Gå til innhold

Innlegg.no - Siste ordet 1


fargoth

Anbefalte innlegg

Egentlig har jeg det ja...

 

Har lovet meg selv å komme skikkelig i gang med det, men etter den begredelige skytinga på han fyren i "begynnelsen" ble jeg litt skremt av hele opplevelsen. Bedritne kontroller er ikke min greie. Dessuten spilte jeg det på den gamle tv'en hvor det meste av tekst ble uleselig, så jeg bør starte på nytt. Desverre kjenner jeg at jeg egentlig ikke finnes interessert i spillet etter å ha fått et så ublidt møte med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk lønna idag, 15500 rett inn på konto, deretter 1600 ut i bilforsikring, 1200 ut i strømregning, 2000 ut ved kjøp av ny dør til bilen, 1800 ut i statoilregning.

Det etterlater jo fremdeles 8900 kr. :) Men som Cloudemyx sier, det å dra hjem og tigge mat er en finfin strategi, bruker den nesten hver helg jeg. ^_^

 

For du kunne jo prøve å søke boligstøtte, om pengene ikke strekker til og du ikke har nok til f.eks husleie om pengene må gå til andre ting hele tiden.

Må du ikke ha boligutgifter på to steder for å få det? Var slik jeg forsto det, med mindre vi snakker om to forskjellige stønader.

 

Jeg er avhengig av struktur i livet og et avvik fra budsjettet hadde vært å stikke kjepper i hjulene på meg.

Huff, jeg er fullstendig motsatt, jeg eier ikke struktur for fem flate øre. Er svært sjelden jeg klarer å planlegge mer en en dag eller to fremover. :blush:

Lenke til kommentar

Egentlig har jeg det ja...

 

Har lovet meg selv å komme skikkelig i gang med det, men etter den begredelige skytinga på han fyren i "begynnelsen" ble jeg litt skremt av hele opplevelsen. Bedritne kontroller er ikke min greie. Dessuten spilte jeg det på den gamle tv'en hvor det meste av tekst ble uleselig, så jeg bør starte på nytt. Desverre kjenner jeg at jeg egentlig ikke finnes interessert i spillet etter å ha fått et så ublidt møte med det.

Selger du det til meg da, vettu ;)

 

Du har ikke så lyst på det - jeg har veldig lyst på det.

Lenke til kommentar

Sikkert ikke stor krise for deg, men for meg er det et skrekkscenario. Jeg er avhengig av struktur i livet og et avvik fra budsjettet hadde vært å stikke kjepper i hjulene på meg.

Avvik fra budsjettet skjer. Det er ikke noe som "kan" skje, det skjer. Derfor bør man alltid ha en bufferkonto.
Lenke til kommentar

Avvik bør ikke skje for ofte synes jeg. Om det gjør det, bør en sette seg ned å se på hva en egentlig bruker pengene til og hva som skaper avvikene. Med mindre avvikene er sånne uhell som Vaine hadde, som en ikke kan forutse.

 

Jeg kommer til å spare opp penger i kontanter, som jeg kan ha i nødstilfeller. Ikke det at jeg regner med å flytte ut med det første.

 

I dag var jeg på møte med en i kommunen og hun ringte til en fyr som har boliger for ungdom og han hadde akkurat lovet bort en bolig til en person, fordi den personen som bodde i den leiligheten skulle flytte og da ble den ledig, men akk så uflaks kan en ha. :(

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Joda, det er ikke tvil om at det er lurt å ha et budsjett, og tenke over hva du bruker pengene til. Bare passe på at det er du som styrer budsjettet og ikke budsjettet som styrer deg. ;)

 

Selv veier jeg alltid mye frem og tilbake før jeg bruker penger, og prøver å ha minst 10 000 på konto til en hver tid, sånn i tilfelle rottefelle.

 

Edit: Går så og si aldri rundt med kontanter, hvis de blir for store tør jeg rett og slett ikke å bruke dem. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med 2750,- etter betalt husleie, så dere har ingenting dere skulle ha sagt. :)

 

Er jo forsåvidt min egen feil, med tanke på at jeg ikke gidder å finne meg jobb under studietiden. Men så lenge det går sånn halvveis rundt, så får det bare være. Blir alltid litt tynt den siste uken, men man lærer seg å overleve med det.

 

Kommer til å få sjokk når jeg ser første lønnslipp i sommer. Bare synd at jeg må spare til ferietur i august.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...