Gå til innhold

Call of Duty: Modern Warfare 2!


Ukentlig avstemning frem til realase  

313 stemmer

  1. 1. Når skal du kjøpe spillet?

    • På realase
      127
    • Har forhåndsbestilt
      97
    • Blir julegave
      77
    • Vet ikke
      41
    • Ser ann anmeldelsene
      16
    • skal ikke ha det
      58


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par sjefer i IW ser ut til å ha fått fyken. Noen som vet noe mer om hva som har skjedd?

VG har også en sak om det. Sånn jeg ser det så har det oppstått komplikasjoner etter et møte med Activision. De er jo kjent for å tenke litt mer på bankkontoen sin enn det de fleste av oss skulle ønske, og da kan det hende at de to ansatte fra IW ikke var interessert i å jobbe under sånne omstendigheter.

 

Blir spennende å se hva slags oppdateringer som kommer mot ettermiddagen og kvelden når de får stått der borte.

Lenke til kommentar

Cod4 var eit veldig godt spill, MW2 not so much. De brukte den samme enginen (som i seg selv er heilt vanlig), men det eneste som var forskjellig fra cod4 var mangel på dedicated servers, nye våpen maps og killstreaks. Og kombinasjonen av dette gjorde det til eit dårligere spill, men ei gullgruve for Activision og IW.

Lenke til kommentar

Cod4 var eit veldig godt spill, MW2 not so much. De brukte den samme enginen (som i seg selv er heilt vanlig), men det eneste som var forskjellig fra cod4 var mangel på dedicated servers, nye våpen maps og killstreaks. Og kombinasjonen av dette gjorde det til eit dårligere spill, men ei gullgruve for Activision og IW.

Feil, IW har ikke tjent stort mer enn det de hadde tjent på å lage dette enn de hadde med noe annet fordi Activision er grådige folk som tenker med lommeboka.

Lenke til kommentar

Setningsbyggingen din forvirrer meg, men eg forstår poenget. Nå veit ikkje eg mykje om dette men IW får vel meir penger om spelet selger bedre?

 

Og det er selvfølgelig mulig om ikkje sannsynelig at det er Activision som står bak denne "melkingen" og har eit jerngrep på IW. Men om du trur at IW ikkje vil tjene mest mulig penger er du litt naiv.

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke innmari feil så har ikke IW fått noen ekstra fortjeneste selv etter MW2 sine vannvittige salgstall. Jeg misstenker det er derfor disse to fikk sparken fra IW - fordi de konfronterte Activision med det.

 

Edit: Jeg regner med at IW ønsket å lage MW(1) igjen, like appelerende og fordelaktig for spillere, men så kom Activision og krevde at det skulle gjøres mer tilgjengelig for alle slik at det ville selge mer.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vet jeg at de vil tjene penger, men det virker som at det er Activison som "har dem etter ballene". Jeg ville tro at Activision eier litt for mye av CoD-IPen og jeg tror ikke at det er et selskap som ville gitt IW alt for stor mulighet til å lage noe nytt, for igjen: De vil ha mest mulig penger. Hadde virkelig vært gøy om IW bryter seg løs og lager noen nye IPer.

 

Beklager den forferdelig formuleringen, fant ingen annen måte å skrive det på :p

 

Tar jeg ikke innmari feil så har ikke IW fått noen ekstra fortjeneste selve etter MW2 sine vannvittige salgstall.

Korrekt.

Endret av Erik
Lenke til kommentar

Jeg trekker min påstand fra forrige innlegg med bakgrunn i denne artikkelen. Bruker den heretter som en fasit, og den fastslår blant annet dette:

Some media reports have inaccurately conflated this week's situation with outstanding royalties from Activision to Infinity Ward. But sources confirm to Gamasutra that Activision routinely pays royalties at the end of the quarter after which they were earned, which will begin next month, meaning the publisher is not overdue in its financial responsibilities.
Lenke til kommentar

Gratis? Det er vel som å håpe på at Bobby Kotick går av innen enden av neste uke.

 

Selv er jeg totalt likegyldig til om det kommer en map-pack eller ikke. Spilet klarte rett og slett ikke å holde på meg særlig lenge og jeg er for lengst dratt videre til grønnere enger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...