Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min er nå omsider på vei i posten, og har lest litt forskjellige tråder her og har sett mange imponerende homescreens og lockscreens blandt annet :D

 

Så lurer i all enkelhet på hva slags muligheter er det en slik launcher gir? Hva ER en launcher? Kan jeg da automatisk både justere den nederste "startlinja" i mangel på bedre ord (dock?), og feks lockscreen? Eller trenger jeg programmer som gjør dette for meg i tillegg?

 

Custom klokker og sånt, er det også noe som muligjøres pga custom launcher?

Lenke til kommentar

Min er nå omsider på vei i posten, og har lest litt forskjellige tråder her og har sett mange imponerende homescreens og lockscreens blandt annet :D

 

Så lurer i all enkelhet på hva slags muligheter er det en slik launcher gir? Hva ER en launcher? Kan jeg da automatisk både justere den nederste "startlinja" i mangel på bedre ord (dock?), og feks lockscreen? Eller trenger jeg programmer som gjør dette for meg i tillegg?

 

Custom klokker og sånt, er det også noe som muligjøres pga custom launcher?

Slenger meg på denne. Og hva er forskjellen mellom launcher og custom rom?

Lenke til kommentar

Kunne kanskje vært greit om folk hadde lastet opp noen bilder.

Så slipper man å prøve alt for å få ett inntrykk av forskjellige launchere.

En launcher er det som "styrer telefonen" Legger du inn en launcher tar den over for touchwiz.

En launcher legger seg som et shell, og er ikke en rom. Launchere kan du legge inn/fjerne som du vil. Man kan også gå tilbake til å bruke touchwiz selv om man har en launcher på tlf.

Har selv brukt Luncher pro, og prøvd et par andre, men gått tilbake til Launcher pro hver gang.

Akkurat nå bruker jeg touchwiz for å gi den en sjanse. Men har en mistanke om at jeg snart er tilbake på LP igjen.

Lenke til kommentar

Hadde telefonen bare 24 timer før skjermen knuste, men med unntak av noen småting er det uten tvil den beste mobilen jeg har eid.

 

For å ta de negative sidene først da de ikke er mange, men allikevel verdt å nevne:

 

- Manglende "premiumfølelse". Veldig subjektiv her, men sammenlignet med mange av konkurrentene (eks. HTC) føles ikke telefonen så eksklusiv som den burde. Mulig det også har med den lave vekten, men selv syntes jeg plastfølelsen er litt overveldende, i tillegg til at baksiden er veldig glatt mot harde underlag.

 

- Holdbarheten på Gorillaglasset foran skjermen. Som tidligere nevnt og illustrert i den andre tråden, knuste glasset mitt etter at telefonen datt ut av jakkelommen fra lav høyde. Ser man på demovideoene til Corning (produsenten) får man nesten inntrykk at glasset nesten er uknusbart, men det er nok her som med med IPhone 4, at glasset har svake punkter som kan medføre at det går i knas. Har hatt andre mobiler med Gorillaglass som har tålt betraktelig mye mer, men igjen... Det har vært mindre skjermer, og mulig jeg rett og slett bare har vært veldig uheldig, eller kanskje t.o.m en garantisak... Vi får se...

 

- Touchwiz. Igjen subjektivt, og jeg er nok en smule preget av å ha brukt Sense, ADW og Launcher Pro på andre telefoner. Mitt største ankerpunkt er en så banal sak som å ikke få konfigurert hvilken av skjermene som skal være hjemskjermen når man klikker på hjem-knappen. Har lest på XDA at dette visstnok kunne hackes via root tilgang på forgjengeren, men håper jo i det lengste at dette kommer i neste fw oppdatering.

 

- Social hub. Godt forsøk, men den korte tiden jeg hadde denne påslått til å synkronisere mot Facebook, Twitter og LinkedIn gikk telefonen varm, og jeg følte den slukte batteri.

 

Så over til de positive :yes:

+ Super AMOLED skjermen. Ikke annet å si enn fantstisk, og nesten vanskelig å beskrive hvor heftig denne skjermen er.

