Gå til innhold

Tablets/Asus EEE Pad Transformer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testet en ny ROM i det siste? Det er "voldsom" aktivitet på Samsung galaxy-tråden på det punktet... (ihvertfall mer enn her..)

Skulle gjerne testet ut mulighet for litt høyere hastighet på cpu'n, da den er i slappeste laget på Transformeren. Kanskje det hjelper på mkv/h.264-flyten å klokke den noen hundre Mhz...?

 

Var noen rapporter fra XDA om at de hadde kommet opp i rundt 1,5Ghz, noe som må gi en ganske ok ytelsesøkning.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe meg enten dette nettbrettet eller en asus mini pc for å bruke under studiene. Bruken vil for det meste være office programmer og internett surfing. Men jeg er ikke spesielt god med elektroniske produkter, så jeg lurer på om nettbrettet er enkelt å bruke? Samt lurer jeg også på hva annet man kan bruke den til? Jeg vet at den har slike småprogrammer og slikt, men jeg vet ikke helt om jeg er villig til å punge ut med 2000 kr ekstra for det. Noen som kan forklare meg grunnene til å ha et slikt nettbrett?

 

 

Hvis du bestemmer deg for å kjøpe, og vil kjøpe brukt, selger jeg min svært lite og pent brukte transformer for 3000. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Noen som har testet en ny ROM i det siste? Det er "voldsom" aktivitet på Samsung galaxy-tråden på det punktet... (ihvertfall mer enn her..)

Skulle gjerne testet ut mulighet for litt høyere hastighet på cpu'n, da den er i slappeste laget på Transformeren. Kanskje det hjelper på mkv/h.264-flyten å klokke den noen hundre Mhz...?

 

Var noen rapporter fra XDA om at de hadde kommet opp i rundt 1,5Ghz, noe som må gi en ganske ok ytelsesøkning.

 

Atm så kjører jeg Prime 1.9 overklokket til 1.6Ghz :) Kan ikke si at jeg er missfornøyd med den romen.

Skulle nok ønsket at det var flere alternativer til Transformeren også men skal ikke klage, nå er jo revolution også kommet så :)

Lenke til kommentar

Akkurat oppdatert Revolver (ROM) fra 2.6 til 3.0 her, samt Clemsyn-Blade kernel til versjon 17(b).

 

Ser ikke poenget med å overklokke da jeg ikke har særlig behov for mer fart. Dog blir det nok å undervolte for lengre batteritid etterhvert.

 

Snedig med versjon 3.0 er at den kommer med muligheten for å skjule statusbaren nederst på skjermen. Rimelig praktisk når man er docket. Som nevnt før, har Revolver også Revolver Parts (last ned fra Market), som gir OTA oppdateringer av ROM (ikke av "hele versjoner", bare updates) og kernel, samt diverse plugins som Xoom buttons og 3g-dongle. Kan også sette opp zipalign ved boot-up. Det kan vel Prime ôg om jeg ikke tar helt feil.

 

Lurer litt på om Prime har noe tilsvarende Revolver Parts. Har ikke testet Prime siden versjon 1.6. Noe revolusjonerende som har skjedd som gjør at jeg bør gå tilbake?

Lenke til kommentar

Circle launcher er nessten som en mappe på home screen :)

Jeg bruker Circle Launher også. Veldig bra og lett å konfigurere.

Betalingsversjonen:

https://market.android.com/details?id=de.dbware.circlelauncher

 

Gratis:

https://market.android.com/details?id=de.dbware.circlelauncher.light

Apps Organizer bruker jeg. Mener å huske at det var gratis også.

Meget enkelt å bruke, der kan man lage mapper til programmene, og sortere dem og legge de i riktige mapper.

Lenke til kommentar

noen som har problemer med å åpne market på transformern? har ofte problemer med å åpne den her. har vært slik siden 3.0. den kan stå på "loading" i evigheter uten at det skjer noe.

 

Må si at jeg er skuffet ovet honeycomb. Virker som at resten av verden ikke bryr seg om honeycomb engang da det såvidt ikke fins noen tøffe apps til den. ipad1 var i det minste responsiv.

Lenke til kommentar

Eg har problemer med Kindle på Transformeren min og har komt fram til nokre moglege løsninger:

 

1. Få root tilgang så eg kan slette og installere Kindle på nytt.

2. Koble paden til pcen min og slette Kindle manuelt via utforskeren. Hvis det i det heile tatt er mogleg så vil neste steg vere å laste ned og installere Kindle på nytt.

3. Konvertere bokfilene til eit anna format og lese dei i eit anna bokprogram e.l.

 

Eg ser i utgangspunktet på løsning nr. 1 som den beste. Problemet er for det første at eg ikkje har noko erfaring med rooting, og eg har ikkje noko behov for det bortsett frå å få fikse Kindle. Eg likar i utgangspunktet å ha admin/root rettigheiter, men så vidt eg har forstått det kjører Android såpass godt at det berre er spesielt interresserte som har noko vidare behov for det.

Etter å ha lest litt på Transformer forumet forstår eg det slik at eg kanskje kan gjere det heile slik:

-roote

-slette Kindle

-unroote

-reinstallere Kindle

-beholde garanti og få firmware oppdateringer.

 

Kan tenke meg noko input på dette, tips og triks osv.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

noen som har problemer med å åpne market på transformern? har ofte problemer med å åpne den her. har vært slik siden 3.0. den kan stå på "loading" i evigheter uten at det skjer noe.

 

Må si at jeg er skuffet ovet honeycomb. Virker som at resten av verden ikke bryr seg om honeycomb engang da det såvidt ikke fins noen tøffe apps til den. ipad1 var i det minste responsiv.

 

Når market ikke vil åpne skikkelig trykker jeg bare på "market" ikonet øverst i venstre hjørne så hopper den til forsiden.

 

95% av alle android devicer er vel fortsatt telefoner.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig en slik pad , prøvde å lese meg litt tilbake i tråden , men gidder simpeltenn ikke å lese tilbake 65 sider. Sliter mye med at padden låser seg helt slik at en må holde inne av knappen til den skrur seg av, sliter og en god del med at program jeg bruker bare plutselig lukker seg uten noen grunn. Vanlig problem dette ? Ifølge Pad er det heller ikke tilgjengelig noen oppdateringer.

 

edit : nå menst jeg holdt på å skrive dette tok paden å restartet seg selv også..

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...