Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke likte wot-statistikken, så kan du jo ta en kikk innom noobmeter: http://www.noobmeter.com/player/eu/turbonello/518773321/

Her har du min profil på noobmeter for referanse: http://www.noobmeter.com/player/eu/Noreng/509837866/ ;)

Noobometer. haha :D

 

(Foresten: er det noe jeg i det hele tatt gjør bra på de statsa???)

Føler meg som en noob blandt noobs nå ;):p

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Det tar som oftest flere tusen kamper for å bli en god spiller i WoT, og om man botter ender man kun opp med å bli en stor byrde som resten av laget må bære, og det sier seg selv at det er mildt sagt jævlig irreterende.

 

Og selv om du aldri hadde nevnt at du botter så kan hvem som helst som sjekker profilen din se at du er en bot. 158,3 kamper det siste døgnet med fantastisk dårlig stats. ;)

Lenke til kommentar

Det tar som oftest flere tusen kamper for å bli en god spiller i WoT, og om man botter ender man kun opp med å bli en stor byrde som resten av laget må bære, og det sier seg selv at det er mildt sagt jævlig irreterende.

 

Og selv om du aldri hadde nevnt at du botter så kan hvem som helst som sjekker profilen din se at du er en bot. 158,3 kamper det siste døgnet med fantastisk dårlig stats. ;)

Jeg skal aldri botte mer!!!

Angrer veldig for at jeg har botta! :'(

Så fra nå av: No more MBot! Så da legger vi det bak oss, og retter hodet fremover, og går videre ;P

Lenke til kommentar

Det første du gjorde feil var at du tok en posisjon som krever god penetreringsevne, en medium-tank har aldri dette, og du kunne fint kommet deg til den posisjonen KV-1Sen på laget ditt tok.

Det andre merkelige du gjorde var at du ladet APCR på første skuddet, som du så skjøt ut halvsiktet på en IS-6 500m unna, hva var det du håpet å oppnå mot ham? Hvorfor i alle dager brukte du autoaim på en IS-6 som var så langt unna?

Det tredje merkelige du gjorde var at du fortsatte med å skyte HE, om du må skyte HE for å i det hele tatt ha sjans til å skade fienden gjør du noe grunnleggende galt.

Det fjerde merkelige du gjorde var at du skjøy HE på en KV-2, en tank som har nesten ikke panser og du lett kunne gått gjennom tårnet på forfra.

Det femte merkelige du gjorde var å skyte på tårnet til en Churchill VII, den har nemlig weakspot i beltene forfra, Churchill I og III har derimot weakspot i tårnet.

Det sjette merkelige du gjorde var å skyte HE på en T29s side, her kunne du skutt AP og gjort skade med hvert skudd ved å skyte i bakenden på den.

Det sjuende merkelige du gjorde var at du ikke kikket på kartet i det hele tatt, det virket ikke som om du var det minste interessert i at fienden hadde overvunnet en flanke, og det tok deg 5 sekunder å reagere på at du var satt fyr på av en T32.

 

Tror jeg egentlig har nevnt nok nå, men du må egentlig jobbe med det helt grunnleggende: få kontroll på siktinga, vit hvor du skal skyte fienden, lær deg hvordan vinkler fungerer på pansertykkelse, og se på kartet minst en gang i minuttet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var en god del bedre :)

Du burde fortsatt ha sett på kartet at Tiger IIen var 1v1 mot en T29 og hjulpet han med en gang, og du skjøt fortsatt mot fronten på en Tiger II på ekstrem avstand, men du skjøt i det minste ikke HE halve gamet.

Posisjonen du var i er i utgangspunktet grei å bruke, men du tok veldig mange skudd fra basen til fienden, og du leverte deg selv på sølvfat til den fiendtlige IS-3en som drepte deg. Trikset her er å komme deg ut av faren, se på kartet for en ny posisjon, og kjøre til den. Du er en medium, du har mobiliteten til å bytte posisjon, og du er absolutt ikke designet for å angripe fiendtlige tier 8-tanker frontalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det første du gjorde feil var at du tok en posisjon som krever god penetreringsevne, en medium-tank har aldri dette, og du kunne fint kommet deg til den posisjonen KV-1Sen på laget ditt tok.

 

OK. Hvordan får man frigjort kameraet fra tanksen i replay?

Og hvordan spoler man fremover og bakover?

 

Det andre merkelige du gjorde var at du ladet APCR på første skuddet, som du så skjøt ut halvsiktet på en IS-6 500m unna, hva var det du håpet å oppnå mot ham? Hvorfor i alle dager brukte du autoaim på en IS-6 som var så langt unna?

Det er vel ikke så merkelig med tanke på at jeg ikke helt veit hva de ulike er for noe bortsett fra at den penetrerer, mens HE eksploderer? :)

Forsøkte å oppnå skade, eller bekjempelse. Men ser at jeg dummet meg ut.

Hva kunne jeg ha gjort der? Har du muligheter for å ta screenshot og peke på de stedene jeg skal sikte meg inn på? Autoaim? Hmm. Vel, det var vel for å ikke miste han av syne, eller noe sånt. Men hvorfor ikke egentlig? Burde man ikke bruke autoaim?

 

Det tredje merkelige du gjorde var at du fortsatte med å skyte HE, om du må skyte HE for å i det hele tatt ha sjans til å skade fienden gjør du noe grunnleggende galt.

Hehe. Ja. Er jo ikke akkurat åpenbart, er det? Ikke sånn at det er farger som indikerer hvor tanksen er svak og sånt. Må man virkelig ha satt seg inn i alle egenskapene til alle tanksene i spillet for å kunne gjøre ting ordentlig? (Jeg vet ikke hva forskjellen på min tanks og IS-6 er for eksempel. :)

 

Det fjerde merkelige du gjorde var at du skjøy HE på en KV-2, en tank som har nesten ikke panser og du lett kunne gått gjennom tårnet på forfra.

