Gå til innhold

Kjempebutikk åpner i dag


Anbefalte innlegg

Det er helt greit at det er deg likegyldig,men da trengte du heller ikke svare,da dette var en diskusjon som gikk på hvor viktig akkurat dette tilbudet var for å trekke folk i butikken og at en ikke gjør det ved å handle for andre .
Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller prøvd å se helheten i svarene istedenfor å komme med svada.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er jo en av de som har hengt på og ikke fattet at jeg kunne være så latterlig at jeg ikke forstod at tilbudet var for å trekke folk til butikken, om så alle kjøper 2 av samme produkt fordi det ene er til en venn,ja da trekker jo nettop det færre til butikken.

Eller kan du forklare meg som er så veldig dum hvorfor det ikke gjør det .

Det er bra at du endelig har fått med deg at det er butikken det har handlet om denne gangen. Ut i fra at det er butikken det gjelder, så kan du ha rett i at de burde ha solgt kun 1 per person. Men jeg synes at det er greit med en grense på 2 også. Nettopp for å kunne handle for en kamerat.

 

Uansett, så har vi har begge handlet godsakene våres andre steder denne uken, og har vel strengt tatt ikke noe vi skulle ha sagt ...

Lenke til kommentar
Det er helt greit at det er deg likegyldig,men da trengte du heller ikke svare,da dette var en diskusjon som gikk på hvor viktig akkurat dette tilbudet var for å trekke folk i butikken og at en ikke gjør det ved å handle for andre .
Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller prøvd å se helheten i svarene istedenfor å komme med svada.

 

Vi ser jo hvem som kommer med svada og går på person :tease::tease:

Lenke til kommentar

Du er jo en av de som har hengt på og ikke fattet at jeg kunne være så latterlig at jeg ikke forstod at tilbudet var for å trekke folk til butikken, om så alle kjøper 2 av samme produkt fordi det ene er til en venn,ja da trekker jo nettop det færre til butikken.

Eller kan du forklare meg som er så veldig dum hvorfor det ikke gjør det .

Det er bra at du endelig har fått med deg at det er butikken det har handlet om denne gangen. Ut i fra at det er butikken det gjelder, så kan du ha rett i at de burde ha solgt kun 1 per person. Men jeg synes at det er greit med en grense på 2 også. Nettopp for å kunne handle for en kamerat.

 

Uansett, så har vi har begge handlet godsakene våres andre steder denne uken, og har vel strengt tatt ikke noe vi skulle ha sagt ...

 

Jeg har hele tiden fått med meg at det er butikken,det jeg har diskutert er at også nettbutikken er flyttet og at den er en del av konseptet og at de er under samme tak har samme lager osv, noe Fv bekreftet . Så jeg har ment og mener fortsatt at å stenge noen ute er feil .

FV har valgt å sette 2 stk pr kunde og da er det opp til de, jeg mente bare at de burde ha satt 1 stk pr kunde, da hadde flere fått og spesielt siden det hevdes at formålet var å trekke folk INN i butikken.

Joda jeg har fått min 70-200 F 2,8L IS ll til den nette sum av 11999.- i tillegg slapp jeg oppkravsgebyr , men det forhindrer meg ikke å ha meninger :cool::cool:

Lenke til kommentar

Men jeg har en kjenning som skulle ha kamera så vi gikk sammen 7 stk og la inn ordre nøyaktig kl 1400 i håp om at en skulle få, så fikk han da beholde varen uansett hvem som fikk tilslaget.

Men til tross or justerte klokker og 7 bestillinger var det ingen som fikk.

Ja det er normalt å hjelpe en venn,men her snakket vi om moral og i det ene øyeblikket hevde at tilbudet er for å trekke folk og så er det plutselig greit at en handler slik at vedkommende ikke er i butikken.

Trodde det var enkelt å se motsetningene i det .

 

 

Moral burde du ikke forfekte her Snekker'n.

La oss si at det hypotetisk var igjen 7 kameraer og at dere fikk tilslag på resterende kameraer,før de unødvendige ordrene var tilbakestilt er salget over og du har ødelagt kamerakjøp for 6 andre håpefulle kunder.

Lenke til kommentar

Men jeg har en kjenning som skulle ha kamera så vi gikk sammen 7 stk og la inn ordre nøyaktig kl 1400 i håp om at en skulle få, så fikk han da beholde varen uansett hvem som fikk tilslaget.

Men til tross or justerte klokker og 7 bestillinger var det ingen som fikk.

Ja det er normalt å hjelpe en venn,men her snakket vi om moral og i det ene øyeblikket hevde at tilbudet er for å trekke folk og så er det plutselig greit at en handler slik at vedkommende ikke er i butikken.

Trodde det var enkelt å se motsetningene i det .

 

 

Moral burde du ikke forfekte her Snekker'n.

La oss si at det hypotetisk var igjen 7 kameraer og at dere fikk tilslag på resterende kameraer,før de unødvendige ordrene var tilbakestilt er salget over og du har ødelagt kamerakjøp for 6 andre håpefulle kunder.

