Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kron: Vi har jo bortimot identiske stats. Spesielt. Er nok samme typen spiller, tar det ikke så seriøst at jeg gidder å campe 15 minutter i en busk. Da tar jeg heller noen sjanser. http://www.noobmeter.com/compareplayers/eu/kron84/aasgaard/

 

Indeed. Som jeg pleier å si, bruk aldri free exp på å nå den neste tanksen, men bruk det på å oppgradere den når du får den! Men nå er det jo sånn at som du klatrer i tiers, så trenger du mer og mer exp for neste tanks. Dette betyr at selv om folk kjører dem stock til å begynne med, så vil de kjøre de aller fleste kampene med oppgradert tanks, så utslaget blir ikke så stort som man skulle tro.

Ja, enig i at det er det fornuftige. Men jeg har nesten sluttet å bruke free xp (etter at jeg sluttet å konvertere). Samtidig levler jeg en hel drøss med trær. Merker jo godt at win rate synker betraktelig når man driver med sånt istedet for å spille de man trives best i. Men jeg har vel kommet dit at jeg ikke bryr meg så mye.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, mer ett vennlig tips. Det ser ut som dere har litt lav average dmg, så kansje prøve å generelt få gjort litt mer skade. Da vil det meste øke ganske mye. Jeg er heller ikke den mest passive spilleren og har død meget tidlig mange ganger fordi jeg er for aggressiv(og plutselig står der helt alene fordi halve teamet heller vil campe -.- ).

Lenke til kommentar

Vel, du nevnte 322 ovenfor som et eksempel på en klan der det er vanlig å kjøre companies for å buffe winrate.

 

Jeg burde vel muligens ha skrevet "folk fra 322" fremfor å trekke frem klanen som helhet. LiveIT kan vel kåres til kongen av companys i 322. :)

 

322 er vel en ganske atypisk klan slik sett ja. Men, som du sier, så møter man ofte folk fra 322 uten at de nødvendigvis er i platoon.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, mer ett vennlig tips. Det ser ut som dere har litt lav average dmg, så kansje prøve å generelt få gjort litt mer skade. Da vil det meste øke ganske mye. Jeg er heller ikke den mest passive spilleren og har død meget tidlig mange ganger fordi jeg er for aggressiv(og plutselig står der helt alene fordi halve teamet heller vil campe -.- ).

 

Jeg er for offensiv jeg og. Det blir for kjedelig å sitte i en busk eller bak et hus i det uendelige, og vente på at noen skal gjøre noe.

:p

 

Viktigste er at man har det moro. Average damage kommer jo mye an på hva man spiller.

 

Mid tier, og lights/ scouts klarer man ikke gjøre så mye skade med.

Lenke til kommentar

Ta det som du vil, jeg bryr meg ikke hva du gjør, det var bare ett tips. Man kan bli en bedre målscorer i fotball også....

 

Hadde vi spillt sammen så hadde jeg håpt at du hadde tatt det som konstruktiv kritikk fordi din ytelse ville påvirket meg også. Men nå gjør vi ikke det så det var kun ment i beste mening for din egen del. Du må spille som du vil, det er jo ett spill og det er meningen at man skal ha det gøy. Men samtidig er det ett lagspill, og i ett lagspill forventer jeg at alle gjør sitt beste. Desverre er det for mye amøber der ute, men det er ett annet tema, for ingen her er som dem.

Lenke til kommentar

Med mindre det er snakk om T71... :tease:

 

Edit: Jeg studerte ikke hva Kron og Aasgaard spiller mest. Jeg kikket bare på average dmg og avg tier. Og kom med en generell observasjon.

 

T71 er morsom. Har akkurat fått den.

 

Har tenkt meg hele veien opp. Ihvertfall til tier 9. Hvordan er grinden videre? T69?

Ser gun på den har samme pen som T71. Men den har vel en litt annen matching som medium.

Endret av James King
Lenke til kommentar

T21 likte jeg ikke i det hele tatt. Jeg er ikke veldig fan av scouts generelt. T71 er en av mine favoritter i hele spillet, fantastisk tank. Ufattelig hvor mye dmg og hva jeg har tatt livet av innimellom og det helt uten bruk av gold ammo.

