Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahahaha! Det var dagens!

Samsung har kopiert å slette noe ifra Apple! :-D

Spesielt siden Apple er så fantastiske på organisering på mobilen. Noe vi har hatt siden i hvert fall Symbians tid xD

 

Fjernsletting? Jepp, Apples oppfinnelse, uten tvil! :-D

Mapper? Apple er awsome, Apple hadde aldri hørt om Symbian eller en PC, så de fant det opp ut av sin egen godhet ^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar

mapper og slietting av programmer er en veldig fin ting, bare veldig synd at de stjal den fra

Apple. 2011, The year of the copycats kan kanskje bli en realitet. Håper ikke...

 

Håper virkelig ikke du er seriøs nå.

En kan ha kunnet lage mapper på android i veldig veldig lang tid, kunne tilogmed det på min gamle sony ericsson w850.

Slette programmer? gud forby, det var vel apple sin idè. LOL

Lenke til kommentar

Har denne kvalitetsfølelse på lik linje med Galaxy S? Altså, ikkeeksisterende.

 

Tja, Galaxy S har vel vist seg å være mer solid en folk trodde, min er i fra det første partiet som kom hit til landet jeg kan tørke av fingeravtrykkene og selge den som ny om jeg vil ;-)

Det er fullt mulig (dog, jeg tviler) den tåler mye. Det hindrer den ikke i å føles som en fake Barbie-dukke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahahaha! Det var dagens!

Samsung har kopiert å slette noe ifra Apple! :-D

Spesielt siden Apple er så fantastiske på organisering på mobilen. Noe vi har hatt siden i hvert fall Symbians tid xD

 

Fjernsletting? Jepp, Apples oppfinnelse, uten tvil! :-D

Mapper? Apple er awsome, Apple hadde aldri hørt om Symbian eller en PC, så de fant det opp ut av sin egen godhet ^^

Så vidt jeg husker har jeg kunnet legge til mapper i menyene siden jeg fikk telefonen. Men det er mulig det ikke var en mulighet i 2.1.

 

Ærlig talt bruker jeg ikke mapper nevneverdig. Organiseringsmulighetene startskjermene gir meg regner jeg som langt mer nyttig, og er en av årsakene til at jeg og iOS er inkompatible.

 

Men meg om det, folk tenker forskjellig. :)

 

Det er fullt mulig (dog, jeg tviler) den tåler mye. Det hindrer den ikke i å føles som en fake Barbie-dukke.

Nå er det en del forskjell på reell produktkvalitet, altså hvor pålitelig produktet er, hvor mye juling det tåler m.m., og hvilken kvalitetsfølelse det gir, eller som fagfolkene sier, hauptikken. Hvordan det føles å ta på det. Her spiller flere faktorer inn, fra vekt til materialvalg. Mens interiøret i en Audi føles bedre sammenskrudd enn interiøret i en Mazda vil nok begge interiørene vare like lenge, for å si det litt flåsete.

 

I spørsmålet om byggekvalitet har jeg ikke hatt noen grunn til å betvile kvaliteten på min SGS. Den er like fast i fisken som da jeg fikk den. Gorilla-glass har også hindret ripeformasjon på skjermen (fingerflekker kan tross alt tørkes av). På mange måter kan man si at SGS ikke føles like påkostet som noen andre telefoner (f.eks. Desire HD, iPhone 4 eller for den saks skyld Bada-telefonen Wave), særlig på grunn av bruken av plast på bakdekselet.

 

Jeg kan likevel forstå bruken av plast med utgangspunkt i design-løsningen, bakdekselet skal kunne tas av. Det er vel også antennerelaterte årsaker til dette, det er nok ikke uten grunn at iPhone 3G og 3Gs så vidt jeg husker kommer med baksider av plast.

 

En annen faktor er at vekten på SGS ikke er høy nok til at den i alles hender føles særlig substansiell. Her har Apple vært flinke med iPhone 4, som føles svært substansiell.

 

Samtidig må man jo også spørre seg om opplevd kvalitet nødvendigvis betyr virkelig kvalitet. Jeg har ikke fulgt med på det, men mener å ha registrert et par tilfeller av at iPhone 4s glassbakdeksel har sprukket. Men det ble en digresjon.

 

Det er jo også de som mener at det er praktisk med lav vekt, for ikke å snakke om muligheten til å ta av bakdekselet. Slik SGS er designet er det rimelig nok nødvendig med et slikt deksel.

 

Men folk har forskjellige behov, både innen teknologi og opplevd kvalitet.

