Gå til innhold

Kjempebutikk åpner i dag


Anbefalte innlegg

 

Kjøpte dette kamera til min datter på lørdag, var heldig og fikk bestilt på nettet med engang tilbudet kom, ca kl 14.20.

 

Jeg har nettopp dobbeltsjekket ordrebekreftelsen og den sier IS, i tillegg så står det en tekst "OBS med bildestabilisering" på ordrebekreftelsen.

Er spent på hva som kommer i posten.

 

Kan hende du er heldig og får med stabilisering da det står det på ordren, men hvis du ikke får med IS tror jeg du skal være fornøyd åkkesom :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det noen som fikk tak i 1000D til 1995,- som kan si hvilken objektiv som følgte med?

 

I nyåpning-avisa til FV er det ingenting som antyder at objektivet har IS "stabilisering", dvs. det er den gamle utgaven som medfølger, ikke det skarpeste objektivet men vil nok fungere ok frem til du har blitt litt varm i trøya :)

 

Edit: 18-55 f/4.5-5.6 non IS.

 

Bildet i annonsen antyder det da. :p

 

Kjøpte dette kamera til min datter på lørdag, var heldig og fikk bestilt på nettet med engang tilbudet kom, ca kl 14.20.

 

Jeg har nettopp dobbeltsjekket ordrebekreftelsen og den sier IS, i tillegg så står det en tekst "OBS med bildestabilisering" på ordrebekreftelsen.

Er spent på hva som kommer i posten.

 

Står det IS skal du ha IS og kommer det uten dette har du krav på nytt objektiv med IS, forskjellen er såpass stor at det hadde jeg forlangt så lenge butikken annonserer med det.

Lenke til kommentar

FV "satte ned" prisen på 70-200 f2,8L IS ll rett før salget til i overkant av 17000.- nå har de endret den igjen til

18 995,- ink. mva. http://www.fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Objektiver/Canon/Telezoom/Canon-EF-70-200mm-F28L-IS-II-USM-NYHET-120365.aspx

 

JP tar 16999.- for samme.

http://www.japanphoto.no/product/objektiv/canon/canon-ef-70-200mm-f-2.8l-is-ii-usm/

Blir jo 1996,- i forskjell det :hmm:

Lenke til kommentar

FV "satte ned" prisen på 70-200 f2,8L IS ll rett før salget til i overkant av 17000.- nå har de endret den igjen til

18 995,- ink. mva. http://www.fotovideo.no/Avdelinger/Produkter/Objektiver/Canon/Telezoom/Canon-EF-70-200mm-F28L-IS-II-USM-NYHET-120365.aspx

 

JP tar 16999.- for samme.

http://www.japanphoto.no/product/objektiv/canon/canon-ef-70-200mm-f-2.8l-is-ii-usm/

Blir jo 1996,- i forskjell det :hmm:

 

Jeg føler JP er som en billigkjede! Var der for ca. en måned siden og skulle kjøpe et objektiv (var 800 kr. billigere der en FV), men selgeren hadde svært liten peiling på hva han solgte.

Så det endte med at jeg gikk tik FV alikevel. Føler meg tryggere på å handle der.

_______________________________________________________________________________________

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=26965323

 

HAHA!!

Endret av chrissn
Lenke til kommentar

FV "satte ned" prisen på 70-200 f2,8L IS ll rett før salget til i overkant av 17000.- nå har de endret den igjen til

18 995,- ink. mva. http://www.fotovideo...HET-120365.aspx

 

JP tar 16999.- for samme.

http://www.japanphot...2.8l-is-ii-usm/

Blir jo 1996,- i forskjell det :hmm:

 

Jeg føler JP er som en billigkjede! Var der for ca. en måned siden og skulle kjøpe et objektiv (var 800 kr. billigere der en FV), men selgeren hadde svært liten peiling på hva han solgte.

Så det endte med at jeg gikk tik FV alikevel. Føler meg tryggere på å handle der.

_______________________________________________________________________________________

 

http://www.finn.no/f...nnkode=26965323

 

HAHA!!

 

Jepp jeg sa jo det kom på div bruktmarkeder, 70-200f4 ligger på foto.no.

Det beviser jo bare hva jeg og flere har hevdet hele tiden.

