Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

God morgen folkens.

 

Nå har jeg fått brukt CriskeloRom V10

Tenkte jeg vil dele litt av min erfaring så langt. For dette roms synes jeg trenger det. For noe så herlig å jobbe med, ja det har jeg ikke vært borti.

ROms er rask, stabil, Utrolig Stabil også.

 

Og deg synes det er veldig ryddig. Har alt du vil ha av et roms, men alikavel er alt som orginalt. Ryddig, men samtidig gir deg friheten.

 

Jeg har latt tlf stått på over natten, ikke noe ladder i, og wifi er på, pluss vanlige dilldalle på desktopen, fb dagbladet,twitter. Men tlf har bare brukt utrolige 9%.. Det synes jeg er utrolig, med tanke på hva det har vært tidligere.

 

Så, jeg har jo inn V10 i går, men allerede nå er det kommet 10.1 og jeg slipper å legge inn helle roms, han kjører egen update på roms sitt. Noe jeg har savnet til enkelte..

 

Og til sist, noe som jeg synes bare var dilldall, men viser seg å være nyttig er jo BLN. Det støtter også dette roms, enkelt å greit.

 

FOr dere som ikk har prøvd CriskeloRom, kan jeg anbefalle det på det varmeste..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar fra OneCall på dataproblemene:

 

Hei, og takk for din henvendelse.

 

Har nå hørt med vår tekniske avdeling og tydeligvis skjer dette etter den siste oppdatering av firmware.

 

Den eneste fiksen vi vet om dette til nå er : taste inn *#*#9900#*#* -> så velge disable fast dormancy. Uheldigvis må dette gjøres på ny dersom tlf slås av og på eller tlf "restarter".

 

Vi er i kontakt med samsung om dette problemet.

 

Da skjer det vel noe snart. Tipset til Onecall ser ikke ut til å fungere. Noen som får det tol å funke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har stilt et par spørsmål og fått svar, så takk for det :)

Men over til en annen ting jeg lurer på, nemlig beskyttelse til telefonen.

Sånn hard beskyttelse rundt telefonen, ikke silikon. Hvis jeg mister den i gulvet/asfalten knuses ikke beskyttelsen da? Velger å IKKE ta silikon beskyttelse i og med at telefonen blir så varm.

Er dårlig å forklare, så håper dere skjønte :)

 

Ingen som vet? :)

Lenke til kommentar

God morgen folkens.

 

Nå har jeg fått brukt CriskeloRom V10

Tenkte jeg vil dele litt av min erfaring så langt. For dette roms synes jeg trenger det. For noe så herlig å jobbe med, ja det har jeg ikke vært borti.

ROms er rask, stabil, Utrolig Stabil også.

 

Og deg synes det er veldig ryddig. Har alt du vil ha av et roms, men alikavel er alt som orginalt. Ryddig, men samtidig gir deg friheten.

 

Jeg har latt tlf stått på over natten, ikke noe ladder i, og wifi er på, pluss vanlige dilldalle på desktopen, fb dagbladet,twitter. Men tlf har bare brukt utrolige 9%.. Det synes jeg er utrolig, med tanke på hva det har vært tidligere.

 

Så, jeg har jo inn V10 i går, men allerede nå er det kommet 10.1 og jeg slipper å legge inn helle roms, han kjører egen update på roms sitt. Noe jeg har savnet til enkelte..

 

Og til sist, noe som jeg synes bare var dilldall, men viser seg å være nyttig er jo BLN. Det støtter også dette roms, enkelt å greit.

 

FOr dere som ikk har prøvd CriskeloRom, kan jeg anbefalle det på det varmeste..

 

hei,

 

Du skrev tidligere noe om å bare legge zip-filen rett på sd-kortet og boote i recovery-mode, men jeg trenger mer detaljer. Står alt beskrevet i linken du sendte?

Er denne rootet? Hvis ikke, kan jeg bare følge prosedyren beskrevet i post 1 i denne tråden? Jeg vil nemlig gjerne fortsette å kjøre SETCPU, som klokker ned CPU når jeg ikek bruker telefonen. Sparer endel batteri på det, og jeg vil også disable MAPS, som stjeler en del strøm med TitaniumBackupPro.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har stilt et par spørsmål og fått svar, så takk for det :)

Men over til en annen ting jeg lurer på, nemlig beskyttelse til telefonen.

Sånn hard beskyttelse rundt telefonen, ikke silikon. Hvis jeg mister den i gulvet/asfalten knuses ikke beskyttelsen da? Velger å IKKE ta silikon beskyttelse i og med at telefonen blir så varm.

Er dårlig å forklare, så håper dere skjønte :)

 

Ingen som vet? :)

 

Jeg bruker denne og er godt fornøyd. Eneste minuset er at den lett knekker rundt volumknappen, når man tar den av og på.

 

http://www.case-mate.com/Samsung-Galaxy-S-II-Cases/Case-Mate-Samsung-Galaxy-S-II-Barely-There-Cases.asp#

Lenke til kommentar

Du skrev tidligere noe om å bare legge zip-filen rett på sd-kortet og boote i recovery-mode, men jeg trenger mer detaljer. Står alt beskrevet i linken du sendte?

Er denne rootet? Hvis ikke, kan jeg bare følge prosedyren beskrevet i post 1 i denne tråden? Jeg vil nemlig gjerne fortsette å kjøre SETCPU, som klokker ned CPU når jeg ikek bruker telefonen. Sparer endel batteri på det, og jeg vil også disable MAPS, som stjeler en del strøm med TitaniumBackupPro.

