Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei! Prøver da for første gang å roote telefonen (tar endelig sjansen på min S2, men kjøper ny snart uansett). Har bare noen spm.

Er det lett å bytte tilbake til TouchWiz om jeg ikke liker det? Hvor lang tid tar nedlastinga (har holdt på en god stund nå). Er også aktiv bruker av facebooksync mot kontaklista, og noen av av kontaktene er rene facebookkontakter med nummer (altså ikke lagret på selve telefonen). Er det mulig å gjøre dette når telefonen er rootet?

 

Takk for svar! ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Prøver da for første gang å roote telefonen (tar endelig sjansen på min S2, men kjøper ny snart uansett). Har bare noen spm.

Er det lett å bytte tilbake til TouchWiz om jeg ikke liker det? Hvor lang tid tar nedlastinga (har holdt på en god stund nå). Er også aktiv bruker av facebooksync mot kontaklista, og noen av av kontaktene er rene facebookkontakter med nummer (altså ikke lagret på selve telefonen). Er det mulig å gjøre dette når telefonen er rootet?

 

Takk for svar! ^^

 

Altså, å roote telefonen gjør ingenting med selve OSet. Har du stock rom og rooter, har du fortsatt stock rom etter root. Touchwiz er Samsung sitt grensesnitt (ikke et OS/rom). Dette kan byttes ut med f.eks. Nova Launcher. Stock rom er det som følger med telefonen. Skal du bytte ut dette med et annet rom, f.eks. CM, må du roote (eller bare kjøre innstalleren) og så legge inn dette manuelt. For å gå tilbake til stock rom må dette lastes ned fra Samsung sin nettside og så må du bruke et program som heter Odin til å legge det inn på telefonen igjen.

Lenke til kommentar

Nå som det skal være så enkelt å bruke Cyanogen MOD. tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve. Det eneste jeg er redd for er å "bricke" telefonen. Hvor stor sannsynlighet er det for at det skal skje?

 

Christian :)

 

Sannsynligheten for at det skal skje er liten. Du kan oppleve litt problemer underveis, det gjorde jeg. Jeg trodde at jeg hadde bricket telefonen et par ganger første gangen jeg rootet og la inn custom rom, men kom meg alltid tilbake igjen.

Lenke til kommentar

 

Altså, å roote telefonen gjør ingenting med selve OSet. Har du stock rom og rooter, har du fortsatt stock rom etter root. Touchwiz er Samsung sitt grensesnitt (ikke et OS/rom). Dette kan byttes ut med f.eks. Nova Launcher. Stock rom er det som følger med telefonen. Skal du bytte ut dette med et annet rom, f.eks. CM, må du roote (eller bare kjøre innstalleren) og så legge inn dette manuelt. For å gå tilbake til stock rom må dette lastes ned fra Samsung sin nettside og så må du bruke et program som heter Odin til å legge det inn på telefonen igjen.

 

Da prøver jeg endelig å roote da :) Takk for svaret!

Lenke til kommentar

 

Sjekk battery stats for å se hva som trekker strøm.

 

Du kan, så vidt jeg husker, gå inn i advanced settings på Wifi og justere hvorvidt den skal koble fra når telefonen sover eller ei.

 

Det er krysset av for optimalisering ved bruk av wi-fi.

Har også mulighet til å krysse av for at den skal koble fra wi-fi.. men da vil den bruke mobil data om det er aktivert.

 

Men ut fra batteri forbruk idag, så er det 27% skjerm, 15% telefon samtaler, 12% wi-fi (som jeg ikke har brukt stort idag), 12% google tjenester, 10% cellestandby, og div ting som ligger på under 10%..

Kjørt på batteri i 12 timer og 31 min, og det gjenstår 66% strøm

Lenke til kommentar

CM installeren er rett og slett meningsløs og den lager bare mere problemer enn den løser.

Kan vel skrive under på det. Har nå gått tilbake til stock med root, etter at batteritiden ble elendig samt bankid nektet å fungere. Har fjernet masse bloatware i stock nå, og sier meg derfor fornøyd med min første tur inn i "tukle med mobil verdenen". :)

 

Får se om jeg drister meg til en annen rom. Kunne tenkt meg en ressurseffektiv rom, samt at bankid virker.

Lenke til kommentar

Versjon 10.2.2013114

 

Men, en ting jeg ikke skjønte helt når jeg la inn stock på nytt.

 

Etter en vellykket installasjon og at velkomstoppsettet var unnagjort så begynte den å laste inn ALT av applikasjoner jeg hadde før jeg la inn CM. Hang dette sammen med Samsungkontoen eller Google? I hvert var det en eller annen sync/backupløsning som slo inn. Skulle ønske den droppa akkurat det, for der var det mye rart som jeg ikke tenkte å legge inn igjen...

 

:edit: Har snust litt på Paranoid Android nå, men ser jaggu ut til at bankid ikke virker der eller....?

Endret av jovaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...