Gå til innhold

'Brenne' en halv million kopier av koranen på søndag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Forkaster du gudenes eksistens?

Nei hvorfor skulle jeg det? Vårt univers kan jo være som molekylene i en stol hvor der sitter en Gud i en høyere dimensjon og ser på oss med sitt mikroskop.

 

Men i den dimensjonen jeg befinner meg er Jesus Kristus som Guds sønn (Sann Gud og sant menneske) godt nok for meg.

 

Der kan man heller ikke prestere seg til frelse, men bare godta og tro.

 

Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det er?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå ble jeg usikker. Støtter meg til wikipedia foreløpig:

Som alle andre formelle og uformelle leksika er det som er skrevet der ikke mer nøyaktige enn de som har skrevet og redigert.

 

Ofte er lenkene på bunnen best.

 

Jeg ser personlig på "Google som en søkemotor for Wikipedia". La med slippe å begrunne hvorfor bortsett fra denne henvisningen:

 

http://www.webproworld.com/webmaster-forum/threads/100040-Search-engine-for-Wikipedia-or-the-web

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

@Battaman: Dersom du «vet» at gud finnes/ikke finnes, er du gnostisk. Dersom du erkjenner at en ikke har/kan ha kunnskaper eller bevis for eller mot gud, er du agnostisk.

Ja, men tror eller tror ikke på gud uansett. Hvis du mener det ikke finnes nok bevis men tror allikevel er agnostiker, men også teist. Og vice versa.

 

Etter min forsåelse av ordet agnostikker er det ingen som kan være bare agnostikker.

Hvilken tikker er det? :roll:

Herlig med argumentasjon på høyt nivå, føler jeg blir varm om hjertet av denne konstruktive formen for debatt.

Lenke til kommentar

han drar alle kristene over en kam, han er så vant til å krangle med idoter, at han ikke skjønner at det faktisk finnes smarte kristene og liberale kristene.

Du husker mest sannsynlig ikke et eksempel på dette. Men hvis du gjør, gidder du å vise hvor? Fordi det er ikke min oppfattning av fyren.

 

Jeg har prøvd å finne videoen, men finner den ikke, basicly i videoen drar han alle kristene voer en kam og forventer at alle kristene tar bibelen bokstavlig.

 

Er ikke det og følge bibelen litt av ideen bak kristendom? eller er det bare følg booka når det passer ?

Lenke til kommentar

han drar alle kristene over en kam, han er så vant til å krangle med idoter, at han ikke skjønner at det faktisk finnes smarte kristene og liberale kristene.

Du husker mest sannsynlig ikke et eksempel på dette. Men hvis du gjør, gidder du å vise hvor? Fordi det er ikke min oppfattning av fyren.

 

Jeg har prøvd å finne videoen, men finner den ikke, basicly i videoen drar han alle kristene voer en kam og forventer at alle kristene tar bibelen bokstavlig.

 

Er ikke det og følge bibelen litt av ideen bak kristendom? eller er det bare følg booka når det passer ?

 

 

Som alt i verden, er det grader, det finnes 38 000 versjoner av kristendom, alle sier de er den rette verjsonen, selv om du tror jorda er 4.5 milliarder år og ikke 6000 gjør deg ikke mindre kristen, bare smartere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Herlig med argumentasjon på høyt nivå, føler jeg blir varm om hjertet av denne konstruktive formen for debatt.

Har du ikke humoristisk sans? Når ble forresten denne hat tråden seriøs?

 

Idéen er å følge det kristne budskapet. Hvilket budskap man derimot velger å trekke ut av Bibelen kan bli fryktelig individuelt.

Det er nok riktig ettersom der vel er noen millarder "kristne hjerner".

 

Som alt i verden, er det grader, det finnes 38 000 versjoner av kristendom, alle sier de er den rette verjsonen, selv om du tror jorda er 4.5 milliarder år og ikke 6000 gjør deg ikke mindre kristen, bare smartere.

Det er når alle disse hjernene begynner å tenke som en og kombineres med massesuggesjon og massepsykologi det kan bli farlig. :thumbdown:

 

Det samme gjelder i dag enda mer muslimene, foreløpig... :yes:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Har du ikke humoristisk sans? Når ble forresten denne hat tråden seriøs?