Her er det jo en som har kjøpt to stk utelukkende for vidresalg og dermed hindret to FV kunder i å få den varen .

Når det gjelder hva de kann de som står i butikkene til JP og Fv så skal jeg ikke uttale meg om det da jeg bruker nettbutikken.

Ringer du FV er det veldig mye venting iallefall og hos JP har jeg fått topp service, lavere priser og reklamasjon har blitt behandlet menst jeg snakket med dem, ny vare ble sendt til meg sammens med returlapp for å klistre på når jeg sendte inn den defekte varen.

HVA mer kan en nettkunde ønske seg :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg føler JP er som en billigkjede!

 

Hvis du tar nettbutikken er JP generelt billigere, men i fysiske JP-butikker kan prispåslaget være formidabel.

 

Men det har vel med det faktum at de belaster kunden reelt, altså koster det mye mere å drive fysisk butikk enn nettbutikk og JP velger vel da å belaste de som benytter butikken. Det mener jeg er redelig og ærlig istedenfor at nettkunder skal være med å finansiere driften av en fysisk butikk de aldrig kommer til å benytte, som feks FV .

Lenke til kommentar

Jeg føler JP er som en billigkjede!

 

Hvis du tar nettbutikken er JP generelt billigere, men i fysiske JP-butikker kan prispåslaget være formidabel.

 

Men det har vel med det faktum at de belaster kunden reelt, altså koster det mye mere å drive fysisk butikk enn nettbutikk og JP velger vel da å belaste de som benytter butikken. Det mener jeg er redelig og ærlig istedenfor at nettkunder skal være med å finansiere driften av en fysisk butikk de aldrig kommer til å benytte, som feks FV .

 

Jeg har ingen problemer med det, bare litt irriterende at JP på ingen måte nevner dette på hjemmesidene sine "butikkpris vs nettpris"

Lenke til kommentar

Jeg føler JP er som en billigkjede!

 

Hvis du tar nettbutikken er JP generelt billigere, men i fysiske JP-butikker kan prispåslaget være formidabel.

 

Men det har vel med det faktum at de belaster kunden reelt, altså koster det mye mere å drive fysisk butikk enn nettbutikk og JP velger vel da å belaste de som benytter butikken. Det mener jeg er redelig og ærlig istedenfor at nettkunder skal være med å finansiere driften av en fysisk butikk de aldrig kommer til å benytte, som feks FV .

 

Jeg har ingen problemer med det, bare litt irriterende at JP på ingen måte nevner dette på hjemmesidene sine "butikkpris vs nettpris"

 

Det kunne de selvsagt gjordt,men jeg vet ikke hvor intresangt det er for nettkunder å vite butikkprisen, kan jo eneste være for de som butikkundene som bruker nettsiden for å planlegge kjøp før de går i butikken.

Kan jo nevne at jeg sist sommer var innom en JP butikk og jeg fikk da nettpris,hvor vanelig det er vet jeg ikke da jeg kunn har vært innom en gang,resten går over nett.

Lenke til kommentar
Jeg føler JP er som en billigkjede!

Ett eksempel på billigkjeden.....

Jeg kjøpte ett Nikkor AF-S 85 mm f/1.4 fra dem rett før nyttår, dama mi gjorde er vel mer korrekt. Objektivet som JP kun hadde ett igjen av og var i Oslo.

Siden vi skulle reise på ferie så greide JP å sende objektivet på den hurtigste måten en pakke kan sendes på i Norge, og vi kunne plukke det opp på JP i Kr.Sand dagen etterpå. Pris, nettpris + 130,- i frakt.

 

Jeg har opplevd en gang tidligere i livet å få en bedre kundebehandling, og det var når jeg kjøpte ett Zeiss kikkertsikte, fantes ikke i Norge, men dagen etterpå hadde jeg det i neven. Hvordan de gjorde det aner jeg ikke, jeg vet bare at de gjorde det, og en husker det for alltid.

 

På samme måte som jeg vil huske kundeservicen til JP i Kr.Sand.

Lenke til kommentar
Jeg føler JP er som en billigkjede!

Ett eksempel på billigkjeden.....

Jeg kjøpte ett Nikkor AF-S 85 mm f/1.4 fra dem rett før nyttår, dama mi gjorde er vel mer korrekt. Objektivet som JP kun hadde ett igjen av og var i Oslo.

