Gå til innhold

Mikaeru sin treningslogg (vekttap+bilder)


Anbefalte innlegg

Hei, hei. :)

 

Har sett så mange gode treningslogger her, så jeg tenkte jeg kanskje kunne prøve å lage en også. Jeg skal så klart ha med bilder.

 

jeg er 1.70 høy, og før jeg begynte å trene veide jeg 107 kilo, og nå veier jeg 102 - så jeg har allerede gått ned litt. Men det er fortsatt morro å loggføre det, og forhåpentligvis se enda mer forbedringer.

 

Har sensurert de litt, og kommer nok til å fortsette å gjøre det også.

 

 

Bildene som tas hver fredag:

 

 

 

*fjernet*

 

 

 

treninga i dag:

 

lett jogging ute. (33 min, 4km)

en gåtur (45 min, 3.6km)

 

Trener lite til ingen styrke ved siden av, for det er mest vekttapet jeg er ute etter. Men tar med litt styrke her og der. :)

Endret av Mikaeru
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

utrolig hvor mye det hjelper mentalt å begynne å trene. Jeg var veldig langt nede for ett halvt år siden. Da torde jeg nesten ingenting, jeg følte meg stengt inne av vekta mi, av min egen usikkerhet. Alt jeg gjorde, og fortsatt gjør må jeg gjøre på spesielle måter så jeg ikke føler at ting "vises." Jeg setter meg ned slik jeg føler at vekta mi ikke kommer like godt frem, jeg drar i t-skjorta så den legger seg rett, og ikke viser noe. Jeg bruker baggy klær, for det gjør så jeg føler at ting ikke vises like lett. Alt jeg gjør blir preget av vekta.

Det føltes ut som ett fengsel. Jeg torde jo ikke å vise frem personligheten min, for den lå jo ute i grøfta ved siden av selvtilliten min.

 

jeg føler det fortsatt litt slik, som dere ser jeg skrev. Men det er det jeg håper å få satt en stopper for når jeg nå prøver å gå ned i vekt. Fortsetter jeg slik jeg holder på nå, så kommer jeg til å bli den lykkeligste mannen på jord om noen måneder. Tanken på at jeg kan få være meg selv ute blant folk er som en drøm.

 

en drøm jeg skal oppnå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lett at du skal!

Bokstavelig talt :p

 

Jeg har ikke vært i din situasjon med tanke på så høy vekt, men var i faresonen for å komme dit.

Klarte i fjor å hente meg inn fra å være det jeg anså som god og tjukk til å ha 6pack på 6-7 måneder.

Jeg er IKKE den mest viljesterke eller den som gjennomfører alle ting i egen regi, men om jeg klarte det så klarer du også det! :)

 

Bare å fortsette å trene og kose deg med all den nye maten du mest sannsynlig spiser nå.

Etter egen erfaring så smaker brokkoli nå godt, og grønnsaker er ikke lenger æsj æsj og blæh men snadder :)

 

Lykke til og gratulerer med det du allerede har oppnådd :new_woot:

Lenke til kommentar

Tusen takk. :D

 

Har aldri vært typen til å ha høy viljestyrke selv, men nå som jeg ser at på de siste fem ukene har jeg gått ned en kilo i uka, så hjelper det utrolig mye. Får bare mer og mer lyst jo bedre det går. Har pleid å bare trene i ukedagene, men nå kjenner jeg at jeg verker etter å trene mer - så det blir nok en joggetur i morgen.

 

Takk igjen for svar. Skal gjøre så godt jeg kan fremover, både på treninga og å loggføre her, samt legge inn bilder når det "trengs." :)

Lenke til kommentar

Treninga i dag:

 

lett jogging, tredemølle. (37 min, 4.67km)

en gåtur (45 min, 3.6km)

 

Det er sannsynligvis det lengste jeg noen gang har jogga uten stopp. (sakket ned farten ett par ganger da, for å ta igjen pusten)

Utrolig deilig, men holdt på å besvime når jeg stoppa tredemølla. :tease:

 

edit: skrev feil på km.

Endret av Mikaeru
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fantastisk at du tar tak spesielt når vekten går utover sosiallivet og måten du er på! :) Må også gratulerer deg med allerede fremgang, 1kg i uka er bra :)

 

Ellers vil jeg anbefale seg litt styrketrening også, mer muskler forbrenner mer. (fantastisk synergi effekt spør du meg!) Hvis du ikke vil gå på treningsstudio, så kan du kjøre knebøy og utfall hjemme i stuen. Utfall er veldig tungt og krever ikke ekstra vekter, knebøy kan du prøve ut selv :)

 

Videre synes jeg at ukentlige bilder og oppmålinger (cm, samt fett prosent hvis du har klype) burde du ta. Om du poster de her eller ikke, får være opp til deg. Men det er viktig å være ærlig med seg selv. Har du hatt en uke med dårlig fremgang, så burde du tenke igjennom mulige årsaker for å se om dette er noe du kan gjøre noe med :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar

Har du satt opp noen stukturert treningsplan som du MÅ følge? Lettere å falle ut når motivasjonen dabber av, dersom du ikke har et konkret opplegg å følge.

