Gå til innhold

Tror jeg får sparken på mandag. Hva gjør jeg? : (


gerrardo

Anbefalte innlegg

Men hvis jeg ringer sjefen nå, så har jeg ingen jobb å sykemelde meg på sikkert.. Nå aner jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre..

For er nok det beste at jeg hadde lagt alle kortene på bordet..

Men vet virkelig ikke hvordan jeg skal få forklart det for sjefen så han skjønner.. Og om jeg sier dette nå, før jeg har sykemelding på bordet, så kanskje han gir meg sparken, selv om jeg virker mere troverdig da! Hjelp meg, kjære venner :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du legger alle kortene på bordet.

 

Gjør det ansikt til ansikt, og gjør det skikkelig. Du har uansett oppsigelsestid.

 

Om det er sparken som gjør at du kommer på bedringens vei, får så være. Du kan se langt etter ny jobb om du ikke fikser problemene du tydeligvis strever med.

Lenke til kommentar

Helt seriøst:

 

Du har store problemer, og mye større problemer enn vi her inne kan hjelpe deg med.

 

Besøk en psykolog/lege og slutt og poste her inne.

 

Enten så driver du gjøn med oss, eller så har du som sagt enormt store problemer. Hadde du brukt tiden du bruker her inne til å få ting på rett kjøl, hadde det gått langt bedre.

Lenke til kommentar

Hvis du er så syk som dette så bør prosessen med å bli frisk ha førsteprioritet, ikke hva sjefen måtte mene. Jeg forstår at dette selvsagt ikke er enkelt, det kan være svært ubehagelig å ha slike samtaler med sjefen. Spesielt om han er av den typen som du sier, at han ikke forstår slikt. Men du og din helse må ha førsteprioritet. Ring ham og vær ærlig, fortell ham at du er syk og hvordan det ligger an. Så finner dere ut sammen om du skal ha ny runde med sykemelding eller om det er bedre at du sier opp. Deretter tar du umiddelbart kontakt med legen igjen i morgen, forklarer hele situasjonen og ber om ny time snarest.

 

SETT PÅ alarmen til den nye timen (og kanskje sett den på en annen kant av rommet også, så du må stå opp for å skru den av). Forklar der alt til legen og be om henvisning til psykolog. Forklar ham også de økonomiske problemene dette får for deg, og be ham om råd for hva du skal gjøre i neste steg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

vi hjelper deg jo..

 

i mine øyne har du 2 valg

 

slutt og begynn en annen plass

 

eller du går til arbeidskiver og forklarer ham situasjonen, og ber om en ny sjangse, der du viser at du faktisk kan være lojal , stabil og ansvarlig og tar dette på alvor.

 

selv etter å ha lest hva du skriver tror jeg ikke du har noe håp der du jobber nå, du har egentlig driti på draget , du skal ha en svært forståelsesfull arbeidsgiver hvis han gir deg litt slack og gir deg en sjangse ..

Lenke til kommentar

Besøk en psykolog/lege og slutt og poste her inne.

 

Enten så driver du gjøn med oss, eller så har du som sagt enormt store problemer. Hadde du brukt tiden du bruker her inne til å få ting på rett kjøl, hadde det gått langt bedre.

 

Idiotisk å be en bruker som trenger råd og veiledning å slutte å poste her inne. Noen trenger å få høre det av utenstående personer at de virkelig sliter for å ta seg i nakken.

Lenke til kommentar

Mchanser, takk!

 

Og tauris eller hva du kaller deg, takk for at du hjelper så mye!

Skal jeg bare ringe sjefen og si det som det er nå da? At jeg har problemer, og at jeg klarte å forsove meg? Og bare spørre om han vil gi meg tid til å bli frisk gjennom en ny runde med sykemelding, eller om han syns det er bedre om jeg slutter?

Men hvis han sier det er best at jeg slutter, hva gjør jeg da? Flytter hjem? :(

Lenke til kommentar

Hvis han sier det er best at du slutter, så kan du enten gå på sosialen og få pengestøtte frem til karantenetiden er over og du får arbeidsledighetstrygd, eller du kan flytte hjem. Siden du sliter på mange plan for tiden, så kan det kanskje være greiest å flytte hjem så du ikke har økonomiske bekymring på toppen av alt det andre. Men akkurat det vet du kanskje best selv, hva som er best for deg.

