Gå til innhold

Den store Resident Evil 5 tråden!


Paisley

Anbefalte innlegg

Resident Evil 5.

 

ResEv5.jpg

res_evil_fem.jpg

RE5A8.png

 

 

 

 

Format:

Xbox 360 og PS3.

Sjanger:

Action, Skrekk

Utvikler:

Capcom

Utgiver:

Capcom

Distributør:

Pan Vision

Antall spillere:

1

Lanseringsdato:

13 Mars 2009

Demo:

Ute nå!

 

Lesestoff:

 

Videoer/trailere av RE5! ( Husk HD/HQ, valgmulighet i høyre hjørne av filmen!)

Endret av Paisley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig aldri vært noen stor Resident Evil-fan. Spilte litt RE2 og RE4, men ble aldri frelst. Prøvde såvidt RE5 demoen den dagen den kom på Live. Grafikken var pen, men som Mala sa ovenfor, så var det veldig RE4 med bedre grafikk. Egentlig ganske skuffende, men kan jo hende jeg får et annet inntrykk dersom jeg prøver det litt mer. Vurderer et kjøp.

Lenke til kommentar

Epic fail fra Capcom!

 

Det føles ut som jeg spiller det orginale Resident Evil fra 1996 men med bedre grafikk. Horder med zombier som raser mot deg og du styrer en figur som veier tydligvis 250kg siden han har stooore problemer med å bevege seg.

 

Zombier løper rundt med motorsager og Gud vet hva...mens du ikke kan bevege deg i det hele tatt om du skal skyte!

 

Her er en helt vanlig situasjon: "4 zombier kommer mot deg i stor fart, du trenger mer avstand fra dem da du umulig kan skyte dem da du ALDRI har særlig med kuler. Du bruker 2sekunder på å snu deg å se hvor du skal løpe og drar din 250kg kropp avgårde. For så å snu deg som tar ca 2sek...ojda...dem var vist litt nærmere en du tenkte...og der kommer 5 andre jævler også jo. Jaja...får vel bare skyte da....ops...ikke mere ammo.."

Jeeez!!

 

Leser rundt på nettet og folk er langt ifra imponerte, det er den harde kjernen som elsker Resident Evil serien som sier alt er som det skal være. Mens så si alle andre skjønner ikke hva i huleste Capcom driver med. En skulle tro Capcom ville selge mest mulig spill i disse økonomiske harde tider...dette er epic fail writen all over it.

Lenke til kommentar
Virker som folk er overdrevent forelska i kontroll oppsettet i spill som Gears og Dead Space...

Fordi det fungerer så fordømt bra!

 

Nå som muligheten til å bevege seg å skyte samtidig kommer så er jo litt av klagene besvart, og de som ikke vil bevege seg mens de skyter kan fremdeles velge et kontroll oppsett hvor de ikke kan det. Så ikke klag.

Men selve knappene og hvilke spaker som gjør hva hvor på kontrollen føler jeg også kunne med fordel gjort mer Gearsified. Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Folk må lese tråden litt nøyere...det blir IKKE noen mulighet for å bevege seg å skyte samtidig.

 

Og det har ikke noe med at spill som Gears of War eller Dead Space har en overlegen måte å kontrollere figuren din på. RE5 kunne hatt halvparten så bra kontroll system som disse spillene og blitt bra.

 

Men saken er at kontrollen på figuren i spillet er så sinsvakt dårlig at for personer som ikke har spilt dem gammle Resident Evil spillene kommer ikke til å ville ta i spillet med en klypetang. Det ser vi jo allerede om folk leser litt på diverse spillsider og forum...folk hater det!

 

En har folk som elsker Resident Evil serien og jeg selv har spilt dem fleste i serien, grafikk og setting i spillene har forandret seg mye siden Resident Evil så dagen lys i 1996. Kontrollene derimot er akkurat som dem var i 1996, det var "ok" den gangen selv om vi da også irriterte oss grenseløst på dem håpløse kamravinklene. Men i 2009 så forventer jeg og dem fleste gamers der ute MYE mere en hva Capcom har prestert å snekkre sammens her slik.

 

Jeg har skrevet det før og skriver det igjen, "det føles ut som å ta på seg en fat suit med en dildo godt skrudd opp i ræva...slik føles det å spille RE5"

 

Hardcore fans vil elske det mens resten av gamer comunity der ute vil hate det..igjen dette vises klart rundt omkring på nettet. Tviler Capcom har lyst å selge kun til hardcore fans...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...