Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei SGS2-folk!

 

Jeg har et problem med min telefon, og det er at den slår seg av helt uten grunn opptil flere ganger om dagen. Dette har pågått en stund og jeg har prøvd å bruke både stock rom (2.3.5) (rooted) og CM7. Jeg har også kjørt en full reset av telefon uten at det hjelper.

 

Telefonen ligger som oftest helt i ro på bordet og når jeg plukker den opp svarer den på ingen av tastene. Batteriet må enten nappes ut eller så må jeg holde powerknapp inne i 10 sekunder. Er det noen av dere som har erfart det samme og/eller har tips til løsning på dette? Synes denne telefonen er gull, men jeg kan ikke ha en telefon som slår seg av i hytt og pine....

 

 

Hei du. Jeg har akkurat samme problemet. Samme problemet har samboeren og tre av våre SGS2-venner. Dette må da være et vanlig problem som de burde ha funnet en løsning på til nå?! Min ligger også helt stille på bordet, eller midt i ei melding eller noe annet, da den plutselig rebooter og later som om ingenting har skjedd. Hadde satt veldig pris på en fix for dette!

Lenke til kommentar

Hei, har dessverre klart å knuse skjermen på s2 min, noen som veit om det er kurrant og skifte skjerm selv og evt veit hvor man får tak i en ny? Takk for evt svar :thumbup:

 

Jeg knuste min etter kun 2 mnds bruk, nå har jeg hatt den i 6-7(?)mnd. Alt fungerer helt fint, la bare på sånn skjermbeskyttelsesfilm, i tilfelle det skulle være noen løse glassbiter. Nå er jeg i grunn helt vant til å se på den knuste skjermen -syns den er litt tøff :)

 

Hørte på Elkjøp her i Kristiansand, og da ville det koste omtrent 2000 kr å bytte glasset. Derfor venter jeg heller til mobilen skal oppgraderes, og da havnet valget på Sony Xperia S som kommer i begynnelsen av neste måned!! *stoort smil*

Lenke til kommentar

Hei, har dessverre klart å knuse skjermen på s2 min, noen som veit om det er kurrant og skifte skjerm selv og evt veit hvor man får tak i en ny? Takk for evt svar :thumbup:

 

Jeg knuste min etter kun 2 mnds bruk, nå har jeg hatt den i 6-7(?)mnd. Alt fungerer helt fint, la bare på sånn skjermbeskyttelsesfilm, i tilfelle det skulle være noen løse glassbiter. Nå er jeg i grunn helt vant til å se på den knuste skjermen -syns den er litt tøff :)

 

Hørte på Elkjøp her i Kristiansand, og da ville det koste omtrent 2000 kr å bytte glasset. Derfor venter jeg heller til mobilen skal oppgraderes, og da havnet valget på Sony Xperia S som kommer i begynnelsen av neste måned!! *stoort smil*

Send den til Oslo ca 499 for glass+ 300 for jobben,verdt det..Sikkert noen som gjør det i Kristiansand også..Da kan du jo evnt gi den bort til noen som trenger den eller selge den på finn:)

Endret av cosm0
Lenke til kommentar

Hei, har dessverre klart å knuse skjermen på s2 min, noen som veit om det er kurrant og skifte skjerm selv og evt veit hvor man får tak i en ny? Takk for evt svar :thumbup:

 

Ett eksempel på skjermbytte.

 

Siden hele fronten må byttes så koster det en del penger. Byttet nettopp glasset på min SGS, og det kostet 1500 kroner. I Thailand ble jobben priset til ca 1000 kroner. Bor i nærheten av tekniker24.net, så fikk pris og fikset på timen der. Koster nok ett par tusenlapper for S2 slik Elkjøp antyder.

 

Eksempel på utenlands delebutikk. Har aldri bestilt noe der, så vet ikke noe om leveringstid og kvalitet hos denne butikken. Tatt med som eksempel på pris, litt i overkant av 1000 med frakt og mva: http://parts4mobiles.com/acatalog/SAMSUNG_i9100_Galaxy_S2_Lcd_with_Digitizer_-_Brand_New.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde den delingen jeg, men deksel satt som f ... hos meg, så turde ikke bryte opp. (ja, alle skruer tatt bort) Men er så irritert på den dårlige lyden nå, at det spørs om jeg vil bare ta i, så får den heller få noen skjønnhets-skrammer.

Men tror ikke det bare er lite hull som er årsaken (mic er skrudd opp til 100), for når jeg svarer tlf, så tar det et sekund eller to før de hører meg også, så tror det har med SW å gjøre også. Noen som har prøvd nye iskrem og erfarer forskjell i lyden der? Eller er det det samme?