 

Edit: Og ikke bare si at du "klarte å forsove deg". Fortell at du har problemer med helsen, og at du går på tabletter for dette, noe som gjør at du ser ut til å trenge unormale mengder søvn. Så mye søvn kan tyde på at det er et symptom, enten pga din mentale helse eller som en bivirkning av tablettene du går på. Det er mer enn bare å forsove seg, det er en del av sykdomsbildet.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar

Besøk en psykolog/lege og slutt og poste her inne.

 

Enten så driver du gjøn med oss, eller så har du som sagt enormt store problemer. Hadde du brukt tiden du bruker her inne til å få ting på rett kjøl, hadde det gått langt bedre.

 

Idiotisk å be en bruker som trenger råd og veiledning å slutte å poste her inne. Noen trenger å få høre det av utenstående personer at de virkelig sliter for å ta seg i nakken.

Rådet mitt var å be han slutte å poste og dermed bruke tiden til noe som faktisk kan hjelpe han. Man trenger ikke være rakettforsker for å se at TS ikke finner hjelpen på sine problemer her inne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Besøk en psykolog/lege og slutt og poste her inne.

 

Enten så driver du gjøn med oss, eller så har du som sagt enormt store problemer. Hadde du brukt tiden du bruker her inne til å få ting på rett kjøl, hadde det gått langt bedre.

 

Idiotisk å be en bruker som trenger råd og veiledning å slutte å poste her inne. Noen trenger å få høre det av utenstående personer at de virkelig sliter for å ta seg i nakken.

Rådet mitt var å be han slutte å poste og dermed bruke tiden til noe som faktisk kan hjelpe han. Man trenger ikke være rakettforsker for å se at TS ikke finner hjelpen på sine problemer her inne...

Selvfølgelig er det ingen her som kan diagnostisere han eller gi han piller eller hva det er han trenger, men vi kan se objektivt på saken hans og veilede han.

 

Bruke tiden på noe som faktisk kan hjelpe han? Det var jo trossalt ikke diskusjon.no som gjorde at han gikk glipp av legetimen eller forsov seg.

 

Går det ikke an å være på diskusjon.no og å få prof. hjelp samtidig?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er lidelsen til Gerrardo som gjør at han ikke helt stoler på ting som blir skrevet her inne. Han har hatt en million tråder om råd til medisinering av psykiske lidelser og fått side opp og side ned med gode lettfattelige svar men det virker som han ikke helt klarer å ta det innover seg.

Jeg tipper det blir akkurat samme leksa med denne tråden.

 

Som sagt før og med tanke på andre tråder fra TS så mener jeg bestemt at han ikke burde vært overlatt til seg selv med ansvar for å ta vare på seg selv eller en jobb for den saks skyld.

Det eneste det fører til er at han havner i slike situasjoner han har havnet i nå.

Vi har rådet ham til å bytte lege før, samt å bli satt i kontakt med kommunens psykiske helsevern men etter det jeg kan se så har det ikke skjedd.

 

Edit: Jeg tror at lidelsen til Gerrardo er bipolar lidelse noe som stemmer godt med oppførselen hans.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Vidarkri : Jeg har byttet lege!

Har flyttet til en ny plass pga jobb!!!

 

Jeg ringte legen nå.. Jeg sa det som det var, at jeg sliter, at jeg sov fra 21.30 - 15.00.. Det hørtes ut som han ikke skjønte det.. Det er jo ingen som gjør det sa han.. Jeg fortalte han om antidep medisinenen, om vival tabletene jeg brukte.. Han sa : Jeg får det ikke til å stemme, for du har gjort det så bra på jobben i det siste.. Og jeg sa det var pga at jeg tok de vival beroligende.. Jeg trengte kanskje litt tid til å bli frisk sa jeg, hvis han ville gi meg det..

 

Så sier han : Men du kommer på jobb i morgen?

Jeg må vel det sier jeg, ja sier han..

Og han sa han måtte snakke med sjefen av hele firmaet ang det her osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...