Gå til innhold

Stillegående skjermkort maks 1500


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg har følgende oppsett:

GPU: Gigabyte Radeon HD 4850 1 GB Passive

CPU: Intel C2D E7400

CPU-kjøler: Scythe Ninja II

MB: Gigabyte GA-EP45-DS3L

RAM: 4X GEIL 2GB PC2 6400 800MHz

HD: 2.5" FlashDisc/SSD 30GB SATA2 Vertex

PSU: Nexus Value 430

OS: Windows 7 premium

 

Jeg er egentlig ganske fornøyd med oppsettet, men HDen har begynt å krangle i det siste. Er usikker på hvorfor, men den har en tendens til å småfryse en del. Uansett, jeg har akkurat fått tak i Dragon Age 2, men grafikken er skuffende dårlig fordi skjermkortet mitt ikke støtter DirectX 11. Siden jeg er en idiot på pengebruk ser jeg derfor dette som en helt naturlig grunn til å svi av 1500 kroner på nytt skjermkort.

 

Det må være stille, og helst ikke for strømkrevende da jeg har en forholdsvis gjerrig strømforsyner. Jeg har hatt et passivt kjølt GPU som dere ser, men jeg tror jeg nå vil ha en som er aktiv kjølt siden jeg nå må ha såpass mange andre vifter i kabinettet for å kjøle ned det passive GPUet. Men igjen: det må være stillegående.

 

Tusen takk for all hjelp.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens.

 

Jeg har følgende oppsett:

GPU: Gigabyte Radeon HD 4850 1 GB Passive

CPU: Intel C2D E7400

CPU-kjøler: Scythe Ninja II

MB: Gigabyte GA-EP45-DS3L

RAM: 4X GEIL 2GB PC2 6400 800MHz

HD: 2.5" FlashDisc/SSD 30GB SATA2 Vertex

PSU: Nexus Value 430

OS: Windows 7 premium

 

Jeg er egentlig ganske fornøyd med oppsettet, men HDen har begynt å krangle i det siste. Er usikker på hvorfor, men den har en tendens til å småfryse en del. Uansett, jeg har akkurat fått tak i Dragon Age 2, men grafikken er skuffende dårlig fordi skjermkortet mitt ikke støtter DirectX 11. Siden jeg er en idiot på pengebruk ser jeg derfor dette som en helt naturlig grunn til å svi av 1500 kroner på nytt skjermkort.

 

Det må være stille, og helst ikke for strømkrevende da jeg har en forholdsvis gjerrig strømforsyner. Jeg har hatt et passivt kjølt GPU som dere ser, men jeg tror jeg nå vil ha en som er aktiv kjølt siden jeg nå må ha såpass mange andre vifter i kabinettet for å kjøle ned det passive GPUet. Men igjen: det må være stillegående.

 

Tusen takk for all hjelp.

 

HD6850

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...