Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er der pulsbeltet, som du må kjøpe i tillegg og koble til via bluetooth, kommer inn. Det er tilsvarende polar sine belter, bare med overføring via en åpnere protokoll.

Neida. Det finnes faktisk en app som kan måle pulsen din gjennom kameraet i telefonen. Hvordan den gjør dette kan jeg dessverre ikke svare på, men jeg vil anta at den bruker kameraet som en slags bevegelsessensor som tar opp de små bevegelsene i pekefingeren din.

 

Jeg har sett på mange screenshots at folk har en app som lar deg se hvor mye prosent batteri man har igjen. Har en slik app selv, men den ligger som et ikon på skrivebordet. Den jeg har sett ligger oppe på navigasjonslinjen og har en blå ring rundt. Noen som vet hvilken jeg mener?

Denne har ikke en blå ring rundt seg, men den viser nåværende prosent i navigasjonslinjen.

Lenke til kommentar

Jeg har sett på mange screenshots at folk har en app som lar deg se hvor mye prosent batteri man har igjen. Har en slik app selv, men den ligger som et ikon på skrivebordet. Den jeg har sett ligger oppe på navigasjonslinjen og har en blå ring rundt. Noen som vet hvilken jeg mener?

 

Det er vel modifikasjoner som man får ved custom roms, slik som Litening rom.

Tror ikke det er så enkelt som å installere en app.

Lenke til kommentar

Kjøpte min første smarttelefon - Samsung GS2 for 2 måneder siden, men det er noe jeg ikke har forstått meg på; hva er forskjellen på en rootet og en ikke-rootet telefon? Kan det ha noe med hvilke tilganger du vil få?

 

 

Det med roote en tlf, er som sagt å gi deg frihet til å gjøre enda mer med tlf.

Men, for den vanlige bruker, har det ikke noe si, man tjener ikke noe på å roote en tlf.

 

Selv har jeg rootet min tlf, mest får å utforske å lære meg enda mer om android, og roms.(Uorginale) programvare..

Men, vist man bare skal ha tlf for å leke med, spille ringe og surfe, ja vanlig bruk. Har det ikke noe for seg.

 

I de fleste tilfellene, blir det mer bug på tlf med uorginal programvare, en orginale. Det på grunn av at de som utvikler roms, legger med for mye dilldall i roms..

Lenke til kommentar

Det er der pulsbeltet, som du må kjøpe i tillegg og koble til via bluetooth, kommer inn. Det er tilsvarende polar sine belter, bare med overføring via en åpnere protokoll.

Neida. Det finnes faktisk en app som kan måle pulsen din gjennom kameraet i telefonen. Hvordan den gjør dette kan jeg dessverre ikke svare på, men jeg vil anta at den bruker kameraet som en slags bevegelsessensor som tar opp de små bevegelsene i pekefingeren din.

 

 

 

Det er jeg klar over, men det er litt vanskelig å gjøre mens man trener iom at man må holde fingeren over lyset og kameralinsen til enhver tid for at dette skal fungere. Det fungerer på den måten at fingeren skifter farge når pulsen slår dersom den er gjennomlyst, og dermed får man en ganske nøyaktig avlesning av puls.

 

For å bruke pulslogging i sportstracker pro, som spørsmålet var om, så må man kjøpe et bluetooth pulsbelte som man parer med telefonen og dermed aktiverer dette i sportstracker (eller et annet treningsprogram for den saks skyld).

Lenke til kommentar

Hei

 

driver å vurderer å kjøpe meg sportstracker pro til telefonen

 

Men hvordan kan han regne ut heart rate /breathing rate osv?

 

skjønner ikke det jeg?

 

Hei, jeg bruker denne appen, for å måle puls og kadens trenger du et pulsbelte som dette:

 

http://www.zephyr-technology.com/store/buy-now.html

 

Det finnes en rekke andre apps som har lignende funksjonalitet.

 

Hvis du trenger mer fysiologiske data finnes det mer avanserte utgaver som koster mange ganger så mye og som heller ikke er ment for vanlige mosjonister.

 

hei,takk for svar.

 

Men hvordan måler den puls osv egentlig? altså det har jeg aldri skjønt

 

Det er der pulsbeltet, som du må kjøpe i tillegg og koble til via bluetooth, kommer inn. Det er tilsvarende polar sine belter, bare med overføring via en åpnere protokoll.

 

ah,nå skjønner jeg

 

takker

 

men du har denne som du viser til?

 

den funker altså til telefonen?

Lenke til kommentar
Men, for den vanlige bruker, har det ikke noe si, man tjener ikke noe på å roote en tlf.

 

Her er jeg nok litt uenig. Man kan f.eks få bedre batterikapasitet og f.eks ha muligheten for å ta bilde selv under 15% igjen på batteriet hvis dette er noe man vil ha - da tjener man jo noe på det ... man får tlf slik man vil ha den.

 

 

Å jeg er litt uenig med deg :blush:

 

Når det gjelder batterie, så må jeg si at jeg ikke merker noe som helt forskjel på orginal fw, eller uorginal fw.