T69 er bare helt ok. Likte Pershing mye bedre. Jeg vet ikke helt hva grunnen er(antagelig noe i mitt hodet) men jeg bommet ekstremt mye med første skuddet i magasinet i T69, og med bare 4 skudd i magasinet så blir det litt lite dmg ut av det. Så T69 er bare helt ok for min del. T54E1 likte jeg bedre. Får 5 runder i magasinet med stock kanon(T69 kanonen) så det hjalp, men med lav penetrering så brukte jeg gold ammo i den til jeg fikk beste kanonen.... det var dyyyyrt, men gjorde det bra i det minste. Liker T54E1 mye bedre enn T69. Så Beholder T54E1 sammen med M46 patton og T-54. T57 har jeg ikke fått enda, men etter det jeg harsett så tror jeg at jeg kommer til å like den. (Har E5, IS-7 og IS-4 også som jeg liker og spiller med.)

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår poenget mitt. Det er ikke konstruktiv kritikk å fortelle en høydehopper at han bør fokusere på å hoppe høyere. Det er vel ingen som spiller WoT som ikke har som mål å gjøre maksimalt med skade. Når jeg sier at jeg ikke bryr meg stort om gjennomsnittet,er det nettopp fordi det er et gjennomsnitt. Jeg skyter for eksempel minimalt med gullammo, selv med svake tanks. Jeg bruker som nevnt ikke free xp for å slippe unna stock, og jeg levler "alt" samtidig. Jeg ofrer meg gjerne for laget når ingen tør å være den første rundt et hjørne el.l. (selv når vi er overlegent sterkest der og det haster å rykke fremover). Alt slikt drar ned snittene. Men det synes jeg er helt greit, siden jeg spiller for å ha det moro, ikke for å bevise noe. Det er garantert mye mer å hente på egne prestasjoner også, men for å kunne gi konstruktiv kritikk der, må man nesten studere replays etc. Eller i det minste se tallene i forhold til hverandre for om mulig å trekke konklusjoner (lav overlevelse etc). Det er selvsagt ingen som liker dødvekt på laget, men hvis du ligger på det snittet Kron og jeg gjør her, er du ganske gjennomført i toppsjiktet på laget (xp/damage). Selv om det selvfølgelig finnes tusenvis av bedre spillere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo det er konstruktiv kritikk om høydehopperen fokuserer på å løpe fortest mulig....

Men nok analogier, det fungerer skjelden.

 

Du kan velge å bli defensiv og prøve å forsvare dine valg som du gjør, eller du kan ta det som det egentlig er ment, ett lite tips... med ett vennlig motiv. Veldig generelt ja, som jeg har nevnt flere ganger nå. Men du er da en såppass oppegående spiller at du kan klare å tenke deg fram til situasjoner der du kansje kan gjør noe annerledes f.eks. Det er kun til din egen fordel, ikke min, jeg har ingen baktanker med det.

 

Om du blir så defensiv for en så liten ting, hvordan hadde du reagert om jeg faktisk hadde begynt å studere deg i detalj og fortalt deg hvordan du skulle spille? (noe jeg ikke har tenkt å gjøre) Bare en tanke...

Lenke til kommentar

T21 likte jeg ikke i det hele tatt. Jeg er ikke veldig fan av scouts generelt. T71 er en av mine favoritter i hele spillet, fantastisk tank. Ufattelig hvor mye dmg og hva jeg har tatt livet av innimellom og det helt uten bruk av gold ammo.

T69 er bare helt ok. Likte Pershing mye bedre. Jeg vet ikke helt hva grunnen er(antagelig noe i mitt hodet) men jeg bommet ekstremt mye med første skuddet i magasinet i T69, og med bare 4 skudd i magasinet så blir det litt lite dmg ut av det. Så T69 er bare helt ok for min del. T54E1 likte jeg bedre. Får 5 runder i magasinet med stock kanon(T69 kanonen) så det hjalp, men med lav penetrering så brukte jeg gold ammo i den til jeg fikk beste kanonen.... det var dyyyyrt, men gjorde det bra i det minste. Liker T54E1 mye bedre enn T69. Så Beholder T54E1 sammen med M46 patton og T-54. T57 har jeg ikke fått enda, men etter det jeg harsett så tror jeg at jeg kommer til å like den. (Har E5, IS-7 og IS-4 også som jeg liker og spiller med.)

