Gå til innhold

[Løst] Mistet lappen i fartskontroll.


Lefse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en bedre grunn i hvert fall.

Men igjen, er du avhengig av bil i jobben burde man kanskje ikke risikere å miste lappen heller, er vel heller tvilsomt at får den tilbake med en gang, men det er mulig å forkorte den litt om du har flaks...

 

edit: som nevnt over, lastebil og taxisjåfører får heller ikke nødvendigvis tilbake lappen tidlig og du er jo tross alt ikke avhengig av bil for å utføre jobben din.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

behandlingstid varier veldig, min sak i i fjor sommer var ferdig behandlet og jeg dømt på under to måneder :p og ja det var fartsovertredelse med tilståelsesdom (men så kjørte jeg litt fortere en deg også da :blush: ).

 

du ble tatt i 117 grensa for å miste lappen er 116, fra 116 til 120 er vanlig tapstid 3 til 5 måneder. så alt etter omstendighetene du ble tatt i vil tapstiden være 3 - 5 måneder (blir nok nærmere tre en fem tenker jeg)

 

utrolig å du kan finne med å søke på google og forumet her. ;)

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Jeg var i samme suppa som deg, jeg var også kun én km over grensen for å miste lappen.

Måtte ta bussen i 3 mnd + 7000 elns i bot.

 

Så jeg vil tippe du får også 3 mnd.

Tror ikke det er noe vits å prøve på kjøretillatelse på moped. Men skader vel ikke å prøve.

 

Hver heller "glad" du mistet lappen siden bensin er så jævlig dyr nå ;P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom til å lure på en ting, hva med å søke om kjøretillatelse for moped? Hadde jo vært en mellomting liksom.

 

Hvis jeg husker politiets retningslinjer vil dette normalt ikke bli innvilget, fordi det i de aller fleste tilfeller vil være klart at du bare forsøker å omgå kjøreforbudet.

Lenke til kommentar

Det er slik mange lærer på. Om politiet innvilget alle søknader der billistene trenger lappen pga jobben, så ville hele meningen vært meningsløs.

 

Men når man blir målt til 117 i 80-sone, så kjører man heller ikke noe særlig forsvarlig. Og den reele farten var vel og litt høyere. Hvor mye viste speedometeret tro? Minst 125 tenker jeg.

 

Uansett, hva har man å tape på å søke? Kanskje det hjelper å få med attest fra sjefen om at lappen er viktig pga jobben.

 

Men man jobber vel skjelden alene som tømrer. Det kommer vel litt ann på oppdraget og da.

Så det burde vel være mulig å få sitte på med en kolega i månedene og vel?

Lenke til kommentar

Er utdannet innen tømrerfaget så er jo relativt avhengig av å ha førerkort for bil hvis jeg skal jobbe som tømrer.

 

Du får ALDRI igjen lappen før. skal være ekstremt spesielle grunner. Jobbet som taxi sjåfør og hadde ikke sjangs.... Eneste jeg greide var å få igjen tidligere var kjøreseddel. Men gadd ikke mere taxi etter det uansett. grunnen til at jeg fikk igjen tidligere var forskjellsbehandling med konkrete eksempler

Lenke til kommentar

Kom til å lure på en ting, hva med å søke om kjøretillatelse for moped? Hadde jo vært en mellomting liksom.

 

Hvis jeg husker politiets retningslinjer vil dette normalt ikke bli innvilget, fordi det i de aller fleste tilfeller vil være klart at du bare forsøker å omgå kjøreforbudet.

Det finnes unntak - en bekjent fikk innvilget rett til å kjøre moped. Han mistet dog lappen i 18(!) måneder uten nevneverdig lokalt kollektivtilbud, så saken stilte seg vel i et litt annet lys.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Åpner tråden igjen fordi jeg lurer på en ting:

 

Nå nærmer det seg sånn smått slutten på beslagsperioden og da lurte jeg på hvordan det fungerer når man får igjen lappen?

Sender de den i posten, eller må jeg møte opp på politistasjonen og hente den selv? Bare et rent praktisk spørsmål, prøvde å google det, men ble ikke noe klokere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...