Gå til innhold

Mikaeru sin treningslogg (vekttap+bilder)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

13.05.2011 (99.9 kilo) (fuck yea, under 100!!)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Treninga i dag:

 

Jeg sa i mitt forrige innlegg at jeg skulle prøve meg på 60 minutter, og det gjorde jeg. Og jeg greide det!

Jeg hadde en 2-minutters gå pause når jeg nærmet meg 30 minutter, utenom det så var jeg i farta resten av minuttene.

 

(60 minutter, 7.57km, 716 kcal)

 

etterfulgt av 45-minutters gåtur hjem. (3.6km)

 

Nå skal jeg straks ut i det pene været og kose meg.

takk til dere som følger med, og god helg! :D

 

Sjukt bra! Vanvittig bra å gi seg selv utfordringer, og enda bedre er å klare dem.

 

Jeg synes du har en av de beste loggene her, du har et vanvittig sunt forhold til trening, du trener gjevnt og trutt, er sikkelig nøye med bilder og vekt. Det gleder meg hver gang du skriver i denne loggen. Fortsett med det gode arbeidet du gjør!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Først vil jeg beklage for dårlig logging i det siste, samt ustabil trening!

Som sagt over var jeg på en ukes ferie i Danmark, hatt kraftig forkjølelse og jobbet en god del med bilen. Gjennom dette har det vært "50% trening" og desverre ikke noe logging de gangene jeg trente.

 

For å ta igjen de tre ukene her, går jeg opp fra 3 treningsdager i uka til 5. (Mandag-Fredag)

 

 

Treninga I dag:

to runder i sirkelen (styrke) (Ikke så mange som har vært borte i det som leser loggen min? Kan prøve å finne ut hva de alle heter, slik at jeg kan skrive det opp her.:) )

 

30 minutter jogging. (3,5km, 30 minutter) Her begynner jeg å slite noe helt jævlig noen ganger. er så utrolig varmt nå!

Men jeg kommer meg jo igjennom, og det er det som er det viktigste.

 

og til slutt: Har dere noen tips til sunne pålegg til brød/knekkebrød? Går i makrell i tomat, leverpostei og ost - og det er vel på tide å ha en litt mer variert kost. :p

Lenke til kommentar

Prior Kalkun Krydderfilet er ganske god. Spe på med litt grønt i tillegg.

 

Blir veldig dyrt i lengden, så jeg kjøper kun Kalkun hvis det er 50% (kort holdbarhets tid). Pleier å kjøpe familieskinke pga pris, 4 skiver med paprika.

 

Peeenger ekke no problem! Neida, men du har rett, det er relativt stivt priset med 20,- pakningen. Men godt er det i allefall.

 

Jeg fant ut at brødmat uansett er dødskjipt og metter dårlig for min del, så startet å steke opp kyllingkjøttdeig med tacokrydder og blande inn jasminris og brukte det som niste i stedet, der jeg hadde mikrobølgeovn tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Treninga I dag:

 

60 minutter jogging, 7km.

Kan ikke si det var så spesielt hardt.

Det vanskeligste er å holde motivasjonen oppe,

for det blir så utrolig kjedelig i lengden.

 

 

Kostholdet hittil i dag:

 

til frokost tok jeg to ryvita sesame knekkebrød med litt vita hjertego smør på.

som pålegg hadde jeg på en skive røkt skinke på hver, samt tykke agurk skiver og litt paprika.

 

etter trening tok jeg meg ett eple. Noe som var for cirka en time siden. Kjenner jeg begynner å bli litt små-sulten nå, så da blir det vel et par knekkebrød om en halvtimes tid. :)

 

også ett kjapt spørsmål: Kan vannmelon bli sett på som sunt? Er det noe man kan spise i større mengder uten at det ødelegger for resten av kaloriene?

Fikk utrolig lyst på det. :dribble:

Lenke til kommentar

Om du spiser deg seriøst mett på vannmelon så får du i deg maks 150-200 kalorier så det er bare å peise på. (32 kcal pr. 100 gram)

Jeg ville spist litt mer proteiner etter trening (forsåvidt ti lhvert måltid), husk at det er musklene dine som forbrenner fett og da er det en god ide å beholde det man har av muskelmasse...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Er ikke like flink til å oppdatere, men satser på at det er greit. Prøver å følge denne så godt jeg kan (se under) så jeg ser ikke helt vitsen i å logge det samme over og over igjen. :)

 

Mandag, Onsdag, Fredag:

30 min jogging, sirkel trening (styrke, 30 min)

 

Tirsdag, Torsdag: jogge 60 min

 

også når det kommer til proteiner, så har jeg ett par spørsmål.

 

"burde" jeg begynne med protein shake? Tok meg ett glass i stad, som er ca 0,1 liter. Moren min tar 0,5 liter i løpet av dagen, men det er vel mest fordi ho spiser mindre kjøtt enn oss andre. Kanskje ett halvt glass ved hvert måltid? :)

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hvor mye du bør drikke uten å se på kostholdet ditt gjennom dagen. Start med å få deg en oversikt over hvor mye proteiner du får i deg gjennom normal kost, også fyller du på siste delen av behovet ditt med proteintilskudd. Det er ganske begrenset hvor mye proteiner du får i deg gjennom et glass, spesielt når det er blandet med vann. Selv blander jeg 1dl pulver med 4 dl melk, og dette tilsvarer omtrent 40 gram proteiner, der 28 av de kommer fra pulver.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar

nei, du skal ned i vekt tjukkas. Tren mye og spis lite. Du er på god vei, ikke ødelegg noe ved å starte med proteinpulver(kalorier)

 

Er du helt korka?! Selv om det spørs litt på hvilket proteinpulver som blir brukt, så er det absolutt ikke noe som trengs å regne som kalorier i første om gang. Går man på diett øker man faktisk protein inntaket da proteiner inneholder mindre kcal per gram, metter lengre og har en høyere TEF.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...