 

Prøvde et ærlig forsøk å grinde T21 hele veien, men jeg ga den opp og free xped meg til T71 etter 67 kamper

 

T71 er morsom med mobilitet, bra penetration og lave reloadtid mellom magasinene. Er jo endel bedre enn AMX 13 75 som er samme tier. Ser frem til T54E1. Har lest litt om T69, den er vel ok hvis man tar med noen få premium skudd, til spesielle anledninger. Og bruker den hull down?

Lenke til kommentar

Jeg la ikke merke til at turreten bouncet noe særlig, men hull down gjør deg jo uansett vanskeligere å treffe. Litt av problemet med gull ammo på autoloadere er at det tar så lang tid å bytte, så er skjeldent man får utnyttet det noe særlig. Derfor endte jeg opp med å omtrent bare bruke gull ammo på T54E1 intill jeg fikk beste kanonen.... gikk en del i minus, men har nok av andre tanks til å kompensere for den biten. Er værre med bare 175 penetration på tier 9 enn 8.

På t71 er det mer enn nok da det er mye lettere å flanke og kjøre rundinger rundt fiende tanks og skyte dem i ræva og sidene med den tanksen.

En negativ ting til med T69 er at den er litt treg. Føles enda tregere når du kommer rett fra T71 :p

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår poenget mitt. Det er ikke konstruktiv kritikk å fortelle en høydehopper at han bør fokusere på å hoppe høyere. Det er vel ingen som spiller WoT som ikke har som mål å gjøre maksimalt med skade. Når jeg sier at jeg ikke bryr meg stort om gjennomsnittet,er det nettopp fordi det er et gjennomsnitt. Jeg skyter for eksempel minimalt med gullammo, selv med svake tanks. Jeg bruker som nevnt ikke free xp for å slippe unna stock, og jeg levler "alt" samtidig. Jeg ofrer meg gjerne for laget når ingen tør å være den første rundt et hjørne el.l. (selv når vi er overlegent sterkest der og det haster å rykke fremover). Alt slikt drar ned snittene. Men det synes jeg er helt greit, siden jeg spiller for å ha det moro, ikke for å bevise noe. Det er garantert mye mer å hente på egne prestasjoner også, men for å kunne gi konstruktiv kritikk der, må man nesten studere replays etc. Eller i det minste se tallene i forhold til hverandre for om mulig å trekke konklusjoner (lav overlevelse etc). Det er selvsagt ingen som liker dødvekt på laget, men hvis du ligger på det snittet Kron og jeg gjør her, er du ganske gjennomført i toppsjiktet på laget (xp/damage). Selv om det selvfølgelig finnes tusenvis av bedre spillere.

 

Finnes nok av folk som ikke tenker på å gjøre skade en gang. Godt eksempel er effeciency (mye poeng for cap) der folk kjørte tog for å cappe men dreit i skade. Dette skjer selv med noobmeter og at klaner rekrutterer på damage, vet ikke om de tror det er en slags touchdown å komme seg i capzone og dø, men gir værtfall ingenting til laget. Andre ting kan være arty som bare counterartier og selvfølgelig alle som tror det er mer effektivt å gjøre bittelitt skade, dø og hoppe i ny tanks, aka 75% av premium noobs.

 

Hvis man vil bli bedre:

- Aldri ta unødvendig skade, det å "ta skade for laget" fungerer sjelden med mindre du kan stole på folka på laget.(Siema, det kan du ikke)

- Gratis potensiell skade. Det å ta skudd uten å bli spottet. Det å ta skudd uten at fienden rekker å skyte tilbake. Det å ta skudd som har stor sjanse for å bomme/bounce, men som kan gjøre skade. Handler mye om posisjonering, men også om å vite reloaden til forskjellige tanks.

- Vite når man skal ta sjanser. Kan være at en vennlig tank distraherer sånn at du kan få gratis skudd, kan være en åpning til arty, komme seg til en bra scout spot osv.

