Gå til innhold

- 24 prosent av internettrafikken er ulovlig


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Hvor tar du overvåking fra? Det er kun snakk om at alle ISPer legger noen kroner på internett regningen til alle.

Alle verdens ISPer vet allerede hvem som har internett og ikke.

Produkt nedlastingene blir bare statestikk. Slik MetaCritic fungerer kan man si.

Ingen vil få mer tilgang til deg eller hva du laster ned.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selve lisenspenge fordelingen ville blitt etter produktpopularitet slik at dårlige produkter faktisk forsvinner fra nettet. men alle nye produkter fra nye utviklere eller nye produkter fra kjente utviklere som blir lastet ned mest få størst andel av pengene. Slik rettferdig er.

Ut ifra det du skriver der kom jeg fram til overvåking. Og tilgang fra industrien fordi kommer til å ville sjekke tallene selv og ikke stole på ISP'er

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Man trenger ikke overvåkning av enkeltpersoner for å gjøre det.

Det eneste de vil se på skjermene sine er hvilke produkter som blir mest lastet ned totalt i verden. Ingen som får noe mer innsyn i hva enkeltpersoner foretar seg.

Statestikken blir så videresendt fra alle ISPer til en felles server i feks EU som da gir ett lisensorgan muligheten til å vite hvor mye penger som skal gå til hvor og hvem.

 

Du er like anonym på nettet som du alltid har vært.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har du sett noen beregninger av hva nettleia ville blitt med den kommunistiske "alle betaler for alt" metodikken du skisserer ?

 

Jeg har en følelse av at det hadde blitt ganske kostbart og en hel del av de som primært bruker nettet til epost og nettbank hadde falt fra, samt en rekke brukere i fattigere deler av verden.

 

Jeg antar også at den nettbaserte organiseringen av protestene i Egypt da ikke lenger hadde vært mulig å gjennomføre.

 

Styrken til internett i dag er at det er åpent og at det er forholdsvis billig og koble seg opp. Det bør forbli slik da det styrker demokratiet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Selvfølgelig har jeg tenkt på det. men å bruke feks facebook trenger minimal kraft. Så folk kan vel da velge å ikke betale men få elendig hastighet og mb grenser på nettinnhold eller 1 gb kvote. Men det er bra nok for e-post og vanlig nettbruk og internett for de vanlige brukerne hadde vært mye billigere på grunn av strupet båndbredde.

 

Tror at alle vil kunne velge mellom de to alternativene.

Det er ikke jeg som styrer dette. Men det kan bli innført i nær fremmtid.

 

Viktigheten er at dette kan styrke kvaliteten på de digitale produktene i verden og være tilgode for det store flertall og arbeidsplasser.

 

Bør også være oppnåelig for de fleste lands innbyggere om man baserer lisensen (prisen) på evnen til det enkelte land.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Et eksempel på Dr. Who ifra play. Værsågod.

Det er langt fra enkelt for alle å måtte vente i x antall dager for så å komme seg til et postkontor eller tilsvarende (med mindre det er lagt ned da). Jeg vil ha nytelsen min uten å måtte forholde meg til fysiske medier.

 

Etter at de fleste spill kommer ut på en eller annen digital distribusjon har min piratkopiering av spill gått fra mye til nill. Jeg har rett og slett ikke bruk for det lenger, og slipper å forholde meg til cracks og tilsvarende.

 

Musikk, tvserier og film derimot... vel, siden det mangler mye der, kan jeg ikke si det samme på den saken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nå er det ikke den harde gjengen som knekker antipiratsystemer som sprer dette rundt på torrent sider heller..

 

Det er ofte de samme folkene som cracker spillene som laster de opp på f.eks PirateBay.

 

Nei, det er det overhode ikke. Du ville nok bli overrasket over hvor lite den gjengen som driver med cracking har med P2P å gjøre, og ihvertfall sider som ThePirateBay.

 

Det krever enorme skills å knekke kopibeskyttelsen på f.eks spill, men disse folka har lite eller ingenting å gjøre med den enorme spredningen av materiale.

 

Så jeg ser fortsatt for med gjennomsnittsalderen på lame sider som piratebay til 15år :)

 

Edit:

 

Forøvrig vil jeg gjerne referere til dette innlegget litt tidligere i tråden, som jeg synest illustrerer problemet ganske bra.

De fleste jeg kjenner piratkopierer heller ikke fordi det er enklere eller billigere. De kjøper gjerne filmer også, men kopierer nok like mye. Rett og slett fordi de kan, og ikke har noen moralske grunner for ikke å gjøre det. Alle har hus, noen bil, til flere millioner kroner..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Leide en Disneyfilm for noen uker tilbake. De hadde noe som het «Fast play» som liksom skulle gjøre at man kom raskere til poenget. Problemet med dette var at det var så mye rask som skulle vises fram før filmen startet, at det var raskere å gå via den vanlige menyen. Da slapp man unna en mengde egenreklame. Så tanken var god, men gjennomføringen helt forferdelig dårlig.

