Gå til innhold

Fest i morgen, får ikke tak i drikke.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har endelig blitt invitert på fest, selvom jeg ikke har så lyst til å dra, skal jeg tvinge meg dit. Problemet er at jeg ikke får tak i alkohol. Spurte mamma om hun kun kjøpe noen øl til meg, og hun skulle vurdere det, men etter å ha rådført seg med den 10 år eldre broren min sa hun nei, alkohol måtte jeg få tak i selv. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, skal på fest med folk jeg ikke har snakket med på 6 måneder så vil ikke spørre noen av dem om de kan skaffe for meg, jeg kjenner heller ingen som er eldre enn meg, hvertfall ikke så godt at jeg kan spørre dem om noe sånt. Mamma har heller ikke noe drikke i huset jeg kan ''låne'' fordi hun nesten ikke drikker selv. What to do? Vil helst ikke være den eneste som kommer på fest med brus.

 

Til dere som garantert kommer til å si ''Vent til du blir 18 ;)'' Bare gi F. Jeg er 17 om noen uker og synes for faen jeg skal kunne unne meg noen øl på en fest med andre 16 og 17 åringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Du kan prøve og kjøpe selv? Jeg kjøpte øl og rusbrus selv nå jeg var 16-17. Hvis du prøver alle butikker som er så burde du få kjøpt en eller annen plass.

Lenke til kommentar

Å skaffe alkohol pleier aldri å være noe problem, uansett alder er min erfaring. Du har ingen venner av broren din, andre kamerater med eldre brors id, eller yngre venner igjen som kjenner noen? Selv de du ikke prater mest med kan hjelpe deg i denne situasjonen, så å ta kontakt med de du vet er mye ute å feste kan gjøre underverker. Ellers kan du høre med noen av de andre som skal på festene. Kanskje noen ikke har kjøpt inn drikke selv enda og kan kjøpe med til deg. Kanskje de kan si hvor de har fått kjøpt, og av hvem slik at du kan henvende deg til de? I verste fall får du rett og slett bare prøve å få kjøpt i butikken selv. Er flere av typen innvandrerbutikker i de mer triste delene av kommunen hvor det pleier å være enklere å få kjøpt.

 

Idiotisk bror du har forresten.. Brødre er jo nettop til for å hjelpe deg i slike situasjoner, eller å hjelpe deg å skjule resultatet av innkjøpt drikke og høy alkoholprosent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke lov å diskutere dette på forumet, da dette er en diskusjon med oppfordring om å bryte norske lover.

 

Hele første innlegget beviser igrunn hvor umodent dette er. At alle andre gjør det er heller ikke noe legitimt grunnlag. Du sier jo og at du ikke har spesielt lyst til å gå, så hvorfor gjøre noe man ikke vil, og samtidig føler press til alkohol?

 

Om 10 år så ser du vel kanskje hvorfor, på lik linje med den eldre broren din.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å kjøpe alkohol i dette landet uansett alder...

Er ikke ulovlig å få tak i det heller. Hadde det kommet forslag og planlegging om hvordan man stjeler dette, eller hvis noen tilbød seg å kjøpe for tråstarter hadde det vært annerledes.

 

Edit: Kom deg på fest du, er ikke noe vits å sløse bort ungdomstida si på gutterommet ihvertfall.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å kjøpe alkohol i dette landet uansett alder...

Er heller ikke ulovlig å få tak i det heller. Hadde det kommet forslag og planlegging om hvordan man stjeler dette, eller hvis noen tilbød seg å kjøpe for tråstarter hadde det vært annerledes.

 

Hvilken verden lever du i?

 

Det er 18 års på kjøp av øl og vin og 20 års grense på sprit. Det er derfor straffbart å selge dette til personer under den alderen.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig å kjøpe alkohol i dette landet uansett alder...

Er heller ikke ulovlig å få tak i det heller. Hadde det kommet forslag og planlegging om hvordan man stjeler dette, eller hvis noen tilbød seg å kjøpe for tråstarter hadde det vært annerledes.

 

Hvilken verden lever du i?

 

Det er 18 års på kjøp av øl og vin og 21 års grense på sprit. Det er derfor straffbart å selge dette til personer under den alderen.

 

Det er straffbart å selge ja, resten av posten din er direkte feil. Får man fengsel og straff hvis man kjøper sprit på polet som 18åring, hvis de ikke spør om leg? Nei!

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Vel, her må man være kreativ.

Jeg var selv i samme situasjon, hadde dog en bror som kunne kjøpe men en streng mor.

 

Det jeg gjorde da, var å lage et fake legitimasjon, noe som er ulovlig, men ikke noe konsekvenser.

 

Falsk legitimasjon er i mange forskjellige grader, bruker det legitimasjonen til å kjøpe uskyldig Øl, så blir ikke dette bot og prikk på rullebladet som mange er så redd for.

 

Bruker man det til andre ting, for å f. eks kjøpe i andres navn, forfalsket pass etc, så er det fengselsstraff.

 

Har selv blitt tatt et par ganger i mine "yngre" dager, altså, før jeg ble 18. 16-17, da jeg var ute på byen med noen kompiser.

 

Så det jeg gjorde, var å enkelt å scanne inn visa electron kortet mitt, redigerte i paint faktisk, ganske enkelt, det er som regel lik bakgrunn på kortet, så det du gjør er bare å kopiere f. eks et 2 tall, og lim over 4 tallet.

 

Nå skriver du det ut i photo papir, og bare limer det på :p

Også er det enda bedre hvis du har en lommebok med blank lomme, så de slipper å ta det ut :p

 

Vel, så kreativ var jeg. Funka i de 2 år jeg drakk! ;)

 

Det er ikke ulovlig å kjøpe alkohol i dette landet uansett alder...

Er heller ikke ulovlig å få tak i det heller. Hadde det kommet forslag og planlegging om hvordan man stjeler dette, eller hvis noen tilbød seg å kjøpe for tråstarter hadde det vært annerledes.

 

Hvilken verden lever du i?

 

Det er 18 års på kjøp av øl og vin og 21 års grense på sprit. Det er derfor straffbart å selge dette til personer under den alderen.

Du gir feil informasjon gutt, det er 20 års grense nå til dags :)

 

Hvorfor jeg bør gå? Jeg har droppet ut av skolen, en smule sosial angst og har isolert meg helt, når jeg endelig blir invitert på fest kan jeg ikke la den sjangsen gå fra meg. Kommer til å ange som faen etterpå. Kan gå en stund før jeg får en slik sjangse igjen.

Kom deg ut og have the time of your life! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...