Gå til innhold

Fest i morgen, får ikke tak i drikke.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at blir du tatt med falsk legitimasjon, er dette dokumentforfalskning. Det er faktisk en svært straffbar handling, og langt værre enn de fleste er klar over.

 

Får du det på papiret ditt, har du ødlagt mye for deg selv for resten av ditt liv. Og nå tenker jeg ikke bare på straffen i seg selv, men konsekvensene etterpå.

Lenke til kommentar

Husk at blir du tatt med falsk legitimasjon, er dette dokumentforfalskning. Det er faktisk en svært straffbar handling, og langt værre enn de fleste er klar over.

 

Får du det på papiret ditt, har du ødlagt mye for deg selv for resten av ditt liv. Og nå tenker jeg ikke bare på straffen i seg selv, men konsekvensene etterpå.

Til din informasjon så er dette i de fleste situasjoner ikke annet enn en liten telefon fra politiet, som bare sier at vi ikke må gjøre dette og at dette ulovlig. Politiet er har andre ting å bry seg på og har ikke noe ressurser til å gjøre dette.

 

Men handlingen i seg selv er ulovlig ja.

Men bare tenk selv, hadde du politianmeldt en 17åring som kjøper seg en six pack øl?

 

Verste som kan skje hvis han blir tatt er å bli sendt på hue og ræva ut.

Lenke til kommentar

Tråden har vært stengt i ti minutter og jeg har allerede mottatt flere nye meldinger. Fint dere sier ifra! :thumbup:

 

Dere har rett i at det ikke er ulovlig for mindreårige å nyte alkohol. Problemet er at det (med unntak av å brygge selv) ikke er noen lovlige måter mindreårige kan få tak i nevnte alkohol på. Ingen har lov til å selge til eller kjøpe for deg, og å utgi seg for å være eldre er heller ikke lov. Likevel, jeg velger å åpne tråden for å se hvilke reaksjoner og løsninger dere kommer med. Jeg er fortsatt litt skeptisk, da trådstarter faktisk er mindreårig og etter min mening ikke burde drikke.

 

Men husk at forslag som åpenbart oppfordrer til (grove) lovbrudd fjernes. Det samme gjelder tilbud om å kjøpe alkohol til trådstarter eller lignende.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Hvorfor jeg bør gå? Jeg har droppet ut av skolen, en smule sosial angst og har isolert meg helt, når jeg endelig blir invitert på fest kan jeg ikke la den sjangsen gå fra meg. Kommer til å ange som faen etterpå. Kan gå en stund før jeg får en slik sjangse igjen.

Jess, du har droppa ut av skolen og feirer det med å ta opp drikking. Kan ikke forestille meg en bedre retning i livet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor jeg bør gå? Jeg har droppet ut av skolen, en smule sosial angst og har isolert meg helt, når jeg endelig blir invitert på fest kan jeg ikke la den sjangsen gå fra meg. Kommer til å ange som faen etterpå. Kan gå en stund før jeg får en slik sjangse igjen.

Jess, du har droppa ut av skolen og feirer det med å ta opp drikking. Kan ikke forestille meg en bedre retning i livet.

Faen så morsom du er. Jeg valgte ikke å droppe ut, det var helsa som bestemte det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan godt forstå trådstarters ønske om å være sosial, det er vel og bra! Jeg tviler vel på at noen øl heller hadde gjort noen fryktelig skade.

 

Men uansett, man kommer ikke unna av at det er ulovlig å selge, eller gi det til deg. Vell, hvor enn teit det høres ut som, er det faktisk tøffere å gå hjem rusfri. Utrolig mye dumt folk gjør i fylla....for å ikke snakke om angeren dagen etterpå (tømmermenn). At noen må ha alkohol for å ha det gøy får være deres sak. I din situasjon er jeg enig med Flimzes.

 

At bror din røyka som en svamp, og drakk på den tiden, og nå nekter deg, sier vel kanskje noe om at han nå innser at det kanskje ikke var så gøy og lurt den gangen? Mye mulig du ser det samme om 10 år.

 

Så vent til du kan kjøpe selv, du går ikke glipp av noe spesielt uansett!

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

TS, ta en prat med mora di, fortell at du vil ha sjansen til å vise at du klarer ta vare på deg selv og er klar for å drikke på en ansvarlig måte. Fortell gjerne også at broren din gjorde det samme når han var på din alder, og at han tydeligvis har klart seg bra(mora di stoler jo på han, så noe til kar må han være).

 

Det som er viktig er at du klarer å drikke med måte, selvom fristelsen for å bli enda litt fullere er vanskelig å ikke falle for. Får du lov til å drikke på festen, og kommer deg hjem til anstendig tid uten spy over hele skjorta, så kanskje mora di innser at det ikke er så farlig at du drar på fest.

 

Flimzes; Jeg synes kommentaren din er tåpelig, de fleste ungdommer som nærmer seg 18 år, drikker og koser seg iblant uten å bli en arbeidsløs alkis av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

de fleste ungdommer som nærmer seg 18 år, drikker og koser seg iblant

De fleste ungdommer som nærmer seg 18 år går på skole eller jobber, eller begge.

 

Er du frisk nok til å gå på fest og drikke er du frisk nok til å gå på skolen, det er tross alt ikke noen tung øvelse å være på skolen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen må vel ha invitert deg til denne festen, og det naturlige er vel da å si til dem at du ikke er helt sikker på om du vil med mindre du klarer å få tak i alkohol, og så spør du om de kanskje vet noen som kan hjelpe deg.

 

For øvrig gjør da broren din virkelig det rette. Det er ingen grunn til at han skal oppfordre din mor til å la deg gjøre de samme idiotiske tingene som han selv gjorde.

Lenke til kommentar

Hmm.. det er nå du IKKE skal være kreativ. De er nå du skal sett deg ned og snakke med moren din, og forklare att du ikke skal drikke deg i grøfta. Og bare så det er sagt, så er det denne første gangen det gjelder å holde det man lover.

Igjen- ikke drikk deg i grøfta, vis att du kan passe på deg selv!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha lest gjennom førstesiden tenkte jeg at jeg skulle advare deg mot å bli tatt med bruke falsk legg. Dokumentforfalskning er en ALVORLIG forbrytelse, og kanskje den strengeste straffen man kan oppnå når man skal kjøpe alkohol som mindreårig. Det er sant at det i de fleste tilfeller ikke blir slått hardt ned på, men så var det disse aspirantene da...

 

Jeg ville snakka med mora di. Trikset der er at du vet det er mye hjemmebrent på festen, og at du har tenkt å gå dit for å være sosial. En sixpack i posen skader da ikke? HB er alle mødres mareritt, ettersom det er 110 % sjanse for å bli blind eller verre av å drikke HB ;)

 

Broren din :thumbdown:

 

Ellers vil jeg si at jeg var i din situasjon da jeg var på din alder. Fest var ikke hverdagskost for min del, fordi jeg ikke kjente så mange. Jeg måtte, på lik linje med deg, nyte de sjansene jeg fikk, og jeg forstår hvor viktig denne festen er for deg!

Jeg vil oppfordre til å ha det så morsomt du bare klarer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen, og Flimzes gå og brenn!

 

Mamma hentet meg på trening i stad og sa hun hadde kjøpt to cider til meg og at det var 2 øl i kjøleskapet jeg kunne ta. Hun sa også at dette ikke har skjedd :whistle:

Det er ikke mye, men får nøye meg med det, satser på at jeg kan få noen slurker av flaska til noen i tilegg :D Nå får jeg bare satse på at jeg ikke feiger ut i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...