Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

 

Og spill sammen med folk, dette lærer man mest av. Så fremt du finner folk som gidder og spille med ferske folk.

I dette spillet blir man ansett som n00b til minst 3k kamper er blitt spilt, og gjerne lengre. Undertegnede fant ikke ut av det før 6-7k kamper, noe som statsa mine viser, da det er ett kjempebyks fra rundt da, og det går fremdeles oppover.

Han spilte litt med meg i går, muligens han lærte litt ;)

 

Ja, lærte litt. Men det blir litt som gangetabellen første gang man hører om den. Noe må pugges litt om og om igjen. Du sier at den og den typen tanks, vil ta meg med et et eller to skudd og sånt, kjekt og vite hva man burde unngå, blant annet. Men jeg har ikke helt full oversikt enda, slik du har, når det gjelder dette. =P Men kommer vel dit en eller annen gang også.

 

Anyway: forstår mer nå, enn før. =)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turbonello.

Sett av litt tid å les om spillmekanikken på wiki-siden: http://wiki.worldoftanks.com/Main_Page

 

Det er også endel konkrete tips å lese om hver enkelt stridsvogn, men det kan være du ikke finner alle vogner da wikien ikke er oppdatert til siste versjon 9.0.

Det er uansett utrolig mye nyttig info der, særlig opplæring av mannskap, moduler og utstyr. Også verdt å lese om hvordan kamuflasje og spotting funker, det kan gi deg noen aha-opplevelser.

Okei, skal lese den :)

Har ikke hatt 1000 kamper enda, men ikke lenge til... Har deltatt i 924 kamper. :)

Lenke til kommentar

Kan gi deg ett generelt tips; at en tank er kjapp betyr ikke at du skal rushe til fronten, for så og skyte på de.

 

Det var slik jeg spilte T49 og hellcat når jeg gikk igjennom de som noob.

 

Ha ha. Et råd jeg har hatt bruk for tidligere. Må nok erkjenne at jeg har syndet mot akkurat den et par ganger. Spesielt som scout brukte jeg farten for og komme meg frem i posisjon til å bli blåst langt inn i neste kart. Er ikke et sjakktrekk og være den første vogna som blir oppdaget av fienden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk meg Borsig'en :love: i helga, og jeg må bare si......for en TD.. sinnsyk camo, og gjør bra med skade pr kamp. Har kjørt 47 kamper nå og har 64% win..... Kjører med stock gun og synes den fungerer helt konge..

 

Bat chat ble også kjøpt i helga, noen som har tips å komme med hvordan en spiller denne? Flanker, scout, sniper. Eller en kombinasjon? Give it to me :yes:

Lenke til kommentar

Kan gi deg ett generelt tips; at en tank er kjapp betyr ikke at du skal rushe til fronten, for så og skyte på de.

 

Det var slik jeg spilte T49 og hellcat når jeg gikk igjennom de som noob.

Ikke så rart at man spiller slik kanskje. :)

Man skal vel kjappe seg å finne en god posisjon.

Men jeg har ofte vansker med å finne en.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Fikk meg Borsig'en :love: i helga, og jeg må bare si......for en TD.. sinnsyk camo, og gjør bra med skade pr kamp. Har kjørt 47 kamper nå og har 64% win..... Kjører med stock gun og synes den fungerer helt konge..

 

Borsig er konge. Utrolig bra til å være tier 8. Har WT auf pz IV nå og den har bedre mobilitet og litt bedre kanoner. Gled deg til den. Spiller den med hell ganske aggresivt med beste 15 cm. Men borsig er nok sterkest tier for tier. Beholdt borsigen.

Endret av James King
Lenke til kommentar

Er ikke et sjakktrekk og være den første vogna som blir oppdaget av fienden.

 

Det er ikke en helt ubetydelig forskjell på å "oppdage fienden først" og "bli oppdaget først av fienden" ;)

Veldig ofte stikker scouten av i en jævli fart så gresstuster og jord spruter i alle retninger, kjører rett til FI-cap og satser på å ta ut en arty eller to. Eget lag er ikke i nærheten av å være i posisjon til å støtte opp og innen et skudd er avfyrt fra egne rekker er scouten dau og alle røde prikker på kartet borte.