Hvis du skal boote til recovery, for å flashe en zip-fil derfra må du har cwm (clockworkmod). Jeg skal lage noe info om det i førstepost innen de nærmeste par dagene. Er ferdig med jobb akkurat nå, så da har jeg litt tid til å dedikere på tråden.

 

Uansett om en ROM er rootet eller ikke kan du roote den etter du har innstalert det, så om du bruker SetCPU kan du fortsette med det.

Lenke til kommentar

Sitter nå med ny telefon i hus, men mobilen finner ikke hjemmenettverket. Hverken laptopen eller Heroen min har noen problemer med å finne det frem. Noen som har noen tips?

 

 

Edit: Fant ut av det, routernavnet kan tydligvis ikke inneholde "å".

Endret av Sink
Lenke til kommentar

God morgen folkens.

 

Nå har jeg fått brukt CriskeloRom V10

Tenkte jeg vil dele litt av min erfaring så langt. For dette roms synes jeg trenger det. For noe så herlig å jobbe med, ja det har jeg ikke vært borti.

ROms er rask, stabil, Utrolig Stabil også.

 

Og deg synes det er veldig ryddig. Har alt du vil ha av et roms, men alikavel er alt som orginalt. Ryddig, men samtidig gir deg friheten.

 

Jeg har latt tlf stått på over natten, ikke noe ladder i, og wifi er på, pluss vanlige dilldalle på desktopen, fb dagbladet,twitter. Men tlf har bare brukt utrolige 9%.. Det synes jeg er utrolig, med tanke på hva det har vært tidligere.

 

Så, jeg har jo inn V10 i går, men allerede nå er det kommet 10.1 og jeg slipper å legge inn helle roms, han kjører egen update på roms sitt. Noe jeg har savnet til enkelte..

 

Og til sist, noe som jeg synes bare var dilldall, men viser seg å være nyttig er jo BLN. Det støtter også dette roms, enkelt å greit.

 

FOr dere som ikk har prøvd CriskeloRom, kan jeg anbefalle det på det varmeste..

 

hei,

 

Du skrev tidligere noe om å bare legge zip-filen rett på sd-kortet og boote i recovery-mode, men jeg trenger mer detaljer. Står alt beskrevet i linken du sendte?

Er denne rootet? Hvis ikke, kan jeg bare følge prosedyren beskrevet i post 1 i denne tråden? Jeg vil nemlig gjerne fortsette å kjøre SETCPU, som klokker ned CPU når jeg ikek bruker telefonen. Sparer endel batteri på det, og jeg vil også disable MAPS, som stjeler en del strøm med TitaniumBackupPro.

 

Du finner det meste av info om roms i linken jeg ga ut..

 

Jeg er litt usikker omo roms er ferdig rootet, jeg bruker å roote tlf selv, selv om roms har det i seg, bare for å være sikker på at alt er ok..

 

Det med selve rooting, det finner du på første side her, og etter det er gjort, må du ha clockworkmod, som byxxi skrev. Ald dette finner du som sagt på første side her.. :)

Lenke til kommentar

Hei.

Har hatt min Galaxy s2 i snart en måned, og er så langt kjempe fornøyd.

Bortsett fra èn ting. Jeg får ikke fotolys/blits til å virke på kameraet?

Prøvde også en lommelykt app som heller ikke fikk lyset på.

Noen som har/hatt samme problem?

Er vel bare å sende tlf til rep?

Lenke til kommentar

Like under kameraet, til venstre, er det en liten svakhet på min telefon. Kan trykke innover der. Flere som har det slik? =S

 

Hei.

Har hatt min Galaxy s2 i snart en måned, og er så langt kjempe fornøyd.

Bortsett fra èn ting. Jeg får ikke fotolys/blits til å virke på kameraet?

Prøvde også en lommelykt app som heller ikke fikk lyset på.

Noen som har/hatt samme problem?

Er vel bare å sende tlf til rep?

Send til rep.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med noen av beskyttelsene de selger inne på iutstyr.no ? Skulle gjerne hatt meg ett slikt etui og gummi rundt mobilen elns.

 

iUtstyr er ikke å anbefale, kjøpte 2 skjermbeskyttere derifra. Fikk de i posten, virker som de er kjøpt rett fra dealextreme eller lignende. Selv kan jeg anbefale exportprive.com sine, er veldig fornøyd med de! :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med noen av beskyttelsene de selger inne på iutstyr.no ? Skulle gjerne hatt meg ett slikt etui og gummi rundt mobilen elns.

 

iUtstyr er ikke å anbefale, kjøpte 2 skjermbeskyttere derifra. Fikk de i posten, virker som de er kjøpt rett fra dealextreme eller lignende. Selv kan jeg anbefale exportprive.com sine, er veldig fornøyd med de! :)

 

Eller våre TPU caser som også har fått mye god omtale. Både her inne og andre steder.

Lenke til kommentar

Kan også presse dekselet litt innover under kameraet ja, er jo så spinkel den bakdelen der. Får ikke helt samme kvalitetsfølelsen som på min iPhone 4 men :whistle:

Må få tak i beskyttelse eller noe da. Er en flekk ved siden av kameraet som jeg ikke får bort og ikke vet hvor kommer fra. Utrolig provoserende, samtidig suspekt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...