Gå til innhold

Den store Resident Evil 5 tråden!


Paisley

Anbefalte innlegg

Kanskje han mener de 1/3 av spillet som han har spilt er det ihvertfall lite områder... Vet ikke :)

 

Spilte F.E.A.R 2 igår da, for første gang... ble jo pissredd bare av introen. Har dessverre aldri vært noen hyppig følger av Resident Evil, annet en filmene... men har sett en del videoer og det ser ut som et spill jeg virkelig vil prøve.

 

Hvordan vil dere si RE5 er i forhold til FEAR2 når det gjelder skrekkfølelse? Begge er jo i "Horror"-spill sjangeren som vi vel kan kalle det.

Resident evil har tapt seg når det kommer til horror. Selv om spillserien er survival horror, så har det gått mere over på action.

Personlig synes jeg FEAR2 er mer skremmende enn RE5. FEAR2 leverer spenning på linje med de første Silent hill spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje han mener de 1/3 av spillet som han har spilt er det ihvertfall lite områder... Vet ikke :)

 

Spilte F.E.A.R 2 igår da, for første gang... ble jo pissredd bare av introen. Har dessverre aldri vært noen hyppig følger av Resident Evil, annet en filmene... men har sett en del videoer og det ser ut som et spill jeg virkelig vil prøve.

 

Hvordan vil dere si RE5 er i forhold til FEAR2 når det gjelder skrekkfølelse? Begge er jo i "Horror"-spill sjangeren som vi vel kan kalle det.

Resident evil har tapt seg når det kommer til horror. Selv om spillserien er survival horror, så har det gått mere over på action.

Personlig synes jeg FEAR2 er mer skremmende enn RE5. FEAR2 leverer spenning på linje med de første Silent hill spillene.

 

RE serien har tapt seg ganske mye når det kommer til Survival Horror ja. Men som et "Action TPS" så vil jeg si at det er ganske bra, og leverer varene. Styringen er som sagt stiv, men det er nok for at spillet ikke skal være så jævla lett.

 

Skal begynne på Veteran nå, og så få åpnet Professional. Klarte isted å få evig ammo på RPG´en (3 timer 23 Min), så blir nok ikke så veldig vanskelig :)

 

Professional blir nok være når du såvidt kan bli holdt av en Majini

Lenke til kommentar

Jeg og kameraten min har frest igjennom 2 ganger denna helga, først på Normal så på veteran, angrer på at vi ikke starta på veteran. Blir professional til helga igjen, syns det er et helt uber coop spill, men det måler seg ikke mot Re4 i Single player dog, desverre og historien var litt mer , hmm stiv den også kanskje, litt detaljer holdt tilbake om ting, orker ikke skrive det, for da må jeg opp med spoiler tagg. Syns ikke Chris er den protaganisten som er verdt å velge, leon kennedy er dypere og litt mer antihelt , føler jeg.

 

 

On another note: Noen som har fått tak i longbow i spillet forresten, hvor er den? legg det i spoiler.

 

 

Men ja utenom det, syns jeg spillet leverte på det meste og var vel verdt pengene:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Jeg og kameraten min har frest igjennom 2 ganger denna helga, først på Normal så på veteran, angrer på at vi ikke starta på veteran. Blir professional til helga igjen, syns det er et helt uber coop spill, men det måler seg ikke mot Re4 i Single player dog, desverre og historien var litt mer , hmm stiv den også kanskje, litt detaljer holdt tilbake om ting, orker ikke skrive det, for da må jeg opp med spoiler tagg. Syns ikke Chris er den protaganisten som er verdt å velge, leon kennedy er dypere og litt mer antihelt , føler jeg.

 

 

On another note: Noen som har fått tak i longbow i spillet forresten, hvor er den? legg det i spoiler.

 

 

Men ja utenom det, syns jeg spillet leverte på det meste og var vel verdt pengene:)

 

oppgrader den første sneiperen du får så kan du kjøpe den. er ikke mulig å finne på brettene

Lenke til kommentar

noen som har bra tips til å skaffe penger? Eneste jeg gjør er vell bare å gå inn i chapter 5-1. Snu meg 180 grader og skyte ned en rubin til 1000, også følge veien til vanningssystemet for å plukke opp en bille til 2000 også gjentar jeg det. Tar ca. min pr gang. Noe som går fortere?

 

Har unlocka M93R (handgun) og S&W M500 Magnum (HandCannon) som er helt vill. Og jeg har også skrudd på unlimited ammo på M92F.

