Gå til innhold

Tror jeg får sparken på mandag. Hva gjør jeg? : (


gerrardo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kl er nå 09.30, jeg skulle egentlig starte på jobb kl o8.00..

Jeg har klart å forsove meg igjen..

Jeg sa til sjefen min i går at jeg hadde legetime i dag, men visste ikke helt når.. Så han har ikke ringt meg ennå, sendte han melding med at jeg hadde time kl 10.30, så rakk derfor ikke å komme fra morningen av, og at jeg hadde en del jeg måtte ordne, men skulle prøve å komme etter timen. Så slo jeg av mobilen, har for mye nerver til at han ringer. Problemet er jo at jeg forsov meg og har time kl 14.20 hos legen. Hva skal jeg gjøre nå? Hva er løsningen for å overbevise han at jeg var hos legen da jeg sa, og at det ikke hadde noe med forsoving å gjøre? Er det nok med at jeg snakker med legen å sier jeg ikke var i form, så jeg får en erklering fra han på at jeg var borte i dag?

Skrev til sjefen : Tar med legeerklering.

 

Nå trenger jeg sinnsykt hjelp :dontgetit:

Du jobber som selger og vet ikke hvordan du skal selge deg selv i form av riktig oppførsel overfor sjefen din?

 

Du slår av mobilen fordi du er redd for at han ringer.

 

Du sender SMS til sjefen din.

 

Tror ikke han synes du er veldig troverdig og det kan jeg nesten være litt enig med han i. Uansett hva grunnen er.

 

Synes du skal ta et jobbsøkerkurs/salgskurs, samt få orden på psyken din.

Uten jobb, ingen penger. Ingen penger, ingen bolig etc.

 

Ingen her som kan hjelpe deg i en slik situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke overrasket over at du har problemer med tanke på ditt sykdomsbilde.

Strengt tatt så tror jeg ikke du skulle ha en slik jobb som du har heller.

Prøv å få en dialog med NAV, de kan hjelpe deg å skaffe en jobb/arbeidstrening som passer deg bedre. Om ikke annet så burde vel du vært i en form for arbeidstrening hvor du er beskyttet da jeg tror at den situasjonen du er i nå bare forverrer helsa di.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kl er nå 09.30, jeg skulle egentlig starte på jobb kl o8.00..

Jeg har klart å forsove meg igjen..

Jeg sa til sjefen min i går at jeg hadde legetime i dag, men visste ikke helt når.. Så han har ikke ringt meg ennå, sendte han melding med at jeg hadde time kl 10.30, så rakk derfor ikke å komme fra morningen av, og at jeg hadde en del jeg måtte ordne, men skulle prøve å komme etter timen. Så slo jeg av mobilen, har for mye nerver til at han ringer. Problemet er jo at jeg forsov meg og har time kl 14.20 hos legen. Hva skal jeg gjøre nå? Hva er løsningen for å overbevise han at jeg var hos legen da jeg sa, og at det ikke hadde noe med forsoving å gjøre? Er det nok med at jeg snakker med legen å sier jeg ikke var i form, så jeg får en erklering fra han på at jeg var borte i dag?

Skrev til sjefen : Tar med legeerklering.

 

Nå trenger jeg sinnsykt hjelp :dontgetit:

 

Slutt i jobben.

At du ikke kommer deg opp om morgenen når du skal på jobb, og er sykemeldt resten av tida, går utover de andre på arbeidsplassen. Siden de må gjøre jobben du skulle gjort. Lev på trygd å kos deg.

 

PS: vær jævla glad for at du bor i Norge, hvor du kan leve et normalt liv, uten å jobbe. I de fleste andre steder i verden, hadde du vært fucked ;)

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar

høres ut som det har gått litt for langt, at du strekker det litt langt uten å ordne opp i ting. gjør som de andre sier, finn deg ny jobb og begynn med blanke ark.

sjefen din ønsker jo å ha stabile og lojale folk i arbeid, og etter hva du skriver har du mislykkes i begge deler, selv om det kanskje kommer av stress pga sykdom, angst, og andre psykiske ting, så burde du ha gjort noe med dette før det var gått så langt. sitter selv i en lignende situasjon så jeg kjenner meg litt igjen.

 

for å få noenlunde gang på økonomien din så har du måter du kan få inn penger på.

 

gå til sjefen, ta et møte, si at du vil slutte , for dette er best for bedriften og deg selv.

så spørr du sjefen din om han harmulighet for å skrive ut en "oppsigelse" til deg som du tar med deg på nav, selv om du har sagt opp selv så kan kanskje sjefen din vær litt snill.

da får du dagpenger fra dag 1. eller så hr du karantene tid på 8 uker.

og hvis du klarer å få deg sykemelding pga depressive årsaker vil du klare å få 100% av normallønn og den karantenetiden vil bli utsatt til du blir frisk, men da har du iallefall uker, mnd'er på deg til å skaffe deg ny jobb.

