Gå til innhold

Den store Resident Evil 5 tråden!


Paisley

Anbefalte innlegg

Og en annen ting.

Når man spiller split screen coop....er capcom seriøse når 1/3 av skjermen er svart? Er det en dårlig spøk?

Regner med du kjører 1080p. Sett ned til 720p og det dekker hele skjermen.

 

Stryk det jeg sa at 1/3 av skjermen er svart. Faktisk er det 50% av skjermen som ikke er i bruk. Enda verre altså.

 

Neida, jeg kjører det i 720.

Altså skjermen blir ikke bare splitta horisontalt på midten. Jeg finner ikke noe bilde av åssen det ser ut, så jeg skal tegne det for deg.

Det ser i allefall helt ræv ut.

 

post-76-1094394201_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hadde det vært mulig å skyte samtidig som man beveget seg hadde valget vært så mye enklere..

Det hadde vært enda enklere hvis man fikk latterlig mye ammo, råbarske våpen og ubegrensede mengder med zombier som kommer mot deg. Hoder skulle poppes, involler skulle sprenges utover. Uheldigvis fikk vi en kjedelig demo istedenfor.

Lenke til kommentar

At man ikke kan bevege seg mens man skyter/sikter er ikke så ille egentlig. Det gjør egentlig spillet bare litt mer "arcade" og ikke bare nok en døv virkelighetssimulater. Capcom setter på den måten strenge regler for spillet, og det funker utmerket så lenge man godtar dem.

Denne grininga over dårlig kontroll kan egentlig sammenlignes med snørrunger som griner over monopolregler. "Nei! Det er urettferdig at alle mine hus og hoteller brenner! Det kortet skal fjernes fra bunken."

 

Det som derimot gnager på ballene mine er følgende:

Man må holde inne en ekstra knapp for å løpe! Hvorfor? Man har jo analog stikke. Er ikke Capcom klar over at PS3 og 360 har analoge stikker, eller har de bare gjort det sånn for å være vanskelige.

 

Jeg hadde tenkt å skaffe dette spillet, men det er alt for mye småplukk å sette fingeren på. Jeg hadde lyst på det fordi det var coop med splitscreen så jeg kunne spille det med roomien, men splitscreenfunksjonen i spillet gir meg hodepine og super-aids, så jeg står glatt over. Dessuten, etter noen runder coop i demoen kom vi frem til at han spiller dårligere enn AI'en, så for å unngå et ødelagt vennskap kjøper jeg heller noe annet.

Lenke til kommentar
Prøvde demoen i dag, første gang jeg har rørt et RE-spill. Frustrerende elendig kotrollsystem (som sikkert er litt meninga), og unskippable cut-scenes. PS-knapp ==> Avslutt Spill.

 

Trykk select og du hopper over cut-scenes.

 

Ellers så er jeg i det store og det hele fornøyd med demoen. Likte ikke så godt det levelet der du havnet i det huset, men Shantytown var mye bedre og her kom den gamle RE4-følelsen tilbake. Litt knotete kontroller, særlig når jeg er vant til Wii-kontrollen fra RE4, men dette ordner seg nok etter hvert.

 

Synes ikke at det gjør så mye at man ikke kan bevege seg å skyte samtidig. Det blir litt mer hektisk nå du må velge en av delene når zombiene stormer på.

Lenke til kommentar

Det var dette jeg fryktet :(

"Jeg har forresten ikke introdusert dere for Sheva Alomar enda. Hun er Chris' følgesvenn som du aller helst vil at en venn kontrollerer via internettet. Om du ikke er utrustet med internett, så må du ta til takke med Shevaen som følger med spillet. Hun kommer til å si de samme fire setningene om igjen og om igjen til hodet ditt eksploderer. Hun kommer også til å ødlse rundt seg med kuler, så møter du en motstander med en form for skjold bør ikke Sheva ha en stor beholdning ammunisjon. Ikke gi henne for mange førstehjelpssprayer og slikt heller. Om du får småskader kommer hun til å styrte bort til deg og overfalle deg med helbredende spray sammen med et høylydte råd som "YOU HAVE TO BE MORE CAREFUL!" eller "THAT WAS CLOSE!". Hun er i beste fall irrasjonell når det ikke lenger er en fiende å angripe og gjør svært lite på egenhånd for å fylle ammunisjonslageret sitt."

 

Dette er tatt fra sniktitten på gamereactor.no, og de gav forøvrig bare 3/5 på "termometeret" som de har

Gamereactor.no Preview

 

Er så lei av fokuset på co-op og multiplayer nå! Dette her kommer til å ødelegge alt for meg, for jeg hadde sett frem til å sitte alene i mørket og spille RE5. Virker som at jeg må spille spillet i co-op dessverre, fucking shit <_<

Lenke til kommentar
Tok sykt mange skudd å drepe folk. Åssen dreper man de bossene? Fyren med store øksen og han med sagen? Døde på de to. Fete dødssekvenser da.