 

Sjansen for å få tilslag på 7 er mikroskopisk og skulle den mikroskopiske hendelsen slå til så er det enkelt å avbestille varen enten via nett eller tlf, dessuten så skulle jo salget vare så lenge det var varer på lager.

Bare se på onsdagens tilbud som var 60D til 5995.- det er fortsatt flere igjen til den prisen om du vil ha :cool:

 

Så nei det ville uanstt ikke ødlagt for noen :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Moral burde du ikke forfekte her Snekker'n.

La oss si at det hypotetisk var igjen 7 kameraer og at dere fikk tilslag på resterende kameraer,før de unødvendige ordrene var tilbakestilt er salget over og du har ødelagt kamerakjøp for 6 andre håpefulle kunder.

 

Sjansen for å få tilslag på 7 er mikroskopisk og skulle den mikroskopiske hendelsen slå til så er det enkelt å avbestille varen enten via nett eller tlf, dessuten så skulle jo salget vare så lenge det var varer på lager.

Bare se på onsdagens tilbud som var 60D til 5995.- det er fortsatt flere igjen til den prisen om du vil ha :cool:

 

Så nei det ville uanstt ikke ødlagt for noen :thumbup:

 

Vel, de 6 neste i køen som ville mistet kjøpet, for de ville det være veldig avgjørende.

Lenke til kommentar

Sjansen for å få tilslag på 7 er mikroskopisk og skulle den mikroskopiske hendelsen slå til så er det enkelt å avbestille varen enten via nett eller tlf, dessuten så skulle jo salget vare så lenge det var varer på lager.

 

Så nei det ville uanstt ikke ødlagt for noen :thumbup:

Jeg gadd ikke å quote det stykker hvor du snakket om du og dine 6 venners forsøk for å få tak i 7D.

Gitt situasjon om Dere hadde fått tilslag på 7 stk 7D'er, selv om Dere avbestiller, så tar dette tid, der og da så har andre fått spolert sin mulighet.

 

Mitt svar før dette tok helt av var at jeg var enig med tomsi42 at å kjøpe ett kamera for en kamerat var ok, derfor 2 pr kunde.

Men alvorlig, nå skipper vi dette emnet, eller andre overtar, siden jeg er ferdig med den diskusjonen :)

Endret av hertugen
Lenke til kommentar

Moral burde du ikke forfekte her Snekker'n.

La oss si at det hypotetisk var igjen 7 kameraer og at dere fikk tilslag på resterende kameraer,før de unødvendige ordrene var tilbakestilt er salget over og du har ødelagt kamerakjøp for 6 andre håpefulle kunder.

 

Sjansen for å få tilslag på 7 er mikroskopisk og skulle den mikroskopiske hendelsen slå til så er det enkelt å avbestille varen enten via nett eller tlf, dessuten så skulle jo salget vare så lenge det var varer på lager.

Bare se på onsdagens tilbud som var 60D til 5995.- det er fortsatt flere igjen til den prisen om du vil ha :cool:

 

Så nei det ville uanstt ikke ødlagt for noen :thumbup:

 

Vel, de 6 neste i køen som ville mistet kjøpet, for de ville det være veldig avgjørende.

 

En hypotetisk sak som du konstruerer for å ha et halmstrå å holde i :D:D

Hadde derimot 6 stk i køen kjøpt 2 stk hvær så var muligheten spolert for 6 stk, iallefall til de kunne gå på foto.no og kjøpe dem for en høyere pris .:hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

 

En hypotetisk sak som du konstruerer for å ha et halmstrå å holde i :D:D

Hadde derimot 6 stk i køen kjøpt 2 stk hvær så var muligheten spolert for 6 stk, iallefall til de kunne gå på foto.no og kjøpe dem for en høyere pris .:hmm:

 

Heldigvis så har jeg ikke hatt behov for halmstrå i denne diskusjonen, ennå :)

 

Poenget mitt er at du snakker om moral og samtidlig aksepterer å ødelegge handelen for 6 potensielle kjøpere, og saken er ikke konstruert i og med at du faktisk bestilte 7 stk samtidlig.

 

Hadde alle kjøpt 2 stk hver for videresalg ville det åkkesom komme andre brukere til gode, med redusert pris på bruktmarkedet.

Lenke til kommentar

En hypotetisk sak som du konstruerer for å ha et halmstrå å holde i :D:D

Hadde derimot 6 stk i køen kjøpt 2 stk hvær så var muligheten spolert for 6 stk, iallefall til de kunne gå på foto.no og kjøpe dem for en høyere pris .:hmm:

 

Heldigvis så har jeg ikke hatt behov for halmstrå i denne diskusjonen, ennå :)

 

Poenget mitt er at du snakker om moral og samtidlig aksepterer å ødelegge handelen for 6 potensielle kjøpere, og saken er ikke konstruert i og med at du faktisk bestilte 7 stk samtidlig.

 

Hadde alle kjøpt 2 stk hver for videresalg ville det åkkesom komme andre brukere til gode, med redusert pris på bruktmarkedet.

