Gå til innhold

Konsollkaféen!


lonnj89

Anbefalte innlegg

Crackdown var en gledelig opplevelse, og jeg mannet meg opp til å få tak i alle Orbene, men jeg ser ikke noe særlig tiltrekkende ved oppfølgeren. Skytemekanikken i Crackdown verken var eller er særlig sterk, og det later til at det blir lagt mer vekt på den denne gangen, uten særlig suksess. Altfor mange fiender tror jeg jeg i lengden vil se på som en distraksjon og irriterende møter; man er for kraftig i Crackdown, og fiender er bare en bagatell. En irriterende bagatell.

 

Crackdown var for meg mye om den stadig økdende frihetsfølelsen. Første gang jeg kom til toppen av tårnet til the Agency var et stort øyeblikk, men det ser ut som om man må konsentrere mer på irriterende småfiender som lobber en granat til deg, får deg til å bli tidenes ragdoll, og etterhvert dreper deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som de 20+ move lunch titlene blir kuttet ned til 6. ihvertfall i japan.

* EyePet

* Sports Champion

* Beat Sketch

* High Velocity Bowling

* Kung Fu Raider

* PS Move Big 3 Gun Shooting Perfect Pack

 

Så de var altså ikke så mye bedre enn Microsoft til slutt allikevel.

 

@_LarZen_: Hm, dette så jo rent interessant ut! Kontrollmåten på for eksempel Mirror's Edge var jo stilig, samtidig er det ikke til å komme unna at det jo var en helt annen type ME enn det vi fikk på konsoll, hvor det å styre en karakter i 2D er langt enklere enn i 3D. Jeg skulle også gjerne sett hvordan førstepersonsskyttere blir styrt.

Lenke til kommentar

R.U.S.E. vil få Move support til PS3, men ikke noe Kinect support på X360 utgaven.

 

Sitert fra produsenten av spillet:

"Unfortunately for Xbox 360 owners, there are no plans to support Kinect. Girard said the stumbling point was having to play standing up while using Microsoft's rival motion-sensing tech."

Kilde: http://www.eurogamer.net/articles/r-u-s-e-ps-move-support-confirmed

Lenke til kommentar

Kontrolloppsettet i SC: Conviction er veldig klønete lagt opp synes jeg. Er så vandt til å lade med X, men her kaster du granat med X i stedet for, så har blitt noen selvmord og en del kaos pga det. Du lader heller ved å klikke inn venstre spake og setter deg ned med LB. Jeg er mer vandt med å sette meg ned ved å klikke venstre spake. Ingen mulighet til å forandre på det heller ser det ut som.

Lenke til kommentar

helt enig der nouse4aname, kontrollene ødela spille veldig mye for meg og pluss en jævlig kjedelig singleplayer.

 

Rundet det akkurat nuh, og har litt blandede følelser av spillet.

Snikesekvensene er kraftig dummet ned, så jeg følte flere ganger at jeg ble tvunget til å leke Rambo i stedet for å snike meg forbi. Jeg visste jo at dette var mye mer actionorientert enn de andre i serien, men så mye trodde jeg ikke. Fiendene er også håpløst dumme, noe som ødela en del for meg. Og til slutt så var det da kontrolloppsettet som gjorde det unødvendig klønete. Men samtidig var det artig, spesielt når snikingen funket, samt at jeg likte historien. Alt i alt er bra spill, men det er det klart svakeste jeg har spillt i SC-serien så en 7/10 får det av meg.

Lenke til kommentar

helt enig der nouse4aname, kontrollene ødela spille veldig mye for meg og pluss en jævlig kjedelig singleplayer.

Jeg ble vant til det.

 

Men ja det er litt skuffende i forhold til tidligere spill som Chaos Theory, selv om jeg liker godt at de har for eksempel valgt checkpoint savesystem, istedetfor å kunne lagre og laste hvor man vil.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Checkpoits er et greit system, men da forutsetter det at det ikke går et kvarter mellom hver gang. Har vært noen spill der det er for lang avstand mellom hvert checkpoint, og da blir det bare irriterende. I Conviction var det passe avstander, mens i f.eks Overlord 2 var det for lange avstander.

 

Nå er Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck’s Revenge ferdig nedlastet fra steam. Har aldri prøvd det før, så jeg gleder meg veldig til å prøve det nå. Har elsket alle andre Monkey Island spill.

Lenke til kommentar

Et problem med tidligere senere Splinter Cell spill (chaos theory og double agent) var at hvis du hadde et snev av perfeksjonismejag i deg, så ville du bruke quicksave og quickload funksjonen mer enn du ville trykke på skyteknappen. Splinter Cell spilla hadde bestått av to forskjellige type gameplaysituasjoner som var separert, å være oppdaget eller å ikke være oppdaget (noen steder i de første spilla var du nødt til å være rambo og, selv om de var mye mer tungvindt siden våpen var vanskeligere å håndtere). Hvis du bare fokuserte på å snike i chaos theory (og smalt quockload knappen) fikk du merke lite av hvor annerledes gameplayet var når du var oppdaga.

 

Conviction fikset dette (eller kanskje batman: arkham asylum), ved å ha checkpoint-system istedetfor, og å la overgangen mellom å være oppdaget og å være i snikemodus, gå lettere frem og tilbake. Conviction fokuserer litt for mye på skyting, men er lettere å nyte enn de forrige spilla, også med tanke på en historie som ikke er såpass med-hensikt-innviklet som tidligere. Må si at fiendene i chaos theory faktisk virka litt smartere enn her da :p

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...