Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå installere CM på Samsung Galaxy S2, men finner ikke rett kernel for å roote telefonen. Følger denne guiden:

men alt det står hos meg på min kernel versjon er: 3.0.31-1156082 dpi@DELL175 #3 SMP PREEMT Mon Apr 22 16:13:38 KST 2013.

 

På Byggnummer henter jeg ut: I9100XWLSS, men finner ikke en kernel til denne heller. Har androidversjon 4.1.2.

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den måten jeg gjorde det, som jeg følte er lettest er 100% via mobil. Du trenger ett eksternt SD kort for å lagre alt på.

 

Først installerte jeg root via denne firmware med recovery mode på tlf, glem odin/heimdal og en pc til å flashe med, alt gjøres via recovery mode:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1877270

 

Started opp tlf med power/home/vol+

Installerte via zip

 

Instruksjoner står i tråden.

 

Deretter rebottet jeg tlf og installerte titanium og tok litt backup av noen ting jeg tenkte var kjekt ting. Og root browser til å ta kopi av efs mappa

 

(på dette tidspunkt er alt som normalt på tlf)

 

Lastet ned nyeste nightly CM (denne kommer til å overskrive den fine root kernel du la inn over)

http://download.cyan...ly&device=i9100

Og google apps : http://wiki.cyanogenmod.org/w/Gapps

 

Started opp tlf med power/home/vol+

 

Tok en full backup (innebygd i førstnevnte touch firmware)

 

Installerte igjen CM via recovery

http://wiki.cyanogen...d_from_recovery

(fra punkt 4, ettersom jeg gjør det via mobil og har lastet ned og lagret alt på SD kort)

 

Husk også å installere google apps fila på samme måte.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg prøver likevel!

Jeg ble CM bruker i går med min S3.

 

Når jeg lastet ned DNB "appen" så kom det opp en advarsel om at jeg har en telefon med et ikke orginalt os ( rooting ) og at jeg derfor ikke bør bruke dnb appen.. Skal jeg tenke på dette? Er det farlig?

Lenke til kommentar

Flere som sliter med BankID på mobil og CM? Evt noen som har en løsning? Har googlet litt og ser ut til at det er flere som sliter med dette, men ikke funnet noen direkte løsning. Noen som skrev noe om SIM-tools som manglet, men usikker på den... Dette er noe jeg vanskelig kan være foruten, så håper det kommer en løsning. Har forøvrig One X med gårsdagens nightly (31.07.13).

Lenke til kommentar

Heihei :) Har vært innom CM en tur før, men det ble kuttet ut av to grunner, radio fungerte ikke og den andre husker jeg ikke :p Touchwiz liker jeg egentlig ikke, har prøvd å endre launcher og lockscreen, men vil egentlig tilbake til CM. Det jeg egentlig lurer på er hvordan CM fungerer på S3 for tiden? Noen kjente feil og mangler? Takker for tilbakemeldinger

Lenke til kommentar

Flere som sliter med BankID på mobil og CM? Evt noen som har en løsning? Har googlet litt og ser ut til at det er flere som sliter med dette, men ikke funnet noen direkte løsning. Noen som skrev noe om SIM-tools som manglet, men usikker på den... Dette er noe jeg vanskelig kan være foruten, så håper det kommer en løsning. Har forøvrig One X med gårsdagens nightly (31.07.13).

Har en Nexus 4 og brukte Paranoid Android og da funket ikke BankID, men etter jeg bytta til CM så funker det.

Lenke til kommentar

Flere som sliter med BankID på mobil og CM? Evt noen som har en løsning? Har googlet litt og ser ut til at det er flere som sliter med dette, men ikke funnet noen direkte løsning. Noen som skrev noe om SIM-tools som manglet, men usikker på den... Dette er noe jeg vanskelig kan være foruten, så håper det kommer en løsning. Har forøvrig One X med gårsdagens nightly (31.07.13).

