Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pad'n min oppdaterte seg idag, og ny firmware. Noen som veit hva? Fulgte ikke med changelog...

 

Til hvilken versjon?

 

Supernote var jo skikkelig smarte greier forresten. Anbefales! Virker mer gjennomtenkt enn de fleste andre slike jeg har vært borti. Det er dog førsteinntrykket.

Lenke til kommentar

Hepp

 

Noen som har kjørt miniHDMI ut til tv eller annet.??

 

Jeg kjøpte en kabel/overgang å plugget den i tvn, men jeg får bare lyd på venstre kanal...

Lurer på om det er kabelen som er defekt, eller om det skal være slik...

Har ikke andre dingser å dobbelteste med...

 

Jeg klaret heller ikke å koble til blåtann tastatur og mus, det går lekende lett med Samsung Galaxy S2 mobilen... Skulle tro Android 3XX klarte det når Android 2XX klarer det på telefonen...

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

Noen som har kjørt miniHDMI ut til tv eller annet.??

 

Jeg kjøpte en kabel/overgang å plugget den i tvn, men jeg får bare lyd på venstre kanal...

Lurer på om det er kabelen som er defekt, eller om det skal være slik...

Har ikke andre dingser å dobbelteste med...

 

Jeg bruker HDMI ut regelmessig og har ikke merket noen problemer.

Det er ingen egen kanal for høyre og venstre over HDMI, bare en kanal for digital lyd så da kan det ha noe med innstillingene på forsterkeren din eller lyd-instillingene på tablet.

Lenke til kommentar

Har nå tatt i bruk USB-adapteret fra ASUS og det ser ut til å fungere greit. Har koblet til minnekortleser (USB) og kan nå se/legge inn bilder fra mitt Compact Flash minnekort.

JPG-bilder går greit, RAW vises ikke (som forventet).

 

Ekstern harddisk, 2 1/2" fungerer også utmerket. Disken får den strømmen den trenger fra "padden".

 

Det eneste lille problemet jeg har, er at USB-adapteret ikke sitter like godt fast i "ladde-porten" som det laddekontakten gjør. Det betyr at det er en liten "risiko-sport" og ligge i sofaen med adapteret med påmontert usb-pinne, adapteret sitter så løst at det egentlig kun bør brukes når "Padden" ligger på flatt underlag. Men det er likevel perfekt for meg, siden jeg nå kan kopiere fulle CF-kort via "padden" til min lille eksterne disk når jeg er på reise.

Lenke til kommentar

Har fått problemer med Youtube appen. Problemet ble oppdaget idag "Cannot connect to Server. Try again" Bruker jeg Opera som browser, kan jeg se videoer, men ikke med Youtube appen. Prøver jeg med stock browser skjer der samme som med Youtube appen. Det eneste som er endret nylig er oppdatering av Adobe Flash. Frem til idag har Youtube appen fungert til å se på Youtube videoer.

Lenke til kommentar

Tror ikke brettet mitt går i dvale lenger. Har deaktivert den oppvåkningsfunksjonen på tastaturet, men det virker som om den aldri går i dvale, siden den nå i det siste er nesten tom for strøm hver morgen. Noen som har opplevd dette, evt. vet hvordan dette fikses?

Jeg har mye trøbbel med dvalemodus på min Asus. Det er en rekke ting som er litt plagsomme. Den slår seg f.eks alltid på hvis jeg plugger den i laderen. Det ser også ut som den våkner av seg selv når den er koplet til laderen også hvis jeg skrur den av etter at den er plugget i.

 

Den skrur seg også alltid på når jeg docker den i tastaturet noe som resulterer i at den tapper batteriet både i brettet og tastaturet. Selv når jeg skrur den av så har den da klart å tappe batteriet i tastaturet i løpet av natten (selv om brettet er fullt oppladet).

 

Hele batteri-håndteringen på Asus eee er den mest skuffende delen av denne. Siden det er en enhet med lang batteritid så er det jo også viktig at de ikke tapper det unødvendig også.

 

Vær også oppmerksom at apps som Skype har høy wifi bruk selv når du ikke bruker det. Mao vil standby modus (dvs skjerm skrudd av) tappe batteriet som om den nesten var i full bruk. En måte er å sette den i flymodus før du legger den fra deg for å slippe dette problemet. Selv skulle jeg ønske at den var litt mer sparsom med wifi bruk når man hadde den i standby. F.eks. at apps fikk 1 minutt hver halvtime eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Enheten våkner automatisk når den er tilkoblet strøm ja. Det som er litt dumt er at det virker som om nettbrettet sidestiller lading fra en strømkilde og lading fra tastaturet. Dermed skrur den av flere strømsparefunksjoner når tastaturet er koblet på, f.eks. bakbelysningen til skjermen.

 

Litt uheldig ja. En skal likevel være klar over at dette er et førstegenerasjonsprodukt som nærmest er rushet til markedet. Det vil alltid dukke opp ting som kunne/burde vært gjort bedre på en slik enhet - jeg er sikker på at evt. oppfølgere vil rette på mye av dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...