 

:)

Lenke til kommentar

mapper og slietting av programmer er en veldig fin ting, bare veldig synd at de stjal den fra

Apple. 2011, The year of the copycats kan kanskje bli en realitet. Håper ikke...

Å kjære... Er det virkelig mulig å begynne å snakke om iPhone ved en slik konge-lansering? iPhone ble allerede skambanket av den første Galaxy S. Nå er den ihjelslått.

Lenke til kommentar

Kvalitetsfølelsen til Galaxy S er uber. Tåler mye og iPhone føles til sammenligning som en murstein. Broderen prøvde seg på "min føles som mer kvalitet" fordi den var metall fremfor plast, men mindre skjerm og det at økt vekt = mindre mobil gjorde at den var enkel å fnyse av for mitt vedkommende.

 

Og ja, han klarte selvfølgelig å knuse skjermen på sin kvalitetsdings :D

 

Det som er så herlig med Galaxy S er hvor tynn og ekstremt lett den sitter i hånden, der snakker man mobilt. Galaxy Tab var mer skuffende der, fordi den hadde mye vekt, men ser ut som de fikser det med den nye. Håper Samsung fortsetter å gå for minst mulig vekt og tykkelse.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig (dog, jeg tviler) den tåler mye. Det hindrer den ikke i å føles som en fake Barbie-dukke.

I spørsmålet om byggekvalitet har jeg ikke hatt noen grunn til å betvile kvaliteten på min SGS. Den er like fast i fisken som da jeg fikk den. Gorilla-glass har også hindret ripeformasjon på skjermen (fingerflekker kan tross alt tørkes av). På mange måter kan man si at SGS ikke føles like påkostet som noen andre telefoner (f.eks. Desire HD, iPhone 4 eller for den saks skyld Bada-telefonen Wave), særlig på grunn av bruken av plast på bakdekselet.

Jeg kan heller ikke betvile holdbarheten eller hvor solid den er i praksis, det krever statistikk ingen av oss har å legge til grunnlag. Men ja, det er ingen tvil om at Galaxy S langt der ifra føles påkostet. Jeg er stor fan av specsene til Galaxy S, men det er en skam at markedets råeste teknobeist kjennes og ser ut som en telefon til en tusenlapp. Du nevner blant annet Samsung Wave, en telefon som virkelig beviser at Samsung kan kombinere spesifikasjoner, design og kvalitetsfølelse hvis de bare vil.

 

Jeg kan likevel forstå bruken av plast med utgangspunkt i design-løsningen, bakdekselet skal kunne tas av. Det er vel også antennerelaterte årsaker til dette, det er nok ikke uten grunn at iPhone 3G og 3Gs så vidt jeg husker kommer med baksider av plast.

Det finnes løsninger som kombinerer ypperlig byggekvalitet og kvalitetsfølelse uten at det skal gå på bekostning av hverken antenneytelse eller støtte for minnekort. Nokia N8 og Nokia E71 er gode eksempler.

 

Men folk har forskjellige behov, både innen teknologi og opplevd kvalitet.

Absolutt. Selv ønsker jeg ikke å ofre noen av delene.

 

 

Kvalitetsfølelsen til Galaxy S er uber.

 

Det som er så herlig med Galaxy S er hvor tynn og ekstremt lett den sitter i hånden, der snakker man mobilt.

Jeg kan ikke forstå annet enn at din entusiasme for produktet generellt har preget ditt inntrykk av kvalitetsfølelsen. Galaxy S er bygget i en usjarmerende plastikk som både knirker og gir etter for trykk og, som du skriver med litt andre ord, man kan knapt kjenne vekten av den i hånden. Du viser til (den noe tynnere) iPhone 4 som mursteinen. Jeg tror de fleste som har økonomiske muskler til å kjøpe en slik telefon også har fysikken som behøves for å takle de usle 18 grammene som er skiller på vekten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kan ikke forstå annet enn at din entusiasme for produktet generellt har preget ditt inntrykk av kvalitetsfølelsen. Galaxy S er bygget i en usjarmerende plastikk som både knirker og gir etter for trykk og, som du skriver med litt andre ord, man kan knapt kjenne vekten av den i hånden. Du viser til (den noe tynnere) iPhone 4 som mursteinen. Jeg tror de fleste som har økonomiske muskler til å kjøpe en slik telefon også har fysikken som behøves for å takle de usle 18 grammene som er skiller på vekten.

 

Jeg tror nok det blir enklere å forstå om man tar høyde for at ikke alle ser verden gjennom gensers øyne ;)

 

 

Galaxy S gir meg den rette kvalitetsfølelsen. Jeg kan nok heller leve med at mine følelser nok ikke er synkronisert med alle andres følelser. Jeg er ydmyk nok til å ikke tro mine smaksløker definerer verdens smaksløker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor fikk de den HDMI løsningen fra :hrm:

 

MHL A/V link..

