Gå til innhold

Generell diskusjon rundt Norges hovedstad Oslo. En pryd for landet eller en forfallen rønne? Et fristed for kriminalitet eller en trygg by?


Hvordan synes du Oslo er utsendemessig?  

685 stemmer

  1. 1. Synes du Oslo er en fin by utsendemessig?



Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Jeg har jo skrevet ett langt innlegg om hvor dårlig forslag dette er.

Du må gjerne fortsette med det samme maset ditt, men tror ikke helt det hjelper din sak når du bare repeterer deg selv når ander forklarer hvor dårlig forslaget er.

Du får dure videre med Oslos tynne lommebok og skylde på alt annet når Oslo forfaller. FrP med Carl Ivar Hagen i spissen har vært en tragedie for Oslo. Dere vil nok oppfatte det etter hvert selv om det kan ta tid.

 

Sober nations have all at once become desperate gamblers, and risked almost their existence upon the turn of a piece of paper. To trace the history of the most prominent of these delusions is the object of the present pages. Men, it has been well said, think in herds; it will be seen that they go mad in herds, while they only recover their senses slowly, and one by one

Charles MacKay, 1841

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knivstukket og slått med balltre

 

En mann er fraktet til sykehus i Oslo.

 

- Klokken 18.30 ble en person av afrikansk opprinnelse knivstukket i armen og slått med balltre på Sinsen, melder Oslo-politiets operasjonsleder på Twitter.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/Knivstukket-og-slatt-med-balltre-6802306.html

 

Synes fortsatt ikke Oslo virker som noen trygg og fredelig by...

Lenke til kommentar

Men kan man ikke si det om hva man vil? Om man skatter 30% kunne man skattet 40% osv. uten at det behøver å bli bedre av den grunn.

Nei, reduksjon ad absurdum virker ikke her.

 

Oslo må bruke de samme skattesatser som andre kommuner benytter for å bli tildelt skjønnsmidler.

 

Synes du skriver litt i overkant kryptisk, virker nesten som du ikke ønsker å gjøre deg forstått. Hvilken skatt er det Oslofolk ikke betaler og hva dreier skjønnsmidler seg om?

Lenke til kommentar

Jeg har jo skrevet ett langt innlegg om hvor dårlig forslag dette er.

Du må gjerne fortsette med det samme maset ditt, men tror ikke helt det hjelper din sak når du bare repeterer deg selv når ander forklarer hvor dårlig forslaget er.

Du får dure videre med Oslos tynne lommebok og skylde på alt annet når Oslo forfaller. FrP med Carl Ivar Hagen i spissen har vært en tragedie for Oslo. Dere vil nok oppfatte det etter hvert selv om det kan ta tid.

Du får dure videre med den sosialistiske tankegang, men Oslo sier nei takk.

Jeg har noen gang sagt at jeg mener at Carl Ivar er riktig for Oslo?

Liker forsåvidt at du fortsatt overser svaret mitt, tom for argumenter?

 

Nei, reduksjon ad absurdum virker ikke her.

Oslo må bruke de samme skattesatser som andre kommuner benytter for å bli tildelt skjønnsmidler.

Synes du skriver litt i overkant kryptisk, virker nesten som du ikke ønsker å gjøre deg forstått. Hvilken skatt er det Oslofolk ikke betaler og hva dreier skjønnsmidler seg om?

Sånn jeg har forstått det så vil han ha eiendomsskatt, men han vil nok ikke gjøre seg forstått siden han ikke er i stand til å svare direkte på spørsmålet.

Virker som om han vil oppfattes som elitist eller noe, sært uansett.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Øver massetjeneste i Oslo:

 

Omfattende politiøvelse i Oslo

 

Sikrere vårtegn enn 600 politimenn, ti hester og diverse politihunder i heftige gatekamper finnes knapt på Tøyen.

 

Etter å ha gått i gatekrigen med uttrangerte UP-biler som skjold, har oslopolitiet nå investert det nødvendige antall millioner i nye spesialbiler som tåler både CS-gass, kampestein og småraketter.

 

Det er nederlandsk politi som har utviklet denne typen politibiler skreddersydd for store demonstrasjoner.

 

Hver vår må alle de operative politifolkene gjennom noen økter med såkalt massetjeneste, og dette skjer denne uken på Kampen i Oslo.

 

Øvelsene pågår hver dag fra tirsdag til og med fredag denne uken.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Omfattende-politiovelse-i-Oslo-6802665.html

 

Det er jo flott at politiet både trener og markerer seg. Imidlertid kan man jo lure på hvor effektivt det er når du ser på neste sak:

 

Knivstukket på hotell i Oslo

 

- Ble stukket i hodet.

 

Knivstikkingen skjedde på Best Western Kampen Apartment Hotel i Kjølberggata i Oslo natt til torsdag.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/Knivstukket-pa-hotell-i-Oslo-6803163.html

Lenke til kommentar

Øver massetjeneste i Oslo:

 

Omfattende politiøvelse i Oslo

 

Sikrere vårtegn enn 600 politimenn, ti hester og diverse politihunder i heftige gatekamper finnes knapt på Tøyen.

