Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Støttes Lakus. Signaturen din er også fin.

 

Var hos bestemor i dag, hun har heldigvis fått midlertidig plass på sykehjem. Ligger bare og venter på å dø, og det som en gang var min litt tykke gode bestemor ligner mest på en skygge av seg selv.

Og det første vi hører når vi setter oss i bilen etter besøket? Tekstlinjen "så la meg få slippe å leve lenger nå

I mitt neste liv vil jeg bli en blomst som du kan lukte på" fra Livet er for kjipt av Lars Kilevold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har jeg måttet leve med hele livet. Gamle mennesker som blir stuet bort på gamlehjem. Her på gården har det vært gamlehjem i alle år. Helt tilbake fra krigens dager. Har vært damer her som har bodd her hele livet allerede fra da det var 2 verdenskrig. Familiene deres besøker de aldri og når de dør kommer de som gribber og lurer på om de har arvet noe.

Lenke til kommentar

Depressivt, AltF4... Det er synd på alle de gamle som råtner bort på gamlehjem mens de venter på å dø :(

 

Jepp. Altså, det jeg mener er synd er at de ikke får dø med en viss verdighet, men seigpines til kroppen rett og slett ikke orker mer. Jeg håper hun slipper så fort som mulig, og det har hun sagt selv også bare med litt andre ord.

Lenke til kommentar

Om jeg har det "uutholdelig" vondt, kjedelig (ser ikke for meg at det er så syyykt gøy å bo på eldrehjem), ensomt eller bare har lyst til å dø, så burde jeg få kunne avgjøre det selv. At en eller annen fjomp skal kunne sitte og se på mine papirer og bestemme at jeg ikke får lov til å dø blir for dumt.

Lenke til kommentar

Noen som er god i nynorsk her inne som kunne tenke seg å oversette en anmeldelse jeg har skrevet av Red Dead Redemption på cirka 2 sider? Er ikke mye tekst , så hadde satt pris på om noen hjalp litt med en av de fire innleveringene jeg har idag :)

Jeg kan sikkert gjøre det, men ikke før i kveld. :)
Lenke til kommentar

Om jeg har det "uutholdelig" vondt, kjedelig (ser ikke for meg at det er så syyykt gøy å bo på eldrehjem), ensomt eller bare har lyst til å dø, så burde jeg få kunne avgjøre det selv. At en eller annen fjomp skal kunne sitte og se på mine papirer og bestemme at jeg ikke får lov til å dø blir for dumt.

 

Du kan jo for eksempel heller prøve å møte folk hvis du har det ensomt? Eller har lyst til å dø? Det siste er som regel en følelse som går bort så fort det kommer noe fint i veien, noe det gjerne gjør. Stusselig å utslette seg selv bare fordi man ikke tør ta livet sitt i egne hender, syns du ikke?

Lenke til kommentar

Noen som er god i nynorsk her inne som kunne tenke seg å oversette en anmeldelse jeg har skrevet av Red Dead Redemption på cirka 2 sider? Er ikke mye tekst , så hadde satt pris på om noen hjalp litt med en av de fire innleveringene jeg har idag :)

Jeg kan sikkert gjøre det, men ikke før i kveld. :)

 

Såfremt den er oversatt innen mandag kveld så er det fint, skal nok klare å drøye fristen litt. Kjempefint om du tar på deg jobben, og bare så du vet det skal det være endel skrivefleif. Men tar resten over pm i løpet av kvelden :)

Lenke til kommentar

Tja, jeg er i hovedsak for aktiv dødshjelp. Likevel burde det være en siste utvei, og man burde ha prøvd veldig mye før man går til det stadiet.

 

Tenk hvordan det hadde vært hvis alle bare kunne gå og ta selvmord på en så enkel måte. Ville nok vært en del folk (f.eks. manisk depressive som har en dårlig dag) som ville tatt den enkle utveien hvis det var tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det siste der jeg er enig med deg i Error. Og en eventuell gråsone vil være alt for stor. Men, som backstabber påpeker - når man er over 80 år gammel, uhelbredlig syk av kreft og livet ditt er redusert til å ligge i senga og ha en diett bestående av smertestillende så er det faktisk bare lidelse igjen av livet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...