Gå til innhold

Den store iPad 2 tråden


QUiPS

iPad 2  

238 stemmer

  1. 1. Skal du få deg iPad 2?

  2. 2. Hvilken farge er finest/tøffest?

  3. 3. Skal du få deg Smartcover og hdmi adapter?

    • Ja hdmi adapter og smartcover.
    • Bare hdmi adapter.
    • Bare Smartcover.
    • Ingen av delene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikkje urimeleg å tru den kjem før det. Apple har begynt å sende ut ipad2 no, med leveringstid på ca 5-10 dagar. Så i og med at du bestilte første dagen, blir sikkert din og sendt snart, viss den ikkje alt er det. No går det rett nok vekk nokre dagar på grunn av påske.

Lenke til kommentar

Det er ikkje urimeleg å tru den kjem før det. Apple har begynt å sende ut ipad2 no, med leveringstid på ca 5-10 dagar. Så i og med at du bestilte første dagen, blir sikkert din og sendt snart, viss den ikkje alt er det. No går det rett nok vekk nokre dagar på grunn av påske.

Det står at den sendes ut om 2-3 uker. Det har altså endret seg fra 3-4 uker da jeg bestilte den 25. mars. Så om den kommer med det første er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Rett ut av boksen støtter den:

H.264-video opptil 720p, 30 bilder per sekund, Main Profile nivå 3.1 med AAC-LC-lyd opptil 160 kbps, 48 kHz, stereolyd i .m4v-, .mp4- og .mov-filformat; MPEG-4-video opptil 2,5 Mbps, 640 x 480 bildepunkter, 30 bilder per sekund, Simple Profile med AAC-LC-lyd opptil 160 kbps per kanal, 48 kHz, stereolyd i .m4v-, .mp4- og .mov-filformat, Motion JPEG (M-JPEG) på opptil 35 Mbps, 1280 x 720 bildepunkter, 30 bilder per sekund, lyd i ulaw, PCM-stereolyd i .avi-filformatet

 

Men det finnes diverse videoavspillere i Appstore som støtter mange flere formater.

Movie Player f.eks skal visstnok støtte de aller fleste :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk iPad 2 på lanserigsdagen etter 1 times kø på Elkjøp. Til min store forargelse så var denne defekt. Den hadde det samme problemet med "lyslekkasje" som man har skrevet mye om ellers på nettet. Er vel kanskje ikke egentlig en lyslekkasje, men produksjonsfeil hvor skjermen synes "klemt" til kantene og derav får et gulskjær som spres fra kantene. Leverte denne tilbake, bestilte så på Elkjøps sine hjemmesider da det var 100+ på lager plutselig en dag. Fikk denne i går, og igjen var feilen til stede, denne gangen enda verre! Leverte selvsagt tilbake denne også....

 

Er det flere her som har opplevd feilen? Når jeg leser på Apple sine forumsider, er det antydning til at så å si alle iPad 2 som er ute nå lider av samme problem i mer eller mindre grad. Jeg håper ikke dette er tilfellet, i så fall så kommer jeg ikke til å kjøpe den før om kanskje et par måneders tid, forhåpentligvis produksjonfeilen er da rettet på.

 

Har for øvrig bestilt en fra Netshop, som sannsynligvis vil bli sendt ut til meg i morgen... men jeg er i tvil om hvorvidt jeg bør avbestille denne, hvis feilen nå er så utbredt som jeg tror....

Jeg fikk min i går (takk Runar ;) ), og denne har også bleeding problemet. Var faktisk det første jeg oppdaget når jeg skrudde på skjermen.

Er det ikke sånn at disse skjermene er LED skjermer? Isåfall er dette ett helt kjent problem med f.eks LED tv'er også. Dette gjelder kun sidebelyste, og ikke de dyrere modellene som har bakbelysning. Ergo, hvis ipaden har en sidebelyst led-skjerm, vil det ikke hjelpe å bytte de, siden det er teknoogien som er brukt som gjør at dette oppstår. På tv'ene blir dette problemet kalt clouding.

Lenke til kommentar

Noen som har noen apps som er et must for oss som bruker iPaden på skolen?

Har allerede Pages, Keynote, iStudiezPro og Penultimate.

 

Notes Plus, beste appen til å skrive notater. Koster litt penger, men absolutt verdt det! Her har du MANGE muligheter.

 

Ellers er "Essay" også ganske bra, men der har du ikke mulighet til å skrive med fingeren/stylus. Egner seg godt til lengre tekster med eksternt tastatur.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at disse skjermene er LED skjermer? Isåfall er dette ett helt kjent problem med f.eks LED tv'er også. Dette gjelder kun sidebelyste, og ikke de dyrere modellene som har bakbelysning. Ergo, hvis ipaden har en sidebelyst led-skjerm, vil det ikke hjelpe å bytte de, siden det er teknoogien som er brukt som gjør at dette oppstår. På tv'ene blir dette problemet kalt clouding.

Jo, det er LED-skjermer, og siden det er alfa omega at skjermen på tablets skal være tynnest mulig antar jeg at bleedingproblemer vil være tilstede i større eller mindre grad på samtlige enheter av denne typen. Er jo nettopp de tynneste LED-TVene som pleier å slite med det samme, så vil jo tro det samme vil gjelde de (muligens) enda tynnere tablet-panelene.

 

Jeg har litt bleeding på min iPad 2 også, men har kun lagt merke til det når jeg har kjørt med svært høy lysstyrke og vist et mørkt/svart bilde, dvs når skjermen er alt for lyst innstilt. La f.eks. merke til det da jeg pakket den ut av esken og slo den på for første gang, siden skjermen da viste nettopp en svart bakgrunn med høy lyshetsgrad.

 

Med ved normalt lyshetsnivå på skjermen legger jeg ikke merke til fenomenet i det hele tatt, så det er i praksis ikke noe problem i mitt tilfelle.

 

edit: redigerte 1. avsnitt

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Okey, takk. :)

 

Har lastet ned Movie Player og det virker som en drøm :) kan endelig se One Tree Hill på iPaden i .avi format. :p

 

Noen som vet om det er en 3.3.1 jailbreake ute nå?

Etter å ha skjønt nada av hvordan man overfører filer til ipad'en, gikk jeg hen og kjøpte movie player selv. Vel, den klarte jeg og overføre film med, men det hjelper lite når det lagger som juling. Helt ubrukelig :( Ser også at flere kommenterer at movie player lagger. er det noen løsning på dette? Den filmen jeg testet, er en .mkv fil hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...