 

Etter å ha gått i gatekrigen med uttrangerte UP-biler som skjold, har oslopolitiet nå investert det nødvendige antall millioner i nye spesialbiler som tåler både CS-gass, kampestein og småraketter.

 

Det er nederlandsk politi som har utviklet denne typen politibiler skreddersydd for store demonstrasjoner.

 

Hver vår må alle de operative politifolkene gjennom noen økter med såkalt massetjeneste, og dette skjer denne uken på Kampen i Oslo.

 

Øvelsene pågår hver dag fra tirsdag til og med fredag denne uken.

 

http://www.aftenpost...lo-6802665.html

 

Det er jo flott at politiet både trener og markerer seg. Imidlertid kan man jo lure på hvor effektivt det er når du ser på neste sak:

 

Knivstukket på hotell i Oslo

 

- Ble stukket i hodet.

 

Knivstikkingen skjedde på Best Western Kampen Apartment Hotel i Kjølberggata i Oslo natt til torsdag.

 

http://www.aftenpost...lo-6803163.html

 

Her ser jeg ikke helt sammenhengen. Burde politiet bli bedre til å hindre at noen stikker en annen med kniv på ett hotell fordi de øver på massetjeneste, som strengt tatt dreier seg om noe helt annet? Blir ikke dette nok ett eksempel på "god dag mann økseskaft"?

 

Forøvrig stusser jeg på det samme som han over, hva er det du prøver å si med alle disse linkene dine? At folk blir drept og at det er kriminalitet i Oslo er det ingen som nekter for hvis det var det du trodde. Etter mitt siste svar til deg ser du ut til å ha gått over til å spamme tråden med nyhetslinker. Om du har noe å si foreslår jeg at du sier det og backer det opp med tall som støtter dette. "Mann stukket med kniv" sier ingenting om hvorvidt det er farligere i Oslo enn andre steder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt relevant med tanke på det som har blitt diskutert ang. sikkerhet i Oslo.

 

Jeg bare lurer på noe, Glimti. Du sier gang på gang at utlendinger blir skremte når de kommer hit og at vi må skamme oss over byen.

 

Hvorfor er det da komplett irrelevant at vi da forteller at Oslo er langt tryggere enn andre byer i Europa? I forhold til sin størrelse er den vanvittig trygg. Ser vi bortifra 22. juli, var det i fjor flere drap i Dublin på én måned enn hele NORGE til sammen over hele året. Det sier litt om hvor trygt landet vårt er.

 

Ser vi også på hva slags drap som er vanligst i Norge og sammenligner med andre land, er det også store forskjeller. Eksempel: I Paris er det opptøyer flere ganger i uka i forstedene. Det skjer så ofte at det ikke en gang får nyhetsdekning. De vanligste drapene der, og for øvrig i de fleste andre europeiske storbyer, er knyttet til gjengvirksomhet eller organisert kriminalitet.

 

I Oslo har vi hatt to-tre saker de siste TI årene om skyting i gjengmiljøer. Det er så lite at det er latterlig. De vanligste drapene her i landet, skjer innad i familier. Det sier igjen en god del om hvor trygt landet vårt og hovedstaden vår er.

Endret av Hanske
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Iforhold til drap er det trygt fordi gjengene tjener såpass mye penger her at de flytter selve oppgjørene dem imellom til andre land som Sverige & Danmark da tingene ofte styrer derifra, folk er som oftest fornøyd med pengene de tjener i Norge samt at konkurransen de siste årene er lav..

 

Vi kan fort se en oppblomstring av drap, skal en gnist til..Vi ser Litauere begynner ta ganske av seg imellom men også der mistenker jeg at de heller tar det i hjemlandet en har da episoder her vil tiltrekke seg Politiet..

 

Oslo bare idag ble en kompis spurt om han ville kjøpe rivitrol(beroligende tabletter) midt inni på byporten(gikk i trenings klær og trenings bag) samt at en Afrikaner ble super aggressiv når en annen kompis ikke hadde fyr til jointen hans, var ca 2sek ifra eskalere til en dårlig dag for den karen..

 

Personlig har jeg vandret rundt i flere storbyer og Oslo er møkkete iforhold..

Som eks sist i Amsterdam på 3dager opplevende jeg ikke høre EN Hollender med annen etnisk bakgrunn snakke noe annet språk en Hollandsk, jeg så IKKE rom folk på vært gatehjørne, jeg så ikke Narkomane stikke sprøyter, jeg så nesten ikke noe tiggere, og på de 3dagene gikk vi ca 14timer tilsammen rundt om i hele byen både natt & dag..

Lenke til kommentar
Personlig har jeg vandret rundt i flere storbyer og Oslo er møkkete iforhold..

