Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt i9100 med et Djuice-abonnement. Dessverre har Telenor lagt til all verdens søppel på mobilen. Slik jeg har forstått det må man roote telefonen for å i det hele tatt ha muligheten til å rydde opp i og slette unødvendige applikasjoner og nettside-bokmerker.

 

Hvordan gjør jeg dette? Lær meg å roote! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er mest irriterende er at man ikke kan innse at man har gjort en feil. Og disse punktene hjelper uansett lite når kundebehandlere både over facebook og over telefon har opplyst om at det var mulig å oppnå en minstepris på 3086,-

Hvilket tilbud er det du snakker om? Tilbudet som Blunderguff viste til hadde jo en totalpris på kr 2869, så det må være et annet tilbud du har sett?

 

Uansett er jeg ikke så sikker på at verken Siba eller Tele2 har gjort noe feil her. Hvis minstedebiteringen kun gjelder ved nytt nr, så har de garantert seg imot at totalprisen kan bli høyere ved å si "minste totalpris". Hadde du flyttet over et telefonnr fra f.eks. Telenor til Tele2, ville du IKKE fått denne minstedebiteringen, dermed blir også totalprisen helt korrekt. Det samme ville vært tilfelle om du allerede har abonnement hos Tele2 og endret dette til annonsert abonnement.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp kjøpt i9100 med et Djuice-abonnement. Dessverre har Telenor lagt til all verdens søppel på mobilen. Slik jeg har forstått det må man roote telefonen for å i det hele tatt ha muligheten til å rydde opp i og slette unødvendige applikasjoner og nettside-bokmerker.

 

Hvordan gjør jeg dette? Lær meg å roote! :-)

Må vel kanskje legge inn original rom på nytt via Odin.

Original rom kan lastes ned her

Lenke til kommentar

Hvordan nullstiller jeg telefonen? Har begynt å bli ganske treig i det siste, vet ikke hva dette skyldes av. Bruker lang tid på å skifte applikasjoner, skrive meldinger, åpne meldinger osv... Dette skjedde også før jeg oppgraderte 2.3.5. Etter oppgraderingen så var den ganske kjapp igjen, men nå er den treig igjen....

Lenke til kommentar

Jeg har en SGS2. Har nettopp byttet til OneCall. Av en eller grunn kommer jeg ikke på nett via en webbrowser når jeg bruker mobildata. Alt annet funker, mail, market, tv-streaming osv, men ikke webbrowsing. Via WIFI går det som bare det. Har prøvd 3 forskjellige browsere med samme resultat. Må være en lur innstilling et sted. Ideer mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Noen som vet kostnaden ved reperasjon av knust glass/skjerm ?

Tipper 1500 - 2000. Litt avhengig av verksted som skal gjøre jobben.

Alternativt kan man kjøpe deler på nett og bytte selv. Avhengig av hva som er knust kan det bli veldig mye billigere. POris for full front med glass, skjerm og digitizer (touchbiten) i en ferdig mnontert del, er rundt 150USD, eller 800kr.

 

Du risikerer at garantien ryker mtp fremtidige problemer da.

Lenke til kommentar

Det som er mest irriterende er at man ikke kan innse at man har gjort en feil. Og disse punktene hjelper uansett lite når kundebehandlere både over facebook og over telefon har opplyst om at det var mulig å oppnå en minstepris på 3086,-

Det ER jo fullt mulig, så lenge du ikke skal ha et nytt mobilnummer - og det er da virkelig ingen del av mobilen, det er fullt mulig å kjøpe den og portere over et telefonnummer man allerede har, for de aller fleste kjøpere. Så lenge som ikke vil portere et eksisterende nummer blir informert om at det er en ekstrapris, er det ikke noe problem.

 

red: Sory for dobbelpost, har sammenslpåingsfunksjonen sluttet å fungere?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Noen som vet kostnaden ved reperasjon av knust glass/skjerm ?

Tipper 1500 - 2000. Litt avhengig av verksted som skal gjøre jobben.