 

HALLO, om vi hypotetisk hadde fått tilslag på 7 stk og så kannselert 6 stk (noe som kan gjøres på et øyeblikk) ville da de 6 blitt kastet i søpla??

Høres iallefall slik ut på det du sier her.

Om vi hadde fått tilslag så var det bare å kanselere 6 ordrer og det ville bli registrert med en gang vi trykket slett ordre, om det ikke er veldig spesielt system FV har da.

Jeg har nemmelig slettet ordrer før .

Det jeg ser på bruktmarkede nå er til 4500.- den ble solgt fra FV til 2995, for meg blir det 1505.- kr dyrere og ikke billigere

 

Nei jeg bestilte ikke 7 stk samtidig,det er overhode ikke tilfelle.

Vi var 7 stk som bestilte en hver og vi bestilte dem samtidig fra 7 registrerte kunder dær. INGEN av oss fikk og som sagt det tar et øyeblikk å kanselere en ordre og det går høyst 20 min før serveren har oppddatert seg igjen.

Så ja teoretisk/mikroskopisk var mulighten at noen måtte vente 20 min ekstra,men det må vel være bedre enn å betale 1500.- kr i blodpenger .

 

 

Vent gjerne 10-15

min slik at serveren vår rekker å oppdatere seg.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

 

Nei jeg bestilte ikke 7 stk samtidig,det er overhode ikke tilfelle.

Vi var 7 stk som bestilte en hver og vi bestilte dem samtidig fra 7 registrerte kunder dær.

 

Og ta med et ekstra kamera til kompisen i butikken synes du er umoralsk, men og bestille 7 stk på en gang når man bare skal ha et kamera er helt ok ?

 

Beklager meg denne tankegangen klarer jeg ikke å forstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HALLO, om vi hypotetisk hadde fått tilslag på 7 stk og så kannselert 6 stk (noe som kan gjøres på et øyeblikk) ville da de 6 blitt kastet i søpla??

Høres iallefall slik ut på det du sier her.

Om vi hadde fått tilslag så var det bare å kanselere 6 ordrer og det ville bli registrert med en gang vi trykket slett ordre, om det ikke er veldig spesielt system FV har da.

Jeg har nemmelig slettet ordrer før .

HALLO, vi skjønner også at de 6 kameraene du ikke skal ha, havner tilbake i køen. Men etterosm det var såpass få som det var igjen, så er det rimelig å anta i den tiden det går mellom dere hadde fått tilslaget og kansellerert; da hadde lageret godt tomt. Slik at de 6 som skulle hatt kameraet etter dere - de får bom. Og innen de har fått prøvd på nytt, har dere kanseller og noen andre får tilslaget istedet.

 

Du synes kanksje det høress søkt ut, men jeg kan love deg at det er et meget sannsynlig scenario. Noe de fleste som driver med utvikling av web-baserte systemer kan støtte meg opp om.

Lenke til kommentar

Nei jeg bestilte ikke 7 stk samtidig,det er overhode ikke tilfelle.

Vi var 7 stk som bestilte en hver og vi bestilte dem samtidig fra 7 registrerte kunder dær.

 

Og ta med et ekstra kamera til kompisen i butikken synes du er umoralsk, men og bestille 7 stk på en gang når man bare skal ha et kamera er helt ok ?

 

Beklager meg denne tankegangen klarer jeg ikke å forstå.

 

Jeg har ingen problemer med at butikken har satt maks 2 eller om de satte maks 100 for den del, men det jeg har hevdet hele tiden er at dette skulle være tilgjengelig for alle kunder inklusive nettkunder.

Når så enkelte hos FV og hær hevder at nettkunder utestenges fordi det er så viktig å få folk i butikken ja da får jeg det ikke helt til å rime, for om det var det overordnede mål, så burde det være 1 til hvær .

Når det så gjelder det hypotetiske spørsmålet ang de 7 bestillingene så vet vi alle at sjansen er microskopisk, men jeg skjønner at enkelte ikke har mere å spille på så det må benyttes :tease:

Denne bestillingen var uansett ETTER at butikkundene hadde fått sitt og det ville ført til en forsinkelse på hypotetiske 6 kamera i ca 20 min før databasen var oppdatert igjen .

Lenke til kommentar

Utrolig tåpelig diskusjon!

 

Om du følger litt historikk så vil du se at det er jevt over gjenngangere som prøver å kneble det jeg skriver,hadde det vært en annen som skrev det hadde det ikke blitt noen diskusjon av det laugh.gif

 

Men ja jeg er helt enig det er blitt til en tåpelig diskusjon, så jeg gir meg dær og gjemmer "grøten for trollene ":tease::tease:

Lenke til kommentar

hehe.. blir spennende å se om noen klarer å la dette ligge nå, så jeg prøver å få tråden inn på riktig spor igjen:

Hvem skal ha hva i dag? :)

 

Skal ikke ha noe,men ser at de fortsatt har 60D og D7000 på tilbud :cool:

 

Har fått ordrebekreftelsen på min 70-200 og slengte med et polafilter til 1300 kr, da ble totalsummen 13000.-:cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...