Jo, humor er faktisk noe jeg er veldig flink til å kjenne igjen, du er ikke morsom. Du er bare patetisk og har ingen argumenter igjen. Denne tråden var ganske seriøs en stund. Så gikk du tom for argumenter og ødla den. Godt gjort! Du er et bra troll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Denne tråden var ganske seriøs en stund. Så gikk du tom for argumenter og ødla den. Godt gjort! Du er et bra troll.

Der er ulike oppfatninger om det. For mange er den nok en useriøs hat tråd.

 

Så lite

 

Hvilken tikker er det?

skal det altså til før du finner anledning til å spre din sure galle. Godt gjort må jeg si.

 

Undervurder ikke lesernes evne til selv å dømme. Det gjelder oss alle.

 

Det er da bare jeg som gidder å sloss mot de trollene som er igjen. At han gidder tenker nok de fleste. Andre liknende hat tråder skal dere få ha i fred for meg, men ikke denne og denne

 

[diskusjon.no/index.php?showtopic=1297511]

 

Litt motstand må man regne med når man arbeider med å spre møkk.

 

Denne tråden må gjerne drukne den stille drukningsdød for meg og forsvinne dypt i forumets databaseserver.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Dessverre er de ikke det, ganske enkelt fordi at de bruker Koranen som grunnlag for sine handlinger - på samme måte som at kristne bruker Bibelen som grunnlag for sine handlinger.

De du legger merke til - ekstreme (se definisjon ovenfor) gjør det, særlig blant muslimene.

Så du mener man kan være muslim uten å bekjenne seg til Islam? Du skjønner, de du vil kalle moderate muslimer, de støtter opp under de ekstreme og er derfor medskyldige i de ekstremes holdninger og handlinger. Nettopp fordi de bruker den samme læreboken som grunnlag og påstår at denne er hellig og at den samme guden og de samme profetene også er hellige.

 

 

 

  1. Hva er Kristne?
  2. Hvilke Kristne baserer sine handlinger på Bibelen?

 

kristen a5 (norr kristinn, gj geng og lat. fra gr, av Kristus)

1 som bekjenner seg til kristendommen, som lever etter Kristi lære bli k- / leve som kristne mennesker / en k- nasjon / den kristne kirke

2 som skriver seg fra, hører til kristendommen den kristne lære / en k- skikk / i k- tid i tiden etter at kristendommen ble innført / komme i k- jord i innvidd jord

3 subst: leve som en oppriktig k- / kristne og hedninger

 

Jeg vil anta at de fleste kristne anser Bibelen som guds ord og derfor baserer sine handlinger i større og mindre grad på denne.

Lenke til kommentar

Så du mener man kan være muslim uten å bekjenne seg til Islam? Du skjønner, de du vil kalle moderate muslimer, de støtter opp under de ekstreme og er derfor medskyldige i de ekstremes holdninger og handlinger. Nettopp fordi de bruker den samme læreboken som grunnlag og påstår at denne er hellig og at den samme guden og de samme profetene også er hellige.

 

Så vi burde egentlig bare dra alle under en kam?

Alle muslimer er terrorister, og alle kristne er sterkt imot abort, sex før ekteskap og steiner de utroe til døde?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har du ikke humoristisk sans? Når ble forresten denne hat tråden seriøs?

Når muslimer blir voldelige for at noen tegner en tegning? Eller brenner en bok?

Denne tråden dreier seg om å provosere ved å brenne en hel religions / folkegruppes hellige bok.

 

Den amerikanske presten arbeider ikke i humor bransjen, men i en nisje som kan kategoriseres som "hatindustri". Metodene til ekstremister på begge sider er svært ulike, men resultatet kan (og det ble det) bli det samme, død over uskyldige mennesker.

 

Kan hende en sang fra Søndagsskolen kan være på sin plass.

 

Vær forsiktig lille barn hva du gjør ...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Så du mener man kan være muslim uten å bekjenne seg til Islam? Du skjønner, de du vil kalle moderate muslimer, de støtter opp under de ekstreme og er derfor medskyldige i de ekstremes holdninger og handlinger.

Hva vet du om det? Tror du ikke muslimer i mange land som terroriseres av selvmordsbombere er lut lei av at sivile drepes i deres handlinger? Hvis svaret er nei, lurer jeg egentlig på hvor opplyst du er.

 

Den som evner å se, øyner to sterke mulimske trender i dag som er på full kollisjonskurs med hverandre.