Alternativt kan man kjøpe deler på nett og bytte selv. Avhengig av hva som er knust kan det bli veldig mye billigere. POris for full front med glass, skjerm og digitizer (touchbiten) i en ferdig mnontert del, er rundt 150USD, eller 800kr.

 

Du risikerer at garantien ryker mtp fremtidige problemer da.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Det som er mest irriterende er at man ikke kan innse at man har gjort en feil. Og disse punktene hjelper uansett lite når kundebehandlere både over facebook og over telefon har opplyst om at det var mulig å oppnå en minstepris på 3086,-

Det ER jo fullt mulig, så lenge du ikke skal ha et nytt mobilnummer - og det er da virkelig ingen del av mobilen, det er fullt mulig å kjøpe den og portere over et telefonnummer man allerede har, for de aller fleste kjøpere. Så lenge som ikke vil portere et eksisterende nummer blir informert om at det er en ekstrapris, er det ikke noe problem.

 

red: Sory for dobbelpost, har sammenslpåingsfunksjonen sluttet å fungere?

 

Det kommer veldig tydelig fram om man går igjennom valgene på siden.

 

Om man velger forlenging i 12 mnd, blir minste totalkostnad 2869,- i følge siden.

 

Om man velger nytegning i 12 mnd blir minste totalkostnad 3068,- i følge siden.

 

Jeg valgte sistnevnte - og fikk først i butikken, da jeg fysisk hentet telefonen, vite at i tillegg til minste totalkostnad, kommer en minimumsdebetring på 49,- mnd. (12X49= 588)

Dette innebærer at minste totalkostnad i alternativ 2 er 3656,- og ikke 3068,- som opplyst i annonsen og underveis i vareregistreringen.

Lenke til kommentar

Da virker det ganske klart som om det er Siba som tabber seg ut, Tele2 baker inn minstefaktureringen i totalprisen når du skal kjøpe mobil fra nettsidene deres. Tele 2 Champion MEGA finnes heller ikke på tele2 sine sider - fastpris har ekstranavn etter abpnnementet small, medium osv, men tele2 skiller bare med månedsprisen.

 

red. ikke det at annonsen deres er direkte feil, om man kan få den til den prisen med forlenging, men det gjelder jo ganske få kunder, så det er i beste fall på kanten.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Da virker det ganske klart som om det er Siba som tabber seg ut, Tele2 baker inn minstefaktureringen i totalprisen når du skal kjøpe mobil fra nettsidene deres. Tele 2 Champion MEGA finnes heller ikke på tele2 sine sider - fastpris har ekstranavn etter abpnnementet small, medium osv, men tele2 skiller bare med månedsprisen.

 

red. ikke det at annonsen deres er direkte feil, om man kan få den til den prisen med forlenging, men det gjelder jo ganske få kunder, så det er i beste fall på kanten.

 

Er ikke annonsen jeg har klaget på, men hva som skjer når man utfører valgene. Og på valget for "forlenging" (red: nytegning)benytter de også utrykket "total minstekostnad" og det er den som er misvisende.

Endret av KennethJS
Lenke til kommentar

Var det ikke bare nytegningsprisen som innebar en minstefakturering de ikke opplyste om? Trodde det var den klaget på først jeg, men jeg har ikke lest helt tilbake til det første innlegget ditt, så jeg kan ha gått glipp av noe.

Beklager, ble en skrivefeil der.

 

Altså, det som står på forsiden, i annonsen kan sikkert unnskyldes - ettersom den prisen er mulig å oppnå.

 

MEN om man går igjennom valgene videre. Velger "nytegning"---> "12 mnd" - så kommer det opp at minste totaltkostnad er 3068,-. Og for noen som velger "nytegning" er dette en pris det er totalt umulig å oppnå.Fordi om du ikke bruker abbonementet da, i det hele tatt, så vil den faktiske minsteprisen bli 3656,- Det er der det skurrer!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...