 

Men så lurte jeg litt på poengene man får for å gjøre chapters i spillet. Er disse poengene noe du får hver gang du går igjennom eller bare 1 gang pr vanskelighets grad? Trenger flere poeng :<

 

Og hvodrdan åpner jeg de siste kostymene til chris og sheva?

Lenke til kommentar
noen som har bra tips til å skaffe penger? Eneste jeg gjør er vell bare å gå inn i chapter 5-1. Snu meg 180 grader og skyte ned en rubin til 1000, også følge veien til vanningssystemet for å plukke opp en bille til 2000 også gjentar jeg det. Tar ca. min pr gang. Noe som går fortere?

 

Ta bane 4-1..Får 20-30 000 hver gang:)

Har unlocka M93R (handgun) og S&W M500 Magnum (HandCannon) som er helt vill. Og jeg har også skrudd på unlimited ammo på M92F.

 

Men så lurte jeg litt på poengene man får for å gjøre chapters i spillet. Er disse poengene noe du får hver gang du går igjennom eller bare 1 gang pr vanskelighets grad? Trenger flere poeng :<

 

Får de poengene hver gang..Spill på Veteran så får du 2.000 for S rank :)

Og hvodrdan åpner jeg de siste kostymene til chris og sheva?

 

Finn 25 BSAA Emblems :)

Lenke til kommentar

Du får poeng ved å spille Mercenaries Mode (åpnes opp etter å ha fullført spillet 1 gang).

 

Da får du 3000 Points for S-Rank (Mercenaries)

 

Poengene er også delt opp etter hvilken rank du får på Chapters:

 

 

Professional: S-Rank=2500 A-Rank=2000 B-Rank=1500 C-Rank=1000

Veteran: S-Rank=2000 A-Rank=1500 B-Rank=1000 C-Rank=500

Normal-Amateur: S-Rank=1500 A-Rank=1000 B-Rank=500 C-Rank=250??

 

Husker ikke helt fordelingen på poengfordelingen Normal/Amateur men er noe rundt der :)

 

Mangler bare 2 baner på Veteran nå og så er det å starte på Professional (Trenger en partner for den delen hvis noen er med :) )

 

Og så er det å få S-Rank på alle chapters (mangler bare 1), for å kjøpe siste Figurine :)

 

Mercenaries Mode tas til slutt :)

 

Det er flere år siden jeg faktisk har spilt et spill så grundig som RE5:) Pleier å spille det 1 gang for så å starte på et nytt et:p

 

Og dette er til tross for at jeg har flere spill som jeg såvidt har fått startet på

-GTA- Lost & Damned

- Halo Wars

- HAWX

- Street Fighter 4

- Killzone 2

- Ninja Blade

 

Kan nesten ikke vente på RE 6:)

Lenke til kommentar

RE:5 har vært en flott opplevelse!

 

Jeg og et par kompiser kjørte gjennom spillet 2 ganger i helga og vi skal starte på et nytt game i løpet av uka =)

 

Angrer IKKE på dette spillet!

 

 

Edit:

En litt artig ting jeg kom på nå var at så utrolig mange klager over kontrollsystemet.

Jeg har har som sagt spilt en del i helga - har ikke irritert meg EN gang over det xD

Det føles absolutt helt greit.

Endret av Decreeofj
Lenke til kommentar

Kontrollene er helt perfekte for denne typen spill. Hadde de lagt det som Gears of War så hadde det blitt altfor lett, og ikke minst kjedelig. De har fjernet hoved-elementene fra RE serien, men beholdt litt av den "stive styringen".

 

Og dette gjør jo bare at du må være litt mer strategisk når du spiller og møter vanskelig fiender.

Tenk hvor lett spillet hadde vært hvis du kunne gå og skyte samtidig. F.eks på de bossene som er trege og litt "forutsigbar" angrepsform, hvor du da bare kunne gått baklengs og avfyrt hele tiden.

 

Blir ferdig med min 4 gjennomgang av Storymode idag, så braker det løs på Professional :)

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg og en kompis fast på siste bane. Vi sliter med å få drept Wesker, han vil jo aldri dø! Noen tips?

 

 

Når dere er kommet til midtøya med Wesker, så skyt på han til han åpner dritten på brystet, skyt litt mer slik at han sender armene ned i bakken og lager den "karusellen" sin, da løper Chris bak han, vent til han er ferdig med angrepet, så løper Chris inntil og tar tak i han, mens Sheva stikker dritten i brystet med kniv.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...