Gå til innhold

'Brenne' en halv million kopier av koranen på søndag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Einar Bergs oversettelse av Koranen som toalettpapir den siste uken.

Det finnes bare to typer mennesker som vil forakte den handlingen.

De som ikke har lest boken, og de som tror på boken.

Haha, har den samme utgaven jeg også. Skulle gjerne brukt den som toalettpapir, men desverre låner jeg den av biblioteket ..

Lenke til kommentar

Det er sikkert også meget ubehagelig.

 

Spørsmålet mitt står fortsatt ubesvart; hvorfor? Hva ønsker man å oppnå?

Med å brenne koranen? Hvis veldig mange folk brenner koranen f.eks. 9/11 så blir det så mye at det blir nærmest nytteløst å klikke over det, hvis det skjer ofte og av mange folk. Da har de heller ingen spesielle å peke på som syndebukk, fordi det er tusenvis av dem. Dette tror jeg, med tiden, kan skje. Bare se på kristendommen, latterliggjort på alle mulige måter, hvor mange liv går tapt på grunn av det?

Endret av Ph.D
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Spørsmålet mitt står fortsatt ubesvart; hvorfor? Hva ønsker man å oppnå?

Mennesker som (tror de) ikke kan såres av noe, er de egentlig så usårbare?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Bare se på kristendommen, latterliggjort på alle mulige måter, hvor mange liv går tapt på grunn av det?

Fordi vi bor i en sekularisert stat. Så langt er man ikke kommet i noen land.

Lenke til kommentar

En bok med et så ekstremt ondskapsfullt innhold, som i tillegg tas på alvor av halvannen milliard mennesker, MÅ brukes som toalettpapir og opptenningspapir. Noe annet er rett og slett uansvarlig.

Jeg skal støtte din rett til å gjøre slikt, men er ikke enig at det er en god løsning. La meg få anbefale Phil Plait sitt foredrag under TAM 8 i fjor: Don't Be A Dick:

 

http://vimeo.com/13704095

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og vi has skiftet religion en gang tidligere, fra Tor / Odin og kompani til kristendommen. Det kan komme til å skje igjen. :ph34r:

 

Hadde det ikke vært for vår 400 års natt med Danmark, hadde Norge i dag vært katolsk og ikke Lutheransk :roll:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Følgende sitat tilskrives Marx

Religion er opium for folket.

Det er nå omstridt hva Marx mente med det.

For å sitere "Marx for begynnere":

På Marx' tid dominerte slike religiøse forestillinger som dette:

"Gud har skapt noen til å kommandere og andre til å adlyde, og det er kristelig å resignere"

Når du ser på Marx' tekster med historisk perspektiv så gir det en annen mening.

På Marx' tid ble opium brukt blant annet som bedøvelse ved sykehus. Dessuten var det ikke ulovlig som idag, hvis du må sammenligne det med noe som vi har idag så må du nesten sammenligne det med alkohol.

Lenke til kommentar

Bare se på kristendommen, latterliggjort på alle mulige måter, hvor mange liv går tapt på grunn av det?

Fordi vi bor i en sekularisert stat. Så langt er man ikke kommet i noen land.

Tror dette har noe å gjøre med religionene i seg selv. Muslimer føler vel et press på seg til å vise at de virkelig elsker Muhammed, mens kristne læres å elske sine fiender.

 

Selv om Jesus blir mer latterliggjort enn Hitler her i Norge, så gjør ingen av de 98% kristne langt borte i Hellas opprør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

... hvis du må sammenligne det med noe som vi har idag så må du nesten sammenligne det med alkohol.

Kan hende et godt poeng.

 

I dag kriminaliseres vi om vi tar noen flasker vin for mye med fra utlandet. Etter EU direktviet mener noen at vi alle anses som kriminelle uansett hvor vi oppholder oss.

 

Det begynner å bli lavt under taket i gamle Norge.

 

Politikken rettsliggjøres og jussifiseres.

 

Der begynner å bli portaler servert av våre politikere til alt. Her en dag fant jeg denne http://matportalen.no/ nye. Det har de ressurser til, mens veier forfaller, syke må ligge på gangen og stå på millange ventelister. Snart begynner jeg å helle i retning av en belgisk løsning uten noen regjering. De får jo sine øl og livet går utmerket uten en regjering. Belgia nærmer seg nå snart et år uten regjering.

 

Tenk om alle tollerne forsvant på Svinesund og samtlige ble omdannet til narkotikapoliti som også kontrollerte grensen?

 

Jeg ser ikke det nøkkelhullet (på matportalen) for bare trær. Mon tro om ikke dette http://www.godfisk.no/ (vel også en statlig - Eksportutvalget for fisk - side) er bedre.

 

Den som legger øret til nøkkelhullet når en kvinne dusjer er en sann musikkelsker.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg ser fortsatt ikke hvorfor det skal være et så patologisk behov for å tenne på ting. Det blir uansett feil å sammenligne dette med de som stod opp mot kristendommen for år siden. Dette burde alle som har litt kunnskaper i historie/filosofi og/eller vitenskapshistorie vite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så nettopp på de som driver med oppdrag Sognefjorden. Det er tøffe ungdommer som setter sitt eget og ikke andres liv i fare. En norsk kvinne måtte bøte med livet på grunn av denne religiøse fanatikeren. Det er en nordmann for mye.

 

Be den amerikanske pastoren om å setter utfor fjellveggene langs Sognefjorden. Da tror jeg pipen hadde fått en annen lyd.

 

President Obama oppfordret ham til ikke å gjøre det.

Lenke til kommentar

Jeg ser fortsatt ikke hvorfor det skal være et så patologisk behov for å tenne på ting. Det blir uansett feil å sammenligne dette med de som stod opp mot kristendommen for år siden. Dette burde alle som har litt kunnskaper i historie/filosofi og/eller vitenskapshistorie vite.

 

Det er for å vise at vi ikke lar os terrore med, de kan drepe og drepe, men vi vil forsatt brenne koranen, de kan ikke stoppe oss. We don't negotiate with terrorist.

 

De er terrorister, og vi viser at vi ikke er redde for dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser fortsatt ikke hvorfor det skal være et så patologisk behov for å tenne på ting. Det blir uansett feil å sammenligne dette med de som stod opp mot kristendommen for år siden. Dette burde alle som har litt kunnskaper i historie/filosofi og/eller vitenskapshistorie vite.

 

1. Å gjøre det vanskeligere for ekstremistene å henge ut enkeltpersoner som brenner koraner (Noe som er lovlig i vestlige land, og som burde være lovlig)

2. Å gjøre det enklere for personer som har lyst å brenne koraner (Igjen, det er lovlig, og i mine øyne ikke umoralsk)

3. Å finne en så tåpelig måte å 'brenne' en koran på, for å gjøre det tydeligere hvor tåpelig situasjonen er.

Lenke til kommentar

Dette er jo fjollete sirkelargumentasjon! En skal brenne koraner fordi en skal kunne brenne koraner? Dette blir jo bare for dumt.

Nei nei. Dette jeg snakker om er å støtte folk sin rett til å brenne koraner.

 

Hvorfor noen vil gjøre noe slikt til å begynne med må du spørre dem om. Mest sannsynlig for å vise sin forakt for Islam, men jeg bryr meg egentlig ikke.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...