Hvorfor? Når den nesten ikke har panser, hvordan kan det da ha seg at sprengstoff ikke vil gjøre susen? Hmm. Men da vet jeg at jeg skal angripe en slik forfra med APCR nestegang(?)

 

Det femte merkelige du gjorde var å skyte på tårnet til en Churchill VII, den har nemlig weakspot i beltene forfra, Churchill I og III har derimot weakspot i tårnet.

Hmm. Jeg visste vel ikke at spillet var så avansert da ;)

Hehe. På den forrige var det galt å skyte i tårnet, på denne er det riktig. =P

Det står jo ikke akkurat "weakspot foran" på den heller :p hehe. Hva kan jeg gjøre for å forbedre meg på dette?

 

 

Det sjette merkelige du gjorde var å skyte HE på en T29s side, her kunne du skutt AP og gjort skade med hvert skudd ved å skyte i bakenden på den.

Det sjuende merkelige du gjorde var at du ikke kikket på kartet i det hele tatt, det virket ikke som om du var det minste interessert i at fienden hadde overvunnet en flanke, og det tok deg 5 sekunder å reagere på at du var satt fyr på av en T32.

Joda, titter på kartet titt og ofte jeg. Men tror ikke det er det som er problemet.

Tror det er et større problem at jeg ikke vet helt hva jeg skal "se etter". Jeg ser på kartet hvor de andre er, og da helst de som tåler mest, hehe. Så forsøker jeg å holde meg med de andre (unntak finnes selvfølgelig)

 

Tror jeg egentlig har nevnt nok nå, men du må egentlig jobbe med det helt grunnleggende: få kontroll på siktinga, vit hvor du skal skyte fienden, lær deg hvordan vinkler fungerer på pansertykkelse, og se på kartet minst en gang i minuttet.

Hmm. Ja. Takk for all hjelp så langt :)

Mye jeg ikke vet om spillet enda merker jeg nå.=)

Hva mener du med "vinkler fungerer på pansertykkelse" ?

Lenke til kommentar

 

Hva mener du med "vinkler fungerer på pansertykkelse" ?

 

 

http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics#Impact_Angle

 

La oss si du skyter på en plate armor som er 100mm tykk. Du har 150mm penetrering på kanonen din. Så i utgangspunktet så tenker man at man skal penetrere. Men om du skyter på f.eks 60 graders vinkel inn på platen med armor vil den effektive armorverdien være det dobbelte. Altså 200mm. Du vil da ikke penetrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva mener du med "vinkler fungerer på pansertykkelse" ?

http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics#Impact_Angle

 

La oss si du skyter på en plate armor som er 100mm tykk. Du har 150mm penetrering på kanonen din. Så i utgangspunktet så tenker man at man skal penetrere. Men om du skyter på f.eks 60 graders vinkel inn på platen med armor vil den effektive armorverdien være det dobbelte. Altså 200mm. Du vil da ikke penetrere.

 

Ah, sånn å forstå! :)

Dette spillet er mye bedre enn jeg trodde i starten. Veldig mye bedre :)

Har blitt noen hakk klokere av å sitte her også. =P

Lenke til kommentar

 

Her er en replay til.

http://www.wotreplays.com/site/771579#murovanka-turbonello-t-34-85

 

Føler selv jeg gjør det greit her, og staten etterpå er jo god. Men har du noe å utsette her? Har forsøkt så godt jeg kan å følge rådene dine. (Litt usikker på hvor jeg skal skyte på de ulike tanksene enda, men kommer vel seg etterhvert. Bare lurer litt på hva du syntes om denne kampen.

Lenke til kommentar

Er ikke så mye å si om den kampen, fienden feilet jo totalt og da var det bare om å gjøre å skaffe mest mulig damage og kills før det var ferdig. Eneste du kunne gjort bedre var å ta en mer aggressiv posisjon når du så hva som skjedde, men det er ikke lett å få med seg når du er ny.

 

Ser du tar deg tid til å sikte inn skuddene nå, skjønner fortsatt ikke hvorfor du starter med APCR ladet da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg bruker en bot som står på på natta for å farme poeng og penger. Så da er det vel riktig at når den står på, så så er jeg så langt tilbake at jeg ikke får gjort noe som helst mot fienden. =P (Kom på det mens jeg skrev.) (Boten spiller ikke, den bare står ved start).

 

 

 

Da blir det ikke mye mere spilling på deg.

Lenke til kommentar

Er ikke så mye å si om den kampen, fienden feilet jo totalt og da var det bare om å gjøre å skaffe mest mulig damage og kills før det var ferdig. Eneste du kunne gjort bedre var å ta en mer aggressiv posisjon når du så hva som skjedde, men det er ikke lett å få med seg når du er ny.

 

Ser du tar deg tid til å sikte inn skuddene nå, skjønner fortsatt ikke hvorfor du starter med APCR ladet da

OK, skal slutte med det. Bruke vanlig ammo. Men når skal jeg bruke APCR da?

Og når skal jeg bruke HE?

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker en bot som står på på natta for å farme poeng og penger. Så da er det vel riktig at når den står på, så så er jeg så langt tilbake at jeg ikke får gjort noe som helst mot fienden. =P (Kom på det mens jeg skrev.) (Boten spiller ikke, den bare står ved start).

Da blir det ikke mye mere spilling på deg.

 

Hvis du hadde fulgt litt mer med i denne tråden, ville du visst at jeg ikke bruker det mer. :) Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...