 

+ Hastigheten. Både prosessorhastighet og generell brukerfølelse. Minimalt med ventetid for å loade programmer, spill etc, og oppdaget ingen hick ups.

 

+ Readers Hub. Helt topp for en som både er bokorm og allerede abonnerer på en del tidskrifter som er tilgjengelig via Zinio.

 

+ Toucwiz har også en del positive sider, slik som muligheten til å tilpasse en del av de medfølgende widgetene slik man selv foretrekker, og også enkelheten mht å opprette foldere, flytte ting rundt etc.

 

+ Kamera, full HD video og Allshare/DLNA. Med Samsung LED tv er det en smal sak å få overført dette til TVen uten kabler.

 

+ Gestures. Ok, i utgangspunktet mer en gimmick enn nytte, men brukte faktisk zoomingen litt både ved nettlesing og i bildegalleriet.

 

+ Stort sett det meste annet :)

 

Da gjelder det bare å pushe Elkjøp til å få reparert vidunderet mitt slik at abstinensene snart forsvinner. Ganske nedtur å gå tilbake til en HTC hero i mellomtiden for å si det mildt...

 

NB! Tips til slutt... Anbefaler folk å kjøpe et skin, sleeve eller jacket basert på mitt eget lille uhell. Greit å slippe å levere fra seg telefonen på reparasjon i 2-3 uker, hvis man kan unngå tilsvarende skader for en 50 lapp.

Lenke til kommentar

disse trådene er alltid fulle av "hvem har lagerbeholdning hvor" og priser og posten osv når telefonen er såpass nylansert.

 

det jevner seg alltid ut til bedre saker etterhvert.

 

MEN siden vi er inne i den fasen har jeg nettopp kansellert fra netonnet og bestilt fra telenor. burde være hos meg fredag/lørdag.

 

gleder meg som et barn.

Lenke til kommentar

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt

13.05.2011 17:29, 0024 OSLO

 

Ser ut som de blir der over natten. De glemte nok igjen pakkene mine da de kjørte de videre i dag tidlig. :(

 

Noen som har en annen apps som er noe lignende Seal? Har jo funnet den lettete måten å gå rundt Seal på. Men liker å bare tegne inn mønster for å låse opp!

Lenke til kommentar

Kunne kanskje vært greit om folk hadde lastet opp noen bilder.

Så slipper man å prøve alt for å få ett inntrykk av forskjellige launchere.

En launcher er det som "styrer telefonen" Legger du inn en launcher tar den over for touchwiz.

En launcher legger seg som et shell, og er ikke en rom. Launchere kan du legge inn/fjerne som du vil. Man kan også gå tilbake til å bruke touchwiz selv om man har en launcher på tlf.

Har selv brukt Luncher pro, og prøvd et par andre, men gått tilbake til Launcher pro hver gang.

Akkurat nå bruker jeg touchwiz for å gi den en sjanse. Men har en mistanke om at jeg snart er tilbake på LP igjen.

 

Creds for god forklaring!

Noen som vet om en app som ligner på Seal? Er jo lett å gå rundt Seal så lenge det er mønster kode. Men vil ha mønster-kode og ikke tall, frustrerende!

Lenke til kommentar

Kan man også overføre selve skjermbildet på S2 til LED tv (Samsung) uten kabler?

Min henger på veggen, så det er både lite pent og ganske stress om jeg skal løfte den frem pga dette...

 

Nei, det tviler jeg på. Har jo sett det demonstrert, men alltid med overgangskabelen til HDMI.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt denne som en erstatter for min fuktskadede Nexus s, men hvordan er det med TouchWiz teknologien til Samsung på denne modellen? Har hørt flere som syntes TouchWiz er noe driiit og dermed styrer unna Samsung sine modeller som blir utstilt med TouchWiz.

 

Og hvordan blir bakdekselet etterhvert, ser på videoer av mobilen og det ser ikke helt lovende ut det bakdekselet, men mulig jeg tar feil?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...