  1. Fanatiske religiøse som ikke skyr noe middel. Mange av dem er kriminelle som skjuler seg bak en religiøs fasade.
  2. En ungdomsbevegelse inspirerte av nettets åpenhet og sosiale medier som ikke vil ha noe av hverken diktatorer eller Al Qaida.

Den siste sekulære trenden som forhåpentligvis etter hvert drukner den første vil ikke ha noe med terrornettverk som Al Quaida eller andre ekstreme å gjøre.

 

Å ta alle muslimer under samme kam blir i denne sammenheng ikke bare dumt, men også lite strategisk.

 

Noen av dere ser ikke skogen for bare trær.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Denne tråden dreier seg om å provosere ved å brenne en hel religions / folkegruppes hellige bok.

Hva med et lignende tilfelle. Skal vi la være å brenne Mein Kampf, selv om vi finner innholdet forkastelig og ønsker å uttrykke det? Hva om nazister truer med drap, og skyr ingen midler?

 

Så langt har du unngått å svare skikkelig på dette. (Beklager om du har det, men eg har i så fall ikke fått det med meg. Vis gjerne til svaret ditt om det er tilfellet.)

 

Dersom tråden fortsetter med usakligheter og personangrep, anbefaler jeg at tråden blir stengt. Drittslenging er til ingen nytte.

Lenke til kommentar

Så du mener man kan være muslim uten å bekjenne seg til Islam? Du skjønner, de du vil kalle moderate muslimer, de støtter opp under de ekstreme og er derfor medskyldige i de ekstremes holdninger og handlinger. Nettopp fordi de bruker den samme læreboken som grunnlag og påstår at denne er hellig og at den samme guden og de samme profetene også er hellige.

 

Så vi burde egentlig bare dra alle under en kam?

Alle muslimer er terrorister, og alle kristne er sterkt imot abort, sex før ekteskap og steiner de utroe til døde?

 

For å være helt ærlig, så ja, det burde vi.

 

De moderate er de som gir de ekstreme skjulesteder å gjemme seg i. Når de moderate forsvarer Islams hellige bok Koranen, når de vet hvilke groteske holdninger denne boken står for, så gir de altså kredibilitet til de ekstreme miljøene. Det samme gjelder kristne. Hvis de moderate virkelig er uenige i det som står i deres hellige bok, så bør de unnlate å definere seg ut fra denne denne boken.

 

Det blir som å si at man kan være litt nazist, eller litt rasist. Enten så er du nazist eller rasist, eller så er du det ikke. "You can't have your cake, and eat it too ..."

Lenke til kommentar

Så du mener man kan være muslim uten å bekjenne seg til Islam? Du skjønner, de du vil kalle moderate muslimer, de støtter opp under de ekstreme og er derfor medskyldige i de ekstremes holdninger og handlinger.

Hva vet du om det?

De forsvarer Koranen og den groteske umoralen som er definert i denne boken. De kjemper for den med nebb og klør, tilber Allah og hans ord. Derfor støtter de også opp under de ekstreme miljøene som følger bokens budskap til punkt og prikke.

 

Som f.eks denne hyggelige oppfordringen.

Quran Surah 4

7. Believers fight for Allah; disbelievers fight for the devil. So fight the minions of the devil. 76

8. Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them.

 

Om de "moderate" muslimene hadde vært uenige i Islams ord og dogmer, så hadde de også unnlatt å kalle seg muslimer. Det faktum at de kaller seg muslimer og faktisk støtter opp om Islam, gjør at de indirekte også støtter og gir grobunn for de ekstreme miljøene, eller rettere sagt, de som faktisk følger Islams budskap.

 

Å ta alle muslimer under samme kam blir i denne sammenheng ikke bare dumt, men også lite strategisk.

 

Noen av dere ser ikke skogen for bare trær.

Jeg tar alle muslimer som følgere av Islams budskap. Islams budskap og Koranens budskap er klare. F.eks skal en god muslim drepe ateister og andre som ikke tror på Allah, kvinner skal underkaste seg sin mann og han kan gi henne juling om hun ikke hører etter. Så lenge muslimer kaller seg muslimer må de forvente at folk antar at de følger Islams budskap og ikke minst Koranen - som er deres hellige bok. Ikke minst må man også regne med at andre antar at man følger Muhammeds befalinger da han er Islams største profet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...