 

I tilegg er det nødvendig å vite hva du spiser, da kostholdet ditt er det desidert viktigste når det gjelder vektnedgang.

Lenke til kommentar

Takk for svar dere to. :D

 

Jeg skal ta ukentlige bilder på samme måte som jeg har gjort i første posten. Jeg har også planer om å poste de her, men vet ikke om jeg gjør det hver fredag eller annenhver fredag. Skal prøve å få med mål også. :)

 

Kostholdet har kommet seg veldig, og det er vel det som satt ordentlig fart på greier også. Sliter dog litt med helgene noen ganger, men prøver å stramme opp der også.

Motivasjon er heller ikke noe problem. Jeg tror faktisk, uten å lyve - at det her er det jeg har vært mest motivert i hele mitt liv. :w00t:

Lenke til kommentar

Hehehe, du klarer å jogge lengre enn meg :p

 

"Hovedregelen" er kaloriunderskudd over lengre tid, kombiner gjerne styrke og kardio men la de to delene være på forskjellige dager.

Det er visstnok ikke gunstig og kjøre kardio sammen med styrketrening, man får også fort litt for mye samtidig.

Lenke til kommentar

Takk for svar dere to. :D

 

Jeg skal ta ukentlige bilder på samme måte som jeg har gjort i første posten. Jeg har også planer om å poste de her, men vet ikke om jeg gjør det hver fredag eller annenhver fredag. Skal prøve å få med mål også. :)

 

Kostholdet har kommet seg veldig, og det er vel det som satt ordentlig fart på greier også. Sliter dog litt med helgene noen ganger, men prøver å stramme opp der også.

Motivasjon er heller ikke noe problem. Jeg tror faktisk, uten å lyve - at det her er det jeg har vært mest motivert i hele mitt liv. :w00t:

 

Post bilder her (bruk samme lys og rom, ellers blir det vanskelig å se framgang). Ikke bli for fokusert på x antall kilo må ned hver uke. Vei deg til samme tidspunkt 1! gang i uka. Kroppen kan lure deg veldig mye når det gjelder vekt, pga. væskebalanse, matinntak andre faktorer.

 

Jeg vil anbefale deg å logge kostholdet ditt hver dag i en uke fremover. Du veier deg i morgen tidlig etter å ha gått på do. Se hva vekta sier, skriv det ned eller noter deg det bak øret. Frem til neste tirsdag så skriver du ned NØYAKTIG hva du spiser. Dette krever en del jobb, men jeg kan garantere deg at det kommer til å være så utrolig verdt det. Du blir nødt til å veie maten og regne ut kcal verdier for all mat. Dersom du ikke vet hvordan du kan gjøre det, kan jeg eller noen andre regne det ut for deg når uka er omme. Når tirsdag morgen, om en uke kommer, så går du på vekta igjen (etter å ha vært på do). Hva vekta sier her, forteller hvilket kalori inntak du bør legge deg på for å gå ned i vekt. Ut fra hva den sier kan vi velge ut en kaloriverdier du bør legge deg på. Dette er litt stress på starten, men etter hvert klarer du selv å vite ca. verdier for mat, slik at du slipper å veie. Et kaloriunderskudd på rundt 500 kcal i uka, er et greit utgangspunkt for de aller fleste.

 

Hvis du i tilegg suplimenterer med en del kardiotrening og gåturer, finnes det INGEN begrensninger for at du skal kunne rase ned i kilo, selv allerede til kommende sommer hvis du bestemmer deg og virkelig går inn for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Doofenschmitz;

haha, ja - det gikk så vidt. Ble svimmel som søren ett par ganger der, sleit med hold en liten stund rundt 20 minutter uti, og var helt gjennomvåt når jeg var ferdig. Men jeg gjennomførte! (stoppet når telleren viste 500 kalorier / kcal?) og er stolt! :cool:

 

 

Cool2003;

skal begynne å skrive opp hva jeg spiser i morgen. :D

Lenke til kommentar

Litt uenig her Cool,

 

Det med bilder stemmer helt. Det er viktig å vise et rett inntrykk av hva som skjer med kroppen, pass på å unngå å dra inn magen eller still deg selv i et bra lys. Ærlighet varer lengst og gir best resultater! ;)

 

Når det kommer til veiing er jeg litt uenig da du lett kan holde vekten selv om du går ned i fett, dette er pga du vil trolig bygge mye muskler i starten. Det er derfor jeg mener at fettklype og målebånd (inkludert bilde) er dine bestevenner når det gjelder å se fremgang :)

 

Angående veiing av mat, så er det selvsagt mulig. Men det finnes lettere måte å gjøre det på, spis hele/halve pakken! ;) Da ser du bare på innholdsfortegnelsen hva du har fått i deg. Når det gjelder matlaging, så pass på å få i deg masse kjøtt og unngå poteter/ris i store mengder (3/6 kjøtt, 2/grønnsaker og 1/3 potet/ris) er vel en grei oppbygging for måltidet.