 

Få på plass digital distribusjon, uten en mengde reklame og håpløst trege menyer. Da hadde jeg kjøpt alle mine filmer i stedet for å leie dem hos den lokale videosjappa i tillegg til nedlasting.

Lenke til kommentar

Altså har jeg motbevist kommentaren om at de fleste som cracker spill er under femten år. Sant?

:yes:

De som tilhører kjernen av Scenen kan ikke fordra P2P og gjør (Stort sett) det de kan for å hindre at det som slippes innad havner på P2P. Dette pga. at P2P ikke på noen måte bidrar til Scenen, snarere tvert i mot ved og trekke uønsket oppmerksomhet mot de. Desverre har du disse 15-åringene(som ble nevnt tidligere) som har en leech-slot på en cracked server e.l. som ikke klarer å holde fingrene fra fatet.

Lenke til kommentar

Det er en trist situsjon at det bare er dritt på nettet, og at lovene ikke håndheves slik at all programvare i praksis er gratis. Her er hve McLaren skriver i dag, han har laget noen av de beste modellene av gitaramper:

 

dmittedly, our approach is different in that we have no protections in place, and currently have no plans on it. We have adopted our approach because we feel there really is no protection scheme that does not either piss off the user, or make your system a challenge/target to the hacker groups. So, instead we keep our prices as painless as possible, and interact with our user base as much as we can. In general, as a company we keep in mind that when someone buys our software, they are not doing it because they have to as a result of protection built in, they are doing it because they want to.

 

Truth be told, no one ever has to buy software, anything they could ever want is available on the torrents for free. So, companies need to remember that a customer is a rare thing and needs to be treated very well. We try our best to do that. So, to me thats the only viable form of protection available.

 

Virkelig trist at flinke folk som han ikke kan satse på software, men ha en liten gesjeft på si og være takknemlig for de 0.5% som betaler for software.

Endret av gunnare
Lenke til kommentar

*snip*

Hadde det vært like enkelt å skaffe "Springsteens Lost Masters" via lovlige kilder kunne det vært et høyaktuelt alternativ. Eller "Dr. Who serien"..

Eller ... og listen er __veldig__ lang.

*snip*

 

Bare for å ha sagt det; Mye av Dr. Who serien finnes det ikke et eneste eksemplar igjen på kloden av. De første ble sendt på tv, godt før folk drev med hjemme-taiping.

Lenke til kommentar

Det er en trist situsjon at det bare er dritt på nettet, og at lovene ikke håndheves slik at all programvare i praksis er gratis.

Virkelig trist at flinke folk som han ikke kan satse på software, men ha en liten gesjeft på si og være takknemlig for de 0.5% som betaler for software.

 

Trist? Nei det merker jeg ikke noe til.

Om mange nok ikke vil kjøpe produktet hans må han vel enten fortsette å utvikle det som et hobbyprosjekt, eller så må han vel utvide til å lage mer mainstream programvare som kan finansiere hobbydriften av gitarampen.

 

Det er ingen menneskerett å være næringsdrivende. Markedet og kundenes behov endres hele tiden. Enten så endrer du deg i takt med markedet eller så er det vel best å bruke tiden til andre ting.

 

Det er tross alt hundretusenvis ja kanskje mange millioner av utviklere rundt forbi som klarer å leve av produktene de utvikler. Så det er ikke noe poeng i å svartmale og krisemaksimere så til de grader. Vet om flere som lever å utvikle apps innenfor svært smale segmenter, slik som cms, erp og økonomisystemer. Det finnes tusenvis av gratis alternativer som kundene deres kan velge. Men kundene velger å kjøpe pga god support, rask oppdatering ved rapportering av feil etc. Et par av disse har holdt på i rundt 10 år nå og lever helt greit av sitt utviklingsarbeid.

 

Det blir for enkelt å skylde på piratebay eller P2P om forretnings-modellen din suger, eller du du ikke evner å skape mer-salg gjennom support/updates etc. Klarer du ikke leve av produktet er enten produktet for dårlig, markedet for smalt eller dine personlige egenskaper passer kanskje best til å være en helt vanlig ansatt på fastlønn heller enn å kjempe mot vindmøller i et tøft og krevende marked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså har jeg motbevist kommentaren om at de fleste som cracker spill er under femten år. Sant?

:yes:

De som tilhører kjernen av Scenen kan ikke fordra P2P og gjør (Stort sett) det de kan for å hindre at det som slippes innad havner på P2P. Dette pga. at P2P ikke på noen måte bidrar til Scenen, snarere tvert i mot ved og trekke uønsket oppmerksomhet mot de. Desverre har du disse 15-åringene(som ble nevnt tidligere) som har en leech-slot på en cracked server e.l. som ikke klarer å holde fingrene fra fatet.

 

De som er involvert med scenen er en haug barnslige elitister som var p2p før, men som nå har tilgang på bedr ting om de vil, og så velger de å se ned på P2P. Selvfølgelig er det endel fornufte folk også, men det koker ned til snobberi og kastestatus.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...