Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

HE, når du har en howitzer, altså en kort kanon. AP, stort sett ellers. Finnes jo så klart unntak, som hvis du skal stoppe noen som capper, eller om du bruker arty. Så klart, det er jo alltid like gøy å shotgunne noen med arty lastet med AP, men som sagt. Så lenge du ikke har derpgun eller er arty, bruk AP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper de kommer med en patch for å fikse krasjinga snart. Begynner å bli irriterende å krasje til desktop og ikke være i stand til å komme inn før runden er over.

 

 

EDIT: Rent bortsett fra det har jeg visst gjort noe i det siste WN8-ratingen virkelig ikke liker.

 

Vet ikke helt hva, men tror jeg skal prøve å unngå å fortsette å gjøre det :p

attachicon.gifjesus.PNG

Er fremdeles mange som krasjer så WG bør få ut fingeren og få fikset krasj og FPS problemene.

 

WN8 ble helt mongo etter de la til de nye tyske tanksene og skiftet navn på noen av de gamle, så blir sikkert fikset snart.

Lenke til kommentar

Når skal man egentlig bruke HE og AP?

HE bruker du når du ønsker å være garantert litt (typisk 1-5% av maks HP) skade mot en heavy/TD så lenge du har brukbart stort kaliber (105mm eller større.) Med en medium-tank er det i praksis nesten aldri (kinesermediums som T-34-3 er unntaket.)

Et unntak er de "nye" tyske TDene: Pz Sfl IV og Pz Sfl. V, Nashorn, Rhm Borsig WT, WT auf Pz IV, og WT auf E 100

 

 

Har eksperimentert litt med T-34-3 i det siste, har funnet ut at det er bedre å droppe gun rammer og heller ha både vertstab og GLD sammen med optics. WTPz4 med topp 128mm er også herlige saker :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en koselig runde i helgen. Vi klarer å snike oss en seier fra et sikkert tap, skulle man tro. Så er det noen som bestemmer seg for å sørge for at det ikke skjer.

http://wotreplays.eu/site/791055

 

Sant nok, kanskje jeg ikke skulle ha fyrt av det siste skuddet, men jeg trodde situasjonen var under nok kontroll uten min tilværelse. Akk så feil man kan ta. Jeg fikk nå couragous resistance, men det tapet svei.

Lenke til kommentar

 

Har eksperimentert litt med T-34-3 i det siste, har funnet ut at det er bedre å droppe gun rammer og heller ha både vertstab og GLD sammen med optics. WTPz4 med topp 128mm er også herlige saker :D

Hva betyr "å droppe gun rammer"?

vertstab ? GLD? :)

 

Ingen av de. Gun rammer. Enten medium eller large.

Kutter loading-tida med 10 %.

 

 

Lyst til å kjøpe T-43 =P

Noen tips her?

 

Wet Ammo Rack! Ammo rack-en på den tingen sprenges bare du ser på den. Til og med verre enn den gamle T-34-85!

 

Og prøv å vinkle deg slik at folk ikke treffer ammo rack-ene dine. Så vidt jeg husker er det flust av dem. Men ellers er det en morsom tank. En gang fikk jeg steel wall i den, uten at jeg helt forstår hvordan. Og T-44 var så mye bedre at det var verdt det, for ikke å snakke om T-54! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har eksperimentert litt med T-34-3 i det siste, har funnet ut at det er bedre å droppe gun rammer og heller ha både vertstab og GLD sammen med optics. WTPz4 med topp 128mm er også herlige saker :D

Hva betyr "å droppe gun rammer"?

vertstab ? GLD? :)

 

"droppe gun rammer" betyr nettopp det, jeg monterer ikke gun rammer på T-34-3 lengre, flaskehalsen på den er den sinnsvake aimtida.

"vertstab" er kort for "vertical stabilizer", som du kan montere på alle tier 8-10 tanker, M4A3E8, T29, T20, og Comet, denne reduserer bloom (økelse i størrelse på aim-circle) med 20%

GLD er kort for Gun Laying Drive, som du bør ha montert på alle mulige tanker på med 2.9s aimtime eller høyere, unntak er enkelte heavies der du heller vil ha improved ventilation slik at de snur skrog og tårn raskere, E-100 og Maus f. eks.

 

Grunnen til at jeg prøvde GLD + vertstab var etter å ha lest denne: http://rocketbrainsurgeon.com/rethinking-rammer/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lyst til å kjøpe T-43 =P

Noen tips her?

Den er praktisk talt en T-34-85 med litt bedre skrog og litt bedre reload, helt brukbart, men tier 7 mediums er generelt litt svake.

 

Wet Ammo Rack! Ammo rack-en på den tingen sprenges bare du ser på den. Til og med verre enn den gamle T-34-85!

 

Og prøv å vinkle deg slik at folk ikke treffer ammo rack-ene dine. Så vidt jeg husker er det flust av dem. Men ellers er det en morsom tank. En gang fikk jeg steel wall i den, uten at jeg helt forstår hvordan. Og T-44 var så mye bedre at det var verdt det, for ikke å snakke om T-54! :D

Equipment som krever at du tar skade for å fungere er ekstremt dårlig bruk av et equipment slot i min mening, bruk heller slotet på optics og gjem deg i busker så du utspotter fienden.

Lenke til kommentar

Turbonello.

Sett av litt tid å les om spillmekanikken på wiki-siden: http://wiki.worldoftanks.com/Main_Page

 

Det er også endel konkrete tips å lese om hver enkelt stridsvogn, men det kan være du ikke finner alle vogner da wikien ikke er oppdatert til siste versjon 9.0.

Det er uansett utrolig mye nyttig info der, særlig opplæring av mannskap, moduler og utstyr. Også verdt å lese om hvordan kamuflasje og spotting funker, det kan gi deg noen aha-opplevelser.

Lenke til kommentar

Og spill sammen med folk, dette lærer man mest av. Så fremt du finner folk som gidder og spille med ferske folk.

I dette spillet blir man ansett som n00b til minst 3k kamper er blitt spilt, og gjerne lengre. Undertegnede fant ikke ut av det før 6-7k kamper, noe som statsa mine viser, da det er ett kjempebyks fra rundt da, og det går fremdeles oppover.

Lenke til kommentar

Og spill sammen med folk, dette lærer man mest av. Så fremt du finner folk som gidder og spille med ferske folk.

I dette spillet blir man ansett som n00b til minst 3k kamper er blitt spilt, og gjerne lengre. Undertegnede fant ikke ut av det før 6-7k kamper, noe som statsa mine viser, da det er ett kjempebyks fra rundt da, og det går fremdeles oppover.

Han spilte litt med meg i går, muligens han lærte litt ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En annen ting som kan lønne seg er å rote rundt på Youtube. Det er så absolutt mye rart og se der av selvskryt og andre ting. Men noen har klipp som det er verdt å se på. Jeg synes Jingles har en grei måte å forklare ting på om man ser på hans "test" av de forskjellige vognene. Nå er det noen eldre tester som ikke har så stor relevans men det gir deg en pekepinn på hva de forskjellige vognene har som styrker/svakheter.

Om hans klipp har så stor relevans for de mer viderekomende er mer usikkert, men han har et underholdene språk og er flink til å forklare, samt at han er klar over at han ikke er verdens beste spiller.

 

Og så ser jeg at Noreng har tatt litt ansvar her og det er jo veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...