 

En rimelig genial løsning.. En fremtid løsning..

 

Det kommer TVer med denne MHL kontakten, noe som gjør at man kan plugge kabelen i mobilen og rett i TVen.. Og mobilen vil lade samtidig som den viser film osv på flatskjermen.. Det er overganger ute nå fra HDMI til MHL.. Tror ikke det er så mange TVer som har dette som standard enda..

 

En full ladet optimus 2x skal klare circa 3 timer video visning via HDMI til en TV, noe som fort kan bli litt lite..

 

http://blog.gsmarena.com/the-mhl-port-explained-it-makes-the-galaxy-s-ii-even-cooler-and-more-high-tech/

 

Står endel informasjon om denne kontakten i linken ovenfor..

 

EDIT: Noe som er ekstra pratisk, er at man kan styre telefonen via fjernkontrollen til TVen, man trenger ikke ha samsung TV for at det skal gå. Det vil virke på alle TVer fra de forskjellige produsentene..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Afaria er produktet som leverer fjernadministrasjon av telefonen. Her har Samsung og Sybase (produsenten av Afaria) skrevet en egen avtale, som gjør at Afari får flere muligheter til å kontrollere telefonen.

 

Fjernadministrasjon og sletting er forøvrig ikke en Apple oppfinnelse, som en nevnte, men vært tilgjengelig gjennom løsninger som Afaria siden 2003/2004.

Lenke til kommentar

mapper og slietting av programmer er en veldig fin ting, bare veldig synd at de stjal den fra

Apple. 2011, The year of the copycats kan kanskje bli en realitet. Håper ikke...

Å kjære... Er det virkelig mulig å begynne å snakke om iPhone ved en slik konge-lansering? iPhone ble allerede skambanket av den første Galaxy S. Nå er den ihjelslått.

Tjatjo. Det er mye bra med iPhone også.

 

Jeg kan heller ikke betvile holdbarheten eller hvor solid den er i praksis, det krever statistikk ingen av oss har å legge til grunnlag. Men ja, det er ingen tvil om at Galaxy S langt der ifra føles påkostet. Jeg er stor fan av specsene til Galaxy S, men det er en skam at markedets råeste teknobeist kjennes og ser ut som en telefon til en tusenlapp. Du nevner blant annet Samsung Wave, en telefon som virkelig beviser at Samsung kan kombinere spesifikasjoner, design og kvalitetsfølelse hvis de bare vil.

Vi kan jo basere oss på de erfaringene som når frem til oss. Og de sier ikke at det er noe galt med byggekvaliteten.

 

Jeg lurte litt på hvorfor de ikke gikk for en lignende løsning på SGS som på Wave. Men det skal sies at batteriluka på Waven min etter hvert fikk ørlite dårlig passform. Aluminium er et uforutsigbart materiale når det utsettes for stress over tid.

 

Det finnes løsninger som kombinerer ypperlig byggekvalitet og kvalitetsfølelse uten at det skal gå på bekostning av hverken antenneytelse eller støtte for minnekort. Nokia N8 og Nokia E71 er gode eksempler.

Sant nok.

 

Absolutt. Selv ønsker jeg ikke å ofre noen av delene.

Som allerede nevnt, det blir veldig avhengig av hvordan den enkelte opplever kvalitet.

Lenke til kommentar

For eksempel er det noen som opplever kvalitet som i hvordan kvaliteten faktisk er, imens andre opplever kvalitet som hva de mistenker hvis de har holdt i telefonen i et minutt eller to :-)

Begge to er måter å oppleve kvalitet på, og jeg velger den første, da jeg selv føler det gir et mer realistisk syn på hvordan kvaliteten er. Ulempen er jo selvfølgelig at det ikke går an å bedømme på et førsteinntrykk og at det tar litt tid :-)

Lenke til kommentar

Hmm, Tror jeg må droppe Desire'n min i sommer til fordel for denne :D

 

Med mindre det har kommet en annet mobilmonster da

Noen som vet hva en kan selge en Desire HD for nå??

 

Pent brukt, fikk den rett etter nyttår..

 

Har en Samsung galaxy Pad også så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor jeg narret samboeren min til å kjøpe en desire HD :blush: ..

 

Hvorfor quota du meg på den? :p

 

Tipper du får den bort for 2k kanskje hvis den er lite brukt og i fin tilstand, kanskje mer, kanskje mindre, who knows? :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...