 

"The executioner" er den "vanskeligste" bossen du møter i demoen ettersom du har tid på deg (ca. 8 min), men han skal ikke by på noen problemer.

Bruk hagla på kloss hold og sikt på hodet hans. Riktig treff i hodet gjør at han går ned på huk og da løper du bort til han for å ta uppercut. Repeter mens Sheva holder de vanlige fiendene unna. Også viktig å bruke opp granatene dine på han (finner totalt 4 stk. mener jeg) og ikke glem å lur han over til de eksploderende tønnene som gjør mye skade på han.

 

"Chainsaw man"(ikke navngitt enda) er mye lettere ettersom du har en 4-5 tønner til rådighet når han jager deg. Også en fordel å "låne" rifla til Sheva og treffe han midt i stri-sekken :) Var verre å treffe på Dr. Salvador i RE4 ;)

 

 

Kan nesten ikke vente til RE5 kommer ut. Eneste som er synd er at Resident Evil serien er ødelagt mtp. at de har fjernet den jævlige stemningen fra RE 1, 2 og 3. (RE 1: Remake) er uten tvil det beste i serien, men skjønner at de må fornye seg :)

 

RE5 er nok det spillet jeg ser mest frem til på vår-parten.

Lenke til kommentar

Det er overhodet ingen grunn til å bekjempe fyren med øksa. Å forsøke å gjøre det sløser bare med ammo. Fokuser på å overleve, og unngå heller øksemannen fremfor å konfrontere ham. Det gjelder forøvrig hele dette brettet. Målet er ikke å drepe, målet er å overleve en viss stund.

 

Er rimelig fornøyd nå. Klarte begge brettene på første forsøk, og hadde til og med massevis av ammo til overs etter motorsagsmassakren.

Lenke til kommentar
Er så lei av fokuset på co-op og multiplayer nå! Dette her kommer til å ødelegge alt for meg, for jeg hadde sett frem til å sitte alene i mørket og spille RE5. Virker som at jeg må spille spillet i co-op dessverre, fucking shit <_<

 

Ja eg syns egentlig ikkje noe om å ha ein følgesvenn igjennom det allerede utvannede RE spillet her.

Lenke til kommentar
Det er overhodet ingen grunn til å bekjempe fyren med øksa. Å forsøke å gjøre det sløser bare med ammo. Fokuser på å overleve, og unngå heller øksemannen fremfor å konfrontere ham. Det gjelder forøvrig hele dette brettet. Målet er ikke å drepe, målet er å overleve en viss stund.

 

Er rimelig fornøyd nå. Klarte begge brettene på første forsøk, og hadde til og med massevis av ammo til overs etter motorsagsmassakren.

 

Når du har spilt demoen +10 ganger (fullført), så prøver man å finne ut ekstra ting som du ikke finner de første gangene. Som f.eks: finn SMG'en på "Public Assembly" og alle stedene du kan klatre på for bedre utgangspunkt ol. Ikke minst å prøve å få drept "the executioner" for å se om det i det hele tatt fungerer :) Skal også gjøre det når jeg får fullversjonen kun pga. verdiene han etterlater seg....

 

 

Er så lei av fokuset på co-op og multiplayer nå! Dette her kommer til å ødelegge alt for meg, for jeg hadde sett frem til å sitte alene i mørket og spille RE5. Virker som at jeg må spille spillet i co-op dessverre, fucking shit <_<

 

Ja eg syns egentlig ikkje noe om å ha ein følgesvenn igjennom det allerede utvannede RE spillet her.

 

Som jeg skrev tidligere, så har de ødelagt "RE feelingen". Men vi skal ikke klage for det. Den nye vrien er morsom å spille, men foretrekker de eldre :)

Lenke til kommentar
Når du har spilt demoen +10 ganger (fullført), så prøver man å finne ut ekstra ting som du ikke finner de første gangene. Som f.eks: finn SMG'en på "Public Assembly" og alle stedene du kan klatre på for bedre utgangspunkt ol. Ikke minst å prøve å få drept "the executioner" for å se om det i det hele tatt fungerer :) Skal også gjøre det når jeg får fullversjonen kun pga. verdiene han etterlater seg....

 

Jeg hadde fått inntrykk fra tidligere previews av at han kom til å ha en ganske fremtredende rolle gjennom den første delen av spillet, og at han derfor ikke kan drepes umiddelbart, men det er mulig at dette er feil. Trodde han skulle være noe tilsvarende landsbyhøvdingen i RE4.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i Mala, rundt emne med en følgesvenn. Var greit i RE4 hvor du skulle redde presidentens datter, men der var det jo mer fra og til, og du var ikke avhengig av ho for å overleve. Måtte beskytte ho litt i ny og ne. Jeg har ingenting imot Coop at all, men resident evil skal du være alene i et creepy område med de sjukeste fiendene noensinne og være totalt scared shitless. Noe dette ikke gjør, desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...