 

Hvis du er litt sulten, prøv først å drikke litt vann og se om det gir seg. Hvis ikke, fyll på med litt nøtter eller frukt så fremt du ikke skal spise snart uansett..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt uenig her Cool,

 

Det med bilder stemmer helt. Det er viktig å vise et rett inntrykk av hva som skjer med kroppen, pass på å unngå å dra inn magen eller still deg selv i et bra lys. Ærlighet varer lengst og gir best resultater! ;)

 

Når det kommer til veiing er jeg litt uenig da du lett kan holde vekten selv om du går ned i fett, dette er pga du vil trolig bygge mye muskler i starten. Det er derfor jeg mener at fettklype og målebånd (inkludert bilde) er dine bestevenner når det gjelder å se fremgang :)

 

Angående veiing av mat, så er det selvsagt mulig. Men det finnes lettere måte å gjøre det på, spis hele/halve pakken! ;) Da ser du bare på innholdsfortegnelsen hva du har fått i deg. Når det gjelder matlaging, så pass på å få i deg masse kjøtt og unngå poteter/ris i store mengder (3/6 kjøtt, 2/grønnsaker og 1/3 potet/ris) er vel en grei oppbygging for måltidet.

 

Hvis du er litt sulten, prøv først å drikke litt vann og se om det gir seg. Hvis ikke, fyll på med litt nøtter eller frukt så fremt du ikke skal spise snart uansett..

 

 

Med lite til ingen styrketrening (j.fr åpningsinnlegg), kan vi avfeie at trådstarter kommer til å legge på seg muskler. Med andre ord kan vi slå fast, at nedgang i vekt og fettprosent kommer til å forekomme, allerede i 2 uke (da vi har satt opp et kostholdsprogram i kaloriunderskudd). Noen justeringer må riktignok komme, da en del av vekten han går ned i begynnelsen er vann.

Lenke til kommentar

PSMF er rimelig hardcore. Krever utrolig mye dedikasjon, både i form av energi og tid til planlegging osv. Men dersom man virkelig er motivert, så er det jo påvisst å være en av de beste diettformene mtp. hurtig vektnedgang.

 

Du kan lese mer om PSMF her: http://myrevolution.no/hurtig-vektnedgang-med-psmf/

 

Dog er denne artikkelen vinklet veldig positiv til PSMF, så du bør nok også lese en del andre artikler som stiller seg noe mer kritisk, slik at du kan bygge deg opp et nogenlunde objektivt syn.

Lenke til kommentar

Med lite til ingen styrketrening (j.fr åpningsinnlegg), kan vi avfeie at trådstarter kommer til å legge på seg muskler. Med andre ord kan vi slå fast, at nedgang i vekt og fettprosent kommer til å forekomme, allerede i 2 uke (da vi har satt opp et kostholdsprogram i kaloriunderskudd). Noen justeringer må riktignok komme, da en del av vekten han går ned i begynnelsen er vann.

 

Mulig at jeg er litt ufin med inntrykket mitt av TS, men går ut i fra at han kun har nødvendig muskelmasse til å ikke ligge som en gele klump på bakken per dags dato. Ved å gå og jogge vil da musklene også vokse (spesielt i beina, som er store og potensielt tunge muskler)

 

Men selvsagt, uten styrketrening vil jo vekttapet være større pga en vil legge på seg mindre i muskler.

Lenke til kommentar

Med lite til ingen styrketrening (j.fr åpningsinnlegg), kan vi avfeie at trådstarter kommer til å legge på seg muskler. Med andre ord kan vi slå fast, at nedgang i vekt og fettprosent kommer til å forekomme, allerede i 2 uke (da vi har satt opp et kostholdsprogram i kaloriunderskudd). Noen justeringer må riktignok komme, da en del av vekten han går ned i begynnelsen er vann.

 

Mulig at jeg er litt ufin med inntrykket mitt av TS, men går ut i fra at han kun har nødvendig muskelmasse til å ikke ligge som en gele klump på bakken per dags dato. Ved å gå og jogge vil da musklene også vokse (spesielt i beina, som er store og potensielt tunge muskler)

 

Men selvsagt, uten styrketrening vil jo vekttapet være større pga en vil legge på seg mindre i muskler.

 

Jupp, men jeg er enig med deg i at han burde begynne med styrketrening også. Med et godt kosthold er det jo i grunn ingen grunn til kardiotrening. Kosthold > kardio anyday, når det gjelder vektnedgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...