Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

 

 

Så om jeg går tilbake slik den var, så ser verkstedet (ved tilfeller..) den som om den har vært i normal tilstand hele tiden?

 

Selv etter du låser bootloaderen igjen så vil de kunne se at du har låst den opp, men det er alt og jeg ville aldri godtatt at de nektet å reparere telefonen min kun pga det. I USA og EU er det ihvertfall lov å låse opp bootloader, men vet faktisk ikke nok om hvordan reglene er her til lands.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv etter du låser bootloaderen igjen så vil de kunne se at du har låst den opp, men det er alt og jeg ville aldri godtatt at de nektet å reparere telefonen min kun pga det. I USA og EU er det ihvertfall lov å låse opp bootloader, men vet faktisk ikke nok om hvordan reglene er her til lands.

Virker mer eller mindre som at det blir verdt et forsøk! Skal vi gå ut ifra at samme gjelder på Nexus 7 også?

Lenke til kommentar

Husk at det er i stor grad reklamasjonsretten og ikke nødvendigvis garantien som er interessant for norske forbrukere om et produkt blir ødelagt. Om f. eks laderkontakten slutter å fungere så har det ikke noe å si om du har rootet etc. Derimot om du har klokket prosessoren og den dør så har du sannsynligvis en dårligere sak.

Lenke til kommentar

Husk at det er i stor grad reklamasjonsretten og ikke nødvendigvis garantien som er interessant for norske forbrukere om et produkt blir ødelagt. Om f. eks laderkontakten slutter å fungere så har det ikke noe å si om du har rootet etc. Derimot om du har klokket prosessoren og den dør så har du sannsynligvis en dårligere sak.

Ok, så jeg er på en måte på trygg grunn, selv om jeg rooter m/ full pakke?

Lenke til kommentar

spørs hvor langt du er villig til å gå om du først må sende inn telefonen det.. HTC satte seg på bakbena når jeg leverte inn min rooted one x.. grunnet simkortholder feil + wifi problemer.. Her måtte jeg snakke med forbrukerådet før jeg fikk igjenom saken min å fikk fikset telefonen..

 

Så om du først må levere inn telefonen din på reprasjon etter du har rooted den.. så må du regne med at reprasjonen kan ta usedvanlig lang tid.. Tok 3 måneder for min del :)

 

Dem fikset telefonen min, 2 dager etterpå døde den helt.. fikk da en ny tlf tilbake av chess da..så sånn sett greit :)

Lenke til kommentar

Ok, så jeg er på en måte på trygg grunn, selv om jeg rooter m/ full pakke?

Det blir uansett en vurderingssak avhengig av hva problemet gjelder. Som sagt, dør f. eks en kontakt så har det sannsynligvis ingenting med softwaren å gjøre. Det stemmer som Emaldiom at flere selskaper er kranglete mot slikt, men ved mindre du selv har ødelagt produktet (overklokke f. eks) så har det ingenting å si hvor vrange de føler for å være. Du har loven på din side. At de klager på at du bryter garantien er egentlig ikke veldig interessant ved mindre du har heller lyst å benytte deg av denne i stedet for å benytte support via forhandler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oh god the OCD

Ingen alignment whatsoever :(

 

Neh, ingen desktop/launcher konfigurert da screenshotet ble tatt.

Dessuten så...

Dette er da ikke en CM-feature? Eller har det gått meg hus forbi? Mente jeg stemte imot ideen da vi diskuterte den tidligere... Men jeg er på jobbreise, så kan godt hende at noe har skjedd som jeg ikke har fått med meg :)

Tror det har gått deg hus forbi:

https://plus.google.com/117962666888533781522/posts/TkP3jUpskZh

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg å få liv i s2en igjen? Brukt supernexus 4.1.2 og syiah kernel og på-knappen har låst seg nå. Kan derfor ikke velge å flashe ny rom eller kernel i recovery...Tlf booter automatisk OS når jeg tar inn batteriet og alt funker greit. Har fått one x+ så s2en bare ligger her, men vil gjerne få den stock igjen så jeg kan selge den. Knappen kan jo være hardware feil men må jo få stock så jeg kan selge til reperasjon iallefall.

Lenke til kommentar

Bruk touch-recovery. Er ikke verre. Flash touch recovery, format /system, wipe/factory reset, slå av. Flash GB bootloader, bruk download dongle til å nulstille flashteller, flash offisiell JB ROM. Flashingen gjør du i Odin.

 

Du kan evt. bruke TriangleAway mens du fortsatt har root, i stedet for "Flash GB bootloader, bruk download dongle til å nulstille flashteller,"-biten.

Lenke til kommentar

Er stort sett fornøyd med Cyanogenmod (nightlies) på SGS3, men noe som irriterer meg er at jeg ikke kan installere en custom kernel, som Siyah og slikt. Har ikke hadd noe problemer med det tidligere, men etter feb-ish nightly release kom så fungerte ikke Siyah og CM sammen bare. Noen andre som opplever dette og kanskje vet løsningen på dette?

 

Takk på forhånd. :)

 

EDIT: Siyah støtter visst ikke Cyanogenmod lengre.

Endret av Tom Korawit Chamkrai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...