Gå til innhold

Generell diskusjon rundt World of Tanks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med winrate er at man får stor boost om man spiller mye company battles med gode lag. Spilte company med klanen min her forleden. Av 15 kamper tapte vi 2. Sier seg selv at det gir mye boost til winrate. Mye platooning med gode spillere gir også en stor boost, fordi MM ikke tar hensyn til skills. De som for det meste spiller solo vil derfor ha mer problemer med winrate. Nesten alle mine 10000 kamper er solokamper. Skal jeg tippe er 500 av de company og platoons. Dessuten tar ikke winrate hensyn til at spilleren blir bedre. Har en 10000 kamper med 40% win og deretter 10000 kamper med 60% win, vil siden vise 50%. Selv om de siste 10000 kampene er 60%. Satt det litt på spissen for at dere skulle skjønne poenget, en reel bedring vil skje mer gradvis.

 

Det er av disse grunne clans ikke ser på winrate når de rekrutterer, med mindre den er latterlig lav selvfølgelig. En spiller med 40% winrate vil slite med å bli tatt seriøst.

 

Er stort sett fornøyd med min statistikk, selv om winrate er relativ lav. Men dere kan tydelig se at jeg er en bedre spiller nå enn hva jeg var når jeg starta. Samtidig vet jeg hva problemet med mange av mine dårlige kamper er, er nokså utålmodig av meg, og det er sjeldent jeg gidder å gjemme meg i en busk i lengre tid. Så mange ganger dør jeg litt dumt fordi jeg rusher et sted jeg ikke burde rushet. Dette er ikke en problemstilling i cw.

 

http://www.noobmeter...layer/eu/Kron84

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Problemet med winrate er at man får stor boost om man spiller mye company battles med gode lag. Spilte company med klanen min her forleden. Av 15 kamper tapte vi 2. Sier seg selv at det gir mye boost til winrate. Mye platooning med gode spillere gir også en stor boost, fordi MM ikke tar hensyn til skills. De som for det meste spiller solo vil derfor ha mer problemer med winrate. Nesten alle mine 10000 kamper er solokamper. Skal jeg tippe er 500 av de company og platoons. Dessuten tar ikke winrate hensyn til at spilleren blir bedre. Har en 10000 kamper med 40% win og deretter 10000 kamper med 60% win, vil siden vise 50%. Selv om de siste 10000 kampene er 60%. Satt det litt på spissen for at dere skulle skjønne poenget, en reel bedring vil skje mer gradvis.

 

Det er av disse grunne clans ikke ser på winrate når de rekrutterer, med mindre den er latterlig lav selvfølgelig. En spiller med 40% winrate vil slite med å bli tatt seriøst.

 

Er stort sett fornøyd med min statistikk, selv om winrate er relativ lav. Men dere kan tydelig se at jeg er en bedre spiller nå enn hva jeg var når jeg starta. Samtidig vet jeg hva problemet med mange av mine dårlige kamper er, er nokså utålmodig av meg, og det er sjeldent jeg gidder å gjemme meg i en busk i lengre tid. Så mange ganger dør jeg litt dumt fordi jeg rusher et sted jeg ikke burde rushet. Dette er ikke en problemstilling i cw.

 

http://www.noobmeter...layer/eu/Kron84

 

Problem og problem. Jeg kjenner i grunn ingen som spiller mye companies, fordi det tar lengre tid og du må som regel ha spesifikke tanks. Platooning hjelper selvfølgelig (igjen, jo bedre folk du platooner med, jo bedre går det!), men det er ingen som klarer å platoone seg til god winrate dersom de ikke er noe flink. Det er mye som kan gi en liten boost til winrate, men det er som regel ikke snakk om så mye som de fleste tror.

 

At winrate ikke tar hensyn til at spilleren blir bedre stemmer jo rett og slett ikke. Selvfølgelig, om du har 10k kamper og 50%, og de siste 1k har du snitt på 60%, så vil den lyve noe ja. Men jo flere kamper du spille og jo bedre du blir, jo mer stiger den. At den ikke viser hvordan du spiller akkurat nå er egentlig ikke noe poeng, da dette gjelder for samtlige spillere.

 

Selvsagt finnes det de som jobber iherdig med å fake sånt, for eksempel UMB klanen på US server, men de hører til unntakene og er lett å se. Som regel]/i] er det en sammenheng mellom winrate, skills og WN7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller aldri TC selv, orker ikke all ventingen. Blir som CW bare i lavere tiers, og det er jo minst like kjedelig...

