Gå til innhold

Telenor sletter alle abonnementene


Anbefalte innlegg

I Danmark betaler jeg 69kr i måneden for

 

Ubegrenset data

Ubegrenset SMS

0 Kr i oppstart

0,39 øre per minutt - samtale

 

Hvorfor i all verden skal det være så forbanna stor forskjell fra Danmark til Norge!?

 

I Danmark klarer dem seg sikkert med en mast oppe på himmelbjerget som da dekker hele landet, da blir jo utbygging og driftskostnadene billige. Det trenger vel ikke nevnes at Norge har mange høye fjell?

 

Dette hadde ikke vært noe problem om infrastrukturen hadde vært statlig eid, slik at man i stede for å ha flere tjenestetilbydere som konkurerte om å plassere master på de forskjellige fjelltoppene spredte dette over et større geografisk område, eller oppdaterte teknologien raskere. Så kunne man konkurert om å levere tjenester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor er vel den eneste leverandøren du kan kjøpe en telefon hos, pisse på den, levere den inn å få den reparert uten kostnad om du har forsikring. Det i seg selv er grunn nok til å ha telenor. Som mange andre sier, så er ikke pris alt. Jeg har aldri vært misfornøyd med regningene mine hos Telenor. Man vet at Telenor leverer varene, og de er ikke kjipe å deler ut halvferdige overprisa produkter til folk.

Lenke til kommentar

Å sammenligne Onecall med Telenor blir som å sammenligne epler og pærer. Ser at enkelte også prøver seg med å snakke om driftskostnader og kalkyler på inntjening. Andre roper "svindel svindel", men det blir bare useriøst.

 

Det er mange grunner til man ikke kan sammenligne operatørene. For det første er det fortsatt en enorm variasjon i termineringsavgiftene. Telenor betaler mer for hvert tellerskritt som går til Onecall enn det Onecall betaler for hvert tellerskritt som går til Telenor. Termineringsavgiftene skal jo reduseres betraktelig nå fram mot 2013 (med et lite forbehold om at utfallet av ankene ikke enda er kjent). Det er nok aktører i markedet til at vi ikke trenger termineringsavgiftene lenger, så dette vil jevne prisene ut. Telenor og Netcom vil etter all sannsynlighet få rimeligere tellerskritt, mens resten vil måtte skru opp prisene da de har inntjeningsmodeller som i stor grad baserer seg på termineringsavgift. Telenor og Netcoms kunder skal ikke finansiere mobilbruken til de som har andre selskaper.

 

Dette er jo naturlig nok i sammenheng med at myndighetene slipper taket på Telenor og Netcom. Når Mobile Norway sitt nett er ferdig utbygget vil vi ha nok nett og nok aktører til at de forskjellige kan finne seg hver sin nisje. Selvsagt et lite forbehold, Network Norway og Tele2 vil fortsatt kunne kreve høye termineringsavgifter med mindre de stanser opp utbyggingen av nettet sitt (evt PTT finner ut at det tar for lang tid i forhold til hva som er lovet).

 

Forunderer meg forøvrig at et sted som Amobil ikke har skrevet noe om dette, det vil jo endre telemarkedet fundamentalt...

Endret av monzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært Telenor abbonnent siden tidlig 90-årene, og som sagt tidligere i tråden er det kundeservice, dekning, sikkerthet osv osv som jeg gjerne betaler litt ekstra for. Det er som med alt annet her i samfunnet, man får det man betaler for. Ser jo bare på noen kompiser som har andre operatører, hvor mye de sliter med kundeservice, tjenester o.l. så fort de får problemer med noe. Nei,velg de store seriøse selskapene som Telenor og Netcom hvis du ønsker en problemfri mobilhverdag ;)

Jeg støtter Chivas fullt og helt, selv om det er NetCom for min del, da. TnM og NC har et omfattende forhandlernett og god kundeservice på telefon, noe som betyr at problemer løses kjapt og effektivt.

Ha!

Jeg har ihvertfall hatt en negativ opplevelse da jeg trengte mobilt bredbånd. Det fantes på den tiden 2 typer. "Ispinnen" og "sånn sært gammelt kort), altså USB-modem og PCMCIA-modem. Dette var i programvaren også, altså 2 valg.

