Gå til innhold

CyanogenMOD: Diskusjon og spørsmål


Anbefalte innlegg

Jeg titter litt på å kanskje kjøpe Sony Xperia V, men i så fall kunne jeg også tenkt meg å kjørt CM på den.

Kan ikke finne den på supported devices, men mange lignende modeller står der. Vil det fungere?

 

Syns det er ganske lite info rundt denne modellen på XDA osv. Tar imot all infoen jeg kan få!

 

Edit:

Fant en guide som indikerer at det kanskje fungerer, men ikke optimalt. Står ingenting om hva som ikke funker eller noe, så er litt skeptisk.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg titter litt på å kanskje kjøpe Sony Xperia V, men i så fall kunne jeg også tenkt meg å kjørt CM på den.

Kan ikke finne den på supported devices, men mange lignende modeller står der. Vil det fungere?

 

Syns det er ganske lite info rundt denne modellen på XDA osv. Tar imot all infoen jeg kan få!

 

Edit:

Fant en guide som indikerer at det kanskje fungerer, men ikke optimalt. Står ingenting om hva som ikke funker eller noe, så er litt skeptisk.

 

Ville lest litt her.. ;) Xperia V er nok ikke den mest populære telefonen blant utviklere, så mistenker at det ikke er det beste telefonvalget hvis du ønsker å kjøre CM. ;)

Lenke til kommentar

Takker for infoen. Har hatt Desire i 2,5 år uten root eller annen rom, så kan hende jeg klarer meg med stock også.

Specs er egentlig viktigere for meg (ikke nødvendigvis CPU/GPU).

 

Kan virkelig anbefale Nexus 4, men regner vel egentlig med at du har vurdert den ;)

 

Jeg vil likevel påstå at specs er mindre viktig enn kompabilitet med AOSP. Hjelper lite å ha verdens raskeste prosessor og verdens beste skjerm hvis Sony leverer telefonen med en ROM som gir en grusom brukeropplevelse.. Nå sier jeg ikke at de gjør det, men jeg bare illustrerer poenget mitt :) Telefonen man kjøper i dag går ut på dato når produsenten slutter å støtte produktet med nye ROM-oppdateringer. Har man en telefon som fint kjører AOSP eller 3 parts ROM, så unngår man den levetidsrestriksjonen og kan potensielt få glede av telefonen mye lenger. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kom jeg vel egentlig ikke til denne tråden for å diskutere modeller, men for å svare:

 

Jeg syns ca. 4.3" er smertegrensen. Jeg bruker sjeldent mobilen til surfing, spill eller å se på video, og føler jeg får mer igjen for å ha en praktisk størrelse enn veldig stor skjerm. Nexus 4 har heller ikke minnekort, som er major dealbreaker når jeg er vant med 32GB på Desire som jeg har nå. Har heller ikke et kamera, så når jeg nå skal ha ny telefon er det også litt i fokus.

 

Har ikke funnet en modell som jeg syns passer perfekt enda. Det som er kjipt med Xperia V/LT25i er dårlig løsning på deksel til minijack og mindre støttet av community. Noen bryner på nesen over prisen, men da overser de at den faktisk er IP57, og har ganske godt kamera.

 

Enig at kompabilitet er viktig, men jeg har ikke funnet en modell som er "perfekt" på både specs og dette så er jeg litt usikker. Tar gjerne imot flere anbefalninger, selv om det i utgangspunktet ikke er derfor jeg har postet her :)

Endret av Occi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Har ikke funnet en modell som jeg syns passer perfekt enda. Det som er kjipt med Xperia V/LT25i er *blablabla* og mindre støttet av community.

Det hadde nok blitt motsatt om ikke Sony hadde lansert en ny toppmodell (Xperia Z) så tidlig. Mange utviklere som hopper over på Sony sine enheter da Sony er veldig hjelpsomme for utviklerne med kildekode og alt. FXP teamet kommer nok til å jobbe hardt med Xperia V og få noen veldig stabile versjoner.

 

Jeg vil likevel påstå at specs er mindre viktig enn kompabilitet med AOSP. Hjelper lite å ha verdens raskeste prosessor og verdens beste skjerm hvis Sony leverer telefonen med en ROM som gir en grusom brukeropplevelse..

HTC hadde nok passet mye bedre til det eksempelet :) Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Galaxy S II. Tror ikke du får bedre kamera+specs-kombinasjon til prisen. Noen IP-sertifiseringer har den imidlertid ikke.

