Gå til innhold

Den store iPad 2 tråden


QUiPS

iPad 2  

238 stemmer

  1. 1. Skal du få deg iPad 2?

  2. 2. Hvilken farge er finest/tøffest?

  3. 3. Skal du få deg Smartcover og hdmi adapter?

    • Ja hdmi adapter og smartcover.
    • Bare hdmi adapter.
    • Bare Smartcover.
    • Ingen av delene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Har nettop fått iPad 2 nå, tenker å jailbreake den så fort som mulig. Har dere anbefalinger til hva jeg "må" ha? Så at man kunne ha OS X sitt design for en stund siden, funker det bra? :)

Lenke til kommentar

Fikk en iPad 2 til jul, og sitter med litt blandete følelser. Jeg misliker sterkt hvordan Apple har lagt føringer på absolutt alt man kan bruke dingsen til, og jeg HATER itunes. Ellers er den jo fin og har god batteritid.

Noen som vet om en app som kan spille 720p over nettverket (ikke streame/Itunes)? Lastet ned Buzz player, og denne spiller fint vanlige divxer fra serveren. 720p lagger som bare juling. Er det mulig å få til uten å jailbreake?

 

Usikker på om det er i 720p, men Air Video er iallefall godt nok for meg. Installer klient på maskinen så kan du konverterer den "on-the-fly" mens du ser.

Lenke til kommentar

Hmm.. Nå trenger jeg litt hjelp her..

 

Jeg og min kjæres iPad gir flere ganger daglig ut et varslingssignal, og jeg kan ikke ved mine fulle fem klare å finne ut fra hvor lyden kommer, altså hva som trigger den.. Jeg mener at den kom etter iOS5 -oppdateringen..

 

Lyden er INGEN av de lydene som kan velges under Generelt - Lyder, og jeg har gått igjennom alle objektene under Varsling og fjernet alt av lyder i varslingselementene..

 

Noen som har peiling på hva dette kan være? Det er heller ikke iCloud-sync, siden den prøvde jeg å deaktivere..

 

Lyden kommer kun når jeg bruker padden, ikke når den er "avslått", og følger så vidt jeg kan skjønne noen faste tidspunkt..

 

Takk for all tilbakemelding!!

Lenke til kommentar

Bad news: denne bryteren jeg tenkte på forsvant i iOS 5, forhåpentligvis gjør den en retur i nær fremtid. iOS 4 hadde en utmerket knapp for å kutte ut alle notifications, i iOS 5 er du nødt til å fjerne hver enkelt. Greit for meg som uansett bare lar 5-6 applikasjoner sende slikt, kjipt om du har et lass.

Lenke til kommentar

hmm.. dumt! Men, fant ikke ut av dette, så jeg resatte hele iPaden, så får jeg heller installere en og en app, for så å finne ut hvem som lager den jævla lyden.. :)

 

 

Men, det gjorde jo at jeg fikk et annet problem.. med iCloud..

 

Alts, om det er et problem, vet jeg ikke, men får det ikke helt til.. Jeg holdt jo på, som så mange andre, med Angry Birds, og hadde lagret savegame/data til iCloud.. men, når jeg nå har installert Angry Birds på nytt igjen, så er jeg nå på "null", altså ikke noe av det jeg har gjort tidligere er der.. Hva er galt?

 

Når jeg startet på nytt og fikk alle disse spørsmålene om land, språk, osv., så fikk jeg også spørsmål om å "restore from iCloud", eller noe i den duren.. her valgte jeg nei! For, jeg ville jo begynne så "clean" som mulig, for å finne feilkilden (varsellyden). Trodde at det var mulig, siden man så ofte synkroniserte til iCloud, at det ikke skulle bli noe problem etterpå.. men, var det dette som gjorde det?

 

Eller, hvordan får jeg tilbake dataene mine fra iCloud, slik at jeg kan spille Angry Birds igjen fra der jeg sist holdt på?

 

 

Takker så meget! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

hmm.. dumt! Men, fant ikke ut av dette, så jeg resatte hele iPaden, så får jeg heller installere en og en app, for så å finne ut hvem som lager den jævla lyden.. :)

 

 

Men, det gjorde jo at jeg fikk et annet problem.. med iCloud..