 

Spiller mye platoon da, kjedelig å spille alene. Det gir jo sansynligvis bedre winrate enn om man spiller solo, ser jo sånn ut på stats i hvertfall. Hjelper jo også at fast platoonmate er oppegående:

 

http://www.noobmeter.com/compareplayers/eu/UriasX/Lidelse/

 

Legg forøvrig merke til våre episke stats med BeDRiten G1B:

 

TANK battles WR battles WR

BDR G1B 46 37.0% 42 28.6%

 

... :(

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar

Problem og problem. Jeg kjenner i grunn ingen som spiller mye companies, fordi det tar lengre tid og du må som regel ha spesifikke tanks. Platooning hjelper selvfølgelig (igjen, jo bedre folk du platooner med, jo bedre går det!), men det er ingen som klarer å platoone seg til god winrate dersom de ikke er noe flink. Det er mye som kan gi en liten boost til winrate, men det er som regel ikke snakk om så mye som de fleste tror.

 

At winrate ikke tar hensyn til at spilleren blir bedre stemmer jo rett og slett ikke. Selvfølgelig, om du har 10k kamper og 50%, og de siste 1k har du snitt på 60%, så vil den lyve noe ja. Men jo flere kamper du spille og jo bedre du blir, jo mer stiger den. At den ikke viser hvordan du spiller akkurat nå er egentlig ikke noe poeng, da dette gjelder for samtlige spillere.

 

Selvsagt finnes det de som jobber iherdig med å fake sånt, for eksempel UMB klanen på US server, men de hører til unntakene og er lett å se. Som regel]/i] er det en sammenheng mellom winrate, skills og WN7.

 

Det er bare å ta et par runder med absolute-company det, så får du svaret på hvilke klaner (og spillere) som kjører company for å buffe winrate.

 

Dette er relativt vanlig blant de med best stats på serveren, eks. HAMI, EFE, 322 og EX322 (da de var aktive).

Endret av aadnemd
Lenke til kommentar

At winrate ikke tar hensyn til at spilleren blir bedre stemmer jo rett og slett ikke. Selvfølgelig, om du har 10k kamper og 50%, og de siste 1k har du snitt på 60%, så vil den lyve noe ja. Men jo flere kamper du spille og jo bedre du blir, jo mer stiger den. At den ikke viser hvordan du spiller akkurat nå er egentlig ikke noe poeng, da dette gjelder for samtlige spillere.

 

Den vil lyve veldig mye, den vil ta kamper du spilte for 2 år siden og gi dem like mye vekt som en kamp du spilte få dager siden. Og det er en av grunnene til at ingen clans har winrate som kriterie. Noobmeter.com er genialt, du kan se statsa fra de siste tusen eller så kampene, og det vil gi et mer riktig bilde av ditt virkelige ferdighetsnivå.

 

booste winrate med company battles er mer vanlig en du tror. Det er også andre ting som booster winrate, f.eks spiller du mye lowtier er det lettere for en god spiller å vinne kamper. Spesialiserer du deg på en eller få tanks du spiller hele tiden blir du flinkere med dem og vil få bedre winrate. F.eks han fyren som nesten bare spiller E-50M.

 

Det er klart for meg at en som spiller for det meste solo, har en stor variasjon i stridsvogner som blir spilt, og spiller mye høy tier har et handicap når det kommer til winrate.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Merker også godt at man får det tøffere hvis man jobber seg gjennom trærne uten å låse opp oppgraderinger med free xp. De fleste av kjøretøya er ganske mye mer konkurransedyktige fullt oppgradert enn stock.

 

Dette er vel noe av det som gir størst utslag på yteevnen i forskjellige tanks. Har selv sluttet å spille rene stock tanks for lenge siden. Oppgraderer sjelden fullt, men starter ikke stock. Hvis jeg allerede har unlocket kanonen, men ikke kan sette den på pga tracks så freeXPer jeg dem. Hvis kanonen er hele tanksen og du trenger sykt mye XP for å få den (ISU anyone) så unlocker jeg den.

 

Spiller jo tross alt for å ha det gøy, jobbe kan man gjøre på jobben :tease:

Lenke til kommentar

...freeXPr sjelden, dog jeg låser opp omtrent alle tanks (tenom arties, og noen scouts), så det er alltid noe for meg og spille.

stock tanks får da 2x, 3x, eller 5x 1 battle om dagen. Dette gir som regel nok XP slik at det ikke føles som grind.

 

problemet er som regel ikke XP, men credits.

 

....

 

Over til noe annet, Locostan har akkurat (en par dager siden) funnet ut hvordan han får tank iconene større, i sin tankcarosuel mod. Den er en godsend til alle som har noen tanks!

instaler pronto!

Lenke til kommentar

Den vil lyve veldig mye, den vil ta kamper du spilte for 2 år siden og gi dem like mye vekt som en kamp du spilte få dager siden. Og det er en av grunnene til at ingen clans har winrate som kriterie. Noobmeter.com er genialt, du kan se statsa fra de siste tusen eller så kampene, og det vil gi et mer riktig bilde av ditt virkelige ferdighetsnivå.

