppgavene spør du meg. ^_^

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Ummm, det er vel ikke det at forfatteren ikke vet hva som står der, men at han/hun aksepterer at hans/hennes tolkning ikke er den eneste "rette". Alle skriver de det med en mening bak det, men de kan ikke si at hvordan en annen person opplever diktet er feil. Det er i alle fall slik jeg tenker.

 

Edit: Og med det at det er pompøst, det kan du selvfølgelig si, men slik er det med alt som ikke er kjedelig og "normalt". Med alle uttrykksformer, det være seg lyd, bilde eller ord så er det det å si ting på en annen måte enn det som er vanlig som er hovedsaken.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg mener bare at dikt er en så overpompøs og tullete måte å skrive noe på. Greit at det skal være poetisk og alt det der, men når forfatteren selv ikke engang er helt klar over hva det faktisk står der blir jeg utrolig oppgitt.

 

Shakespeare diktet. Ibsen diktet. Jeg tror de hadde peiling på hva de skrev, og førstnevnte regnes som en av tidenes forfattere. Allikevel skjønner jeg ikke alt det de skrev, eller hva de mente. Å underkaste all diktning fordi det er en "annerledes" måte å skrive på synes jeg blir litt rart (ikke at jeg prøver å si at du har noe imot Shakespeare eller noe - jeg sier bare at det finnes både gode og dårlige dikt)

Lenke til kommentar

At det er tull er jeg ikke med på. Det finnes utrolig mange morsomme og finurlige dikt, dikt som rører ved en og dikt som vekker en. Og dikt som bare er jævlig håpløse selvfølgelig.

 

Jeg vil ikke avfeie diktning som dritt på generelt grunnlag, men mye er pompøst piss. Dessverre er det den biten av diktningen mange må ta del i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...