 

Tror du ikke Telenorforhandleren som skulle være behjelpelig tok feil driver og installerte den. Oppkoblingen fungerte selvfølgelig ikke med feil driver. Men, det værste var at driveren hang igjen i registeret. Det fantes ingen kur for å rense ut driveren, slik at det lot seg installere riktig driver. Ihvertfall ikke i butikken. Det nærmet seg stengetid, og jeg fikk ikke flere råd om hvordan løse det på en skikkelig måte der og da.

 

For akkurat den helgen trengte jeg sårt mobilt bredbånd der og da!!

 

Jeg så det var ett kvarter igjen før stengetid på kjøpesenteret. Jeg visste om at det også fantes en Netcom-forhandler i det samme senteret. Jeg løp ned til dem.

 

Der, den gang i 2007 hadde de kun en variant, ihvertfall i butikken. Så det ble PCMCIA-typen. De installerte den på under 5 minutt, og jeg var glad som en sangfugl.

 

Da tenkte jeg, aldri mer skal jeg la en imkompetent forhandler få klå på maskinen min. Nei, da er det bedre å klø seg i hode ett par minutter ekstra, og så installere det riktige selv.

Ett dilemma er jo at en ikke på forhånd kan vite hvem som er kompetent og hvem som ikke er det.

 

Så, gjør det selv kan faktisk spare en for mye bryderi. Da er dere advart. :D

 

Telenor er en av verdens raskest voksende mobiloperatører og har over 3 129 000 mobilkunder i Norge. Det sier litt når folketallet i norge ligger på rett under 4 932 000 mennesker. Telenor har abonnementer som passer for alle og har selgere som kan det de gjør fra dag én. Telenor har også et stort utvalg av mobiltelefoner og en god kundeservice som hjelper deg med det du lurer på, enten du ringer kundeservice eller går direkte til en av de mange telenorforhandlerne.

 

Det er veldig tydelig at folket ikke ønsker lavest mobilregning, men heller høyest sikkerhet. Du kan alltid stole på at telenor leverer det de lover og retter opp i feil de gjør med en gang.

 

Så... OneCall... Go fuck yourselves

Se svaret mitt til mia_tuk ovenfor her. Der ser du at Telenor kundeservice ikke alltid er tilgjengelig med løsning, selv overfor Telenor-forhandleren. :cry:

 

Så Telenor kan ikke skryte på seg god kundeservice.

 

Det sier seg selv at den gang mistet Telenor en potensiell kunde. Jeg gikk jo til Telenor-butikken med det i tankene at Telenor hadde best dekning, for det var det jeg satt med inntrykk av den gangen. Og det skulle vise seg å stemme. Så kudos til Telenor for god dekning. Til og med i heimen min, hadde jeg dårlig Netcom dekning. Selv om masten lå kortere enn 1 kilometer unna. Fordi det var en større haug med fjellmasse mellom leiligheten og mobilmasten. Nokså lavt fjell, men akkurat høyt nok til å lage krøll. Typisk. Og dette var 10 minutters gange fra sentrum i en større norsk by!! Snakk om uflaks. "Netcom suger". :thumbdown:

 

Byttet til Telenor ett år senere eller noe sånt. Har ikke mobilt bredbånd fra hverken den ene eller den andre, per nå.

Endret av G
Lenke til kommentar

"espen88"

 

"Henger meg på den der. Telenor har helt latterlig høye priser.

Jeg har Chess Sjakk Matt eller noe sån og jeg betaler 199 i måneden. Da får jeg med:

- 500 Sms

- 500 Minutter

- 500 MB data

Telenor er en skam for norge..."

 

 

Ta for eksempel ett identisk abbonoment med djuice, (som er da telenor som eier).

 

All in 1:

500 min

500 sms

500 MB data

til 449,- pr mnd.

249,- etter bindingstiden.

 

Selv om det er noen kroner dyrere i mnd spiller ikke det noen rolle, med tanke på at du kansje får da f.eks samsung galaxy S til 1 kr med det abbonomentet.