 

Fruen har helt orginal fw i tlf, men jeg har uorginal roms. siste møkka fra Litening_Rom.. Men ho har bedre batterie en meg, ja, ho er flittig bruker av spill og surfing på tlf..

 

Det med kamera, den er jeg enig i. Men, jeg tenker sånn, er man nede i 15% så vil man spare stømmen til andre ting..

 

 

Det jeg mener, er at for en vanlig bruker, ser jeg ikke poenge med å ødelegge garantien, for hender det noe med tlf, ja da sitter man der.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke følgt så mye med på denne tråden ettersom jeg bare har hatt min S2 i en uke, så beklager hvis dette er nevnt før. Prøvde å søke.

 

Når man setter bakgrunnsbilde så kan man velge om det skal være "statisk" eller om det skal være bredere enn selve oppløsningen, sånn at når man beveger seg bortover på hjemmeskjermen, beveger man seg også bortover på bakgrunnsbilde. Hvis dere skjønner?

Over til problemet, jeg har satt statisk bakgrunn. Men når jeg plugger i strømkabelen så hopper den over til "dynamisk" bakgrunnsbilde (hvis det går an å si det sånn). Utrolig merkelig bugg, og ganske irriterende å bytte tilbake hele tiden.

 

Noen andre som opplever det? Noen som har funnet en fix?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har stilt et par spørsmål og fått svar, så takk for det :)

Men over til en annen ting jeg lurer på, nemlig beskyttelse til telefonen.

Sånn hard beskyttelse rundt telefonen, ikke silikon. Hvis jeg mister den i gulvet/asfalten knuses ikke beskyttelsen da? Velger å IKKE ta silikon beskyttelse i og med at telefonen blir så varm.

Er dårlig å forklare, så håper dere skjønte :)

Lenke til kommentar

 

ah,nå skjønner jeg

 

takker

 

men du har denne som du viser til?

 

den funker altså til telefonen?

 

Nei, men kjenner flere andre som bruker slike, så det skulle være en grei sak. Les deg opp litt på tester av disse, da jeg ikke er nok inn i det til å si hvilke som er best, behageligst, lengst batteritid osv :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å skru av "smilyes" på meldinger? Når jeg skriver :O blir det en stygg android gnom som jeg ikke vil ha :p

android gnomen er søt den :roll:

Det kommer ikke en android smiley til de du sender meldingen til hvis de ikke har android.. Da kommer det en :O , eller det symbolet telefonen erstatter :O med..

Lenke til kommentar

 

ah,nå skjønner jeg

 

takker

 

men du har denne som du viser til?

 

den funker altså til telefonen?

 

Nei, men kjenner flere andre som bruker slike, så det skulle være en grei sak. Les deg opp litt på tester av disse, da jeg ikke er nok inn i det til å si hvilke som er best, behageligst, lengst batteritid osv :)

Jeg har polar bluetooth pulsbelte, det fungerer på Sportstracker, Endomondo og Runkeeper, har ikke testet flere apps. Dette beltet kan du kjøpe på www.sports-tracker.com

Lenke til kommentar
Når det gjelder batterie, så må jeg si at jeg ikke merker noe som helt forskjel på orginal fw, eller uorginal fw.

 

Fruen har helt orginal fw i tlf, men jeg har uorginal roms. siste møkka fra Litening_Rom.. Men ho har bedre batterie en meg, ja, ho er flittig bruker av spill og surfing på tlf..

 

Det med kamera, den er jeg enig i. Men, jeg tenker sånn, er man nede i 15% så vil man spare stømmen til andre ting..

 

 

Det jeg mener, er at for en vanlig bruker, ser jeg ikke poenge med å ødelegge garantien, for hender det noe med tlf, ja da sitter man der.

 

Man kan bare bruke den jiggen, så ser de ikke at man har rootet tlf slik jeg har forstått det - dermed har man garanti. Man trenger vel ikke legge inn ny fw bare for at man rooter?

 

Hvis man ved root kan slå av endel man ikke kan uten, så blir batteri bedre - samme hvis man klokker ned noe osv ...

 

Det med foto er fordi jeg vil ha muligheten til å dokumenter med bilde hvis jeg kolliderer f.eks - altså muligheten selv om batteri er under 15%. (er heller ikke tilhenger av slike begrensninger, da dette bør få være opp til bruker syns jeg)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Det med kamera, den er jeg enig i. Men, jeg tenker sånn, er man nede i 15% så vil man spare stømmen til andre ting..

 

Tja, man vil jo helst bestemme selv hva man vil bruke de 15 siste prosentene til.

Blir som om telefonen skal bestemme at under 50% så får du ikke skrive SMS, og under 30% så får du ikke bruke browseren.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det har blitt sagt, men jeg kom over et smart triks helt tilfeldig. Dersom du tar fingeren på infolinja uten å dra den ned, kommer det en ny linje under det er ment å dra ned. Dersom du i stedet bare drar fingeren over linja (uten at den beveger seg verken opp eller ned), holder den der til linja forsvinner og først da fjerner fingeren fra skjermen vil lysstyrken endres etter hvor fingeren er på linja. Prøv selv! Det viktige når dette skal gjøres er at "dralinja" ikke beveger seg når du drar fingeren ned på den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...