Gå til innhold

Mikaeru sin treningslogg (vekttap+bilder)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La ikke ut bilder denne fredagen, for jeg hadde verken gått ned eller opp. Noe som jeg ikke er fornøyd med. Falt litt av etter påskeferien, men er på vei tilbake, vil forhåpentligvis se resultater igjen neste Fredag!

 

Har satt meg ordentlig inn i det med kalorier, og skal prøve å holde meg på 1500/dagen. Har også satt opp trenings-plan, som er følgende;

 

 

Mandag:

Jogge 30 minutter

3 runder sirkeltrening (styrke)

 

Onsdag

Romaskin (4x4)

2 runder sirkeltrening (styrke)

 

Fredag

Jogge 60 min

ser for meg at det kan bli ett rent helvete, men skal prøve!

 

:)

Lenke til kommentar

 

Fredag

Jogge 60 min

ser for meg at det kan bli ett rent helvete, men skal prøve!

 

:)

 

Du aner ikke hvor deilig det blir etter du har jogget i 60 min. Kjøp deg en farris eller kaldt vann med isbiter og kos deg i sola etterpå, da kan du slappe av med sinsykt god samvittighet

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La ikke ut bilder denne fredagen, for jeg hadde verken gått ned eller opp. Noe som jeg ikke er fornøyd med. Falt litt av etter påskeferien, men er på vei tilbake, vil forhåpentligvis se resultater igjen neste Fredag!

 

Har satt meg ordentlig inn i det med kalorier, og skal prøve å holde meg på 1500/dagen. Har også satt opp trenings-plan, som er følgende;

 

 

Mandag:

Jogge 30 minutter

3 runder sirkeltrening (styrke)

 

Onsdag

Romaskin (4x4)

2 runder sirkeltrening (styrke)

 

Fredag

Jogge 60 min

ser for meg at det kan bli ett rent helvete, men skal prøve!

 

:)

 

1500 er ganske lite. Viktig at kroppen din ikke går inn i sultemodus, da det vil redusere fremgangen din :) I tilegg er det ikke sunt.

 

Regn ut hva behovet ditt er, trekk fra 3-500(maks) og suppler med trening. Om du sulter kroppen og går ned på den måten, er det vekt som veldig lett kommer tilbake når du begynner å spise normalt etter nådd mål.

 

Viktig at du får i deg proteinrik mat sammen med treningen da dette hjelper deg når du skal gjøre om lubb til muskler!

 

Ville også prøvd å sett på mat du kan erstatte brød med, da brød ikke gir deg noen ordentlig metthetsfølelse før du har spist veldig mye. For min del funker kesam, kylling og Q Skyr veldig bra. Til lunsj kan du f.eks spise en halv grillet kylling (ta av skinnet og annen dritt) om det er noen som selger det i nærheten av skole/jobb.

Lenke til kommentar

La ikke ut bilder denne fredagen, for jeg hadde verken gått ned eller opp. Noe som jeg ikke er fornøyd med. Falt litt av etter påskeferien, men er på vei tilbake, vil forhåpentligvis se resultater igjen neste Fredag!

 

Har satt meg ordentlig inn i det med kalorier, og skal prøve å holde meg på 1500/dagen. Har også satt opp trenings-plan, som er følgende;

 

 

Mandag:

Jogge 30 minutter

3 runder sirkeltrening (styrke)

 

Onsdag

Romaskin (4x4)

2 runder sirkeltrening (styrke)

 

Fredag

Jogge 60 min

ser for meg at det kan bli ett rent helvete, men skal prøve!

 

:)

 

1500 er ganske lite. Viktig at kroppen din ikke går inn i sultemodus, da det vil redusere fremgangen din :) I tilegg er det ikke sunt.

 

Regn ut hva behovet ditt er, trekk fra 3-500(maks) og suppler med trening. Om du sulter kroppen og går ned på den måten, er det vekt som veldig lett kommer tilbake når du begynner å spise normalt etter nådd mål.

 

Viktig at du får i deg proteinrik mat sammen med treningen da dette hjelper deg når du skal gjøre om lubb til muskler!