 

booste winrate med company battles er mer vanlig en du tror. Det er også andre ting som booster winrate, f.eks spiller du mye lowtier er det lettere for en god spiller å vinne kamper. Spesialiserer du deg på en eller få tanks du spiller hele tiden blir du flinkere med dem og vil få bedre winrate. F.eks han fyren som nesten bare spiller E-50M.

 

Det er klart for meg at en som spiller for det meste solo, har en stor variasjon i stridsvogner som blir spilt, og spiller mye høy tier har et handicap når det kommer til winrate.

 

Ja, kamper du spilte for 2 år siden virker inn. Men her er tingen. Folk blir gjerne gradvis bedre, og da blir WR gradvis bedre også. Om du ser på WR siste 60 dager så vil den for de aller fleste være høyere enn overall WR. Dette er et tegn på folk blir bedre. Folk blir ikke PLUTSELIG mye bedre, så WR vil fortsatt gi et generelt overslag over skills. Og om man lurer så går man på Noobmeter eller lignende og ser på siste 60. Som regel er det ikke SÅ stor forskjell.

 

Å booste WR i lowtier går an, men det vil gjerne gi seg utslag i WN7, og ikke minst kan man bare kikke på profilen deres og se at jaggu, 2k kamper i Loltraktor! Og å booste winrate med company battle er nok mer uvanlig enn du tror! Muuuulig det er forskjell mellom EU og NA her, men de gangene jeg har vært i companies, og de jeg kjenner som kjører kompanies, så ser man fint lite til topp-klanene.

 

Du gir mange eksempler på måter man kan booste win ratio på, og alle desse metodene er mulig. Men det er veldig få som faktisk gjør det!

 

Joda, klaner har ikke winrate som kriterie, men så er det jo gjerne sånn at om man har kriteriene i orden så er winraten der også. Mystisk.

 

Merker også godt at man får det tøffere hvis man jobber seg gjennom trærne uten å låse opp oppgraderinger med free xp. De fleste av kjøretøya er ganske mye mer konkurransedyktige fullt oppgradert enn stock.

 

Indeed. Som jeg pleier å si, bruk aldri free exp på å nå den neste tanksen, men bruk det på å oppgradere den når du får den! Men nå er det jo sånn at som du klatrer i tiers, så trenger du mer og mer exp for neste tanks. Dette betyr at selv om folk kjører dem stock til å begynne med, så vil de kjøre de aller fleste kampene med oppgradert tanks, så utslaget blir ikke så stort som man skulle tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg møtt toppklaner og kjenner folk som spiller der, og det er utenom enhver tvil at det blir kjørt companies for å booste winrate.

 

That's just the way it is.

 

Dette betyr forøvrig ikke at ALLE i disse klanene kjører company....

Endret av aadnemd
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som opplever at ekstremt mange er ekstremt redde for tanksene sine for tiden?

 

Herregud så mange det er som gjemmer seg så laaaang bak de bare får til. Gjerne bak hus og steiner og det som er. Nå sist på himmelsdorff, jevn kamp men det er to igjen på laget våres.

Begge stikker opp på hillen og gjemmer seg der mens motstanderen capper og vinner. Skriver til de at vi tapte på grunn av de. Og gjett hva, til sammen hadde de skutt ett skudd. ETT. Ikke var de skadet heller.

Eller et annet game i dag, bykart det og men husker ikke navnet. Kjører en T7 tank og heeelt bakerst gjemt bak arty og bak noen hus står en Type 59 og gjemmer seg. Ikke får han skutt noe, ikke får han spotta.

Spør han hva han driver med, "camping" var svaret. Det verste er at han hadde bra stats, spesielt med T59, men hele gamet står han der helt til det bare er han igjen. Og da står han der til han dør.

 

Er det en slags "prank" eller greie som går rundt nå? For det er helt sykt mange som ikke gjør en dritt.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som opplever at ekstremt mange er ekstremt redde for tanksene sine for tiden?

 

Herregud så mange det er som gjemmer seg så laaaang bak de bare får til. Gjerne bak hus og steiner og det som er. Nå sist på himmelsdorff, jevn kamp men det er to igjen på laget våres.

Begge stikker opp på hillen og gjemmer seg der mens motstanderen capper og vinner. Skriver til de at vi tapte på grunn av de. Og gjett hva, til sammen hadde de skutt ett skudd. ETT. Ikke var de skadet heller.