Spørs litt hvilken bank du benytter vil jeg tro?

 

Jeg har valgt og hopper over mellomleddet og kjører BankID på Mobil. Forutsetter da at du har korrekt teleleverandør osv men jeg angrer IKKE på at jeg kunne kaste den satans kodebrikken i søpla og aldri trenge den igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Heihei :) Har vært innom CM en tur før, men det ble kuttet ut av to grunner, radio fungerte ikke og den andre husker jeg ikke :p Touchwiz liker jeg egentlig ikke, har prøvd å endre launcher og lockscreen, men vil egentlig tilbake til CM. Det jeg egentlig lurer på er hvordan CM fungerer på S3 for tiden? Noen kjente feil og mangler? Takker for tilbakemeldinger

CM fungerer supert på S3 om du bruker 10.1 (Android 4.2.2), om du brukerr 10.2 (Android 4.3) så er det passe ustabilt. FM Radio fungerer fint for meg ved å bruke Spirit FM. Men vi vet aldri, kanskje Nemesis inkluderer FM Radio? :)
Lenke til kommentar

 

Spørs litt hvilken bank du benytter vil jeg tro?

 

Jeg har valgt og hopper over mellomleddet og kjører BankID på Mobil. Forutsetter da at du har korrekt teleleverandør osv men jeg angrer IKKE på at jeg kunne kaste den satans kodebrikken i søpla og aldri trenge den igjen.

Det er ikke noe forskjell på de forskjellige bankene her, så lenge de benytter tjenesten i utgangspunktet. Det gjør banken min. Løsningen er programmert i sim kortet. Fungerte fint med rom basert på Sense, men ikke på cm dessverre.

Lenke til kommentar

CM fungerer supert på S3 om du bruker 10.1 (Android 4.2.2), om du brukerr 10.2 (Android 4.3) så er det passe ustabilt. FM Radio fungerer fint for meg ved å bruke Spirit FM. Men vi vet aldri, kanskje Nemesis inkluderer FM Radio? :)

Takk for svar :) Med 10.1, mener du da at jeg kan bruke nyeste nightly som er 10.1? :) Spirit FM hørte jeg om etter at jeg fjernet CM forrige gang :p

Lenke til kommentar

 

Spørs litt hvilken bank du benytter vil jeg tro?

 

Jeg har valgt og hopper over mellomleddet og kjører BankID på Mobil. Forutsetter da at du har korrekt teleleverandør osv men jeg angrer IKKE på at jeg kunne kaste den satans kodebrikken i søpla og aldri trenge den igjen.

Hvilken telefon og hvilken CM-rom bruker du?

Får du bank id til å virke med CM?

*nysgjerrig *

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Takk for svar :) Med 10.1, mener du da at jeg kan bruke nyeste nightly som er 10.1? :) Spirit FM hørte jeg om etter at jeg fjernet CM forrige gang :p

Det kommer aldri noe stable til Exynos enheter. Så kjør på med nightly, det eneste som kan være ustabilt er kamera. Da kan denne appen være veldig nyttig om det kræsjer.

https://www.dropbox.com/s/5hzhr2u0tn09b6w/Restart_Camera.apk

Lenke til kommentar

Hvilken telefon og hvilken CM-rom bruker du?

Får du bank id til å virke med CM?

*nysgjerrig *

Galaxy Nexus med Nightly Builds.

 

Om jeg får det til å fungere vet jeg ikke for å være ærlig, jeg blir redirectet av DNB til mobilbank-løsningen deres og det er vel derfor jeg ikke har byttet bank eller teleleverandør pga det fungere uavhengig om jeg benytter DNB sin app eller om jeg velger og logge inn med bankid på mobil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Har ikke fått testet selv, men hvis man får en melding om "Cannot connect to camera" (vanlig feil på Samsung enheter tror jeg) så skal det være nok å kjøre den appen for å fikse det i stedet for å reboote.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...