Gå til innhold

Mikaeru sin treningslogg (vekttap+bilder)


Anbefalte innlegg

Ikke bare det, man ønsker å BEHOLDE muskelmasse for å kunne forbrenne fett.

Man brenner da for f**n ikke av det man har av muskler med å spise lite.

Proteinshakes hjelper til med å beholde muskelmassen, sagt på en enkel måte.

 

På diett er det noen ting man må tenke på.

 

Lavere kaloriinntak enn man må ha for å vedlikeholde vekt.

Et forhøyet proteininntak for å unngå at muskulatur blir brutt ned til energi, og da gjerne 2gr pr kg kroppsvekt eller mer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff, faller mer og mer inn i ferie-modus her jeg nå.

holder kostholdet ordentlig, men blir mindre og mindre lysten på å dra på trening.

Ikke er det lenge til jeg skal reise hit og dit på ferie heller.

Prøver så klart så godt jeg kan å trene, men jeg tror det er på tide med en ferie-stopp for meg. :p

 

Neste skoleår skal jeg flytte til en Folkehøgskole, og gå ett år på skole der. Skal fortsette treninga rett etter det nye skoleåret starter, og da skal jeg fortsette med loggen også.

Jeg vil takke alle som har fulgt med, og ikke minst de som har kommentert. Dere har vært en utrolig god motivasjon de dagene jeg ikke har vært motivert nok selv.

Så, tusen takk! God ferie alle sammen!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noe som kan hjelpe deg ned i vekt er en hund.

Som valp, vil den løpe en del, og mår du har den i ett lengre band så løper du med valpen når han løper, så stopepr du og går når han går.

 

Dette gjør jeg for å trene min valp (3mnd) til lengre joggeturer (atm 3x 8km i uken).

 

Lykke til med joggingen, det er kjekt ;)

 

Mine joggedager er Onsdag, Fredag og Søndag.

Har jogget i 2 år nå, og det er ektremt deilig.

Har faktisk gådt opp i kilo, men det er pga musklene i lår og legger.

 

Min rute er ca 35% asfalt og 65% terreng.

Jogget før nesten bare asfalt, og kan trygt si at terreng er mye kjekkere, spessielt opp en ås, da forbrenner du masse, og du trener hele kroppen (vel, nesten).

Endret av ATLW
Lenke til kommentar

Jeg har en Japansk spisshund, men den begynner å bli såpass gammel at den henger etter når jeg jogger. (har prøvd ned til postkassa og opp, noe som er knappe 50m.) Fortsatt, fint forslag da. :D

 

Tror nok det går tilbake på skinner igjen når jeg får flytta og stabilisert meg på skolen. :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg satt mål for meg selv å starte trening så fort jeg er i rutine og har plassert meg på skolen, men det har ikke helt skjedd enda. Jeg har dog vært flink med kostholdet.

Det skjer så super mye på skolen at det liksom alltid er noe å finne på, så tiden flyr av gårde som bare den. Jeg har holdt meg unna så godt som alt av søtsaker, og kom hjem til en badevekt som nå viser nøyaktig 90kg.

(Den viste vel 99-100kg i slutten av sommerferien.)

 

Skal prøve å sette i gang med trening. Kostholdet er helt supert nå. Det eneste som trengs er det lille dyttet til å begynne å ta regelmessige joggeturer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...