Som eks sist i Amsterdam på 3dager opplevende jeg ikke høre EN Hollender med annen etnisk bakgrunn snakke noe annet språk en Hollandsk, jeg så IKKE rom folk på vært gatehjørne, jeg så ikke Narkomane stikke sprøyter, jeg så nesten ikke noe tiggere, og på de 3dagene gikk vi ca 14timer tilsammen rundt om i hele byen både natt & dag..

 

Eeh, du kan ikke ha vært mye rundt i Amstern. Var i Grachtengordel-Zuid i nærheten av Rembrandtplein på kveldstid og da var det mange afrikanske gjenger. Tett i tett på hvert eneste gatehjørne. Følte meg mye mer utrygg da enn hvor som helst i Oslo.

Endret av Olum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Amsterdam er på ingen måte noen trygg by.

 

 

Personlig har jeg vandret rundt i flere storbyer og Oslo er møkkete iforhold..

Som eks sist i Amsterdam på 3dager opplevende jeg ikke høre EN Hollender med annen etnisk bakgrunn snakke noe annet språk en Hollandsk, jeg så IKKE rom folk på vært gatehjørne, jeg så ikke Narkomane stikke sprøyter, jeg så nesten ikke noe tiggere, og på de 3dagene gikk vi ca 14timer tilsammen rundt om i hele byen både natt & dag..

 

Eeh, du kan ikke ha vært mye rundt i Amstern. Var i Grachtengordel-Zuid i nærheten av Rembrandtplein på kveldstid og da var det mange afrikanske gjenger. Tett i tett på hvert eneste gatehjørne. Følte meg mye mer utrygg da enn hvor som helst i Oslo.

 

Ok så kvelds tid Oslo føler du deg såpass mye tryggere, jeg deler hvertfall ikke den erfaringen, men ja jeg vet om områdene i Amsterdam som kan by på problemer og i motsetting til Oslo kan de lett unngås om ikke unngås så har de hvertfall ikke gitt meg eller noen jeg kjenner noe problemer..Vi er ikke typene som holder oss til turist stedene..

 

 

Problemene i Oslo ofte er i sentrum, og Oslo som by er møkkete iforhold til Amsterdam, og det gir ikke noe følelse av trygghet når man ser folk sette sprøyter slik at barn kan se det samt rom folk på vært gate hjørnet.

Endret av Dani46
Lenke til kommentar

Personlig har jeg vandret rundt i flere storbyer og Oslo er møkkete iforhold..

Som eks sist i Amsterdam på 3dager opplevende jeg ikke høre EN Hollender med annen etnisk bakgrunn snakke noe annet språk en Hollandsk, jeg så IKKE rom folk på vært gatehjørne, jeg så ikke Narkomane stikke sprøyter, jeg så nesten ikke noe tiggere, og på de 3dagene gikk vi ca 14timer tilsammen rundt om i hele byen både natt & dag..

Jeg skjønner at du kjenner Amsterdam inn og ut etter tre dager

Min fetter som har bodd der i 2-3år har ett litt annet inntrykk enn deg, men hva vet vel han.

 

 

Thumbs+up+guy+meme.png

 

 

Endret av PatSharpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Personlig har jeg vandret rundt i flere storbyer og Oslo er møkkete iforhold..

Som eks sist i Amsterdam på 3dager opplevende jeg ikke høre EN Hollender med annen etnisk bakgrunn snakke noe annet språk en Hollandsk, jeg så IKKE rom folk på vært gatehjørne, jeg så ikke Narkomane stikke sprøyter, jeg så nesten ikke noe tiggere, og på de 3dagene gikk vi ca 14timer tilsammen rundt om i hele byen både natt & dag..

Jeg skjønner at du kjenner Amsterdam inn og ut etter tre dager

Min fetter som har bodd der i 2-3år har ett litt annet inntrykk enn deg, men hva vet vel han.

 

 

 

 

 

 

Greier kanskje ikke lese så bra ?

 

Skrev siste gang jeg var der i 3dager, fetteren din er sikkert Amster ekspert, kjenner folk som har bod der hele live selv, hva har det å si når man snakker om PERSONLIG MENINGER.

Lenke til kommentar

Dere diskuterer bare rundt hverandre. Det er litt som å forsvare at dama di er pen til en kompis som ikke synes det. De aller fleste som bor her elsker byen på godt og vondt. Selv om en del av oss har blitt frastjålet lommeboka eller fått oss en på trynet, har heldigvis de fleste sluppet unna all den grove volden, voldtektene, drapene og gjengopprør.

 

Dere som kommer utenbys fra har et bilde av Oslo utifra hva dere har sett i media og hva dere hører fra andre. Når dere kommer til Oslo "leter" dere etter narkomae. tiggere og søppel. Dere får forsterket det stereotypiske bildet dere har av byen fordi dere ønsker det selv.

 

Vi som bor her elsker det. Om du ikke liker Oslo, ikke kom hit. Vi trenger uansett ikke surmaga bønder som trasker oppover Karl Johan og sipper over all driten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...