Eller et annet game i dag, bykart det og men husker ikke navnet. Kjører en T7 tank og heeelt bakerst gjemt bak arty og bak noen hus står en Type 59 og gjemmer seg. Ikke får han skutt noe, ikke får han spotta.

Spør han hva han driver med, "camping" var svaret. Det verste er at han hadde bra stats, spesielt med T59, men hele gamet står han der helt til det bare er han igjen. Og da står han der til han dør.

 

Er det en slags "prank" eller greie som går rundt nå? For det er helt sykt mange som ikke gjør en dritt.

 

Ikke heeelt sikker, men det er noe rare greier på gang. Hadde en tier 8-9 kamp på Ernelberg i dag, startet i sørvest. Ferdi og T28 Proto prøver å holde broen, mens samtlige andre tanks på laget går nord. Sitter i slottet med Type 59'en min i håp om å kanskje hjelpe TD'ene litt. Welp. Fienden delte seg seff ganske bra, de knuser over broa i sør, mens folka våre i nord klarer fint lite. TD'ene tryner, så pusher de rett mot meg, jadda.

 

Litt etter jeg dauer speccer jeg 3 stk som kryssa broa nord. Gå tilbake for å defende? For no tull! Og så, i det de spotter og skyter arty som ikke har hatt vett til å forlate nordøstre hjørnet, kommer det en Type 59 flyvende fra BAK artilleriet og begynner å skyte. 56% overall, bra WN7, 59% i tanksen...og han har sittet ved siden av artilleriet hele kampen. WTF?

Lenke til kommentar

Har hatt mange slike kamper i dag. Faktisk værre i dag enn i går, men sitter faktisk med 65% win ratio så langt denne runden mot 33% win ratio tidligere i dag.

 

For øvrig er AT7 en utrolig bra TD, så lenge du har beste gunner seff.

 

Edit:

Enda mer whining.

 

Starter nord på mountainpass i AT7en. Kjører østover og pusjer linja. Tar ut flere tanks alene og kjører etterhvert mot cap til fienden. De har igjen en IS og tre arty, vi har igjen to-tre arty og en del andre tanks. Inkludert en Tiger og en Churchill som passer på basen.

Ser på kartet at ISen er på tur mot cappen våres via vestlige ruten. Greit, vi har jo to tanks baki der og jeg er for treig til å komme tilbake uansett så jeg stikker mot cappen deres og skal ta ut arty.

 

Gjett hva som skjer, gjett TRE GANGER! Chruchillen med full helse stikker av, han rømmer. Tigeren står bak en stein eller noe og gjør ikke en dritt. Vi EIDE motstanderen og skulle vunnet klart. ET eneste skudd fra churchillen og vi hadde vunnet. Etter kampen får jeg 982XP, Steel Wall og Sniper. 4 kills. Delt ut nesten 3000i damage, nestemann på lista har delt ut 1300.

Og Churchillen? Null, han har skutt ETT skudd, som han til og med har bommet på og får ikke 100XP engang. Avslutter kampen med 100% helse.

 

Han har 12 000 kamper og win% på 42. Jeg blir seriøst lei meg, det ødelegger så sinnssykt at enkelte er så totalt hjernedøde.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg møtt toppklaner og kjenner folk som spiller der, og det er utenom enhver tvil at det blir kjørt companies for å booste winrate.

 

That's just the way it is.

 

Dette betyr forøvrig ikke at ALLE i disse klanene kjører company....

 

Vel, du nevnte 322 ovenfor som et eksempel på en klan der det er vanlig å kjøre companies for å buffe winrate. Jeg har vært medlem av 322 så lenge klanen har eksistert, Dvs jeg ble rekruttert av Body Count dagen etter at han stiftet klanen i 2012, og var nr 3 som ble med igjen etter at Body gikk bananas, kræsjet hele klanen, men begynte igjen etter noen uker. Og nei, det har blitt kjørt svært lite company battles i 322.

 

Jeg var selv med i den aller første og de neste 5-6 company battles vi kjørte i klanen, vi blåste i å ha noen leder, og spilte uten TS. Og da hadde klanen eksistert ganske lenge. Etter dette har det blitt kjørt company battles jevnlig, men omtrent nesten bare i helger, og det er i det hele tatt nesten ingen i 322 som gidder å være med i company battles. Du kan telle dem på tre-fire hender. De fleste er med i 322 for å slippe å bli mast på av andre klaner, eller for å ha noen gode medspillere å platoone med. Jeg er en typisk 322er, og jeg vil anta at jeg spiller alene ca 90%, i platoon ca 9% og company battles ca 1%. De fleste spiller mer i platoons enn meg (derfor er jeg i nedre halvdel av klanen når det gjelder eff), men det er nok ikke mer enn 3-4 stykker i 322 som bruker company til å booste stats.

Endret av zakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...