Lenke til kommentar

Har erfaring med root og slike ting og skal nå prøve den nyeste Ice cream. Alt av backup er gjort!

 

Hva kan jeg gjøre for å slette alt på telefonen, slik at den får en "ny" start? Holder det med reboot i recovery og så velge "slett" alt eller hva det nå enn heter? :)

Du kan velge wipe data, wipe cache og dalvik cache, eller du kan gå til storage menu og formatere data, system og cache.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har erfaring med root og slike ting og skal nå prøve den nyeste Ice cream. Alt av backup er gjort!

 

Hva kan jeg gjøre for å slette alt på telefonen, slik at den får en "ny" start? Holder det med reboot i recovery og så velge "slett" alt eller hva det nå enn heter? :)

Du kan velge wipe data, wipe cache og dalvik cache, eller du kan gå til storage menu og formatere data, system og cache.

 

På storage menyen kan du også formatere sd-card.

Lenke til kommentar

Har Android noen form for iOs' alternativ; jailbreaking?

Tenker du på "jailbreaking" av android?

Det kalles root her :)

 

 

 

Root er et ganske enkelt konsept. Det er det samme som amdinistator rettigheter på en PC. Det heter Root, fordi android bruker en linux kjerne, og det heter root i linux. Ligger ikke noe særlig mer i det egentlig.

 

"Men, hvorfor trenger jeg root?" Vel, du trenger hovedsakelig ikke root. Det er kun om du skal gjøre noen veldig spesielle ting med telefonen du trenger root. Titanium backup trenger foreksempel root tilgang for å gjøre noen ting. Terminal emulator kan få root acsess for å tulle rundt med noen kommandoer. Skal ikke gå så dypt inn i det.

Hvis du vet at du kommer til å ha behov for root, rooter du telefonen. Hvis du er usikker, så er sjangsen stor for at du aldri kommer til å dra nytte av root.

 

Se post 1 i denne tråden for mer informasjon.

Lenke til kommentar

Har Android noen form for iOs' alternativ; jailbreaking?

 

Første spørsmål er... Hvorfor vil du "jailbreake"? Du kan allerede installere programmer fra andre kilder, du kan allerede bytte ut standardprogrammer som dialer og launcher shell, du kan allerede kjøre ting via multitasking, du har allerede tilgang til filsystemet..

 

Du har en prosess på android som kalles å "roote" den. Det du gjør da er å slå på tilgang til superbruker-kontoen. Program som kjører under den har tilgang til alt på systemt, og omgår også alle sikkerhets-sperrer på systemet.

 

Så, hva vil du oppnå? :)

Lenke til kommentar

Har Android noen form for iOs' alternativ; jailbreaking?

 

Første spørsmål er... Hvorfor vil du "jailbreake"? Du kan allerede installere programmer fra andre kilder, du kan allerede bytte ut standardprogrammer som dialer og launcher shell, du kan allerede kjøre ting via multitasking, du har allerede tilgang til filsystemet..

 

Du har en prosess på android som kalles å "roote" den. Det du gjør da er å slå på tilgang til superbruker-kontoen. Program som kjører under den har tilgang til alt på systemt, og omgår også alle sikkerhets-sperrer på systemet.

 

Så, hva vil du oppnå? :)

 

Hva jeg vil oppnå? Jeg ville bare vite hva dem kaller det på Android. Har jo aldri sagt jeg skulle "jailbreake" den.

Lenke til kommentar

Har Android noen form for iOs' alternativ; jailbreaking?

 

Første spørsmål er... Hvorfor vil du "jailbreake"? Du kan allerede installere programmer fra andre kilder, du kan allerede bytte ut standardprogrammer som dialer og launcher shell, du kan allerede kjøre ting via multitasking, du har allerede tilgang til filsystemet..

 

Du har en prosess på android som kalles å "roote" den. Det du gjør da er å slå på tilgang til superbruker-kontoen. Program som kjører under den har tilgang til alt på systemt, og omgår også alle sikkerhets-sperrer på systemet.

 

Så, hva vil du oppnå? :)

Å ha root åpner jo en hel verden av muligheter,bln,lysene i knappene lyser om man har tapt anrop el mld ..man kan legge in flere custom rom..

Overclokking(strengt tatt unødvendig) underclokking fint for å spare strøm..tilgang til alle skjulte filer på tlf..og man kan avinstallere apps man ikke vil ha eller de som ikke kan avinstalleres uten root..også spille spill som egentlig krever nvidia grafikk brikke :)

Endret av cosm0
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...