Siden vi skulle reise på ferie så greide JP å sende objektivet på den hurtigste måten en pakke kan sendes på i Norge, og vi kunne plukke det opp på JP i Kr.Sand dagen etterpå. Pris, nettpris + 130,- i frakt.

 

Jeg har opplevd en gang tidligere i livet å få en bedre kundebehandling, og det var når jeg kjøpte ett Zeiss kikkertsikte, fantes ikke i Norge, men dagen etterpå hadde jeg det i neven. Hvordan de gjorde det aner jeg ikke, jeg vet bare at de gjorde det, og en husker det for alltid.

 

På samme måte som jeg vil huske kundeservicen til JP i Kr.Sand.

 

Det høres jo fantastisk ut :D

 

Helt annen erfaring enn det jeg har hatt med de, samt jeg føler flere av butikkene deres er rotete :S

Lenke til kommentar
Helt annen erfaring enn det jeg har hatt med de, samt jeg føler flere av butikkene deres er rotete :S

Kan muligens være at du har vært mer uheldig enn meg. Kan ikke svare for kundebehandlingen på andre JP butikker, Kr. Sand har alltid vært bra for meg, men man må spørre dem om nettpris + frakt er okey, hvis ikke får man butikkpris, og den kan være høyere...

Hehehe rotete, du må se andre plasser på denne kloden, f.eks Singapore, kan ikke huske å sett en fotobutikk der som ikke var rotete :!:

 

Jeg kjøper også fra FV og Interfoto, ikke bare fra JP, og har ingen planer om å forandre på det.

Jeg er ikke motstander av noen :!:

Lenke til kommentar

Kan jo nevne at jeg sist sommer var innom en JP butikk og jeg fikk da nettpris,hvor vanelig det er vet jeg ikke da jeg kunn har vært innom en gang,resten går over nett.

 

 

JP har hatt det som politikk i flere år, men man må be om det.

 

Beklageligvis så har ikke den JP butikken jeg bruker den policyen, har handlet 3 kameraer og noen objektiver til full butikkpris uten villighet til og gi nettpriser, men når jeg for en stund siden vurderte og bruke 25k på diverse ville de ikke slå av et øre, så da gikk jeg for billigeste nettbutikk som ble ca 5k billigere.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Kan jo nevne at jeg sist sommer var innom en JP butikk og jeg fikk da nettpris,hvor vanelig det er vet jeg ikke da jeg kunn har vært innom en gang,resten går over nett.

 

 

JP har hatt det som politikk i flere år, men man må be om det.

 

Beklageligvis så har ikke den JP butikken jeg bruker den policyen, har handlet 3 kameraer og noen objektiver til full butikkpris uten villighet til og gi nettpriser, men når jeg for en stund siden vurderte og bruke 25k på diverse ville de ikke slå av et øre, så da gikk jeg for billigeste nettbutikk som ble ca 5k billigere.

 

Ja det er en betydelig summ å spare,jeg bruker nettbutikk og av de som jeg annser som seriøse så er JP den billigste og jeg har spart en del kroner dær.

Som sagt så er jeg avhengig av å handle på nett da her ikke finnes butikker med brukbart utvalg i nærheten .

Lenke til kommentar
Som sagt så er jeg avhengig av å handle på nett da her ikke finnes butikker med brukbart utvalg i nærheten .

Jeg er litt mer heldig siden Kr.Sand ikke er langt unna, så sant jeg kan, foretrekker jeg lokalbutikker. Jeg liker FV og Interfoto fordi de har ett stort utvalg, desverre så er de plasert langt unna meg.

Noe jeg elsket i Singapore var alle de små butikkene, satt litt og tenkte på hvor mye vi egentlig har tapt i Norge pga kjeder.

Lenke til kommentar

Beklageligvis så har ikke den JP butikken jeg bruker den policyen, har handlet 3 kameraer og noen objektiver til full butikkpris uten villighet til og gi nettpriser, men når jeg for en stund siden vurderte og bruke 25k på diverse ville de ikke slå av et øre, så da gikk jeg for billigeste nettbutikk som ble ca 5k billigere.

Tror JPStoney ville være interessert i det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...