 

Som du da med ditt chess abbonoment ville betalt over 1000 lappen, mulignes mer. PLUSS, med chess, om du bestiller mobiltelefon på nett, vil du for det første betale mye mer for telefonen enn ka du ville gjort hos en telenor forhandler med djuice all in 1 f.eks.

 

-Du ville hatt en grei måneds pris på 199,- mnd med ditt chess sjakk matt

-Du ville også fått en nedbetaling på mobiltelefonen på 249,- i mnd.

 

Du ender da opp med en total pris på 449,- ,

samme pris som djuice all in 1, og som du da kjøpte tlf'n for 1,-.

 

I tillegg, hos telenor har du en veldig bra kundeservice, du har den beste dekningen som er på mobilnett idag, viser flere tester, du har ekstremt mange telenor forhandlere rundt om i landet, som gir deg mulighet til å få hjelp der og da med en selger, og du får simkort på stedet, og er operativt på 1 min. Isteden for å vente på sim kort fra chess f.eks i 2-3 dager.

Lenke til kommentar

Onecall blir et dorlig eksempel da de har elendig kunde service og elendig dekning enkelte steder.

 

Telenor er som komplett de er ikke billigst men trenger du support og god kvalitet vinner de altid.

 

Jeg betaler forøvrig 200kr månden for telenor med ubegrenset nett og bruker gratis/billige nettjenester til å ringe å sende sms med sån sett tror jeg det slår de fleste på alt untatt betteritid :)

Lenke til kommentar

Onecall blir et dorlig eksempel da de har elendig kunde service og elendig dekning enkelte steder.

 

Jeg har ikke så mye erfaring med kundeservicen til OneCall da jeg nylig ble kunde hos dem, men de få gangene jeg har kontaktet dem har de løst det jeg har lurt på helt greit, både via epost og tlf.

 

OneCall bruker Telenor sitt nett, og har dermed nøyaktig samme dekning som dem. I enkelte større byer har de eget nett via Network Norway (eieren deres), men du kan enkelt låse telefonen slik at du kun får dekning via Telenor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor er en av verdens raskest voksende mobiloperatører og har over 3 129 000 mobilkunder i Norge. Det sier litt når folketallet i norge ligger på rett under 4 932 000 mennesker. Telenor har abonnementer som passer for alle og har selgere som kan det de gjør fra dag én.

 

 

Selgerne i butikk er stort sett udugelige og blir sure når de ikke kan levere tjenester til akseptabel pris.

 

Og det er kunder og ikke abonnementer dette tallet du nevner? Hvis det er det siste, er det da inkl M2M?

 

Siste telenorselger som ringte med ett kjempetilbud ga seg fort da jeg sa jeg hadde Onecall, han gadd ikke engang, alt han sa var dette: Onecall? hmm, regner med du er fornøyd med det så jeg ønsker deg en fin dag.

 

Har hatt samme opplevelsen med både Netcom og Tele2-selgere.

Lenke til kommentar

hadde Surfprat XL fram til igår og ringte inn til telenor. og fikk prate med en kjempe koselig kundebehandler og byttet til komplett XL og fikk beholde bindingen min fordi Komplett XL har tatt over for surfprat xl. så man kunne velge og enten bytte til komplett xl uten binding og betale bruddgebyr eller beholde ordinære gjenværende binding på surfprat abbonementet sitt:) suveren service fra telenor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

har ikke bytta abonnemang på 4 år. betaler sånn ca 0 i fast per måned og lave ringepriser:) har hatt telenor siden 2001 eller deromkring...

får regning sånn ca hver 3-4 måned på en 50 lapp eller noe sånt.

(bor ikke i norge, så bruker den norske mobilen lite. bare for å ringe til norge. det er billigere å ringe til norge med en norsk mobil inkludert roaming, enn å ringe med min irske mobil.. forstå det den som kan).

O2 krever meg for rundt €45 per måned.. har 150 minutter, 150 sms og 2 gig data inkludert i abonnemanget...

 

irland er jævla dyrt å ringe i. billigste mobil abonnemangene her koster €30+, og det er billigere å ringe med kontantkort etter en har brukt opp minuttene som er inkludert.... kontantkort har ofte ubegrensa data også....

 

forstå det den som kan...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...