 

men du har jo bare 2 valg her, begynne å ta jobben seriøst, og vis sjefen din at du er stabil og lojal, eller slutt og begynn med blanke ark....

Lenke til kommentar

Beklager å måtte si det, men du høres ikke akkurat ut som en uunværlig selger i måten du fremstiller deg selv på.

 

Ifg. det du har skrevet så langt, så skjønner jeg faktisk sjefen din godt.

 

Det virker som om du er totalt tilltaksløs og livredd for å ta telefoner, samt at du konverserer med sjefen din via sms. Ikke bra!

 

Ved siden av dette, så lyver du til sjefen din, og på toppen av det hele så klarer du ikke å stå opp om morran!

 

Jeg står fast ved det jeg skrev tidligere:

 

1. Få orden på helsen din

2. Ta ett salgskurs/jobbsøkerkurs

3. Kjøp deg en kick ass vekkerklokke

4. Skjerp deg.

Lenke til kommentar

Virker som om løpet er rimelig kjørt der du jobber nå. Jeg tror det beste er å finne deg en ny jobb og starte med blanke ark slik det ble sagt. Men vær oppmerksom på at ingen er interessert i å ha en arbeidstaker som ikke kan gjøre jobben sin, uansett årsak. Og gjentatte forsovelser er absolutt en ekstremt dårlig grunn til å miste arbeidstimer. Om jobboppmøte kl.0800 passer deg dårlig så prøv å finne en jobb med fleksibel arbeidstid slik at du kan styre mer selv når du vil jobbe. Men uansett må du ta deg kraftig sammen og ta jobben seriøst.Hvorfor ellers skal noen gidde å ha deg som ansatt? Du ødelegger for både deg selv, firmaet og alle de andre ansatte som du jobber nære om du skulker unna.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Nå gir jeg opp :no:

Skulle til legen kl 14.20, så sovnet jeg igjen her i morges og sover til nå.. Det vil si at jeg har sovet fra 21.30 til 15.00 dagen etter.. Akkurat nå aner jeg ikke hva jeg gjør, hva som er galt.. Og de stygge efexor tablettene jeg går på, pga de har jeg vært nødt til å gå på vival ved siden av, og jeg har jo ikke igjen, så jeg var veldig avhengig av denne legetimen.. Hva gjør jeg?

Akkurat nå begynner jeg å lure på om jeg kanskje har større problemer enn jeg tør å innrømme for meg selv.... :(

Lenke til kommentar

Jeg tror også du har store problemer her. Vær ærlig. Ring til sjefen og forklar hva som har skjedd. Si at du sover unormalt mye og at du ikke er frisk. Så får dere bli enige om det er best med sykemelding eller at du sier opp. Ta så kontakt med legen din igjen og avtal time fortest mulig. Forklar hele saken i telefonen når du får time, og SETT PÅ alarm slik at du kommer deg opp til neste time. Der må du fortelle alt uten å lyve eller skjule noe. For du trenger ikke bare å fornye resepten, du trenger seriøs hjelp. Mer hjelp enn hva vi her på et diskusjonsforum kan gi deg.

Lenke til kommentar

Men du ser jo selv at dette ikke går? Det er bedre å være ærlig enn å fortsette med forsovelser, unnskyldninger og avslåtte telefoner. Det gir bare et feilaktig inntrykk av at du er lat og "ubrukelig", at du ikke bryr deg. Du må fortelle ham at du er syk. I den tilstanden du er i nå vil du antagelig ikke klare å holde på jobben, dermed er det bedre at du er ærlig og skværer opp enn at du får sparken på feil grunnlag. Og du skal uansett ikke bare "gå hjemme", du skal ta kontakt med lege og psykolog og bruke all den tid du trenger på å bli frisk. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid du kan få det slik du vil.

 

Når har du tydeligvis problemer, og det er vel viktigst å få ordnet i disse før du begynner med noe annet.

 

Kom deg til legen, og få han til å henvise deg videre til spesialist/psykolog. Få deg sykemelding, og legg alle kort på bordet overfor sjefen din. Se så hva som skjer.

 

Om du mister jobben så har du oppsigelsestid. Kom deg på bena(både fysisk og psykisk), og skaff deg ny jobb.

Lenke til kommentar

Men hva skal jeg si til sjefen?

Har vært en liten periode sykemeldt tidligere pga dette, men legen sa til meg at han ville ikke sykemelde meg mere enn en uka, at det var ikke bra og ikke komme seg på jobb.. Sjefen er så bitter nå, pga det er mye sykemeldinger på jobb, aner ikke hvordan jeg skal klare å fortelle sjefen dette og på hvilken måte.... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...