 

Alts, om det er et problem, vet jeg ikke, men får det ikke helt til.. Jeg holdt jo på, som så mange andre, med Angry Birds, og hadde lagret savegame/data til iCloud.. men, når jeg nå har installert Angry Birds på nytt igjen, så er jeg nå på "null", altså ikke noe av det jeg har gjort tidligere er der.. Hva er galt?

 

Når jeg startet på nytt og fikk alle disse spørsmålene om land, språk, osv., så fikk jeg også spørsmål om å "restore from iCloud", eller noe i den duren.. her valgte jeg nei! For, jeg ville jo begynne så "clean" som mulig, for å finne feilkilden (varsellyden). Trodde at det var mulig, siden man så ofte synkroniserte til iCloud, at det ikke skulle bli noe problem etterpå.. men, var det dette som gjorde det?

 

Eller, hvordan får jeg tilbake dataene mine fra iCloud, slik at jeg kan spille Angry Birds igjen fra der jeg sist holdt på?

 

 

Takker så meget! :)

 

 

De dataene er nok borte for godt nå som du ba ipaden skippe dem, for så å installere samme app på nytt og dermed sannsynligvis overskrive backupen med nullstilte data

Lenke til kommentar

Shit! :(

 

Vel.. vi får se.. driver akkurat nå og installerer med iCloud backup, ja på nytt, men nå valgte jeg en senere dato, i forigårs -som det så flott sto..

 

Får håpe at det ordner seg!

 

 

Av og til blir man sykt irritert på Apple.. de lever noen skikkelig gode produkter og tilbud (som iPad og iCloud), men de har en jævla tendens til å sette noen store hakk i gleden med alle sine begrensninger, få valgmuligheter, etc..

 

hmm..

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

Nå har også jeg jailbreaket.. men det gikk ikke helt som forventet.. jeg har nå prøvd mange ganger, med det har ikke fungert. Har slettet alt og startet opp igjen med kopi fra iCloud, flere ganger, men fungerte ikke..

 

Men, når jeg slettet alt og tok NY iPad (altså helt vanilla), DA fungerte det.. så nå har jeg jailbreaket, og har installert Cydia.. men, jeg har på en måte "mistet" mine lagringsfiler (de ligger fortsatt under iCloud, antar jeg..)

 

Så.. det jeg lurer på.. er det ikke mulig å jailbreake uten at den er "helt clean"!?

 

Og, kan jeg nå importere fra iCloud? Eller vil det ødelegge alt!? (Har jo det derre "Angry Birds"-dilemmaet som jeg har snakket litt om over her) .

 

 

Tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

Nå har også jeg jailbreaket.. men det gikk ikke helt som forventet.. jeg har nå prøvd mange ganger, med det har ikke fungert. Har slettet alt og startet opp igjen med kopi fra iCloud, flere ganger, men fungerte ikke..

 

Men, når jeg slettet alt og tok NY iPad (altså helt vanilla), DA fungerte det.. så nå har jeg jailbreaket, og har installert Cydia.. men, jeg har på en måte "mistet" mine lagringsfiler (de ligger fortsatt under iCloud, antar jeg..)

 

Så.. det jeg lurer på.. er det ikke mulig å jailbreake uten at den er "helt clean"!?

 

Og, kan jeg nå importere fra iCloud? Eller vil det ødelegge alt!? (Har jo det derre "Angry Birds"-dilemmaet som jeg har snakket litt om over her) .

 

 

Tusen takk for all hjelp! :)

 

Eg importere fra iCloud og det gjekk fint. Så veit ikkje kvifor det ikkje funker med deg... :dontgetit:

 

Funker jailbreaken på iPod 4 gen.?

 

Jailbreak til ipod 4 gen har no vore ute ei stund no, så ja du kan jailbreake den :)

 

Hvorfor jailbreake iPad 2?

Om du ikkje veit kvifor bør sjå på kva mykje moro du kan tweake på og forbrede ipad2 til eit betre produkt.

For eksempel en tweak som gjer autokorrekt funksjonen hundra gange betre. :thumbup:

Endret av Kvalheimaren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...