 

Ville også prøvd å sett på mat du kan erstatte brød med, da brød ikke gir deg noen ordentlig metthetsfølelse før du har spist veldig mye. For min del funker kesam, kylling og Q Skyr veldig bra. Til lunsj kan du f.eks spise en halv grillet kylling (ta av skinnet og annen dritt) om det er noen som selger det i nærheten av skole/jobb.

broscience.jpg

Lenke til kommentar

Doof, du kan vel ikke være uenig i at for høyt kaloriunderskudd ikke er optimalt?! Ei heller at kroppen vil begynne å spare/tære på muskler hvis man har et veldig høyt kalori underskudd etter 3-4 uker.

 

Det smarteste er å legge seg til en kostplan man kan leve med resten av livet, men det går også fint å kjøre litt mer ekstrem dietter for å komme seg til et mål (eks PSMF) Men da er det viktig å forstå hva man gjør for å unngå at man spretter rett opp igjen etter dietten.

Lenke til kommentar

Glemte å nevne kanskje det viktigste, som bIsK0p nevner. Du må finne et kosthold du kan leve med. Hvis du må bytte ut alt du liker mot ting du ikke er så begeistra for er det veldig lett å sprekke når muligheten byr seg.

Jeg prøvde meg på noe sånn lavkarbo-greier, hvor man ikke kunne spise frukt. Holdt på å gå på veggen, og etter en stund var suget etter et eple så stort at jeg ikke klarte å stå i mot :p

 

Grunnen til at jeg skriver at 1500 kcal er lite, er rett og slett at du vil merke det veldig i hvedagen om du plutselig kutter ned sånn, det er bedre å kutte litt mindre og trene mer og ta igjen på kalorier der.

Lenke til kommentar

Doof, du kan vel ikke være uenig i at for høyt kaloriunderskudd ikke er optimalt?! Ei heller at kroppen vil begynne å spare/tære på muskler hvis man har et veldig høyt kalori underskudd etter 3-4 uker.

 

Det smarteste er å legge seg til en kostplan man kan leve med resten av livet, men det går også fint å kjøre litt mer ekstrem dietter for å komme seg til et mål (eks PSMF) Men da er det viktig å forstå hva man gjør for å unngå at man spretter rett opp igjen etter dietten.

Man kan holde på PSMF frem til man har rundt 10% kroppsfett uten komplikasjoner, så ja jeg mener at så lenge de essensielle behovene er dekket så kunne man gjerne ligget på 300 kalorier i inntak hver dag omså...

For å dra det til et ytterpunkt vel og merke, men det ville gått bra.

 

Man kan helt fint kjøre et lengre ekstremt underskudd om man er overvektig, anbefaler litteratur av Lyle mcDonald om temaet :)

I wouldnt steal a car, but i would download one if i could... Just saying... :whistle:

Lenke til kommentar

Som sagt, som overvektig går det fint ann å ligge i et stort underskudd - så lenge du har proteinene på plass :)

 

Mikaeru, anbefaler at du tenker deg om en gang til før du begynner å jogge for mye - ekstrem belastning i forhold til hva du sitter igjenn med. Styrketrening er optimalt når du ligger i underskudd og er overvektig ;)

 

 

Lenke til kommentar

Mikaeru, anbefaler at du tenker deg om en gang til før du begynner å jogge for mye - ekstrem belastning i forhold til hva du sitter igjenn med. Styrketrening er optimalt når du ligger i underskudd og er overvektig ;)

 

Enig her, styrketrening og/eller svømming burde du heller holde på med. Svømming er det beste med tanke på belastning! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

13.05.2011 (99.9 kilo) (fuck yea, under 100!!)

 

 

 

 

Treninga i dag:

 

Jeg sa i mitt forrige innlegg at jeg skulle prøve meg på 60 minutter, og det gjorde jeg. Og jeg greide det!

Jeg hadde en 2-minutters gå pause når jeg nærmet meg 30 minutter, utenom det så var jeg i farta resten av minuttene.

 

(60 minutter, 7.57km, 716 kcal)

 

etterfulgt av 45-minutters gåtur hjem. (3.6km)

 

Nå skal jeg straks ut i det pene været og kose meg.

takk til dere som følger med, og god helg! :D

Endret av Mikaeru
  • Liker 3
Lenke til kommentar

20.05.2011 (98,5 kilo)



Det går i hvert fall riktig vei! harhar.gif Vet dog ikke hvor stabil vekta her hjemme er, i forhold til vekta på treningssenteret.
Men jeg tror ikke det skulle vært noe problem, for jeg brukte jo vekta hjemme forrige fredag også.
Skal prøve å huske å veie meg der nede isteden. Stoler mere på den. new_yes.gif

Endret av Mikaeru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...