Heldigvis skjer dette like ofte andre veien, så sånn sett stiller begge lag likt etter det første minuttet..

 

Noen ganger dukker det imidlertid opp en sykt god scout. Finner fienden, holder de under oppsikt, skaper litt liv og røre, trekker seg litt tilbake til ting har roet seg og kjører en ny runde. Det er en rolle jeg ikke mestrer overhodet, såpass selvinnsikt har jeg...

---

Borsig.. den skulle jeg gjerne hatt, men har valgt Jagdpanther-linja. Ikke dum den, men skulle gjerne hoppet over på Borsig nå som jeg er like før å åpne min første TierVIII-vogn. JagdpantherII virker dog å være en finfin sak den også, så jeg får stå for valget.

 

Hummelen er også elite i løpet av kvelden, men vet ikke om jeg skal gå for G.W. Panther'n. Har det for meg at arty ikke er så utrolig moro på høyere tier-kamper. Uansett har jeg altfor lite credits for å kjøpe to vogner akkurat nå, blir vel å prioritere TD-linja.

Lenke til kommentar

 

Er ikke et sjakktrekk og være den første vogna som blir oppdaget av fienden.

 

Det er ikke en helt ubetydelig forskjell på å "oppdage fienden først" og "bli oppdaget først av fienden" ;)

Veldig ofte stikker scouten av i en jævli fart så gresstuster og jord spruter i alle retninger, kjører rett til FI-cap og satser på å ta ut en arty eller to. Eget lag er ikke i nærheten av å være i posisjon til å støtte opp og innen et skudd er avfyrt fra egne rekker er scouten dau og alle røde prikker på kartet borte.

Heldigvis skjer dette like ofte andre veien, så sånn sett stiller begge lag likt etter det første minuttet..

 

Noen ganger dukker det imidlertid opp en sykt god scout. Finner fienden, holder de under oppsikt, skaper litt liv og røre, trekker seg litt tilbake til ting har roet seg og kjører en ny runde. Det er en rolle jeg ikke mestrer overhodet, såpass selvinnsikt har jeg...

---

Borsig.. den skulle jeg gjerne hatt, men har valgt Jagdpanther-linja. Ikke dum den, men skulle gjerne hoppet over på Borsig nå som jeg er like før å åpne min første TierVIII-vogn. JagdpantherII virker dog å være en finfin sak den også, så jeg får stå for valget.

 

Hummelen er også elite i løpet av kvelden, men vet ikke om jeg skal gå for G.W. Panther'n. Har det for meg at arty ikke er så utrolig moro på høyere tier-kamper. Uansett har jeg altfor lite credits for å kjøpe to vogner akkurat nå, blir vel å prioritere TD-linja.

 

 

Du gjør ikke feil i å gå JagdPanther-linja først. Den linjen har vogner som har mer stål i fronten og som tåler et drops i fronten uten å ende opp som et rykende vrak. Borsig-linja ofrer det stålet mot camo. Det er bare toppkanonen på Borsigene som er bedre tier mot tier. Og selvfølgelig at de to siste vognene er autoloadere.

Men det er ikke bare en styrke å ha autoloadere når kampene begynner å dra seg til. Ei heller å ha lite armor på slutten av kampene når motstanderne rusher flagget og du er eneste vogn mellom dem og flagget. Da hadde du heller ville hatt en JagdTiger med godt Tysk stål i fronten samt en kanon som lader på normalt vis. Bare pass på at bunnplata ikke vises og at du vinkler litt mellom hvert skudd så er du klar for litt av hvert faktisk.

Lenke til kommentar

Føles godt å være tilbake i spillet igjen, B2-platoons er usaklig morsomme og OP, og det er lite som føles så godt som å rulle veldig sakte rundt i en TOG II av skinnende gull ladet med enda mer gull og være mer eller mindre ustoppelig top tier.

 

Eller tricked out tier 1, interessen til å spille dem kom tilbake etter å ha sett en fyr i klanen ta ut en IS-3 med en T1 Cunningham. Helt alene. Fantastisk.