- Gitt at man har tatt lite skade og har gjort mye skade: Vinne kampen: Ta de riktige valgene mot slutten, enten overkjøre fienden eller forsvare perfekt. Feks. en autoloader med mye liv er latterlig god mot slutten. På denne tiden kommer statsene: decap, mye kills og damage.

 

De fleste gode spillere har også forskjellig stil, noen er offensive, men da mot flanker som de vet de kan drepe. Andre er defensive og beskytter flanker knallbra. De fleste ligger i mellom, de camper aktivt, altså de kommer seg til steder på kartet der de kan kontrollere og venter på at tanks gjør feil, at en flanke trenger hjelp eller at det kommer en åpning for rush eller skade.

 

Hovedpoenget til slutt er at alt handler om skade, ta mest mulig, få minst mulig. Alle andre måter å måle spillere på kan manipuleres, mens skade er positivt for laget ditt så og si uansett. For scouts blir dette spotted skade, det å spotte noen en liten stund for å dø er ofte bare unyttig. Eneste spillerne som kan ha bra skade og være dårlige er TDer som basecamper og gjør mye skade etter at laget har tapt. De kan man luke ut igjen ved å la de kjøre en vanlig tanks, som de da ikke klarer å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg burde vel muligens ha skrevet "folk fra 322" fremfor å trekke frem klanen som helhet. LiveIT kan vel kåres til kongen av companys i 322. :)

 

322 er vel en ganske atypisk klan slik sett ja. Men, som du sier, så møter man ofte folk fra 322 uten at de nødvendigvis er i platoon.

LiveIT er spesiell. På alle måter... :hm: Folk som kjenner til hva som skjedde etter at det svartnet for Body og klanmedlemmene ble spredt til QNQ og 322EX, vet hva jeg mener. Og så gjør han seg jo veldig "populær" på WoT-forumet... :)

 

Fyren har ikke lang fartstid i 322, han var innom en måneds tid før 322 gikk ad Dundas i 2012, og ble bare tatt opp igjen i 322 for noen få uker siden. Ellers har han vært medlem i alle mulige andre klaner. Grunnen til at vi tok ham inn igjen er vel stort sett at han er veldig iherdig med å invitere til og lede company battles, og det er greit for en del i klanen. Det er nemlig stort sett bare en eller to til som vanligvis gidder fusset med å invitere. Jeg selv spilte en del runder med ham for en uke siden. Vi har vel ca 80-90% win rate når vi spiller i company, men det har ingenting med LiveITs ledelse å gjøre, vi har alltid vunnet så mye i company, selv når vi spiller uten en leder og uten TS. Dette er rett og slett fordi 322 stort sett består av spillere som forstår WoT.

 

Det var for øvrig noe kontroversielt å ta LiveIT inn i varmen igjen. Men den gjengse oppfatningen er vel noe slikt som: He's a fucking bastard. But he's our fucking bastard. :green:

Endret av zakk
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg høres mer defensiv ut enn hva det var ment som. Jeg prøvde å få frem at jeg ikke driter i hva jeg tilfører laget, men at jeg altså bevisst tar noen valg som jeg vet går ut over gjennomsnittene. Jeg betviler ikke at jeg har noe å lære, men at målet er å gjøre mest mulig skade for hver hp man mister selv er åpenbart.

 

Ellers er det jo på mange måter en forlengelse av hva som ble diskutert et par sider tidligere. Ved å spille mye platoon/cb, primært spille med vogner man er erfaren med, kjøre med oppgraderte vogner og godt mannskap (og kanskje til og med bruke premium ammo) vil man forbedre tallene betraktelig i forhold til om man ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Har vært fornøyd med de siste par dagene i hvert fall. På tross av haugene med retards som har spilt :)

 

http://www.noobmeter.../PaladinAltCtrl

 

 

AT7en er muligens min nye favoritt-tank. Fantastisk kanon, 226 i pen, 230 damage over 10 skudd i minuttet. Bra armor og bra hitpoints. Den har faktisk mer hitpoints enn Ferdinand som er en tier over. En annen fin bonus er at det er mange som undervurderer den. Fantastisk morro å stå front mot front mot en IS3 som tror jeg er et lett mål, for bare å sende han dit peppern gror noen sekunder senere.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...