Prisen på den er veldig hyggelig ja, selv om ikke det er så viktig. Litt kjedelig er det nå at den er ganske utdatert (NFC, LTE).

Såvidt jeg vet tåler den litt også, som ikke er dumt. Kanskje det kan være en mulig kandidat i vente på en annen modell.

 

Det hadde nok blitt motsatt om ikke Sony hadde lansert en ny toppmodell (Xperia Z) så tidlig. Mange utviklere som hopper over på Sony sine enheter da Sony er veldig hjelpsomme for utviklerne med kildekode og alt. FXP teamet kommer nok til å jobbe hardt med Xperia V og få noen veldig stabile versjoner.

Ikke dumt! Xperia V er jo egentlig en ganske interessant modell, så håper jo egentlig litt at den blir bedre støttet fremover.

Det eneste som gjør at jeg vegrer meg er vel kanskje dårlig design på deksel til minijack og støtte :\

 

HTC hadde nok passet mye bedre til det eksempelet :)

Huff ja, det kom jo aldri engang Android 2.3 til HTC Desire (offisielt støttet).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Ikke dumt! Xperia V er jo egentlig en ganske interessant modell, så håper jo egentlig litt at den blir bedre støttet fremover.

Er ganske usikker, men Untouchab1e kan sikkert bekrefte om det er riktig eller ikke. Mener de fikk en Xperia V hver for å jobbe med custom ROMs til den.
Lenke til kommentar

Prisen på den er veldig hyggelig ja, selv om ikke det er så viktig. Litt kjedelig er det nå at den er ganske utdatert (NFC, LTE).

Såvidt jeg vet tåler den litt også, som ikke er dumt. Kanskje det kan være en mulig kandidat i vente på en annen modell.

Nei, det er sant, begge deler. Min har hoppet i asfalten fra hjørne til hjørne flerfoldige meter, uten andre skader enn stygge merker i listen hver hjørne, som kun er synlig fra siden. Skjønt, den HR en stor skjerm, faller den forkjært én gang, så ryker den. NFC-mangelen gjør nok at jeg kanskje hadde valgt en annen - men hvem vet om vi får NFC-betaling i år, eller først neste år? LTE kunne jeg ikke brydd meg mindre om. 3G er raskt nok der kapasiteten er god nok.
Lenke til kommentar

Mange utviklere som hopper over på Sony sine enheter da Sony er veldig hjelpsomme for utviklerne med kildekode og alt. FXP teamet kommer nok til å jobbe hardt med Xperia V og få noen veldig stabile versjoner.

An Official Alpha Release WITH Kernel Source? Who Does This Sort of Thing?

Holiday Guide 2012: OEM of the Year

Ser ut som om du har rett.

Endret av Occi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kan dere hjelpe meg med noen spørsmål? Jeg orker ikke å leve med JB på S2'en min lenger, og CyanogenMOD ser ut til å være den største ROM'en, altså stor sannsynlighet for å finne mye hjelp.

 

1. Blir batteritiden bedre?

2. Hvordan blir det med kontakter? Kan de bare lastes inn som ellers?

3. Kan jeg bruke alle appene?

4. Noe spesielt jeg bør tenke på?

5. Hvis jeg av en eller annen grunn vil gå tilbake, hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar

Kan dere hjelpe meg med noen spørsmål? Jeg orker ikke å leve med JB på S2'en min lenger, og CyanogenMOD ser ut til å være den største ROM'en, altså stor sannsynlighet for å finne mye hjelp.

 

1. Blir batteritiden bedre?

2. Hvordan blir det med kontakter? Kan de bare lastes inn som ellers?

3. Kan jeg bruke alle appene?

4. Noe spesielt jeg bør tenke på?

5. Hvis jeg av en eller annen grunn vil gå tilbake, hva gjør jeg da?

 

1: blir ca den samme tipper jeg.

2: så lenge kontaktene dine er synket med Google-kontoen din kommer de rett tilbake igjen ja

3:ja

4:ta backup

5: hvis du har tatt full backup i Recovery kan du meget lett gå tilbake til slik telefonen var før du la inn CM ;)

Lenke til kommentar

1: blir ca den samme tipper jeg.

2: så lenge kontaktene dine er synket med Google-kontoen din kommer de rett tilbake igjen ja

3:ja

4:ta backup

5: hvis du har tatt full backup i Recovery kan du meget lett gå tilbake til slik telefonen var før du la inn CM ;)

Tusen takk! Da tror jeg at jeg prøver meg i morgen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...