Gå til innhold

Mikaeru sin treningslogg (vekttap+bilder)


Anbefalte innlegg

Selvsagt, man skal ha et leve mønster som passer best. Det å stresse ganger ingen, så ja. Hvis man sliter med tiden etter trening eller ikke har appetitt, så er det ikke hensiktsmessig å få i seg mat. Men mener å ha lest at i et vindu på ca 1 time etter trening er kroppen "ekstra" klar for næring.

Riktig.

 

Trening øker insulinsensitiviteten. Om du ikke spiser, faller denne og du får mindre igjen for treninga. Har du spist før trening har 1 time etter trening, så godt som, ingen ting å si.

 

Det at du BCAA-pulser ved (PF-tråden) trening på morran opprettholder insulinsensitiviteten til du spiser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du legge ut bilder underveis om hvordan situasjonen er?

Syns det er interessant og se hvordan formen forrandrer seg ettersom man blir i bedre form/slankere.

 

Dvs. Det jeg så nå var 102 kg, så igjen om 1 mnd eller 2 med kansje noe styrketrening som jeg fikk skumlest til meg. Vil jeg nesten tro resultatet er enda bedre.

 

Mat og trening er en ting, men det psykiske spiller også en rolle etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Hehe, ja. Er ikke akkurat stolt av kroppen min nå nei. Men det er jo det jeg håper å få gjort noe med! :)

 

Lurer på åssen det går når jeg steller meg på vekta til fredagen.

Har på følelsen av at jeg har gjort det enda bedre enn før, men det er aldri rå å vite på forhånd. :p

Lenke til kommentar

1: drit i at du ikke er stolt over kroppen din. Tenk heller på at du faktisk gjør noe med det!

 

 

2: Å nå et mål kan ta tid, men du er allerede over det verste(å begynne) så nå er det bare til å repetere det du gjorde forrige uke + kanskje forbedre, så skal du se det går unna!

Lenke til kommentar

15.04.2011 (101.5 kilo)


Jeg ble litt paff med en gang jeg gikk på vekta, og så at jeg veide 101.5kg. Synes jeg har tatt i ekstra hardt denne uka, og forventa egentlig mer. men så kom jeg til å tenke på at jeg sikkert har fått en del mer muskelmasse også, og at det drar opp nesten like mye som jeg går ned. Sist gang tok jeg mål når jeg var på treningssenteret, og det gjorde jeg nå også.
Jeg husker ikke hvilke tall jeg gikk fra, og til, men utifra målene så har jeg gått ned
1cm rundt magen og 3cm rundt brystet (feilmål?!)

... Ser dere noe forskjell fra sist fredag? Synes jeg faktisk ser forskjell jeg, men kan jo være noe jeg innbiller meg.


Treninga i dag:

jogging, med noen små gå pauser. (40 min, 4.5 km.)
en gåtur (45 min, 3.6km)

Endret av Mikaeru
Lenke til kommentar

0.5kg på en uke er ikke optimalt, men du er i startfasen. Kroppen tilpasser seg den nye levestilen din så at det går litt seigt i starten er bare å forvente. Går nok bedre etter hvert.

 

At du har fått litt muskler er mulig, men ingen garanti. Du må huske på at du ikke har trent styrke direkte, men musklene selvsagt har fått mer mosjon i form av gåingen din :)

 

Dessverre tør jeg ikke å ha åpne bilder av en mann på jobb, så skal se om jeg får sett litt nærmere på dem til helgen. Uansett, stå på! :)

Lenke til kommentar

Det blir lite trening denne uka, siden det er ferie. Skal en tur på hytta, og til faren min og slikt. :)

 

Har vært jævlig sugen på noe søtt de to siste dagene nå. Aldri vært slik før, det er helt jævlig.

Drar meg unna hver gang, men fortsatt utrolig kjedelig å kjenne suget etter noe søtt konstant. :tease:

Endret av Mikaeru
Lenke til kommentar

Gikk akkurat på vekta her hjemme (vet ikke hvor mye den er til å stole på) og den viste nøyaktig 100 kg! Jeg skal bruke den samme vekta som jeg pleier å gjøre, på treningssenteret til fredagen for å ta det litt mer nøyaktig. Har ikke trent i hele påskeferien, så var redd jeg var litt ute på tur, i og med at jeg har tatt meg litt søtsaker her og der (holdt det ordentlig når det gjelder mat, drikke og slikt - så har ikke falt av.) Men utrolig deilig å se at jeg har gått ned, isteden for opp - som jeg mistenkte at jeg hadde gjort. :)

 

 

Da er det i full gang med trening i morgen. :yes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

15.04.2011 (100.5 kilo)

 

 

Fra sist måling har jeg ikke gått ned noe rundt brystet, men 2cm rundt magen. Husker jeg ikke helt feil er jeg "nede i" 112cm rundt magen, og 114cm rundt brystet.

 

Vet ikke om jeg er så veldig fornøyd, men jeg kan jo ikke akkurat forvente like stor kurve over påskeferien / null trening som når det gjelder vanlige ukedager.

 

Tok litt intervall jogging i dag.

 

8 minutter varme opp

4 minutter jogging

2 minutter gå

(5 ganger jogging, og 4 gå pauser. 4km totalt)

merker lett forskjell på kondisen. :yes:

 

intervall etterfulgt av 45 min å gå hjem i sola. :love:

God helg dere, og takk til alle som følger med!

Neste uke skal jeg komme meg under tre sifre. :thumbup:

Endret av Mikaeru
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...