Lenke til kommentar

Du gjør ikke feil i å gå JagdPanther-linja først. Den linjen har vogner som har mer stål i fronten og som tåler et drops i fronten uten å ende opp som et rykende vrak. Borsig-linja ofrer det stålet mot camo. Det er bare toppkanonen på Borsigene som er bedre tier mot tier. Og selvfølgelig at de to siste vognene er autoloadere.

Men det er ikke bare en styrke å ha autoloadere når kampene begynner å dra seg til. Ei heller å ha lite armor på slutten av kampene når motstanderne rusher flagget og du er eneste vogn mellom dem og flagget. Da hadde du heller ville hatt en JagdTiger med godt Tysk stål i fronten samt en kanon som lader på normalt vis. Bare pass på at bunnplata ikke vises og at du vinkler litt mellom hvert skudd så er du klar for litt av hvert faktisk.

TD-spilling som start leder ofte til dårlige vaner i min opplevelse, bedre å starte med heavies for å lære vinkling/penetrering, så mediums for å lære spotting/camo/mobilitet. Autoloadere på tier 6 og oppover bør du holde deg unna inntil du har minst 3000 kamper og gjør din egen HP i damage hver match.

 

J100-linja er heller ikke så god som den kunne ha vært i min mening, høydepunktet på linja er Jagdpanther 2, mens Jagdpanther og Jagdtiger er fortsatt gode TDer, og JPz4 og J100 er begge relativt svake. Det er fortsatt moro med J100, men satt opp mot E3, 268, FV215b 183, og WTF100 er det ikke så mye bra med den...

 

 

FV4202 skal erstattes med Chieftain i år forresten :w00t:

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke et sjakktrekk og være den første vogna som blir oppdaget av fienden.

 

Det er ikke en helt ubetydelig forskjell på å "oppdage fienden først" og "bli oppdaget først av fienden" ;)

Veldig ofte stikker scouten av i en jævli fart så gresstuster og jord spruter i alle retninger, kjører rett til FI-cap og satser på å ta ut en arty eller to. Eget lag er ikke i nærheten av å være i posisjon til å støtte opp og innen et skudd er avfyrt fra egne rekker er scouten dau og alle røde prikker på kartet borte.

Heldigvis skjer dette like ofte andre veien, så sånn sett stiller begge lag likt etter det første minuttet..

 

Noen ganger dukker det imidlertid opp en sykt god scout. Finner fienden, holder de under oppsikt, skaper litt liv og røre, trekker seg litt tilbake til ting har roet seg og kjører en ny runde. Det er en rolle jeg ikke mestrer overhodet, såpass selvinnsikt har jeg...

---

Borsig.. den skulle jeg gjerne hatt, men har valgt Jagdpanther-linja. Ikke dum den, men skulle gjerne hoppet over på Borsig nå som jeg er like før å åpne min første TierVIII-vogn. JagdpantherII virker dog å være en finfin sak den også, så jeg får stå for valget.

 

Hummelen er også elite i løpet av kvelden, men vet ikke om jeg skal gå for G.W. Panther'n. Har det for meg at arty ikke er så utrolig moro på høyere tier-kamper. Uansett har jeg altfor lite credits for å kjøpe to vogner akkurat nå, blir vel å prioritere TD-linja.

 

 

Du gjør ikke feil i å gå JagdPanther-linja først. Den linjen har vogner som har mer stål i fronten og som tåler et drops i fronten uten å ende opp som et rykende vrak. Borsig-linja ofrer det stålet mot camo. Det er bare toppkanonen på Borsigene som er bedre tier mot tier. Og selvfølgelig at de to siste vognene er autoloadere.

Men det er ikke bare en styrke å ha autoloadere når kampene begynner å dra seg til. Ei heller å ha lite armor på slutten av kampene når motstanderne rusher flagget og du er eneste vogn mellom dem og flagget. Da hadde du heller ville hatt en JagdTiger med godt Tysk stål i fronten samt en kanon som lader på normalt vis. Bare pass på at bunnplata ikke vises og at du vinkler litt mellom hvert skudd så er du klar for litt av hvert faktisk.

 

Du sier de to siste vognene er autoloadere.... har Waffentrager auf. Pz IV det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...